Författare Ämne: hur länge få socialtjänsten behåller akterna  (läst 4709 gånger)

mark_rowlands

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
hur länge få socialtjänsten behåller akterna
« skrivet: 07 september 2007, 23:58:24 PM »
vi lyckades att vinna mot soc'n men vi undrade...hur länge kan de behålla alla ljögner i deras akter....

Tove Olsson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 59
    • Visa profil
« Svar #1 skrivet: 08 september 2007, 17:31:35 PM »
Grattis till er och ett stort Lycka till.
Jag blir så glad att ni är återförenade.

Jag vill inte vara en pessimist , men andas inte ut än.
Jag kan inte svar på er fråga men jag vet av egen erfarenhet - deras lögner försvinner aldrig, åtminstonde inte i min kommun.

Ta väl vara på er...

partybrud

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
    • http://www.domglomdabarnen.dinstudio.se
« Svar #2 skrivet: 08 september 2007, 18:02:04 PM »
Nä soc är glada för att ljuga o det är ingen nyhet o det är inget man kan radera
akten har dom väll tills livet ut skulle ja tro

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #3 skrivet: 10 september 2007, 09:09:36 AM »
Citat från: "partybrud"
Nä soc är glada för att ljuga o det är ingen nyhet o det är inget man kan radera
akten har dom väll tills livet ut skulle ja tro

De har stulit orginalen till mina akter. De använde 38 år gamla papper från när jag gick fyra gånger till en psykolog när jag var 13 år, nu är jag 52. Jag hade frågat psykologen var scizofreni var och psykologen skrev " han tror att han har scizofreni". Detta tog satkärringförvaltningen upp år 2006 "enligt socialstyrelsens normer för svårt sinnesjuka föräldras umgänge med barn blah.. blah..blah..". Sedan stal de orginalhandlingarna för att hindra mig att begära journalförstörelse av dem.
Socialstyrelsen godkände journalförstörelse fram till 1978, men dessa handlingar kunde inte förstöras därför att de var stulna..
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Tanten

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 14 september 2007, 16:54:01 PM »
Handlingar som gäller omyndig får inte gallras ut!
Andra handlingar skall gallras 5 år efter att ärendet senast var aktuellt.
Dock skall vissa födelsedatum undantas från gallringreglerna. Det räcker om en i familjen är förr på "fel"datum. Detta på grund av statistiska och forskings ändamål.