Frfattare mne: Hur farligt är det att kontakta PBU ?  (lst 2509 gnger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Hur farligt är det att kontakta PBU ?
« skrivet: 05 november 2007, 16:21:13 PM »
Hur farligt är det att kontakta PBU ?Jag har tänkt kontakta PBU beträffande min äldre 17 årige son. Finns det risker att göra det ? Jag hade först tänkt begära utredning på honom ,men börjar mer luta åt att en extern psykoterapeut vore säkrare. Utredning.. kan det vara något som leder honom in i myndighetsbrottslingarnas händer ?

Han har fungerat bra tills för 1, 5 år sedan då han började skolka.Hade bra betyg.  Han har begått två småbrott, kluddat med en spritpenna på ett broräcke och kört olaglig moped; det är allt. Inga problem med droger, men han verkar inte ha några tankar om framtiden. Han söker alltid den enklaste vägen. Har stått stilla i utvecklingen i snart två år. Odiciplinerad. Misstänker att det kan ligga något från barndomen och spöka. Kan de ta en som är så pass gammal under de här premisserna ?
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlgg: 690
    • Visa profil
Re: Hur farligt är det att kontakta PBU ?
« Svar #1 skrivet: 05 november 2007, 22:55:42 PM »
Du frågar hur farligt det är att kontakta PBU (BUP). Mitt svar är: det är livsfarligt.

BUP är socialtjänstens och andra vårdinrättningars förlängda arm. Utan socialtjänsten, skolan, BVC etc skulle inte BUP ha några patienter. Föräldrar vänder sig inte till BUP när deras barn blir sjuka. De vänder sig till BVC eller barnsjukvården. Men, därifrån kan ditt barn bli remitterat till BUP.

Så, för ditt barns skull. Glöm det!

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Hur farligt är det att kontakta PBU ?
« Svar #2 skrivet: 06 november 2007, 14:42:53 PM »
Citat frn: "Ruby Harrold-Claesson"
Du frågar hur farligt det är att kontakta PBU (BUP). Mitt svar är: det är livsfarligt.

BUP är socialtjänstens och andra vårdinrättningars förlängda arm. Utan socialtjänsten, skolan, BVC etc skulle inte BUP ha några patienter. Föräldrar vänder sig inte till BUP när deras barn blir sjuka. De vänder sig till BVC eller barnsjukvården. Men, därifrån kan ditt barn bli remitterat till BUP.

Så, för ditt barns skull. Glöm det!

Tack för rådet. Jag ska avboka tiden. Finns det ingenstans att gå med en 17 åring ? Hur blir det när han fyller 18 i februari ?Är det realistiskt att försöka då tror du ?
(dvs genom vuxenpsyk )

Iofs så har det ordnat sig med min fd fru igen efter ett halvårs kris. Jag tror att vi två kan åstadkomma mycket mer än alla dessa myndigheter tillsammans kan. Inte precis ett bevis på hur bra vi är, men snarare säger det en del om myndigheternas kompentens..
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna