Författare Ämne: Den Svenska modellen  (läst 54924 gćnger)

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 176
    • Visa profil
RÀttvisa utan förbudsiver
« Svar #15 skrivet: 23 november 2007, 20:40:51 PM »
.

***   RĂ€ttvisa utan förbudsiver

Föreningsfriheten skyddar föreningar, och det Àr endast deras brott som kan "jagas", inte deras existens. Att det Àr sÄ kan nog vara pÄ gott.

Men, det som vÀrre Àr att en lÄng rad av lag-utformningar just öppnar för trakasserier /terror. Det Àr sÄdant som medvetna luckor i systemen i kombination med löjevÀckande kulisser till övervakningssystem ska se till. Ja, i klartext sÀger jag att vissa lagar Àr skrivna för att möjliggöra och dölja övergrepp. För en del lÄter det rysligt, men fakta talar sitt tydliga sprÄk.

Under 1900-talet Àr det vetenskapligt belagt att nÀtvÀrk (typ ordenssÀllskap) agerade för att kasta ut politiker som motsatte sig steriliseringsprogrammen. Politiker manipulerades alltsÄ ut och bort ur politiken om de motarbetade Svensk rasygien. Detta lÄter som Sovjet eller nazityskland, men sÄ var ocksÄ Sverige. Det Àr den sanna bakgrunden. 63.000 steriliserades MOT SIN VILJA. Den som tÀnker inser att sÄdant endast kan ske om de fascistoida nÀtverken Àr synnerligen starka (lÀs har dominerande positioner). Vi vet alla ocksÄ att nÄgra nazister eller uttalade fascistiska partier aldrig suttit i Sveriges Riksdag (?). AlltsÄ förstÄr alla att dessa fascistiska strömmar fanns inom de etablerade partierna... precis som idag!

Att ha sund granskning av system och myndigheter Àr alltsÄ en trygghet för medborgarna. Vissa hÀvdar att det leder till övervakningsasamhÀlle. Fundera dÄ över vad som Àr bÀst, öppen och vettigt utformad granskning och kvalitétssystem, eller systematiska övergrepp dolda bakom högar av halv-hemliga pÀrmar?

__FBI - Polisernas polis
Nu i november föreslog Miljöpartiet att det skulle skapas ett Svenskt FBI. Jag Àr ingen expert, men amerikanska FBI stÄr som jag förstÄr det direkt under politikerna och har till uppgift att agera polis mot myndigheter, mot vanlig polis och maktmissbruk. AlltsÄ en sorts polis över poliserna. Alla andra partier Àr mot detta, troligtvis dÀrför att de Àldre partierna har större inslag av smygfascism.

SjÀlv har jag blivit lurad bÄde av polis och Äklagare vid flera tillfÀllen och Àr just nu i dagarna utsatt för trakasserier frÄn Polisen i karlstad. Dessutom har jag blivit lurad, manipulerad och terroriserad av flera andra myndigheter, speciellt sedan 2003. OrdenssÀllskapen kan inte bara suddas ut, dÀremot kan deras aktiviteter granskas och Ättalas betydligt oftare! Inte minst mÄste polisen övervakas och rensas frÄn de skitstövlar som idag anvÀnder sin uniform för maktgalet myndighetsmissbruk i "frimureriets tjÀnst".

Hoppet stĂ„r till er och oss, att alla riktiga demokrater dels ÖPPET kritiserar alla smygfascistiska politiska förslag och GER STÖD TILL ALLA FÖRSLAG (oavsett parti) SOM GER BÄTTRE RÄTTSTRYGGHET. MĂ„nga av de som rĂ„kar ut för övergrepp har varit helt laglydiga och trodde pĂ„ att rĂ€ttvisa skulle komma till alla hederliga. Men sĂ„ sker ofta inte. Kom ocksĂ„ ihĂ„g att nĂ„gon riktig jultomte inte finns. NĂ„got liv pĂ„ rosa moln, det finns inte heller. NĂ€stan alla hĂ„llbara, goda lösningar mĂ„ste vara bĂ„de lite hĂ„rda, men ocksĂ„ ge rĂ€ttvisa spelregler.

Morgan Ohlson

.
.
Morgan Ohlson, terroriserats systematiskt i över 20 Är.

__ LĂ€nkstation Fakta, vittnesmĂ„l:   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=11929

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Den Svenska modellen 7
« Svar #16 skrivet: 06 december 2007, 13:57:59 PM »
.

***   Den Svenska modellen 7

__Har Sverige en Fuhrer?
NÀ, skrattar du... Nu gÄr Morgan för lÄngt, det vet vi ju allihop att vi har en statsminister som heter Fredrik Reinfeldt. Men frÄgan Àr hur mycket som Minister Reinfeldt EGENTLIGEN STYR och hur mycket som Sverige styrs via det Tysta Etablissemanget?

SkÀlet till att bl.a socialkontoren delvis gör precis som de vill (Se t.ex www.nkmr.org) Àr ju att de skyddas av lokala smygfascistiska nÀtverk. OBS! Det gör naturligtvis ocksÄ att vissa kommuner i Sverige Àr RIKGT BRA och demokratiska, medan andra kommuner har helt annat mjöl i pÄsen Àn det stÄr pÄ mjölpÄsens etikett.

Vissa tider domineras sÀkerligen ocksÄ det tysta etablissemanget av starkt demokratiska krafter medan det andra perioder smyger sig in betydligt farligare krafter bland de signifikanta aktörerna. Sedan flera Är, min uppfattning Àr omkring 1992, efter fastighetskraschen har mkt auktoritÀra krafter börjat spira i Sverige. Enligt en nylig undersökning anser ocksÄ ~60€% av Svenskarna att korruption i landet ökar.

__LĂ€ttlurade bondeoffer
Men, sjÀlva poÀngen Àr att de dominerande nÀtverken knyter stora grupper till sig. MÄnga av de personer som finns, sÄ att sÀga "lÀngst ned" i nÀtverket, de har oftast sannolikt inte en aning om vad det Àr som de deltar i. De kan t.ex delta i att trakassera en person, repa hans bil eller spreja hans garage etc. etc. men vet ingenting om verkligheten bakom förtalet. PÄ sÄ sÀtt kan ocksÄ smygfascisterna utnyttja och göra "vanligt" folk till sina redskap.

Man kan alltsÄ, nÄgot tillspetsat beskriva det sÄ hÀr: I mÄnga lÀnder har det funnits farliga diktatorer, men det gör det inte riktigt i Sverige. I stÀllet finns en blandning av nÀtverk och hierarki som styr och dÀr underhuggarna Àr "tysta, lydiga soldater". Du kanske t.o.m sjÀlv har lurats att delta i att skada andra pÄ precis samma sÀtt som du sjÀlv har skadats nÄgon gÄng.

Genom att nÀtverken utnyttjar lÀttlurade att delta sÄ bildar de en majoritet som kan skydda sig och bevara sitt inflytande. Bakom ordnarnas murar döljer sig personer, inte alla, men mÄnga som inte alls delar respekten för Svensk lag. De vill ha, och jobbar aktivt för helt andra spelregler och i mÄnga fall, mÄnga kommuner tycks dessa smÄpÄvar diktera reglerna i högre grad Àn Svensk lag rÄder, bland annat inom den sociala sektorn.

Morgan Ohlson
.

__ LĂ€nkstation Fakta, vittnesmĂ„l:   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=11929

.

sanna

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 30
    • Visa profil
Re: PĂ„ tal om modeller

« Svar #17 skrivet: 08 december 2007, 00:14:02 AM »
Citat frćn: "Avos"
Citat frćn: "valens"
DÄ socialmyndigheten uppmanar en förÀlder att ljuga genom att anklaga den andre förÀldern för sexuellt övergrepp över barnet;
DÄ socialmyndigheten falsifierar dokument för att falsk anklaga den andre förÀldern för sexuellt övergrepp över barnet;
DÄ polis och Äklagarmyndigheterna passiv ÄskÄdar det hela

DĂ„ samhĂ€llet anser att det hela â€Ă€r horribel” men saknar civilkurage för att ingripa trotts mer Ă€n gott om bevis att myndigheterna genom nĂ„gra besatta tjĂ€nstemĂ€n har definitivt felat pĂ„ det grövsta sĂ€ttet

DÄ undrar man om man lever i Sverige eller i Orwells vÀrld?

Jag kan bara göra ett tillÀgg dÀr. Det Àr Àven pÄ smÄsaker man kan se stora fel.

Om inte barnen fÄr ta del och vara med nÀr de vuxna-förÀldrarna talar om deras situation mm. SÄ kommer de barnen aldrig att sjÀlva kunna bli vuxna och ta ett eget personlkigt ansvar i sitt vuxna liv sedan. Och det Àr nog det de sociala vill. För de vill ju stöpa om alla till sina smÄ marionetter, som de sedan kan styra hej vilt, till total galenskap för sitt politiska syfte. Det ser man ju bara man mÀrker att de vÀnt ett barn mot sin-a normale-a förÀlder-rar..
Gunnar StrÀng sa en gÄng att -:- socialdemokratin blir svÄr att genomföra, men det kommer att gÄ, med tiden, om vi gör just sÄ hÀr, som ni sÄ tydligt beskriver hÀr i forumet. Taktik, strategi och lönndomsmobbning mm Àr metoderna för att skapa ett totalitÀrt sociademokratiskt samhÀlle.
Problemet Àr endast dÄ att nÀr man beter sig sÄ dÀr, dÄ har men sedan lÄngt tillbaks glömt bort vad en social demokrati verkligen Àr. För detta Àr inget annat Àn ren diktatur, som idag inte lÀngre Àr dold. Alltfler inser vad som skett och sker i landet och vill fÄ slut pÄ elÀndet. Men ingen vet Ànnu riktigt hur.
Röka ut socialarna och deras hantlangare ur sina hÄlor kanske. Ja, i krig och kÀrlek Àr ju allting tillÄtet. Det har ju socialdemokraterna sjÀlva visat oss. Vilka lÀrare vad!!!
Vad mÄnne deras elever, de tvÄngsomhÀndertagna barnen bemöta dem sjÀlva med i framtiden???
DÄrar pÄ ren svenska, Àr vad de Àr, de dÀr............. :twisted:
FörlÄt, jag sÄg att mitt inlÀgg kom in i mitten av ditt, det var ju knappast min mening. Men jag kan inte Àndra pÄ detta. Kanske admin kan det förhoppningsvis. Tack pÄ förhand. sanna

Jag fick ett telefonsamtal frÄn lillgrabbens lÀrarinna. Hon hade hört lillgrabben beklaga sig över att vi varit oense om hans umgÀnge, som varit mindre med mig sista mÄnaden. Hon ringde oss bÄda och sade att vi inte fÄr tala sÄ barnen hör om vÄra privata problem. Dvs grabben skulle hÄllas ovetande om att hans umgÀnge med mig Àndrades...

Socialas "Kuvös"-synsĂ€tt  utgĂ„r ifrĂ„n att barnen antingen har överbeskyddats för lite, eller för mycket. UtgĂ„ngspunkten Ă€r att det Ă€r förĂ€lderns SKULD, inte förĂ€lderns ANSVAR att se till att barnen har det helt problemfritt, snarare Ă€n sĂ„ bra som möjligt. Ansvaret har ju samhĂ€llet för mina barn, enligt socialas version.. Gissa vem som har skulden ?Minsta bakterie, eller traumatisering i livet, innebĂ€r dĂ„ förĂ€lderns SKULD , inte ANSVAR ( Kuvösen har stĂ„tt öppen pĂ„ glĂ€nt lite grand).

RĂ€ttegĂ„ngen kan dĂ„ börja, med allmĂ€nt hĂ„llna anklagelser som utan precisering pĂ„visar att barnet har levt utan kuvös. "NI" har lĂ„tit barnet fĂ„ veta.. etc. Vanligaste förtalsmetoden Ă€r att om nĂ„gon enskild beskylls för nĂ„got, sĂ„ sĂ€ger de "ni". DĂ„ blir det "rĂ€ttvist". Vanligen uppfattar ju oskyldiga mĂ€nniskor rĂ€ttvisan sĂ„ att man genom ett rĂ€ttsförfarande förklaras oskyldig och frias, men hĂ€r Ă€r det tvĂ€rt om. HĂ€r innebĂ€r rĂ€ttvisan förtal.  SĂ„ gĂ„r det till nĂ€r andra ska döma i familjers privatliv. Alla vet hur man förtalar och förstör, INGEN vet hur man gör nĂ€r man stĂ€ller till rĂ€tta. SĂ„dant har de ingen utbildning i.
Ingen Àr fri som sjÀlv förtrycker nÄgon annan

sanna

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Re: Enskild har MAKT lokalt i EU
« Svar #18 skrivet: 08 december 2007, 00:27:44 AM »
Citat frćn: "Unions Medborgare"
Enskild drabbad medveten fysisk person har rÀtt till skadestÄnd av det allmÀnna om RESURSER som Àr lagstiftare, domstol eller exekutivt organ lokalt pÄ den inre marknaden producerat sÀkerhetsbrist i handlÀggning eller beslut till EN drabbad enskild fysisk person som Àr fördragsbrott!

Fördragsbrott lokalt i en medlemsstat pÄ den inre fria marknaden Àr en aktiv eller inaktiv reflektion, vÀrdering, konstruktion och genomförande av RESURSER, som Àr lagstiftare, domstol eller exekutivt organ i strid med EU-rÀtt eller EG-domstolen överhöghet och rÀttspraxis i EES/EU.

Varför inte starta lÀr-centrum för enskildas rÀttigheter och möjligheter lokalt pÄ den inre FRIA gemensamma marknaden hÀr i NKMR-forumet?

Vore mycket bra med sÄdan undervisning och lÀrdom för den enskildes rÀttigheter och möjligheter i detta forum. SÄ man tackar pÄ förhand om ngn vill stÀlla upp pÄ detta.

sanna

• Newbie
  • *
    • Visa profil

« Svar #19 skrivet: 08 december 2007, 00:31:39 AM »
Citat frćn: "valens"
Citat frćn: "Morgan Ohlson"

Vi vet att... sĂ„ VARFÖR och HUR?

Först mĂ„ste jag be om ursĂ€kt att jag vĂ„gade trĂ€nga mig in pĂ„ nĂ„gon annans revir

Sedan, VARFÖR
?
Trista sanningen om den snĂ€lle granne som faktiskt kan vara den vĂ€rste fiende och att det finns personer som glatt pratar med andra om allt möjligt och sedan gĂ„r hem och ringer nĂ„gon bekant-bekant som jobbar pĂ„ ett eller ett annat kontor eller sitter i vet jag inte vilken nĂ€mnd, det har jag en alldeles för lĂ„ngt erfarenhet (jag har verkligen upplevt Orvells 1984, under nĂ„gra decenier, faktiskt).  Den som skvallrar kan t.o.m vara t.ex egen syskon.
SÄ djÀvligt var/Àr pÄ mÄnga andra stÀllen ocksÄ.

Sist men inte minst, HUR
?
Att man skvallrar eller avslöjar skumma, brottsliga fakta bör man se positivt pÄ, anser jag.
Men att ljuga, att förfalska dokument samt uppmana andra att ljuga och förfalska dokument kan jag inte förstÄ alls, inte acceptera överhuvudtaget!
Och vÀrre Àn allt vad man kan tÀnka sig: nÀr allt Àr avslöjat med bevis, dÄ anvÀnds alla ÄskÄdare plötsligt av strutstaktiken.

Ja, VARFÖR?

NÀr jag lÀser hÀrinne i detta forum sÄ kÀnner jag mig fullstÀndigt bekrÀftad. HÀr stÄr det innehÄll, som jag sjÀlv kommit fram till sedan lÄngt tillbaks, men som inte alla mÀnniskor ute i samhÀllet begriper sig pÄ dessvÀrre. FörrÀns de sjÀlva drabbas av orÀttvisor och det vÀrsta av allt, om de sjÀlva drabbas av den sociala myndighetens alla kriminella metoder.

SÄ tack för ett mycket givande forum, som jag Àr mycket tacksam att jag gick med i.

Unions Medborgare

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 92
    • Visa profil

« Svar #20 skrivet: 13 december 2007, 15:38:50 PM »
Vem kontrollerar att svensk lagstiftare, domstol och exekutiva organ, sköter sitt jobb och respekterar enskilda medborgares NYA rÀttigheter och möjligheter, som EN enskild svensk unionsmedborgare lokalt i EU?
 :idea:
MARKNADEN vÀrderar, vÀrdesÀkrar och vÀljer producerat RESULTAT frÄn RESURSER, som inte kan avtala bort, NYTTA med retroaktivt STRIKT produktansvar för sÀkerhetsbrist mot enskild fysisk person, lokalt nÄgonstans i EØS eller EU.

mamma1

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 116
    • Visa profil
    • http://broderibruden.no-ip.com
Den Svenska modellen
« Svar #21 skrivet: 15 december 2007, 19:12:27 PM »
Vi mötte ondskan dÄ soc. blev inkopplad efter en anmÀlan som var gjord av en anstÀlld!

Bakgrundsfakta. BVC-sköterskan var kollega med familjehemsmamman. Familjehemmet var pingstvÀnner. Det var Àven hon som anmÀlde oss! Soc. handlÀggaren var god vÀn med familjehemsmamman.

BVC-sköterskan pÄstod av vi hade "omsorgsbrister". Varför sa hon aldrig nÄgot till oss, bara till soc? Vi kunde ju i sÄ fall ha bÀttrat pÄ vÄra brister om BVC sagt nÄgot!

Utredningshemmet fick vi veta var ett avlastningshem. Varför sa dÄ soc. chefen i LÀnsrÀtten att det var aldrig meningen det skulle vara för avlastning?

Familjehemmet hade inga egna barn, varför placera ett sÄ litet barn som vÄr son i ett sÄdant hem? (BVC-sköterskan-familjehemmet-anmÀlaren-soc tanten.)

Den nya soc. chefen sÀger i pressen, dÄ vi fÄtt hem vÄr son att hon inte Àr helt sÀker pÄ att de inte gjort nÄgot fel. NÄgra mÄnader senare sÀger hon i pressen att de inte gjort nÄgot fel! Hur kan hon pÄstÄ det? LÀnsstyrelsen gör en utredning som inte Àr klar Ànnu!

Hur kan man sÀtta nÄgon pÄ ett utredningshem, med 16 olika utredare som skriver olika om förÀldrarna?

Hur kan domen bli sÄ hÄrd i slutÀndan, nÀr det inte framkommer nÄgot sÄdant under hela utredningstiden?

Hur kan det "förstöra utredningen" genom att utredningshemmet berÀttar vilka brister förÀldrarna pÄstÄs ha? Det Àr vÀl bara bra om förÀldrarna kan fÄ veta det, bÀttra sig och fÄ behÄlla barnet? Om det nu finns nÄgra brister!

Hur ska förÀldrar kunna bli bÀttre om soc. bara maler pÄ om "omsorgsbrister" men inte förklarar vilka bristerna Àr?

LÀnsstyrelsen lÄter knappast ett barn fÄ komma hem om soc. gjort allt rÀtt

Ondskan som vill ta barnen, men varför?

:!:
Sambo och vi har en liten son. Han familjehemsplacerades förra Äret. Efter en 6 mÄnader lÄng kamp mot soc. avbröt LÀnsstyrelsen den sk. "frivilliga" placeringen!

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Extremt konstigt... bakom kulisserna (Rödby och fascismen)
« Svar #22 skrivet: 10 januari 2008, 19:27:10 PM »
.

***   Extremt konstigt... bakom kulisserna

Just nu blĂ„ser det omkring mordet, eller ja... sjĂ€lvförsvaret i Rödby. Mannen som skjöt en moped-marodör med en hagelbössa. Ärendet verkar mĂ€rkligt dĂ„ det tycks finnas tvĂ„ lĂ€ger. Ena lĂ€gret ansĂ„g troligen (tydligen) att den aktuella familjen skulle terroriseras medan en annan falang liksom anser att familjen verkligen gjorde sjĂ€lvförsvar, sĂ€rskilt som bĂ„de pappan och sonen tydligen har diagnoser... vilket numer Ă€r fint. AlltsĂ„ att lĂ„ta sig stĂ€mplas som sjuk, det Ă€r fint eftersom det tydligen gynnar det smygfascistiska etablissemanget i deras maktutövning.

Lyssna pÄ den hÀr radiodebatten dÀr det upprepat, nÀstan som ett mantra basuneras att pappan som sköt har diagnosen....XXXX. F.ö. en öppenhjÀrtlig och intressant debatt för ovanlighetens skull. Flera intressanta fakta! Bara 10 minuter dock.
http://www.sr.se/cgi-bin/p1/program/sandningsarkiv.asp?date=2008-01-09&programID=1637
Starta programmtimme 1 och flytta tidsmarkören till slutet. DÄ hoppar ljud-spelaren automatiskt över till timme nr. 2.(20 min in i programmet).

__Likhet inför lagen - ja jÀklar!
I ett annat uppmÀrksammat fall rÄkade en person ut för ett olagligt överfall. Offret kallades upprepat för psyksjuk i media, men flera fakta talar för att han absolut inte Àr /var sjuk. I det fallet dödade ocksÄ offret, precis som i Rödby en angripare, en vandal med skjutvapen. I det fallet har emellertid alla offentliga inrÀttningar frÄn media till myndigheter bestÀmt att personen ska lynchas eftersom den som sköts var en polis. Att offret, 55-Äringen försvarade sig mot ett med största sannolikhet olagligt "terroringripande" av polis, beordrat av diktatoriska och maktgalna psykiatriker det avgör vem som har rÀtt och vem som har fel i det nyfascistiska Sverige. Ja, jag tÀnker fröstÄs pÄ det som (felaktigt enligt mig) kallats för polismordet i Nyköping nu i juni 2007.

PÄ internet finns en artikel, skriven av en privatperson som redogör för hur mÄnga gÄnger privatpersoner i Sverige kunnat fÄ rÀtt i domstol mot nÄgon advokat. Jag har slarvat den lÀnken, men siffran Àr pÄ nÀra 100 Är NOLL. Advokater tycks, liksom psykiatriker vara skapade till guds avbild med oinskrÀnkt maktposition.

Det Àr inte bara jag som noterat de nya farliga fascistiska strömningarna.
 http://schlaug.blogspot.com/2007/11/dags-fr-rashygien-htilers-drm.html

M.v.h

Morgan Ohlson

.
.

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Socialt eller sexuellt vÄldtagen?
« Svar #23 skrivet: 09 februari 2008, 11:19:50 AM »
.

Socialt eller sexuellt vÄldtagen?

I Sverige vet alla numer att en kvinna som vÄldtas INTE har skuld i detta sjÀlv. GÀrningsmannen bÀr hela skulden.

Men nÀr det kommer till övergrepp och mobbning, dÄ plötsligt anses det tydligen vara sÄ att dÄ SKA offret (avser vuxna) kÀnna skuld. Om man blir lurad, krÀnkt och utsatt för objektivt bedömbar förnedring av myndigheter... dÄ anser somliga att man har skuld i det sjÀlv. Kan det vara sÄ?

Jag tycker det hÀr Àr helt fel, men i Sverige finns Jantelagen, oskrivna lagar och pennalism. Det Àr tydligen etablerade delar av den Svenska modellen. Om man nu tycker en person Àr "jobbig" borde inte en rÀttsstat dÄ kÀnna en skyldighet att lösa det pÄ andra sÀtt Àn övergrepp eller falska Autist-diagnoser!?

Denna primitiva modell med unken doft av medeltid borde förstÄs förÀndras. SkÀlet att den lever kvar, ja det Àr rimligen att vissa grupper anvÀnder detta som en sorts klanliknande hÀrskarsystem. En kvarlevande, dold förnyad variant av stÄndssamhÀlle.

------------------
Bilder av Sverige (upprinnelsen till övergreppen)
#1 http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/98a3e316a9e1e5c/e32816c6d13eb675?hl=sv&lnk=st&q=%22***+++Bilder+av+Sverige%22+%22morgan+ohlson%22#e32816c6d13eb675
http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=3500000000000014&conference=10500000000000373&posting=19500000004750776
http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?p=318447#poststop

.
.

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
HjÀrnförstörande vÄrd?
« Svar #24 skrivet: 20 mars 2008, 14:29:02 PM »
Aggressiva Sverige

Visste ni att

1. Svensk psykiatri medvetet anvÀnder hjÀrn-förstörande metoder och kallar det för medicinering eller vÄrd?

2. Mobbning och trakasserier i vissa fall finansieras med skattemedel?

Nu Àr det tortyr #4 (med lÀnk till "pengar till rasavel (mobbning)")
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/955ecfe67d8fc8fd?hl=sv&lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+%22detta+infraljud%22#955ecfe67d8fc8fd

.
.

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
HjÀrntvÀtt i praktiken
« Svar #25 skrivet: 07 juni 2008, 12:39:49 PM »
.
.

HjÀrntvÀtt i praktiken

LÀs om den smygfascistiska elitens system för att indoktrinera folket att underkasta sig etablissemnagets antidemokrati: "HjÀrntvÀtt i praktiken"

http://groups.google.com/group/swnet.juridik/browse_frm/thread/098a3e316a9e1e5c#
http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?p=342617#poststop
http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=3500000000000014&conference=10500000000000373&posting=19500000004953104

Morgan Ohlson
.

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Aktiviteten och analysen fortgÄr
« Svar #26 skrivet: 18 augusti 2008, 14:33:02 PM »
Flera nya postningar i Àmnet, bland annat pÄ tema: "Tystnadskulturen och makten." LÀnkalternativ.

Google, skifta gÀrna "alternativ" till visa som trÀd.
http://groups.google.com/group/swnet.juridik/browse_frm/thread/098a3e316a9e1e5c?hl=sv#

Debatthuset. VisningslÀge "trÄdad" eller "hybrid" visar inlÀggens ordning bÀttre.
http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?mode=hybrid&t=10084

Mvh till alla demokrater och humanister.

Morgan Ohlson
.

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Nya Àmnen
« Svar #27 skrivet: 16 november 2008, 12:49:31 PM »
.

Nya Àmnen i trÄden

Det har blivit ett antal ny inlÀgg i trÄden. Jag hoppas att de kan sprida sÄ vÀl insikter som reflexioner omkring Sverige... landet med vöÀrldens tuffaste sjÀlvscensur.

# Sverige, meritokrati eller avelcentral
# Rangordning vÀrre Àn klassindelning
# De vÀsterlÀndska psykia-kratierna
# Är Sverige nazistiskt? (just nu pĂ„gĂ„ende)

LÀnkar: se f.g inlÀgg

M.v.h till alla humanister och demokrater!

Morgan Ohlson
...alltjÀmt hemlös
...hindras alltjÀmt frÄn egen försörjning

.
.

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Är Sverige nazistiskt?
« Svar #28 skrivet: 28 november 2008, 13:52:40 PM »
.

Utsnitt ur inlĂ€gget: "Är Sverige nazistiskt? #4" (lĂ€nk ovan)

__ Smygfascisterna, sÀmsta tÀnkbara betyg
I mitt fall (Àrendet, det som bl.a ligger till grund för att jag idag Àr hemlös och hindras förtjÀna mitt uppehÀlle) Àr det ju sÄ att jag idag vet att man först avsÄg anvÀnda barnet som kontroll-funktion för att binda mig i en "omöjlig relation" 2001-2003. NÀr det inte gick avsÄg man (kanske fortfarande!?) styra mitt boende till vÀstra Sverige och barnet och mammans boende till östra Sverige för att organisera en mycket trasslig umgÀngessituation, dÀr naturligtvis jag som pappa, som redan hade frÄntagits (olagligt) rÀtten till vÄrdnad (helt utan lagliga utredningar). Det Àr t.o.m sÄ att jag fÄtt detta omtalat för mig av "vissa fÄglar som kvittrat".

Naturligtvis var den som skulle drabbas systematiskt av umgĂ€ngest-sabbotage och annan planlagd terror jag... vilket förstĂ„s ocksĂ„ skulle skadat barnet. NĂ€r jag insĂ„g detta valde jag istĂ€llet att helt dra mig ur denna omöjliga terrorliknande situation. Detta Ă€r verkligen, tillsammans med rader av olika social-skandaler (och andras liknande erfarenheter av övergrepp) ett mĂ„tt pĂ„ den maktgalanskap som rĂ„der i Sveriges mörka hörn. Man bryter alltsĂ„ mot sina egna uttalade allra heligaste principer (se: Är Sverige nazistiskt? #2, ovan /skydda barnen/) för att utöva sin maktgalenskap... Att pĂ„ det hĂ€r viset direkt, och PLANLAGT gĂ„ mot sina egna uttalade högsta heliga principer har tydliga likheter med beteendestörningar och psykopati...

-----------------

Notera, tidigare i den trÄden har jag ocksÄ redogjort för den person som redan 1984 sa ungefÀr följande:
" - Om du nÄgon gÄng i framtiden hamnar i en skilsmÀssa, vÄrdnadstvist eller liknande, dÄ kommer du att rÄka betydligt vÀrre ut Àn du gjort nu." Det var sÄ att jag under 83-84 mobbades mycket omfattande pÄ SÄtenÀs Flygflotilj dÀr jag dÄ gjorde min praktiktjÀsntgöring under min officersutbildning.

PoÀngen hÀr Àr förstÄs att ta udden av smygfascisternas lögner. Ofta hör man folk sÀga, ungefÀr " - Jaja, dÄ har du vÀl förtjÀnat det."

Men, i kontakten med familjerÀtten 2003 sÄg jag verkligen till att agera helt positivt och klanderfritt. Initiativet till samarbetssamtal var ocksÄ mitt. Smygfascisterna vill ofta hÀvda, vilket ju Àven JK Lambertz varit inne pÄ, att det alltid skulle handla om kverulanter som "brÄkar med myndigheten". SÄ var det definitivt inte... om soc skulle klandra mig för det, dÄ skulle det vara 100% lögn.

Sanningen Àr att vissa smygfascistiska kretsar, precis som framgÄr ifrÄn citatet frÄn 1984 lÀgger planer om djÀvulska test och terror mot medborgare mÄnga Är i förvÀg som en gÄng utpekats (Àven felaktigt).

Detta Àr den sanning om Sverige, som dels mÄnga utsatta kanske kan mÄ bra av att veta. Att om man rÄkat illa ut sÄ Àr det ofta helt oförskyllt. Men, dessutom finns i Sverige organiserade smygfascistiska nÀtverk omkring ordenssÀllskapen. Jag kallar dem Amatör-STASI. Dessa nÀtverks smygfascistiska förföljelser mot utpekade personer mÄste pÄ nÄgot sÀtt stÀvjas av nya lagar, genom riksdagens försorg. Den lite otÀcka frÄgan Àr i fall de vill det, eller ej?

.
.
.

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Sverige nazistiskt?
« Svar #29 skrivet: 15 februari 2009, 13:27:25 PM »
.

Sverige nazistiskt?

FrÄgan som man kan stÀlla sig Àr om det Àr skitsnack och elakt prat att kalla Sverige för nazistisk stat, eller om det möjligen finns mer fog för det Àn de flesta tror?

I serien har postats 10 inledande inlĂ€gg som utgör en sorts sammanstĂ€llning över Sveriges karaktĂ€r avseende bĂ„de officiella och inofficiella Sverige. Detta bygger pĂ„ övergrepp som jag sjĂ€lv rĂ„kat ut för sĂ„dan jag sjĂ€lv sett andra rĂ„kat ut för och de skandalĂ€renden som nagelfarits av seriösa journalister mm.  Inom nĂ„gra dagar kommer jag att posta avslutande inlĂ€gg "domen #2"

Tills vidare kan du lĂ€sa: Är Sverige nazistiskt? #11 - Domen #1 (och de föregĂ„ende inlĂ€ggen i trĂ„den):   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?p=391059#post391059

Morgan Ohlson

.
.

.