Författare Ämne: Kan de räkna ?  (läst 2071 gånger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Kan de räkna ?
« skrivet: 05 september 2007, 10:56:54 AM »
Nu har relationerna återställts efter skilsmässan för fem år sedan så pass, att barnen börjat vara 50% hos vardera föräldern. Den äldsta är skriven hos mig, den yngsta hos henne. Taxi skjutsar den yngste till mig, och den äldste har busskort.

Dags att söka växlande vårdnad. Jag hade hört att det är förmånligt.

Något förvånad blev jag när FKs handläggare sade till mig att om barnen bodde 50% hos vardera föräldern, så tjänade vi 50% på detta, och kunde bli återbetalningsskyldiga..Det var för idiotiskt för att jag skulle kunna tro att det var sant, så jag ringde min svåger och diskuterade med honom om detta, och vi kom fram till att det måste vara ett missförstånd. Det kan inte stå i en lag på det sättet, myndigheterna måste kunna matematik. Alltså bestämde jag mig för att kontakta FK. Lurad !

För det var just precis vad de menade !

De menade alltså att om jag har två äpplen och hon har två äpplen, och vi ger varandra hälften var, så har vi ett äpple kvar vardera.. Detta står i lag i FKS regler!

Hittills så har jag kompenserat henne för den skillnad i matkostnad som det innebär att den 17-årige sonen bor 50% hos henne, istället för den yngre sonen. Men nu kommer FK att  kräva henne på den VINST som hon har tjänat på att den äldre sonen har bott hos henne, istället för den 8 årige sonen. Man tror ju att man fått fel i huvudet..

Vad vinsten i mellanskillnaden i matkostnad kan vara mellan den den yngre och den äldre sonen är, kan ingen förstå. Inte ens min yngsta son , med de matematik-kunskaper han har.

Om jag har två äpplen och hon har två äpplen, och vi ger varandra hälften var, så har vi ett äpple kvar vardera ?
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Tanten

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
Kan de räkna ?
« Svar #1 skrivet: 14 september 2007, 16:58:09 PM »
Byråkrati i dess renaste form.....låter inte som om de tänker....men med växelvis boende utgår normalt sett inget underhållsbidrag och därav rådande situation.....tror jag.