Författare Ämne: helt sjuk!  (läst 9886 gånger)

lillan04

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 14
    • Visa profil
helt sjuk!
« skrivet: 07 mars 2007, 07:11:25 AM »
jaha, har tre barn hemma, men tror ni jag fick hem mina andra två, nejdå, trots en massa vittnen på att jag sköter mig, tar inte ens ett glas vin som andra,inte ute och festar inget sådant utan är bara hemma och tar hand om de barn som är hemma, då man känner pressen på sig att jag måste vara perfekt.
så står det i domen att det fortfarande finns påtaglig risk.detta trots att den socialförvaltning jag har kontakt med i dag vittnade, jag ringde dem och bad dem komma till mig en gång i veckan och förklarade varför, sen vittnade de om att det inte finns något att anärka på, trots detta så får jag inte hem barnen.
4 år den 5 maj och jag har börjat fråga mig själv hur mycket man som ensam mamma ska klara. hur många fler vändor i rätten orkar jag, tänker på min lilla och de lite större barnen, hur de mår i denna situationen. vill bara att det ska ta slut så vi kan bli en hel familj igen, men det känns som en hopplös dröm. frågar mig varför hela tiden, jag gör allt de ber om inget duger.
rättsystemet stinker anser jag

kram alla  :cry: :(
vid frågor maila

mamma1

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 116
    • Visa profil
    • http://broderibruden.no-ip.com
Förstår hur det känns
« Svar #1 skrivet: 09 mars 2007, 15:42:08 PM »
Ja, soc. utredningarna stinker och man kan undra var dem får allt ifrån?

De påstår att det finns brister, men kan aldrig ge några objektiva exempel. Jag förstår ingenting!

Vet ej heller hur rättssystemet funkar. Man kan väl få en andra chans?
Sambo och vi har en liten son. Han familjehemsplacerades förra året. Efter en 6 månader lång kamp mot soc. avbröt Länsstyrelsen den sk. "frivilliga" placeringen!

lillan04

• Newbie
  • *
    • Visa profil
helt sjuk!
« Svar #2 skrivet: 10 mars 2007, 19:59:30 PM »
det som är fel är att de kan inte säga- det är fel?? utan de kommer med något luddigt och sen när man frågar ang vad så får man inget svar på det.
och hur kan jag få ha 3 barn hemma?
2 andra kommunder har vittnat både i länsrätt och kammarrätt och de har bara gott att säga om hur jag sköter mina barn och ändå får jag inte hem de andra 2.

livet är pest undrar bara hur länge till jag orkar

kram alla
vid frågor maila

cicci

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 174
    • Visa profil
helt sjuk!
« Svar #3 skrivet: 21 april 2007, 22:16:50 PM »
Lillan04. Jag tycker inte att du ska nöja dig med luddiga formuleringar. Jag vet att det är svårt att få handlläggarna att tala klarspråk så mitt tips är att du begär en arbetsplan för dig själv.
Arbetsplanen ska ha som mål att Lvu skall upphöra.
Sedan kan det ställas upp tidsbestämda delmål, t ex terapi eller vad de nu anser vara för grund till att du inte får hem dina små.
När tiden (ex. 3 eller 6 mån) har gått är det dags för utvärdering.
Har du kunnat uppfylla de krav som ställts? Om du gjort det är det dags för nytt delmål eller att vården ska upphöra. Om inte, ska ni tillsammans diskutera varför det inte lyckats.
Soc är skyldiga att bistå dig med den hjälp du behöver för att du ska kunna få hem barnen.
I arbetsplanen ska också framgå vad du ska göra och vad soc ska hjälpa till med.
På det sättet får du dels papper på vad de anser vara fel, dels papper på att du gör ditt yttersta för att förändra dig och ditt liv så mycket som krävs för att barnen ska få komma hem.
Det är ett sätt att få lite mer att komma med vid överklaganden och bevisa för rätten att du kämpar för dina barn.
Sedan kan jag ju tycka att det är mycket underligt att inte andra kommuners utlåtande väger tyngre, deras bedömning är ju mer aktuell än ursprungsbedömningen.
Lycka till! Ge aldrig upp!

lillan04

• Newbie
  • *
    • Visa profil
helt sjuk!
« Svar #4 skrivet: 22 april 2007, 12:17:30 PM »
jag har gjort allt de bett mig om och i dagsläget så stöder de sig på en lag som tydligen säger att de kan behålla barnen i familjehem på grund av att jag och pappan inte kommeröverens.
Jag har tom gått igenom en s.k P7 en psykiatrisk utredning som visade att jag var helt frisk. Så det spelar ingen roll vad jag gör, jag tror det är så att det gått prestige i det vilket innebär att de ska visa att de har makten, jag har drösvis med vittnen som kan säga att jag sköter de barn jag har hemma, 2 socialförvaltningar som jag haft kontakt med har vittnat i målet men inte ens det hjälpte. Så saker är som de är.

:(
vid frågor maila

susanna svensson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 280
    • Visa profil
helt sjuk!
« Svar #5 skrivet: 23 april 2007, 17:02:11 PM »
Det här verkar vara ett solklart fall där soc har lovat fosterföräldrarna en uppväxtplacering fast det egentligen inte är nått de kan lova eftersom att ett lvu ska hävas om föräldrarnas problem är ur vägen. Fast om det finns två vårdnadshavare och den ena vill att lvut ska fortgå såställer det ju rill problem

cicci

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 174
    • Visa profil
helt sjuk!
« Svar #6 skrivet: 27 april 2007, 09:46:11 AM »
Det tycks vara vanligt att soc lovar fosterföräldrarna att få behålla barnen tills de är vuxna! Mina barnbarn är också omhändertagna enl Lvu och enligt min åsikt utan saklig grund. Deras fosterföräldrar talar om vad barnen ska få, få göra osv när de kommer i tonåren! Det handlar om barn som är 3, 9 och 12 år! De har också särat på barnen så 12-åringen bor närmare 20 mil från sina syskon och 45 mil från mamma. De yngre bor "bara" ca 25 mil från mamman! Även i hennes fall tycks det vara omöjligt att få rättelse! Senaste budet är att mamman helt saknar empatisk förmåga och därför troligen inte kan få hem barnen någonsin (det senare är underförstått). Barnen är överlyckliga när mamman kommer för umgänge och frågar ofta när de kan få komma hem igen! Inte heller det får mamman prata med dem om för då anser soc att hon lägger vuxenansvar på barnen och gör dem otrygga!!! Soc anser att mamman ska prata med barnen som om hon tyckte att det är jättebra att de bor i fosterfamilj! I hennes fall har också kammarrätten skrivit i dom att "visserligen bryter soc mot närhetsprincipen, men det får de göra"!!!
Nu är det verkligen hög tid att försöka få opinion för att soc ska tvingas följa lagstiftningen och att de barn som inte behöver vara omhändertagna får komma hem.

sanna

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 30
    • Visa profil
helt sjuk!
« Svar #7 skrivet: 06 december 2007, 12:19:16 PM »
Citat från: "lillan04"
jag har gjort allt de bett mig om och i dagsläget så stöder de sig på en lag som tydligen säger att de kan behålla barnen i familjehem på grund av att jag och pappan inte kommeröverens.
Jag har tom gått igenom en s.k P7 en psykiatrisk utredning som visade att jag var helt frisk. Så det spelar ingen roll vad jag gör, jag tror det är så att det gått prestige i det vilket innebär att de ska visa att de har makten, jag har drösvis med vittnen som kan säga att jag sköter de barn jag har hemma, 2 socialförvaltningar som jag haft kontakt med har vittnat i målet men inte ens det hjälpte. Så saker är som de är.

:(

Prestige, ABSOLUT!!! Soc erkänner aldrig ett misstag de begått, ens om man kör ner sanningen i halsen på dom. Men ge inte upp, Mot socialen ska man aldrig ge sig om man vet man har rätt. Men det tar på krafterna, så försök ladda batterierna dina emellanåt. Så att du håller för denna kamp. Låt inte dessa energitjuvar ta dina krafter, utan se till att få vila mellan varven.

Från en som vet, och vunnit över dom. 8)
Ingen är fri som själv förtrycker någon annan

Stockholm

• Gäst
helt sjuk!
« Svar #8 skrivet: 23 mars 2008, 11:56:27 AM »
Singelmammor är ett av soc lämpliga offer.
Singelmammor har ofta en svag ekonomi, och ingen man som backar upp dem i bakgrunden. Och barn som tar tid och ork.
Ännu värre är det för invandrade singelmammor.

Jag minns en kvinna (ursprungligen från Afrika tror jag) som demonstrerade på Sergelplattan i Stockholm genom att hon burit dit en säng som hon sov i där. Soc hade tagit hennes 3 barn.
Hon var arbetslös som många invandrare är, hade 3 barn, och gick på försörjningsstöd.
En tuff tjej vars "kaxighet" någon simpel bidragshandläggare inte tålde.
Bredvid sängen fanns plakat, utskrifter av brev, och namnlistor att skriva på.
Svenskar är många gånger alltför flata och snälla.

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
helt sjuk!
« Svar #9 skrivet: 23 mars 2008, 12:05:44 PM »
Citat från: "Stockholm"
Singelmammor är ett av soc lämpliga offer.
Singelmammor har ofta en svag ekonomi, och ingen man som backar upp dem i bakgrunden. Och barn som tar tid och ork.
Ännu värre är det för invandrade singelmammor.

Jag minns en kvinna (ursprungligen från Afrika tror jag) som demonstrerade på Sergelplattan i Stockholm genom att hon burit dit en säng som hon sov i där. Soc hade tagit hennes 3 barn.
Hon var arbetslös som många invandrare är, hade 3 barn, och gick på försörjningsstöd.
En tuff tjej vars "kaxighet" någon simpel bidragshandläggare inte tålde.
Bredvid sängen fanns plakat, utskrifter av brev, och namnlistor att skriva på.
Svenskar är många gånger alltför flata och snälla.

Det borde sammanställas vilka metoder soc använder för att stjäla barn. Det här redovisade är en mycket vanlig variant.Dvs man säger att barnen "livstidsplaceras", förmodligen enligt BBIC ? De bryter arrogant mot alla lagar och bestämmelser, är man licencierad BBIC:are med rätt ätt döda, så är man !
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Unions Medborgare

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
Är soc en person?
« Svar #10 skrivet: 10 april 2008, 14:44:13 PM »
Börja med att ta reda på vem soc är:

A. En enskild person lokalt på den inre marknaden?
B. En juridisk person lokalt på den inre marknaden?
C. En kollektiv person lokalt på den inre marknaden?

En juridisk person med säte lokalt på den inre gemensamma marknaden har STRIKT retroaktivt produktansvar för producerat resultat till enskild medveten fysisk person, som värdesäkrat resurser som har producerat resultat till enskild fysisk person lokalt på den inre FRIA gemensamma marknaden.
MARKNADEN värderar, värdesäkrar och väljer producerat RESULTAT från RESURSER, som inte kan avtala bort, NYTTA med retroaktivt STRIKT produktansvar för säkerhetsbrist mot enskild fysisk person, lokalt någonstans i EØS eller EU.