Författare Ämne: Den Svenska modellen  (läst 35743 gånger)

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 176
    • Visa profil
Den Svenska modellen
« skrivet: 11 oktober 2007, 10:39:50 AM »
.

***   Den Svenska modellen

Varifrån kommer alla dessa rykten om att barn används mot föräldrar? Är det sant och varför skulle det vara så i landet av honung och mjölk, Sverige?

__Vapen som dödar på millimetrar
Idag år 2007 har Sverige en a-kassa, arbetsförmedling, f-kassa och socialkontor där det ibland sägs att människor olyckligt kan hamna mellan stolarna. Men hur är det möjligt? Det lilla landet i norr som tillverkar vapensystem som kan döda på millimetrar. Här tillverkas det pansarbrytande vapnet ett "raketgevär", med det smickrande namnet "Karl-Gustav" som slår ut stridsvagnar. Robotar också de mot stridsvagnar och flygplanet JAS Gripen som kan flyga med överljudsfart till sitt mål 100 mil bort och där släppa 100-tals kilo med sprängmedel avpassat för största förödelse levererad med millimeterprecision.

Med precis samma millimeterprecision har man skapat ett så kallat skyddsnät där man ska kunna skyffla ut obekväma mellan "spjälorna" för att skrämma dem till tystnad. En Svensk är endera tyst, lojal och frisk eller gapig och numer etiketterad autist (ADHD, dump eller Asperger. I vissa fall Tourettes). De som hänger ut mobbning som de själv utsatts för öppet, de kallas paranoida.

__Ogillad, utpekad och utslagen
I Indien kan man födas som kastlös. I Sverige föds vi lika, åtminstone sägs det så. Att vissa ovanliga efternamn florerar t.ex i media, politik eller vetenskap med en närmast pinsamt hög frekvens, det beror enbart på rättvis kompetens... inget annat(?). Nu närmar vi oss problemets kärna. På samma sätt som vissa utses tidigt i livet som påläggskalvar så utstämplas också andra som jobbiga, "gapiga", opålitliga eller obekväma etc. Kravet på en Svensk att sitta lugn och tyst i båten och "hålla käft" är nog kanske t.o.m större än vi vill tro.

De som tidigt i livet utpekas för utslagning, för övrigt ett av Sveriges mest uppriktiga ord, kan drabbas av mängder av olika former av pennalism, svartlistning etc etc. Flera av de stora social-skandalerna som   # Fallet Ulf   # Bombmannen och många flera har säkerligen sådan bakgrund.

Utslagningen är mer grym än man kan tro. Unga påläggskalvar skyddas, de försvaras av de äldre för att de ska bestå lojala och kunniga i bl.a frimureriets oskrivna lagar. Påläggskalvarna utgör på så sätt ryggraden i det tysta etablissemanget och även när de gör dramatiska misstag så försvaras de, enbart för att bevara kontinuiteten i maktnätverken.
--forts

----------------
Se även mitt ärende under: Bemötandet ifrån myndigheten
----------------

.
.
Morgan Ohlson, terroriserats systematiskt i över 20 år.

__ Länkstation Fakta, vittnesmål:   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=11929

.

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Den Svenska modellen
« Svar #1 skrivet: 11 oktober 2007, 11:57:15 AM »
Se på den här länken :

http://www.socialstyrelsen.se/Aktuellt/Nyheter/2007/Q3/
Remissversion+Handbok+om+kvalitet+-+synpunkter+emottages.htm

Myndigheternas uppgift är att hitta på nya positiva ord som definierar deras verksamhet."Målstyrning", "Kvalitetsstyrning" etc.Detta beskriver deras verksamhet med slavhandel med stulna barn via socialförvaltnignarna. I George Orwells "1984" råder demokrati. Staten når ända in i sovrummet. Familjen och individens integritet är utplånad. Mycket familjärt !
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Den Svenska modellen 2
« Svar #2 skrivet: 16 oktober 2007, 10:21:39 AM »
.

Den Svenska modellen 2

Varför skyddar man då påläggskalvarna? Saken är ju den att alla människor är felbara. Just detta faktum är det riktigt farliga, och själva tekniken bakom utslagningen.

----
Frimureriet bakom jantelagen hotar demokratin #1
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/098a3e316a9e1e5c/1a2b1b32b6c894e8?hl=sv#1a2b1b32b6c894e8
----

__Utpekade slås ut
Människans felbarhet betyder samtidigt att det tysta etablissemanget i princip alltid kan slå ut de personer som de vill. Övervakar och bevakar man en person som man vill desavoera hittar man förr eller senare alltid en dumhet t.ex på jobbet eller i telefon hur laglydig och snäll personen än är. Är personen i stället oändligt ko-lugn, ja då kan man i stället anklaga personen för att vara sjukligt timid.

----
Olaglig telefonövervakning (och fler förklaringar), en viktig del i anstiftarnas datainsamling och mobbning (~7 inlägg):
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/8a0da07fb965d677?lnk=st&q=%22morgan+Ohlson%22+fakta+Hierarki+hackordning&rnum=1&hl=sv#8a0da07fb965d677
----

Syndabockar som man av något skäl vill komma åt snabbare trakasseras, mobbas och stressas. På så vis hetsas personen att göra bort sig fortare. I de mer allvarliga fallen sprider man då rykten om personen för att förhindra att personen kan avslöja den mobbning som sker. De allvarligaste formerna av förtal omfattar alltså även falska påståenden om sjukdom, diagnoser etc.

----
Falska diagnoser - Utslagning:
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_thread/thread/98a3e316a9e1e5c/602b1bc2475131d8?hl=sv&lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+Falska+och+felaktiga+diagnoser+&rnum=1#602b1bc2475131d8
----

.
.

__ Länkstation Fakta, vittnesmål:   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=11929

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Den Svenska modellen 3
« Svar #3 skrivet: 19 oktober 2007, 16:52:01 PM »
.

Den Svenska modellen 3

__Sjukdom och ondska
En av mina föreläsare i Organisationspsykologi, en mycket omtyckt psykolog /terapeut uttryckte sig ungefär så här:

" - Alla människor känner hat, tänker onda tankar och kanske t.o.m fantiserar om hur de i detalj skulle vilja döda och stycka personen som är deras hatobjekt. Detta är fullt normalt! Det som skiljer den sjuke från den friske är att den friske inser skillnaden mellan fantasi och verklighet medan den sjuke sätter sin fantasi i verket. (Citat av den rutinerade psykologen)"

Detta betyder alltså att illvilliga, ondsinta personer genom övervakning mot en enskild i princip alltid kan finna ORD, alltså ord som visar på personens ondska eller farlighet. Men det beror inte på äkta farlighet, utan på att även alla friska har ett hörn i sin fantasi som innehåller hämnd, ondska mm. Detta är ondska först när den släpps ut som en handling. (mobbare /pennalister är således bevisligen ondare än deras offer.)

__Barn som torpeder
Uppenbarligen, jag har själv varit med om det samt alla de rapporter om detta  som finns på internet, som bekräftas av t.ex personal från främst manliga kriscentra m.m så används barn återkommande som vapen mot föräldrar.

Min uppfattning är att det sker i sådana fall där etablissemangets nätverk snabbt vill testa och provocera en person som man förstås helst "vill bli av med". Jag är själv helt laglydig, inga missbruk eller sjukdomar men har ändå drabbats av omfattande terror, ja verkligen terror. Jag antar att det är lika för många andra föräldrar som plötsligt, genom myndigheterna fått barnen riktade mot sig själva som psykologiska projektiler. Det är förstås dessutom alldeles horribelt kränkande mot barnen som ovetandes utnyttjas mot egna föräldrar.

Barn är med rätta heliga i vårt samhälle, men det gör dem också synnerligen väl lämpade som vapen (tragik). Dessutom är det så att socialkontoren i många stycken helt saknar objektiv uppföljning och genomlysning varför de i princip kan göra precis vad de vill och sedan dölja det. Alla dokument i t.ex s.k Samarbetssamtal betraktas som "arbetsnoteringar" och destrueras efter ärendet. Ärenden där barnet faktiskt förlorar ena föräldern går in i socialstyrelsens statistik som "Avklarat". ---forts

.
.

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Den Svenska modellen 4
« Svar #4 skrivet: 22 oktober 2007, 10:23:38 AM »
.

Den Svenska modellen 4

Svenska socialkontor är i det närmaste ett svart hål i lagen. Närmaste granskande myndighet består av deras egna tidigare arbetskamrater som befordras till Länstyrelsens sociala enhet där alltså vännerna i organiserad jävs-situation ska övervaka sina f.d arbetskamrater. Dvs att organisationen faktiskt är ett lagligt organiserat jäv.

Varje gång du (eller jag) begår ett misstag, vissa av oss efter åratal av punktmarkerande, starkt förnedrande mobbning och terror så registras det (gud vet var, men det försvinner inte!). Det kan plötsligt dyka upp även om du bytt bostadsort etc.

----
Sammanställning (070731), lista över mobbning sedan ~1996 (analys fortgår)
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/c23834a5a81b2ec7?lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+fakta+mobbats+organiserat+&rnum=1&hl=sv#c23834a5a81b2ec7
----

Det återkommer sedan som bevis om din osmidighet, att du skulle vara obalanserad, att du haft ett vredesutbrott eller liknande. Att det sedan var ett enda tillfälle, då du just "olagligt" fråntagits ett barn eller bestulits på din halva av en villa, det framgår inte av de organiserade pennalisternas "bevis-dokumentation".

(Dvs sånt som egentligen alla har, men eliten genom "oberörbarhet" skyddas mot. Minns ni den Svenske generalen som för cirka 1-2 år sedan avslöjades med att både vara omfattande hustrumisshandlare och vidlyftig grupp-sex-klubbsaktiv. Dvs att de upphöjda kan bete sig som mångdubbelt större svin än oss andra, men helt komma undan med det i årtionden.)

__Alla kan avrättas
Det finns naturligtvis många barn som omhändertas därför att föräldrarna är farliga för dem. Men, det förekommer också pinsamt ofta att barnen omhändertas eller att vårdnad fråntas en förälder enbart som ett sätt att tvinga föräldrarna politiskt, religiöst eller av andra skäl på knä.

Under 1900-talet skedde 63.000 tvångssteriliseringar och ett stort antal lobotomeringar (ingrepp i hjärnan för att passivisera offret) med tvång. En bekant sa: " - Hur lång tid tror du att det tar innan zebrans ränder går ur?"

.
.

.

valens

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 249
    • Visa profil
    • http://visa.respeqt.nu
På tal om modeller…
« Svar #5 skrivet: 22 oktober 2007, 19:21:22 PM »
Då socialmyndigheten uppmanar en förälder att ljuga genom att anklaga den andre föräldern för sexuellt övergrepp över barnet;
Då socialmyndigheten falsifierar dokument för att falsk anklaga den andre föräldern för sexuellt övergrepp över barnet;
Då polis och åklagarmyndigheterna passiv åskådar det hela…
Då samhället anser att det hela ”är horribel” men saknar civilkurage för att ingripa trotts mer än gott om bevis att myndigheterna genom några besatta tjänstemän har definitivt felat på det grövsta sättet…

Då undrar man om man lever i Sverige eller i Orwells värld?

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Den Svenska modellen 5
« Svar #6 skrivet: 25 oktober 2007, 12:03:22 PM »
.

Den Svenska modellen 5

De nya metoder där myndigheter, ofta aktiverat genom det som jag lite ironiskt kallar för "amatör-STASI" (dvs dina egna tidigare vänner) är inte lika snabba och definitiva som kirurgiska steriliseringar, men alla kan kväsas med mobbning. Alla bryter ihop för eller senare. Människor är också felbara och genom bevakning mm kan i princip alla människor begå ett misstag som kan utpekas som bevis för ondska, sjukdom eller galenskap. Alla kan med tiden tystas eftersom det som många i Sverige beskylls för faktiskt är tillfälliga och helt naturliga, mänskliga brister och felsteg.

Man måste inse att alla de som lyssnar till förtal, genom andra olagligt uppsnappade "bevis" faktiskt kan vara framprovocerade under de mest vidriga omständigheter och vara enstaka, olyckliga skamfläckar som inte alls beskriver en persons sanna natur. Dvs att de som godtar eller lyssnar till förtal (organiserat eller ej) är delaktiga i rättsvidriga övergrepp på nästan samma sätt som mobbarnas kärntrupper.

Förr tvångssteriliserades människor medan det idag sker sakta, systematiskt genom mobbning, dold pennalism och olaglig övervakning. Jag vet personer, en av dem är jag själv som i princip får hela mitt liv sönderslaget i Sverige, som vissa håller för ett paradis på jorden. Mindre omtyckta människor (som jag själv) som drabbas av detta kan i princip alltid förr eller senare fällas... men naturligtvis då på helt vidriga, konstruerade grunder.

__Varför Sverige INTE är en demokrati
Den folkvalda riksdagen beslutar om lagar, skatter och en del annat. Men bakom, eller snarare ovanför riksdagen finns starka nätverk av bl.a föreningselit. Det är personer som har eller har haft höga förtroendeuppdrag i föreningslivet och arbetslivet.

Dessa nätverk är mycket starka och har sannolikt stärkts 100-tals procent senaste decenniet pga av ny, snabb informationteknik som epost, sms och mobiltelefoner. Riksdagens arbete går också snabbare, men där är formerna formella och kan inte snabbas upp så mycket av IT.

.
.

.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Den Svenska modellen 5
« Svar #7 skrivet: 25 oktober 2007, 16:42:31 PM »
Morgan, har du kikat på förtryckarskolan som jag lade ut i "Övrigt" ?
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: På tal om modeller…
« Svar #8 skrivet: 26 oktober 2007, 10:11:14 AM »
Citat från: "valens"
Då socialmyndigheten uppmanar en förälder att ljuga genom att anklaga den andre föräldern för sexuellt övergrepp över barnet;
Då socialmyndigheten falsifierar dokument för att falsk anklaga den andre föräldern för sexuellt övergrepp över barnet;
Då samhället anser att det hela ”är horribel” men saknar civilkurage för att ingripa trotts mer än gott om bevis att myndigheterna genom några besatta tjänstemän har definitivt felat på det grövsta sättet…

Jag kan bara göra ett tillägg där. Det är även på småsaker man kan se stora fel.

Jag fick ett telefonsamtal från lillgrabbens lärarinna. Hon hade hört lillgrabben beklaga sig över att vi varit oense om hans umgänge, som varit mindre med mig sista månaden. Hon ringde oss båda och sade att vi inte får tala så barnen hör om våra privata problem. Dvs grabben skulle hållas ovetande om att hans umgänge med mig ändrades...

Socialas "Kuvös"-synsätt  utgår ifrån att barnen antingen har överbeskyddats för lite, eller för mycket. Utgångspunkten är att det är förälderns SKULD, inte förälderns ANSVAR att se till att barnen har det helt problemfritt, snarare än så bra som möjligt. Ansvaret har ju samhället för mina barn, enligt socialas version.. Gissa vem som har skulden ?Minsta bakterie, eller traumatisering i livet, innebär då förälderns SKULD , inte ANSVAR ( Kuvösen har stått öppen på glänt lite grand).

Rättegången kan då börja, med allmänt hållna anklagelser som utan precisering påvisar att barnet har levt utan kuvös. "NI" har låtit barnet få veta.. etc. Vanligaste förtalsmetoden är att om någon enskild beskylls för något, så säger de "ni". Då blir det "rättvist". Vanligen uppfattar ju oskyldiga människor rättvisan så att man genom ett rättsförfarande förklaras oskyldig och frias, men här är det tvärt om. Här innebär rättvisan förtal.  Så går det till när andra ska döma i familjers privatliv. Alla vet hur man förtalar och förstör, INGEN vet hur man gör när man ställer till rätta. Sådant har de ingen utbildning i.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 27 oktober 2007, 11:35:17 AM »
Citat från: "valens"

Vi vet att... så VARFÖR och HUR?

Ja, det råder ingen tvekan om att många behandlas mycket illa. Själv lider jag i sådan omfattning att jag (tyvärr) har nog med själva lidandet redan. Men det är bra att fler skriver om övergrepp de varit med om. Fast starta gärna nya trådar om det.

Jag vill inte förringa någons personliga ärenden, men nu råkar den här tråden ju handla om Sverige som helhet. HUR och VARFÖR är det som det är!? Hur kan då socialkontoren komma undan med den här typen av övergrepp år efter år?

Alla myndigheter ska granskas. Socialkontorens sociala arbete granskas av Länsstyrelsens sociala enhet, dvs socialkontorens f.d arbetskamrater. Dom kan vi alltså räkna bort, de är en lam anka.

Det andra skälet är att socialkontoren i många fall har "beskydd" via det tysta etablissemangets smygfascistiska nätverk (genom bl.a socialnämnden). Det är nätverk som delvis har nazi-Darwinistiska sympatier och t.ex tyr sig till elitistiska idéer typ Nietzsche. Dvs personer som anser att Sverige ska rasavlas och att personer i deras egna nätverk alltid är bättre än alla andra.

Övergreppen handlar alltså INTE OM MISSTAG!

Kom även ihåg att din snälle granne faktiskt kan vara din värste fiende. Det finns personer som glatt pratar med dig om allt möjligt och sedan går hem och ringer någon bekant-bekant som jobbar på socialkontoret eller sitter i socialnämnden. Så djävligt är Sverige. Den som skvallrar kan t.o.m vara t.ex ditt syskon.

Att det s.a.s råder ett mycket hårt klimat, och omfattande behov av att dölja sanningar om smygfascismen, det kan man enkelt se genom att beskåda de fullständigt absurda svar och angrepp som skett både mot mig personligen och mot de fakta som jag lagt ut i länkar (Bemötande av myndigheter /kategori ovan). Vissa människor känner alltså så extremt stark sympati för smygfascismen att de inte drar sig för att förvara den med helt galen debatt.

.
.

.

valens

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 249
    • Visa profil
    • http://visa.respeqt.nu
« Svar #10 skrivet: 27 oktober 2007, 23:29:25 PM »
Citat från: "Morgan Ohlson"

Vi vet att... så VARFÖR och HUR?

Först måste jag be om ursäkt att jag vågade tränga mig in på någon annans revir…

Sedan, VARFÖR…?
Trista sanningen om den snälle granne som faktiskt kan vara den värste fiende och att det finns personer som glatt pratar med andra om allt möjligt och sedan går hem och ringer någon bekant-bekant som jobbar på ett eller ett annat kontor eller sitter i vet jag inte vilken nämnd, det har jag en alldeles för långt erfarenhet (jag har verkligen upplevt Orvells 1984, under några decenier, faktiskt).  Den som skvallrar kan t.o.m vara t.ex egen syskon.
Så djävligt var/är på många andra ställen också.

Sist men inte minst, HUR…?
Att man skvallrar eller avslöjar skumma, brottsliga fakta bör man se positivt på, anser jag.
Men att ljuga, att förfalska dokument samt uppmana andra att ljuga och förfalska dokument kan jag inte förstå alls, inte acceptera överhuvudtaget!
Och värre än allt vad man kan tänka sig: när allt är avslöjat med bevis, då används alla åskådare plötsligt av strutstaktiken.

Ja, VARFÖR?

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Den Svenska modellen 6
« Svar #11 skrivet: 01 november 2007, 14:37:14 PM »
.

Den Svenska modellen 6

Under många år funderade jag mycket på varför folk kunde sitta och gråta över att de sparkades från en styrelsepost i en sportförening.  ....eller att vissa falanger i föreningar till sin fotbollsklubb "plockade in" t.ex ny ordförande från andra kommuner och som knappast aldrig haft ett par fotbollsskor på fötterna. Den här typen av ständigt återkommande konstigheter väckte mitt intresse.

När jag sedan på senare år insett att det sker väldigt mycket skumt i Sveriges mörka hörn började jag inse att det som jag kallar amatör-STASI och de här återkommande märkliga händelserna i föreningslivet var två toppar av samma isberg. Visst styr Riksdagen men fundera lite över den civila olydnad som jämt och ständigt sker.

När det tysta etablissemanget inte tyckte om skatten, då började även uppsatta personer (företagsledare mm) anställa svart.

När lagen talar om åsiktsfrihet och yttrandefrihet då skapas det ur dessa nätverk ett spontant amatör_STASI som startar terror och mobbning för att tysta den eller de vars åsikter man ogillar (myndigheterna tiger).

Under många år bredde det ut sig en ganska accepterad hembränning av sprit för husbehov. Plötsligt, under 90-talet som genom ett trollslag blev plötsligt hembränningen bannad av alla... och allt tal om hembränning, tal om svartsprit gick på bara ett år eller så från att vara var mans hobby till att vara det fulaste av det fula ...och essensbutiker med aktivt kol mm. började läggas ned i rasande takt. Ett typiskt dolt påbud från det tysta etablissemanget.

Gillar den tysta eliten inte den moral som spirar i riksdagen, ja då driver man sina interna regler från ordenssällskap etc. allt hårdare, sociala avrättningar etc. med dramatiska straff och förföljelser mot dem man ska straffa. I dessa regler finns bland annat ålderdomliga kristna normer och t.ex rigida spelregler för sex och samlevnad som inte varit moderna de senaste 70 åren.

På det här sättet är Sverige ett mycket falskt land som spelar med dubbla regler. En lagbok som man stoltserar med i internationella sammanhang. Sverige är ju sååå demokratiskt och rättvist. Man talar demokrati, men jagar folk och egna åsikter med blåslampa i skuggan bakom öppna media. Samtidigt kan man i Sverige av ren och svart pennalism krossa ogillade personer med hjälp av deras barn.

---------------
>20 års terror mot undertecknad
Hoppstation /Länkstation /Innehåll /översikt ver.071113. (alternativa)
http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?p=296435#poststop
http://forum.aftonbladet.se/thread.jspa?messageID=672442&#672442
http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=3500000000000014&conference=10500000000000373&posting=19500000004632476
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/98a3e316a9e1e5c/d7e10e166678a3a8?hl=sv&lnk=st&q=%22Morgan+Ohlson%22+Hoppstation+dat1113+apelsindeg#d7e10e166678a3a8

Vid inknappning sök Google grupper (klicka _grupper_ i Google sidhuvud).
Sök med rätt stavning:
"Morgan Ohlson" Hoppstation dat1113 apelsindeg

.
.

.

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
Hög tid att avskaffa odemokratiska maktstrukturer
« Svar #12 skrivet: 13 november 2007, 20:16:17 PM »
Hej Avos och Morgan Ohlson, har ni läst Lisbeth Lindeborgs artikel Hög tid att avskaffa odemokratiska maktstrukturer?

Jag vill också rekommendera läsning av fd universiterslektor Reinhard Helmers artikel "Swedish Labour Law And The European Union"

Och när ni ändå håller på att läsa om hur svenska myndigheter mobbar enskilda kan ni läsa jur. kand, med. lic Siv Westerbergs artikel "Barnmålen blir skenrättegångar" som är en replik på Hans Corells artikel där han förespråkar yrkesförbud för kritiska jurister som för klagomål till Europadomstolen.

Detta är en klen tröst, men ni är inte de enda som har mobbats i det svenska arbetslivet. Ni har gott sällskap av advokater, läkare, lärare, professorer, en aviatör, kartografen på Sjöfartsverket (fången på fyren), vanliga föräldrar som kämpar för rätten till sina egna barn mot maktfullkomliga myndigheter ... och listan kan göras hur lång som helst.

Metoderna att mobba folk lärdes ut under socionomutbildningens barndomsår (1970-talet) och de är lika förkastliga då som nu.

Det är som Lisbeth Lindeborg skriver det är "Hög tid att avskaffa odemokratiska maktstrukturer".

Unions Medborgare

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
Enskild har MAKT lokalt i EU
« Svar #13 skrivet: 21 november 2007, 15:06:14 PM »
Enskild drabbad medveten fysisk person har rätt till skadestånd av det allmänna om RESURSER som är lagstiftare, domstol eller exekutivt organ lokalt på den inre marknaden producerat säkerhetsbrist i handläggning eller beslut till EN drabbad enskild fysisk person som är fördragsbrott!

Fördragsbrott lokalt i en medlemsstat på den inre fria marknaden är en aktiv eller inaktiv reflektion, värdering, konstruktion och genomförande av RESURSER, som är lagstiftare, domstol eller exekutivt organ i strid med EU-rätt eller EG-domstolen överhöghet och rättspraxis i EES/EU.

Varför inte starta lär-centrum för enskildas rättigheter och möjligheter lokalt på den inre FRIA gemensamma marknaden här i NKMR-forumet?
MARKNADEN värderar, värdesäkrar och väljer producerat RESULTAT från RESURSER, som inte kan avtala bort, NYTTA med retroaktivt STRIKT produktansvar för säkerhetsbrist mot enskild fysisk person, lokalt någonstans i EØS eller EU.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Enskild har MAKT lokalt i EU
« Svar #14 skrivet: 22 november 2007, 12:23:10 PM »
Citat från: "Unions Medborgare"
Varför inte starta lär-centrum för enskildas rättigheter och möjligheter lokalt på den inre FRIA gemensamma marknaden här i NKMR-forumet?

Inte dumt med en sådan area. Skriv arean näst längst ned, där föreslår man nya areor.