Frfattare mne: soc har varit för jävliga mot oss  (lst 7020 gnger)

jojjo 18

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 4
    • Visa profil
soc har varit för jävliga mot oss
« skrivet: 07 februari 2009, 14:48:14 PM »
var tror soc om oss tror dom att vi är så störda. bara för att vi är har en liten diagnos så tycker soc att vi inte är kapabla till att ta hand om vårt barn. så dom tycker att normalbegåvade klara av att ta hand om ett barn normalbegåvade är ju inte bättre föräldra. men dom sänker oss så mycket vi bor hos mina föräldra min mamma har sakt till soc att vi klara detta men dom bry sig inte dom har sin uppfattnig så då skiter dom i oss. jag trivs inte där vi bor efter som att alla snacka skit om oss så jag vill flytta men det är bara det att vi får inte ta med oss vårat barn. var ska vi göra??? hjälp oss snälla. när vi var på ett behandlingshem och när vi skulle åka hem så ville vi åklaga men soc sa att det inte gick och om vi skulle göra det så fick vi inte ta med vårat barn hem dom hotade oss. det är deras fel att jag mår dåligt jag kan inte anmälar dom.
vi är inte sämre än alla andra

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: soc har varit för jävliga mot oss
« Svar #1 skrivet: 07 februari 2009, 15:33:09 PM »
Citat frn: "jojjo 18"
var tror soc om oss tror dom att vi är så störda. bara för att vi är har en liten diagnos så tycker soc att vi inte är kapabla till att ta hand om vårt barn. så dom tycker att normalbegåvade klara av att ta hand om ett barn normalbegåvade är ju inte bättre föräldra. men dom sänker oss så mycket vi bor hos mina föräldra min mamma har sakt till soc att vi klara detta men dom bry sig inte dom har sin uppfattnig så då skiter dom i oss. jag trivs inte där vi bor efter som att alla snacka skit om oss så jag vill flytta men det är bara det att vi får inte ta med oss vårat barn. var ska vi göra??? hjälp oss snälla. när vi var på ett behandlingshem och när vi skulle åka hem så ville vi åklaga men soc sa att det inte gick och om vi skulle göra det så fick vi inte ta med vårat barn hem dom hotade oss. det är deras fel att jag mår dåligt jag kan inte anmälar dom.

Jag har bekanta som har lättare förståndshandikapp. De är föredömen som föräldrar. Jag vet ingen som lägger ned så mycket tid på sina barn som de. De är praktiskt taget omöjliga att få kontakt med, för de åker runt med ungarna hela tiden på ishockey och allt vad det kan vara. De har diciplin på ungarna utan hotelser eller bråk.  När jag var där senast och klockan blev 21.00 reste han sig upp tog grabben med sig och gick in i sovrummet, lade honom i sängen  släckte lyset: klart. Jag blev så häpen att jag frågade om han hade en strömbrytare som han stängde av grabben med, för det vart tyst omedelbart och grabben somnade. Så där funkar deras liv, som styrt av en osynlig hand.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

jojjo 18

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 07 februari 2009, 15:55:07 PM »
soc tror att dom som är normalbegåvade bara klara av att ta hand om ett barn. tycker det är fel för dom kan ju vara bättre förälder. men jag tycker soc ska höja inte sänka dom är ju till för att hjälpa. men det gör dom inte.

Stockholm

• Gst
« Svar #3 skrivet: 07 februari 2009, 15:56:10 PM »
ALLT som soc beslutar om ska ni ha skriftligt på, och ALLA beslut kan sedan överklagas till Länsrätten/domstol, i det län där ni bor.

Om ni inte får skriftliga beslut så vänd er då först till handläggarnas chefer och någon lokalpolitiker, och/eller Länsstyrelsens myndighet och/eller JO.

De skriftliga besluten ska hänvisa antingen till en paragraf i någon lag, eller till ett samtycke från er sida.

Det snabbaste sättet är dock att gå direkt till media/kvällspressen som paret i Kalmar gjorde runt år 2002.

jojjo 18

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 07 februari 2009, 17:12:13 PM »
stockholm: man vågar ju knappt inte göra något efter som att soc sa att vi inte kunde åklaga för annas så skulle dom ta vårat barn. men jag vet inte hur det är nu men om jag anmäler dom. tänk om dom ta barnet då??

Stockholm

• Gst
« Svar #5 skrivet: 07 februari 2009, 19:51:22 PM »
jojjo18

Be om ett nytt möte med dem, ställ samma frågor som tidigare, och spela in mötet med en mobil eller annat.
Det är tillåtet när man själv deltar, men säg inget i förväg.

jojjo 18

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 07 februari 2009, 20:45:59 PM »
om dom säger samma sak då var ska man göra då???? man bli ju verkligen rädd när dom säger så sen så anmäler man dom och sen kanske dom ta barnet

Stockholm

• Gst
« Svar #7 skrivet: 07 februari 2009, 21:49:44 PM »
Sedan lägger ni ned ljudfilen via datorn på en eller flera skivor och skickar till lämpliga ansvariga anställda inom soc.-kontoret, eller utanför kontoret (Länsrätten, Länsstyrelsen, JO) i samband med en tillsynsanmälan eller en överklagan.

Har dessa soc. sekr. gjort bort sig totalt kan ingen ta ert barn.

Ni kan ju också skicka ljudfilen till kvällspressen.

Ingen pardon gäller för maktmissbruk.

Stockholm

• Gst
« Svar #8 skrivet: 08 februari 2009, 11:57:22 AM »
Tillägg till "jojjo18"

BEDRÄGLIGA SAKFRAMSTÄLLNINGAR FRÅN SOC. PERSONAL.

FÖLJANDE LAGAR GÄLLER:

BROTTSBALKEN (BrB):
BrB 9:1 (uppgifter i kommunens dataprocesser som gynnar dem)
BrB 5:1 (förtal)
BrB 15:2 (osanna utsagor)
BrB 20:1 (tjänstefel)
Personuppgiftslagen (PuL) § 28 (rättelse av felaktiga uppgifter i kommunens persondatasystem).

Datainspektionen (DI) korrigerar inte kommunens olika "bedömningar" enligt PuL, MEN det ska finnas ett korrekt underlag till bedömningarna.

Stockholm

• Gst
« Svar #9 skrivet: 08 februari 2009, 15:27:23 PM »
Om grova utredningsfel hos myndigheter.

Om brister i utredningsansvaret i sakfrågor (grova utredningsfel hos myndigheter) .

Myndigheters utredningsansvar (lag FvL),
inkl. Länsrätt / Tingsrätt då enligt lagar i FpL resp. RB:

Lagar :

- FvL § 4, § 7

- FpL § 8 = utredningsansvar enligt 43 kap. 4 § andra stycket, samt 46 kap. 4 § andra stycket i RB (rättegångsbalken), samt FpL § 7a.

- FpL § 9, samt EKMR artikel 6.1 (SFS 1994:1219).

- FpL §§ 29, 30 (reformatio in melius). Rättsfakta, bevisfakta och hjälpfakta. Ex officio : jura novit curia.

- Officialprincipen: myndigheters utredningsansvar, se även JO 1993/94 s. 344.

- Se även Gunilla Edelstams doktorsavhandling ”Om förvaltningsmyndigheters utredningsskyldighet”.

Effektiva rättsmedel - Konventionsbrott, se även artikel 13 i EKMR (SFS 1994:1219).

jean-raoul

• Gst
SV: soc har varit för jävliga mot oss
« Svar #10 skrivet: 02 april 2010, 10:21:14 AM »
Till Göran Parment, PBU samt
till dem det angår dvs. ansvariga föräldrar, medborgare, barnpsykologer

Eftersom du verkar sakna möjlighet att förstå nyanseringen via kommateringarna i mitt senaste mail (se första raden i mailet),  ”du”,  komma ”dina lydiga kollegor”,  komma ”överheten” etc. vill jag förtydliga att jag betraktar att de olika socialarbetarna som har misskött sina ämbeten, är samtliga anställda under länsstyrelsen och betraktas av mig såsom dina kollegor. Dessa är en del av ett etablissemang vars förpliktelser är att skydda barnens rättigheter och dess " bästa" . Förutom vissa av dina kolleger anklagar jag inte dig på något sätt  för de brott som en del av juristkåren tidigare utfört mot Ludwig , mig själv , svensk lag  och internationell konvention. Men jag ifrågasätter din förmåga att hjälpa Ludwig och de lagar eller etisk regler som förbjuder dig att diskutera mitt barn hälsa eller hans mentala tillstånd, som modern verkar vara mån om, åtminstone vid din närvaro. Fakta är att Ludwig verkar må sämre varje veckoslut vi ska träffas. Sedan början av året är han konsekvent sjuk i magen, ont i benet veckan efter, kan inte träffa mig för han inte får dricka mjölk en annan gång etc...
Det hela resulterar i ett dolt besöksförbud som hans mor organiserar och styr genom hänsynslös manipulation. Som barnpsykolog är du bekant med vilka risker och konsekvenser denna form av alienation orsakar på ett tioårigt och hur detta riskerar att yttra sig på Ludwigs framtid i form av stress, psykosomatiska besvär, eller neuros i värsta fall. Är det fel av mig att frukta denna troligt scenario? Är det fel av mig att aforisera att Ludwig redan är bortrövad eller "lobotomerad" av en del av sin spegelbild och sitt kulturarv? Är det fel av mig att sätta pricken på ett totalt oansvarigt och ociviliserat system, som lydigt ägnar sig åt att plundra och straffa en individ, med hjälp av förtal och grova förfalskningar, enbart därför att han rapporterade och anmälde brott mot sin familj och allmän rätt? Är det fel av mig att påminna om att dessa fördömda metoder ständigt har praktiserats i norden mot : Samer, Zigenare, "mental störda" och andra minoriteter eller individer som har betraktats som opassliga i Sörgårdens etablerade samhälle. En ordning smitt i Jantemoderlandets obskura grottor av kända och gråa samhällsingenjörer eller socionomer. Dessa tidigare människobroiler har historiskt visat sig, gång på gång, driva idealdrömmar till grova misstag och brott.
Är det fel av mig att påminna dig och dina kollegor om att dessa brott som utförs i det "Bästas namn" alltid är utförda av lydiga och suddiga tjänstemän på bekostnad av deras känslokonto. Till slut frågar jag er : Vem , förutom jag, tar ett verkligt ansvar för att skydda min son från denna bisarra virvel av humaninkompetens och det den döljer.Vem och hur kommer Ludwig att döma de som har orsakat hans mentala sår? Hur många Ludwig finns? Hur många riktigt engagerade, kränkta och förtvivlade föräldrar finns i detta land som är offer för ett åter igen importerat, selektivt system som distribuerar "vertikala rättigheter" och förväxlar dessa till förpliktelser.
Som ”icke vårdnadshavare” är jag fråntagen all form av ansvar eller kännedom om min sons sociala, mentala eller fysiska tillstånd. Denna horribla situation är inte mindre än ett straff som utfördes illegalt mot mig och min son. Detta påstående är en påminnelse för dig, inte en beskyllning.
Om något havererar är det  systemet som jag numera bestämt vägrar stödja under dessa former. Ett system som bidrar ditt leverne med skattemedel. Känner du förståelse och empati för Ludwig, bli då inte en passiv ”medbrottsling” Tro mig, mitt engagemang är över huvudtaget fri från själviskhet.
Till slut, hyser jag ingen personlig agg eller ”état d’âme” mot dig, snarast tvärtom. Det är bara sorgligt att konstatera att, på ett eller annat sätt, är det fortfarande de kuvade som förtrycker.

Jean-Raoul de Marcenac