.Flytta till samma kommun: Nej, naturligtvis kan internet inte alls jämföras med att flytta till samma kommun. Via internet kan man debattera och agitera, men aldrig ta den politiska kontrollen och se till att tjm följer lagarna (eller får sparken)..
Detta är nog omöjligt. Om du studerar resultatet av politiska strykningskampanjer i valen, ser du att inte ens de mest framgångsrika strykningskampanjerna har lyckats. De döda fiskarna som flyter med strömmen är avgjort fler. Vi kan aldrig vinna på system som räknar huvuden.
Men varför förtvivla ? Du är en person med ordet i din makt. Därmed så uppväger du tiotusentals döda själar.
.Tiga efter hot: Du ser! Du ger själv ett exempel på att internet, inte alls skyddar dig. Du avstår från ditt eget namn på internet efter hot av lokal myndighet. Detta trots att du har (borde ha) grundlagens skydd..
Ett svårt problem. Eftersom jag skrivit under riktigt namn sedan 1990, upp till 7000 inlägg per år, har jag iofs inte problem med att våga göra detta, i grunden.Men nu har de hittat den fina lilla tekniken, att de kan ta ifrån mig barnen, om de kan bevisa att det är jag som skriver på nätet. Dess värre ser jag att de t o m hotar "yngling", fastän han skriver under alias.. Å andra sidan är mina brev, och i synnerhet min signoff rad, ett så vidrigt inslag i deras skitokrati, att mitt skrivande ändå har ett pris för dem..
.Frågan är också hur man kan få ett juridiskt ombud när man terroriseras? Systemet är ju fantastiskt. De som har jobb och pengar anses "fina" och kan ta bra hemförsäkringar med bra rättsskydd..
.De som saknar pengar, det är den gruppen samhället vill ha tummen i ögat på... de måste begära rättshjälp. (Man måste inse att många arbetslösa i Sverige faktiskt anses "arbetsoförmögna" och i praktiken är svartlistade och i princip inte får arbeta). .
.Får man inget ombud, pja då får man inte heller någon rättshjälp att ens bekosta egna utlägg. F.ö. trakasserades jag även av advokater under 2004 vilket är mycket fascinerande att utsedda advokater deltar i lynschnings-samhället..
Jag kommer aldrig mer att ta advokat om jag måste till detta hemska ställe ! Ingen hederlig människa har något gott att vänta sig i en svensk domstol. Mitt försäkringsbolag vägrar mig advokat, och även om jag får rättshjälp ska jag försöka göra det själv. Rättstaten är ändå havererad, man behöver ingen advokat om man ska till en skenrättegång ! Vilka regler är det man behöver lära sig där ?
Det finns internationellt kända begrepp som " fransk massage". "Svensk domstol" är ett annat. Där gäller skyldig genom förbindelse, omvänd bevisning etc.
De försökte ta barnet från mig efter anklagelse om att mamman inte skrivit på umgängesavtal så att barnet fick träffa mig för lite.. då skulle barnens-bästa fascisterna altså fosterhemsplacera honom, och han skulle alltså inte alls få träffa mig mer istället...
"Stackars lilla vän ! Vi känner djup oro för dig... inget umgängesavtal för att få träffa pappa. Du ska få komma på fosterhem"
Mamman skrev under umgängesavtal i pausen på länsrätten, dessutom bevisade vi att hon haft honom ca 65% hos mig, eftersom hon jobbade skift.
Länsrätten beslutade ändå att han skulle sättas på fosterhem, men krävde inget omedelbart verkställande. Kammarrätten upphävde beslutet.
Detta auktualiserar frågan: Finns det verkligen en förälder som är så tokig att inte sociala är värre ? De har förstört sin yrkeskompentens med grov brottslighet. I deras huvuden finns bara brott. De vet bara hur man förstör, om hur man ställer till rätta, om sådant vet de ingenting.
Vad var detta om inte en skenrättegång ? Vad hade jag haft för hjälp av en advokat ? Ändring skulle det bli först om dödstraff utmättes för myndighetsbrottslingar.