Författare Ämne: Den Svenska modellen  (läst 41325 gånger)

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 176
    • Visa profil
Rättvisa utan förbudsiver
« Svar #15 skrivet: 23 november 2007, 20:40:51 PM »
.

***   Rättvisa utan förbudsiver

Föreningsfriheten skyddar föreningar, och det är endast deras brott som kan "jagas", inte deras existens. Att det är så kan nog vara på gott.

Men, det som värre är att en lång rad av lag-utformningar just öppnar för trakasserier /terror. Det är sådant som medvetna luckor i systemen i kombination med löjeväckande kulisser till övervakningssystem ska se till. Ja, i klartext säger jag att vissa lagar är skrivna för att möjliggöra och dölja övergrepp. För en del låter det rysligt, men fakta talar sitt tydliga språk.

Under 1900-talet är det vetenskapligt belagt att nätvärk (typ ordenssällskap) agerade för att kasta ut politiker som motsatte sig steriliseringsprogrammen. Politiker manipulerades alltså ut och bort ur politiken om de motarbetade Svensk rasygien. Detta låter som Sovjet eller nazityskland, men så var också Sverige. Det är den sanna bakgrunden. 63.000 steriliserades MOT SIN VILJA. Den som tänker inser att sådant endast kan ske om de fascistoida nätverken är synnerligen starka (läs har dominerande positioner). Vi vet alla också att några nazister eller uttalade fascistiska partier aldrig suttit i Sveriges Riksdag (?). Alltså förstår alla att dessa fascistiska strömmar fanns inom de etablerade partierna... precis som idag!

Att ha sund granskning av system och myndigheter är alltså en trygghet för medborgarna. Vissa hävdar att det leder till övervakningsasamhälle. Fundera då över vad som är bäst, öppen och vettigt utformad granskning och kvalitétssystem, eller systematiska övergrepp dolda bakom högar av halv-hemliga pärmar?

__FBI - Polisernas polis
Nu i november föreslog Miljöpartiet att det skulle skapas ett Svenskt FBI. Jag är ingen expert, men amerikanska FBI står som jag förstår det direkt under politikerna och har till uppgift att agera polis mot myndigheter, mot vanlig polis och maktmissbruk. Alltså en sorts polis över poliserna. Alla andra partier är mot detta, troligtvis därför att de äldre partierna har större inslag av smygfascism.

Själv har jag blivit lurad både av polis och åklagare vid flera tillfällen och är just nu i dagarna utsatt för trakasserier från Polisen i karlstad. Dessutom har jag blivit lurad, manipulerad och terroriserad av flera andra myndigheter, speciellt sedan 2003. Ordenssällskapen kan inte bara suddas ut, däremot kan deras aktiviteter granskas och åttalas betydligt oftare! Inte minst måste polisen övervakas och rensas från de skitstövlar som idag använder sin uniform för maktgalet myndighetsmissbruk i "frimureriets tjänst".

Hoppet står till er och oss, att alla riktiga demokrater dels ÖPPET kritiserar alla smygfascistiska politiska förslag och GER STÖD TILL ALLA FÖRSLAG (oavsett parti) SOM GER BÄTTRE RÄTTSTRYGGHET. Många av de som råkar ut för övergrepp har varit helt laglydiga och trodde på att rättvisa skulle komma till alla hederliga. Men så sker ofta inte. Kom också ihåg att någon riktig jultomte inte finns. Något liv på rosa moln, det finns inte heller. Nästan alla hållbara, goda lösningar måste vara både lite hårda, men också ge rättvisa spelregler.

Morgan Ohlson

.
.
Morgan Ohlson, terroriserats systematiskt i över 20 år.

__ Länkstation Fakta, vittnesmål:   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=11929

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Den Svenska modellen 7
« Svar #16 skrivet: 06 december 2007, 13:57:59 PM »
.

***   Den Svenska modellen 7

__Har Sverige en Fuhrer?
Nä, skrattar du... Nu går Morgan för långt, det vet vi ju allihop att vi har en statsminister som heter Fredrik Reinfeldt. Men frågan är hur mycket som Minister Reinfeldt EGENTLIGEN STYR och hur mycket som Sverige styrs via det Tysta Etablissemanget?

Skälet till att bl.a socialkontoren delvis gör precis som de vill (Se t.ex www.nkmr.org) är ju att de skyddas av lokala smygfascistiska nätverk. OBS! Det gör naturligtvis också att vissa kommuner i Sverige är RIKGT BRA och demokratiska, medan andra kommuner har helt annat mjöl i påsen än det står på mjölpåsens etikett.

Vissa tider domineras säkerligen också det tysta etablissemanget av starkt demokratiska krafter medan det andra perioder smyger sig in betydligt farligare krafter bland de signifikanta aktörerna. Sedan flera år, min uppfattning är omkring 1992, efter fastighetskraschen har mkt auktoritära krafter börjat spira i Sverige. Enligt en nylig undersökning anser också ~60¤% av Svenskarna att korruption i landet ökar.

__Lättlurade bondeoffer
Men, själva poängen är att de dominerande nätverken knyter stora grupper till sig. Många av de personer som finns, så att säga "längst ned" i nätverket, de har oftast sannolikt inte en aning om vad det är som de deltar i. De kan t.ex delta i att trakassera en person, repa hans bil eller spreja hans garage etc. etc. men vet ingenting om verkligheten bakom förtalet. På så sätt kan också smygfascisterna utnyttja och göra "vanligt" folk till sina redskap.

Man kan alltså, något tillspetsat beskriva det så här: I många länder har det funnits farliga diktatorer, men det gör det inte riktigt i Sverige. I stället finns en blandning av nätverk och hierarki som styr och där underhuggarna är "tysta, lydiga soldater". Du kanske t.o.m själv har lurats att delta i att skada andra på precis samma sätt som du själv har skadats någon gång.

Genom att nätverken utnyttjar lättlurade att delta så bildar de en majoritet som kan skydda sig och bevara sitt inflytande. Bakom ordnarnas murar döljer sig personer, inte alla, men många som inte alls delar respekten för Svensk lag. De vill ha, och jobbar aktivt för helt andra spelregler och i många fall, många kommuner tycks dessa småpåvar diktera reglerna i högre grad än Svensk lag råder, bland annat inom den sociala sektorn.

Morgan Ohlson
.

__ Länkstation Fakta, vittnesmål:   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=11929

.

sanna

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 30
    • Visa profil
Re: På tal om modeller…
« Svar #17 skrivet: 08 december 2007, 00:14:02 AM »
Citat från: "Avos"
Citat från: "valens"
Då socialmyndigheten uppmanar en förälder att ljuga genom att anklaga den andre föräldern för sexuellt övergrepp över barnet;
Då socialmyndigheten falsifierar dokument för att falsk anklaga den andre föräldern för sexuellt övergrepp över barnet;
Då polis och åklagarmyndigheterna passiv åskådar det hela…
Då samhället anser att det hela ”är horribel” men saknar civilkurage för att ingripa trotts mer än gott om bevis att myndigheterna genom några besatta tjänstemän har definitivt felat på det grövsta sättet…

Då undrar man om man lever i Sverige eller i Orwells värld?

Jag kan bara göra ett tillägg där. Det är även på småsaker man kan se stora fel.

Om inte barnen får ta del och vara med när de vuxna-föräldrarna talar om deras situation mm. Så kommer de barnen aldrig att själva kunna bli vuxna och ta ett eget personlkigt ansvar i sitt vuxna liv sedan. Och det är nog det de sociala vill. För de vill ju stöpa om alla till sina små marionetter, som de sedan kan styra hej vilt, till total galenskap för sitt politiska syfte. Det ser man ju bara man märker att de vänt ett barn mot sin-a normale-a förälder-rar..
Gunnar Sträng sa en gång att -:- socialdemokratin blir svår att genomföra, men det kommer att gå, med tiden, om vi gör just så här, som ni så tydligt beskriver här i forumet. Taktik, strategi och lönndomsmobbning mm är metoderna för att skapa ett totalitärt sociademokratiskt samhälle.
Problemet är endast då att när man beter sig så där, då har men sedan långt tillbaks glömt bort vad en social demokrati verkligen är. För detta är inget annat än ren diktatur, som idag inte längre är dold. Alltfler inser vad som skett och sker i landet och vill få slut på eländet. Men ingen vet ännu riktigt hur.
Röka ut socialarna och deras hantlangare ur sina hålor kanske. Ja, i krig och kärlek är ju allting tillåtet. Det har ju socialdemokraterna själva visat oss. Vilka lärare vad!!!
Vad månne deras elever, de tvångsomhändertagna barnen bemöta dem själva med i framtiden???
Dårar på ren svenska, är vad de är, de där............. :twisted:
Förlåt, jag såg att mitt inlägg kom in i mitten av ditt, det var ju knappast min mening. Men jag kan inte ändra på detta. Kanske admin kan det förhoppningsvis. Tack på förhand. sanna

Jag fick ett telefonsamtal från lillgrabbens lärarinna. Hon hade hört lillgrabben beklaga sig över att vi varit oense om hans umgänge, som varit mindre med mig sista månaden. Hon ringde oss båda och sade att vi inte får tala så barnen hör om våra privata problem. Dvs grabben skulle hållas ovetande om att hans umgänge med mig ändrades...

Socialas "Kuvös"-synsätt  utgår ifrån att barnen antingen har överbeskyddats för lite, eller för mycket. Utgångspunkten är att det är förälderns SKULD, inte förälderns ANSVAR att se till att barnen har det helt problemfritt, snarare än så bra som möjligt. Ansvaret har ju samhället för mina barn, enligt socialas version.. Gissa vem som har skulden ?Minsta bakterie, eller traumatisering i livet, innebär då förälderns SKULD , inte ANSVAR ( Kuvösen har stått öppen på glänt lite grand).

Rättegången kan då börja, med allmänt hållna anklagelser som utan precisering påvisar att barnet har levt utan kuvös. "NI" har låtit barnet få veta.. etc. Vanligaste förtalsmetoden är att om någon enskild beskylls för något, så säger de "ni". Då blir det "rättvist". Vanligen uppfattar ju oskyldiga människor rättvisan så att man genom ett rättsförfarande förklaras oskyldig och frias, men här är det tvärt om. Här innebär rättvisan förtal.  Så går det till när andra ska döma i familjers privatliv. Alla vet hur man förtalar och förstör, INGEN vet hur man gör när man ställer till rätta. Sådant har de ingen utbildning i.
Ingen är fri som själv förtrycker någon annan

sanna

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Re: Enskild har MAKT lokalt i EU
« Svar #18 skrivet: 08 december 2007, 00:27:44 AM »
Citat från: "Unions Medborgare"
Enskild drabbad medveten fysisk person har rätt till skadestånd av det allmänna om RESURSER som är lagstiftare, domstol eller exekutivt organ lokalt på den inre marknaden producerat säkerhetsbrist i handläggning eller beslut till EN drabbad enskild fysisk person som är fördragsbrott!

Fördragsbrott lokalt i en medlemsstat på den inre fria marknaden är en aktiv eller inaktiv reflektion, värdering, konstruktion och genomförande av RESURSER, som är lagstiftare, domstol eller exekutivt organ i strid med EU-rätt eller EG-domstolen överhöghet och rättspraxis i EES/EU.

Varför inte starta lär-centrum för enskildas rättigheter och möjligheter lokalt på den inre FRIA gemensamma marknaden här i NKMR-forumet?

Vore mycket bra med sådan undervisning och lärdom för den enskildes rättigheter och möjligheter i detta forum. Så man tackar på förhand om ngn vill ställa upp på detta.

sanna

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: 08 december 2007, 00:31:39 AM »
Citat från: "valens"
Citat från: "Morgan Ohlson"

Vi vet att... så VARFÖR och HUR?

Först måste jag be om ursäkt att jag vågade tränga mig in på någon annans revir…

Sedan, VARFÖR…?
Trista sanningen om den snälle granne som faktiskt kan vara den värste fiende och att det finns personer som glatt pratar med andra om allt möjligt och sedan går hem och ringer någon bekant-bekant som jobbar på ett eller ett annat kontor eller sitter i vet jag inte vilken nämnd, det har jag en alldeles för långt erfarenhet (jag har verkligen upplevt Orvells 1984, under några decenier, faktiskt).  Den som skvallrar kan t.o.m vara t.ex egen syskon.
Så djävligt var/är på många andra ställen också.

Sist men inte minst, HUR…?
Att man skvallrar eller avslöjar skumma, brottsliga fakta bör man se positivt på, anser jag.
Men att ljuga, att förfalska dokument samt uppmana andra att ljuga och förfalska dokument kan jag inte förstå alls, inte acceptera överhuvudtaget!
Och värre än allt vad man kan tänka sig: när allt är avslöjat med bevis, då används alla åskådare plötsligt av strutstaktiken.

Ja, VARFÖR?

När jag läser härinne i detta forum så känner jag mig fullständigt bekräftad. Här står det innehåll, som jag själv kommit fram till sedan långt tillbaks, men som inte alla människor ute i samhället begriper sig på dessvärre. Förräns de själva drabbas av orättvisor och det värsta av allt, om de själva drabbas av den sociala myndighetens alla kriminella metoder.

Så tack för ett mycket givande forum, som jag är mycket tacksam att jag gick med i.

Unions Medborgare

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: 13 december 2007, 15:38:50 PM »
Vem kontrollerar att svensk lagstiftare, domstol och exekutiva organ, sköter sitt jobb och respekterar enskilda medborgares NYA rättigheter och möjligheter, som EN enskild svensk unionsmedborgare lokalt i EU?
 :idea:
MARKNADEN värderar, värdesäkrar och väljer producerat RESULTAT från RESURSER, som inte kan avtala bort, NYTTA med retroaktivt STRIKT produktansvar för säkerhetsbrist mot enskild fysisk person, lokalt någonstans i EØS eller EU.

mamma1

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 116
    • Visa profil
    • http://broderibruden.no-ip.com
Den Svenska modellen
« Svar #21 skrivet: 15 december 2007, 19:12:27 PM »
Vi mötte ondskan då soc. blev inkopplad efter en anmälan som var gjord av en anställd!

Bakgrundsfakta. BVC-sköterskan var kollega med familjehemsmamman. Familjehemmet var pingstvänner. Det var även hon som anmälde oss! Soc. handläggaren var god vän med familjehemsmamman.

BVC-sköterskan påstod av vi hade "omsorgsbrister". Varför sa hon aldrig något till oss, bara till soc? Vi kunde ju i så fall ha bättrat på våra brister om BVC sagt något!

Utredningshemmet fick vi veta var ett avlastningshem. Varför sa då soc. chefen i Länsrätten att det var aldrig meningen det skulle vara för avlastning?

Familjehemmet hade inga egna barn, varför placera ett så litet barn som vår son i ett sådant hem? (BVC-sköterskan-familjehemmet-anmälaren-soc tanten.)

Den nya soc. chefen säger i pressen, då vi fått hem vår son att hon inte är helt säker på att de inte gjort något fel. Några månader senare säger hon i pressen att de inte gjort något fel! Hur kan hon påstå det? Länsstyrelsen gör en utredning som inte är klar ännu!

Hur kan man sätta någon på ett utredningshem, med 16 olika utredare som skriver olika om föräldrarna?

Hur kan domen bli så hård i slutändan, när det inte framkommer något sådant under hela utredningstiden?

Hur kan det "förstöra utredningen" genom att utredningshemmet berättar vilka brister föräldrarna påstås ha? Det är väl bara bra om föräldrarna kan få veta det, bättra sig och få behålla barnet? Om det nu finns några brister!

Hur ska föräldrar kunna bli bättre om soc. bara maler på om "omsorgsbrister" men inte förklarar vilka bristerna är?

Länsstyrelsen låter knappast ett barn få komma hem om soc. gjort allt rätt

Ondskan som vill ta barnen, men varför?

:!:
Sambo och vi har en liten son. Han familjehemsplacerades förra året. Efter en 6 månader lång kamp mot soc. avbröt Länsstyrelsen den sk. "frivilliga" placeringen!

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Extremt konstigt... bakom kulisserna (Rödby och fascismen)
« Svar #22 skrivet: 10 januari 2008, 19:27:10 PM »
.

***   Extremt konstigt... bakom kulisserna

Just nu blåser det omkring mordet, eller ja... självförsvaret i Rödby. Mannen som skjöt en moped-marodör med en hagelbössa. Ärendet verkar märkligt då det tycks finnas två läger. Ena lägret ansåg troligen (tydligen) att den aktuella familjen skulle terroriseras medan en annan falang liksom anser att familjen verkligen gjorde självförsvar, särskilt som både pappan och sonen tydligen har diagnoser... vilket numer är fint. Alltså att låta sig stämplas som sjuk, det är fint eftersom det tydligen gynnar det smygfascistiska etablissemanget i deras maktutövning.

Lyssna på den här radiodebatten där det upprepat, nästan som ett mantra basuneras att pappan som sköt har diagnosen....XXXX. F.ö. en öppenhjärtlig och intressant debatt för ovanlighetens skull. Flera intressanta fakta! Bara 10 minuter dock.
http://www.sr.se/cgi-bin/p1/program/sandningsarkiv.asp?date=2008-01-09&programID=1637
Starta programmtimme 1 och flytta tidsmarkören till slutet. Då hoppar ljud-spelaren automatiskt över till timme nr. 2.(20 min in i programmet).

__Likhet inför lagen - ja jäklar!
I ett annat uppmärksammat fall råkade en person ut för ett olagligt överfall. Offret kallades upprepat för psyksjuk i media, men flera fakta talar för att han absolut inte är /var sjuk. I det fallet dödade också offret, precis som i Rödby en angripare, en vandal med skjutvapen. I det fallet har emellertid alla offentliga inrättningar från media till myndigheter bestämt att personen ska lynchas eftersom den som sköts var en polis. Att offret, 55-åringen försvarade sig mot ett med största sannolikhet olagligt "terroringripande" av polis, beordrat av diktatoriska och maktgalna psykiatriker det avgör vem som har rätt och vem som har fel i det nyfascistiska Sverige. Ja, jag tänker fröstås på det som (felaktigt enligt mig) kallats för polismordet i Nyköping nu i juni 2007.

På internet finns en artikel, skriven av en privatperson som redogör för hur många gånger privatpersoner i Sverige kunnat få rätt i domstol mot någon advokat. Jag har slarvat den länken, men siffran är på nära 100 år NOLL. Advokater tycks, liksom psykiatriker vara skapade till guds avbild med oinskränkt maktposition.

Det är inte bara jag som noterat de nya farliga fascistiska strömningarna.
 http://schlaug.blogspot.com/2007/11/dags-fr-rashygien-htilers-drm.html

M.v.h

Morgan Ohlson

.
.

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Socialt eller sexuellt våldtagen?
« Svar #23 skrivet: 09 februari 2008, 11:19:50 AM »
.

Socialt eller sexuellt våldtagen?

I Sverige vet alla numer att en kvinna som våldtas INTE har skuld i detta själv. Gärningsmannen bär hela skulden.

Men när det kommer till övergrepp och mobbning, då plötsligt anses det tydligen vara så att då SKA offret (avser vuxna) känna skuld. Om man blir lurad, kränkt och utsatt för objektivt bedömbar förnedring av myndigheter... då anser somliga att man har skuld i det själv. Kan det vara så?

Jag tycker det här är helt fel, men i Sverige finns Jantelagen, oskrivna lagar och pennalism. Det är tydligen etablerade delar av den Svenska modellen. Om man nu tycker en person är "jobbig" borde inte en rättsstat då känna en skyldighet att lösa det på andra sätt än övergrepp eller falska Autist-diagnoser!?

Denna primitiva modell med unken doft av medeltid borde förstås förändras. Skälet att den lever kvar, ja det är rimligen att vissa grupper använder detta som en sorts klanliknande härskarsystem. En kvarlevande, dold förnyad variant av ståndssamhälle.

------------------
Bilder av Sverige (upprinnelsen till övergreppen)
#1 http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/98a3e316a9e1e5c/e32816c6d13eb675?hl=sv&lnk=st&q=%22***+++Bilder+av+Sverige%22+%22morgan+ohlson%22#e32816c6d13eb675
http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=3500000000000014&conference=10500000000000373&posting=19500000004750776
http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?p=318447#poststop

.
.

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Hjärnförstörande vård?
« Svar #24 skrivet: 20 mars 2008, 14:29:02 PM »
Aggressiva Sverige

Visste ni att

1. Svensk psykiatri medvetet använder hjärn-förstörande metoder och kallar det för medicinering eller vård?

2. Mobbning och trakasserier i vissa fall finansieras med skattemedel?

Nu är det tortyr #4 (med länk till "pengar till rasavel (mobbning)")
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/955ecfe67d8fc8fd?hl=sv&lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+%22detta+infraljud%22#955ecfe67d8fc8fd

.
.

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Hjärntvätt i praktiken
« Svar #25 skrivet: 07 juni 2008, 12:39:49 PM »
.
.

Hjärntvätt i praktiken

Läs om den smygfascistiska elitens system för att indoktrinera folket att underkasta sig etablissemnagets antidemokrati: "Hjärntvätt i praktiken"

http://groups.google.com/group/swnet.juridik/browse_frm/thread/098a3e316a9e1e5c#
http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?p=342617#poststop
http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=3500000000000014&conference=10500000000000373&posting=19500000004953104

Morgan Ohlson
.

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Aktiviteten och analysen fortgår
« Svar #26 skrivet: 18 augusti 2008, 14:33:02 PM »
Flera nya postningar i ämnet, bland annat på tema: "Tystnadskulturen och makten." Länkalternativ.

Google, skifta gärna "alternativ" till visa som träd.
http://groups.google.com/group/swnet.juridik/browse_frm/thread/098a3e316a9e1e5c?hl=sv#

Debatthuset. Visningsläge "trådad" eller "hybrid" visar inläggens ordning bättre.
http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?mode=hybrid&t=10084

Mvh till alla demokrater och humanister.

Morgan Ohlson
.

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Nya ämnen
« Svar #27 skrivet: 16 november 2008, 12:49:31 PM »
.

Nya ämnen i tråden

Det har blivit ett antal ny inlägg i tråden. Jag hoppas att de kan sprida så väl insikter som reflexioner omkring Sverige... landet med vöärldens tuffaste självscensur.

# Sverige, meritokrati eller avelcentral
# Rangordning värre än klassindelning
# De västerländska psykia-kratierna
# Är Sverige nazistiskt? (just nu pågående)

Länkar: se f.g inlägg

M.v.h till alla humanister och demokrater!

Morgan Ohlson
...alltjämt hemlös
...hindras alltjämt från egen försörjning

.
.

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Är Sverige nazistiskt?
« Svar #28 skrivet: 28 november 2008, 13:52:40 PM »
.

Utsnitt ur inlägget: "Är Sverige nazistiskt? #4" (länk ovan)

__ Smygfascisterna, sämsta tänkbara betyg
I mitt fall (ärendet, det som bl.a ligger till grund för att jag idag är hemlös och hindras förtjäna mitt uppehälle) är det ju så att jag idag vet att man först avsåg använda barnet som kontroll-funktion för att binda mig i en "omöjlig relation" 2001-2003. När det inte gick avsåg man (kanske fortfarande!?) styra mitt boende till västra Sverige och barnet och mammans boende till östra Sverige för att organisera en mycket trasslig umgängessituation, där naturligtvis jag som pappa, som redan hade fråntagits (olagligt) rätten till vårdnad (helt utan lagliga utredningar). Det är t.o.m så att jag fått detta omtalat för mig av "vissa fåglar som kvittrat".

Naturligtvis var den som skulle drabbas systematiskt av umgängest-sabbotage och annan planlagd terror jag... vilket förstås också skulle skadat barnet. När jag insåg detta valde jag istället att helt dra mig ur denna omöjliga terrorliknande situation. Detta är verkligen, tillsammans med rader av olika social-skandaler (och andras liknande erfarenheter av övergrepp) ett mått på den maktgalanskap som råder i Sveriges mörka hörn. Man bryter alltså mot sina egna uttalade allra heligaste principer (se: Är Sverige nazistiskt? #2, ovan /skydda barnen/) för att utöva sin maktgalenskap... Att på det här viset direkt, och PLANLAGT gå mot sina egna uttalade högsta heliga principer har tydliga likheter med beteendestörningar och psykopati...

-----------------

Notera, tidigare i den tråden har jag också redogjort för den person som redan 1984 sa ungefär följande:
" - Om du någon gång i framtiden hamnar i en skilsmässa, vårdnadstvist eller liknande, då kommer du att råka betydligt värre ut än du gjort nu." Det var så att jag under 83-84 mobbades mycket omfattande på Såtenäs Flygflotilj där jag då gjorde min praktiktjäsntgöring under min officersutbildning.

Poängen här är förstås att ta udden av smygfascisternas lögner. Ofta hör man folk säga, ungefär " - Jaja, då har du väl förtjänat det."

Men, i kontakten med familjerätten 2003 såg jag verkligen till att agera helt positivt och klanderfritt. Initiativet till samarbetssamtal var också mitt. Smygfascisterna vill ofta hävda, vilket ju även JK Lambertz varit inne på, att det alltid skulle handla om kverulanter som "bråkar med myndigheten". Så var det definitivt inte... om soc skulle klandra mig för det, då skulle det vara 100% lögn.

Sanningen är att vissa smygfascistiska kretsar, precis som framgår ifrån citatet från 1984 lägger planer om djävulska test och terror mot medborgare många år i förväg som en gång utpekats (även felaktigt).

Detta är den sanning om Sverige, som dels många utsatta kanske kan må bra av att veta. Att om man råkat illa ut så är det ofta helt oförskyllt. Men, dessutom finns i Sverige organiserade smygfascistiska nätverk omkring ordenssällskapen. Jag kallar dem Amatör-STASI. Dessa nätverks smygfascistiska förföljelser mot utpekade personer måste på något sätt stävjas av nya lagar, genom riksdagens försorg. Den lite otäcka frågan är i fall de vill det, eller ej?

.
.
.

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Sverige nazistiskt?
« Svar #29 skrivet: 15 februari 2009, 13:27:25 PM »
.

Sverige nazistiskt?

Frågan som man kan ställa sig är om det är skitsnack och elakt prat att kalla Sverige för nazistisk stat, eller om det möjligen finns mer fog för det än de flesta tror?

I serien har postats 10 inledande inlägg som utgör en sorts sammanställning över Sveriges karaktär avseende både officiella och inofficiella Sverige. Detta bygger på övergrepp som jag själv råkat ut för sådan jag själv sett andra råkat ut för och de skandalärenden som nagelfarits av seriösa journalister mm.  Inom några dagar kommer jag att posta avslutande inlägg "domen #2"

Tills vidare kan du läsa: Är Sverige nazistiskt? #11 - Domen #1 (och de föregående inläggen i tråden):   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?p=391059#post391059

Morgan Ohlson

.
.

.