Författare Ämne: En ledsen mamma som inte fÃ¥ ha sin pojk  (läst 4862 gånger)

smulan466

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
En ledsen mamma som inte få ha sin pojk
« skrivet: 02 november 2007, 19:25:20 PM »
Varför ska allt vara så vårt. Sitter in en situation där jag inte haft min minsta pojke på 4 år. Varenda gång det ska komma i gång ett ungänge så skyller socialen på något nytt.
Det är så att min minsta pojke har AD/HD DAMP. :(
Han är frivilligt placerad för att vi orkade inte det sista.
Då hade vi ropat på hjälp i 3 år men inte fårr någon hjälp.
Det gick så långt att jag fick socialanmäla mig själv för att någon skulle reagera.
 :? Han hamnade pÃ¥ ett utredningshem äntligen.
Socialen har hela tiden skyllt på oss föräldrara att det är så här.
På detta utredningshem kom dom fram till att det inte fanns något fel hos oss föräldrara.
Alltså skulle han få komma hem.
Men 3 dagar efter detta så blev min nuvarande make polis anmäld av socialen för att ha slagit pojken.
Jag kan ju medela att han är världens goaste kille skulle ladrig göra en sån sak.
Men däremor har jag levt i ett misshandel förhållande i 4 år.
Där både pojkarna och jag blev misshandlade.
Har aldrig stuckit under bordet med detta!
I vilket fall som helst så kom jag och pappan överens om att vi orkade inte utan ville frivilligt placera ut honom på ett familjehem.
Men ser jag på det i dag så ångrar jag mig.
Vi är ju vårdnads havare och ska kunna bestämma men nej då.
I 4 år har vi kämpat nu att få ha honom men socialen sätter käppar i hjulet för oss.
Familje hemmet gör inget heller.
Två gånger har socialen försökt att få LVU på pjken men ej lyckats utan fått att umgänge ska komma igång.
Har anmält dom till länstyrelsen vilket inebar rätt för oss.
Men socialen skiter fullkolmigt i detta utan kör frotfarnade sitt eget race.
Vad ska man göra för att komma någonstans med detta? Känner någon igen sig? Hälsningar smulan 466 :( [/b]

partybrud

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
    • http://www.domglomdabarnen.dinstudio.se
« Svar #1 skrivet: 03 november 2007, 06:44:57 AM »
Var i sverige bor du värkar som du skulle behöva någon som var med dig o försökte prata med Socialen

cicci

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 174
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 03 november 2007, 14:38:04 PM »
Vill bara redan nu markera att när det är en frivillig placering så finns inget lagutrymme för umgängesbegränsningar utan ni har rätt att besöka barnet när ni själva vill! Soc bryter mot lagen om de försöker hindra er att besöka ert barn eller ta hem honom för umgänge!

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
NKMR:s Diskussionsforum ej reklampelare
« Svar #3 skrivet: 05 november 2007, 23:21:29 PM »
Smulan466 har postat ett inlägg pÃ¥ NKMR:s Diskussionsforum och vi i NKMR tycker att det är bra att andra gÃ¥r in och diskutera och stödja - men det är inte tillÃ¥tet att göra reklam för nÃ¥gons hemsida eller ragga kunder pÃ¥ NKMR:s Diskussionsforum. SÃ¥dana försök att göra NKMR:s Diskussionsforum till reklampelare för egna eller andras hemsidor har alltid stoppats - och kommer att stoppas framgent.  

NKMR:s Diskussionsforum är ett seriöst forum där vi för vetenskapliga debatter och presenterar autentiska fall. NKMR:s styrelse utgörs huvudsakligen av jurister och vi är vetenskapsmän och kvinnor - vi för inte med löst tyckande. NKMR:s hemsida används som arkiv och bibliotek av studenter runtom i Sverige och de nordiska länderna och även för utländska doktorander som har skrivit om svenska förhållanden och som jag har gett handledning.

PÃ¥ senare tid har en uppsjö av organisationer sett dagens ljus men NKMR har funnits sedan 1996 och har internationellt erkännande. De som kontaktar NKMR fÃ¥r professionell hjälp. Tidigare i Ã¥r berättade en mor som hade kontaktat NKMR att hon hade fÃ¥tt hem sin son. NKMR gapar inte högt, utan vi arbetar lugnt och sansat och professionellt - och vi gÃ¥r inte in pÃ¥ andras hemsidor för att söka föräldrar som har problem med socialtjänsten. De söker oss.  SÃ¥, de som vill föra en saklig diskussion om tvÃ¥ngsomhändertagande av barn i Sverige och de nordiska länderna, är välkomna att göra det pÃ¥ NKMR:s Diskussionsforum, men reklam för andra hemsidor eller raggande av kunder är förbjudet.

Jag har därför redigerat inläggen som har gjorts i den här tråden.

Ruby Harrold-Claesson
Jur. Kand
Ordf. i NKMR

Tanten

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 08 november 2007, 18:11:00 PM »
Hej Smulan!
Mitt råd är att du ska vända dig till socialkonsulenterna på din länsstyrelse och berätta hur situationen ser ut. Då barnet är frivilligt placerat finns som tidigare skribent sagt ingen rätt att sätta någon form utav umgängesbegränsning, ska man hårddra rättsläget kan ni fara och hämta pojken i kväll!
Men då tid har gått så är det knske inte i pojkens bästa intresse att göra något så abrupt men ett umgänge måste komma till stånd i stort sett omgående. Sedan behöver du och din partner stöd så att ni klarar av att hantera ett barn med npf (neuropsykiatriskt funktionshinder) och för att lära er mer om det så finns ett flertal föreningar som informerar om det, bland annat attention och neuronätet. I övrigt tycker jag att det är bra att du söker stöd här. Du får gärna kontakta mig via pm så kan jag berätta mer om ADHD och sånt och jag kan också berätta lite om min situation så förstår du varför jag svarar som jag gör. Kram så länge och håll ut!