Författare Ämne: Mardrömen börjar om från början igen.  (läst 3153 gånger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Mardrömen börjar om från början igen.
« skrivet: 01 oktober 2007, 09:29:51 AM »
Exakt ett år efter kammarrättens dom som friade oss och avslog LVU, så börjar allt om från början igen. Min Fd fru vägrar samarbeta igen, precis som förutsagt. Sociala har ljugit hundratals lögner, men en sak hade de faktiskt rätt i: att de bara skulle behöva vänta ut min fd fru, högst ett år, så skulle hon börja bråka igen.

Det började med att hon vägrade skriva under på växlande boende, trots att försäkringskassan flera gånger intygat att hon inte ska förlora några pengar. Hon talade då klarspråk, och sade att hon struntar i pengarna.  Nu havererar umgänget, med omedelbara och katastrofala följder, eftersom lillgrabbens skola är full med spioner från sociala, de kommer att anmäla direkt ! Hon har sagt en del hemska saker till lillgrabben, och verkar helt medveten om vilka risker hon tar när hon bryter samarbetet. Om hon inte återupptar umgänget blir jag tvungen att gå till brottslingarna på familjerätten/tingsrätten i en vårdnadskonflikt, de kommer knappast att erbjuda mig bättre än det sämsta näst enskild vårdnad  :varannan helg.

”Lagen är ju bara en rekommendation” som de brukar säga på familjerätten. Den här resan kan vi inte klara.De kommer att lagstadga vanvård, och rasera alla de framsteg som jag åstadkommit med lillgrabben: han ligger flera år föra de andra barnen i skolan. Så fort han utsätts för störningar mellan oss, så reagerar han med bråk på skolan, vilket angivarna med förtjusning antecknar.

En olycka kommer sällan ensam. Den äldre grabben som bor hos mig, har urartat. Han är överstimulerad, och rantar runt till kompisar, hälsar på flera kompisar varje dag. Nu säger skolan ifrån, han måste söka praktik,eftersom han skolkat sönder skolan. När han kom ut till mig, efter att ha rymt från mamman, så gick allt bra första året. Sedan så började han söka sig till alternativa nätverk, utöver familj och släkt.Iofs inget fel på hans kompisar, bondgrabbar. Man kan tycka att detta är normalt, men i det här fallet handlar det mer om en skada. Sociala har skadat hans familj med förtal, och blockerat alla möjligheter till framsteg.Vi har inte fått problemen lösta, vi har fryst dem, så att de inte ska kunna växa. Nu växer de och frodas igen. Jag har ju inte kunnat gå till myndigheterna för att söka hjälp, och hur vansinnig än den man har bott ihop med än kan tänkas vara, kan ingen förälder vara så galen och ondskefull som socialförvaltningen !

Vi har blivit avvisade från psykiatrisk hjälp för honom massor av gånger, i de fall vi haft sammanträffanden med PBU har det varit avskyvärt, som då de sade åt oss att de ville inte ge oss familjeterapi utan endast individualterapi, eftersom barnen skulle omhändertas. Däremot, tillade de, skulle barnens nya fosterföräldrar få möjligjhet till familjeterapi...

Nu säger PBU att de ska hjälpa honom, men grabben vill inte ha med dem att göra,eftersom de är lojala med soc. Så fort ett ord nämns om att soc har gjort oss ont, säger de att man ska tala om något annat istället. De ger heller inte behandling under pågående konflikt, av lojalitetsskäl gentemot soc. I det här fallet säger de att de ska göra ett undantag, återstår att se om de kommer att försöka hålla oss föräldrar utanför behandlingen.Grabben sade att om jag ville gå upp och tala med dem, och se vad de hade att erbjuda, så skulle han kunna tänka på saken, men han orkar inte med mera lögner, raderade uttalanden i journalerna, svek och partiskhet.

Jag vet inte vad man ska göra. Det finns ju ingenstans att vända sig. Hela samhället är ju alldeles uppruttet. Jag har inga medel att föra en konflikt, då myndigheterna helt och hållet kan ignorera vad jag säger, hur mycket bevisning jag än har.

Föra gången var jag en vecka ifrån att vårdnadsmålet togs upp i hovrätten,  700 sidor aktbilagor, bandinspelningar etc. då soc hotade mig och bad mig lägga ned målet, annars skulle sonen omhändertas. De försökte förståss ändå omhänderta honom.,..

Blir det samma nu ?
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #1 skrivet: 02 oktober 2007, 10:29:04 AM »
Jag har haft ett umgänge för lillgrabben på ca 65% under åren. Orsaken har mer berott på mammans skift-arbetstider, än hennes goda vilja.Nu så har lillgrabben blivit 8 år gammal, och hon har gett honom nyckel, så att han kan sitta ensammen hemma efter skolan. Därmed har hon dragit ned umgänget till 2 dagar i veckan, dvs 28 %.

Problemet är att mamman är inte svenska, och grabben ska läsa varje dag och skriva vad han läst om. Han ligger flera år före de andra i skolan, men hans försprång kommer att störtdyka.

Tv istället för läxläsning. Sociala kommer naturligtvis att fråga barnen om hans egen vilja.. Tror ni han svarar att han överhuvudtaget tycker det är roligare att gå skola än att göra ingenting ?

Jag har inget hopp om att kunna vinna med hjälp av myndighetsbrottslingarna i tingsrätt och familjerätt. De vägrade ju mig t o m ett umgängesavtal överhuvudtaget. De tvingade mig att fast bosätta mig i ett hus utan elström och moderniteter, genom att vägra mig alla andra utvägar. De kommer förståss att säga att jag lever under primitiva omständigheter, trots att jag fortsätter att rusta huset. De kommer att sätta toaletten i centrum för barnets utveckling, och  skolvägens längd, och mena att jag kan vara utbytbar ( Det finns ju fosterföräldrar)
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Phu !!
« Svar #2 skrivet: 08 oktober 2007, 10:24:25 AM »
Det är över.. Mamman gav med sig, och jag SPRINGER upp till tingsrätten för att dra tillbaka umgängesmålet.. Det var tur det, för jag har noll chans i ett umgängesmål; hon också. Jag har lämnat in till familjerätten fyra gånger, och de har inte velat ge mig ens ett dåligt  juridiskt avtal, inget alls. "Lagen är bara en rekommendation". Diplomati från lillgrabben..Den äldre grabben har börjat ordna upp sitt liv. efter 1½ års strul. Allt gick ned, och plötsligt vände det.

Nu kan vi återgå till att i lugn och ro lösa problemen..

Tove Olsson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 59
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 08 oktober 2007, 17:42:52 PM »
Det var positivt.... nu måste det väl hålla i sig...

Det är glädjande att se att andra får uppleva något så underbart...

Håller tummarna för er nu att det äntligen är över på alla sätt och vis.