Författare Ämne: Befarat försök till kidnappning av vår son.  (läst 2911 gånger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Befarat försök till kidnappning av vår son.
« skrivet: 29 augusti 2007, 20:17:53 PM »
I måndags så strulade det till med hämtningen från skolan av vår son. Veckan innan hade mamman missat, då hon skickat äldre sonen att hämta, vilket han glömt bort. Inför den nya terminen hade vi inte fått ordning på schemat för skolskjutsen, och det hade uppstått oklarheter om när han skulle hämtas. De ringde från fritids och sade att ingen hade hämtat honom. De frågade efter min fd frus mobilnummmer, och jag gav numret till dem.Allt verkade ganska lugnt, jag frågade om jag skulle komma och hämta honom, men de skulle ringa min fd fru först sade de, eftersom jag bor 33 km utanför stan. Sedan var det tyst, i två timmar, och jag åkte bort, i hopp om att det hade löst sig. Min äldre son var ju hos mamman också, så saken räknade jag skulle lösa sig.

När jag kom tillbaka var det registrerat sex samtal på mobilen. Följande hade hänt: fritids hade ringt socialjouren, och socialjouren hade kontaktat ett jourfosterhem i en annan stad, trots att det finns möjligheter där min fd fru bor,som är en större stad. Jag tolkar detta som att de försökte placeras sonen där vi inte skulle kunna kontakta honom.

När jag kontaktade fritids var de mycket avvisande, och så fort de hörde att det var jag, svarade att de inte ville höra vad jag hade att säga, en klar indikation på att jag blivit förtalad. Jag fick höra av min fd fru att de sagt att när de ringt mig, hade jag svarat att jag vägrat hämta sonen, och annat osant. Situationen verkar mycket farlig,  trots att detta hänt där jag inte har det primära ansvaret. Att de vägrar lyssna på mig, och att de försökt sätta honom på jourfosterhem, kan tyda på att sociala försöker stjäla honom igen.Det är vanligt att man inte får tillbaka sitt barn, om det satts på jourfosterhem. Visserligen har jag ännu inte hört att detta hänt i den HÄR situationen,men allt försämras ju, så man kan ju vänta sig det värsta hela tiden, då de ligger och passar.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Tove Olsson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 59
    • Visa profil
« Svar #1 skrivet: 29 augusti 2007, 21:11:38 PM »
Fruktansvärd läsning.

Jag som trodde att det hade ordnat sig för er ...

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #2 skrivet: 30 augusti 2007, 18:12:28 PM »
Citat från: "Tove Olsson"
Fruktansvärd läsning.

Jag som trodde att det hade ordnat sig för er ...

Nej, och jag väntar mig att så fort vi slappnar av så kommer de att passa på.Det här fortsätter resten av livet, det är min inställning. Idag fick jag höra att när jag svarat på telefon, och gett fritids min fd frus mobilnummer så hade jag dessutom låtet väldigt ointresserad av min son. Man kan ju säga att det under de ca tio sekunder samtalet varat framkommit osannolikt mycket "information" om mig... De slutar aldrig med sitt förtal, de har sitt folk utspridda överallt, som kan förtala eller rapportera åt dem.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

cicci

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 174
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 03 september 2007, 14:05:29 PM »
Skrämmande läsning! Dessutom rena lagbrott för enligt lagen ska all information vara saklig och objektiv. Subjektiva värderingar om hur du ska ha låtit i telefon är bullshit och ska inte kunna användas mot dig (även om jag vet att det tyvärr är så det går till). :twisted: