Författare Ämne: helt sjuk!  (läst 11159 gćnger)

lillan04

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 14
    • Visa profil
helt sjuk!
« skrivet: 07 mars 2007, 07:11:25 AM »
jaha, har tre barn hemma, men tror ni jag fick hem mina andra tvÄ, nejdÄ, trots en massa vittnen pÄ att jag sköter mig, tar inte ens ett glas vin som andra,inte ute och festar inget sÄdant utan Àr bara hemma och tar hand om de barn som Àr hemma, dÄ man kÀnner pressen pÄ sig att jag mÄste vara perfekt.
sÄ stÄr det i domen att det fortfarande finns pÄtaglig risk.detta trots att den socialförvaltning jag har kontakt med i dag vittnade, jag ringde dem och bad dem komma till mig en gÄng i veckan och förklarade varför, sen vittnade de om att det inte finns nÄgot att anÀrka pÄ, trots detta sÄ fÄr jag inte hem barnen.
4 Är den 5 maj och jag har börjat frÄga mig sjÀlv hur mycket man som ensam mamma ska klara. hur mÄnga fler vÀndor i rÀtten orkar jag, tÀnker pÄ min lilla och de lite större barnen, hur de mÄr i denna situationen. vill bara att det ska ta slut sÄ vi kan bli en hel familj igen, men det kÀnns som en hopplös dröm. frÄgar mig varför hela tiden, jag gör allt de ber om inget duger.
rÀttsystemet stinker anser jag

kram alla  :cry: :(
vid frÄgor maila

mamma1

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 116
    • Visa profil
    • http://broderibruden.no-ip.com
FörstÄr hur det kÀnns
« Svar #1 skrivet: 09 mars 2007, 15:42:08 PM »
Ja, soc. utredningarna stinker och man kan undra var dem fÄr allt ifrÄn?

De pÄstÄr att det finns brister, men kan aldrig ge nÄgra objektiva exempel. Jag förstÄr ingenting!

Vet ej heller hur rÀttssystemet funkar. Man kan vÀl fÄ en andra chans?
Sambo och vi har en liten son. Han familjehemsplacerades förra Äret. Efter en 6 mÄnader lÄng kamp mot soc. avbröt LÀnsstyrelsen den sk. "frivilliga" placeringen!

lillan04

• Newbie
  • *
    • Visa profil
helt sjuk!
« Svar #2 skrivet: 10 mars 2007, 19:59:30 PM »
det som Àr fel Àr att de kan inte sÀga- det Àr fel?? utan de kommer med nÄgot luddigt och sen nÀr man frÄgar ang vad sÄ fÄr man inget svar pÄ det.
och hur kan jag fÄ ha 3 barn hemma?
2 andra kommunder har vittnat bÄde i lÀnsrÀtt och kammarrÀtt och de har bara gott att sÀga om hur jag sköter mina barn och ÀndÄ fÄr jag inte hem de andra 2.

livet Àr pest undrar bara hur lÀnge till jag orkar

kram alla
vid frÄgor maila

cicci

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 174
    • Visa profil
helt sjuk!
« Svar #3 skrivet: 21 april 2007, 22:16:50 PM »
Lillan04. Jag tycker inte att du ska nöja dig med luddiga formuleringar. Jag vet att det Àr svÄrt att fÄ handllÀggarna att tala klarsprÄk sÄ mitt tips Àr att du begÀr en arbetsplan för dig sjÀlv.
Arbetsplanen ska ha som mÄl att Lvu skall upphöra.
Sedan kan det stÀllas upp tidsbestÀmda delmÄl, t ex terapi eller vad de nu anser vara för grund till att du inte fÄr hem dina smÄ.
NÀr tiden (ex. 3 eller 6 mÄn) har gÄtt Àr det dags för utvÀrdering.
Har du kunnat uppfylla de krav som stÀllts? Om du gjort det Àr det dags för nytt delmÄl eller att vÄrden ska upphöra. Om inte, ska ni tillsammans diskutera varför det inte lyckats.
Soc Àr skyldiga att bistÄ dig med den hjÀlp du behöver för att du ska kunna fÄ hem barnen.
I arbetsplanen ska ocksÄ framgÄ vad du ska göra och vad soc ska hjÀlpa till med.
PÄ det sÀttet fÄr du dels papper pÄ vad de anser vara fel, dels papper pÄ att du gör ditt yttersta för att förÀndra dig och ditt liv sÄ mycket som krÀvs för att barnen ska fÄ komma hem.
Det Àr ett sÀtt att fÄ lite mer att komma med vid överklaganden och bevisa för rÀtten att du kÀmpar för dina barn.
Sedan kan jag ju tycka att det Àr mycket underligt att inte andra kommuners utlÄtande vÀger tyngre, deras bedömning Àr ju mer aktuell Àn ursprungsbedömningen.
Lycka till! Ge aldrig upp!

lillan04

• Newbie
  • *
    • Visa profil
helt sjuk!
« Svar #4 skrivet: 22 april 2007, 12:17:30 PM »
jag har gjort allt de bett mig om och i dagslÀget sÄ stöder de sig pÄ en lag som tydligen sÀger att de kan behÄlla barnen i familjehem pÄ grund av att jag och pappan inte kommeröverens.
Jag har tom gÄtt igenom en s.k P7 en psykiatrisk utredning som visade att jag var helt frisk. SÄ det spelar ingen roll vad jag gör, jag tror det Àr sÄ att det gÄtt prestige i det vilket innebÀr att de ska visa att de har makten, jag har drösvis med vittnen som kan sÀga att jag sköter de barn jag har hemma, 2 socialförvaltningar som jag haft kontakt med har vittnat i mÄlet men inte ens det hjÀlpte. SÄ saker Àr som de Àr.

:(
vid frÄgor maila

susanna svensson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 280
    • Visa profil
helt sjuk!
« Svar #5 skrivet: 23 april 2007, 17:02:11 PM »
Det hÀr verkar vara ett solklart fall dÀr soc har lovat fosterförÀldrarna en uppvÀxtplacering fast det egentligen inte Àr nÄtt de kan lova eftersom att ett lvu ska hÀvas om förÀldrarnas problem Àr ur vÀgen. Fast om det finns tvÄ vÄrdnadshavare och den ena vill att lvut ska fortgÄ sÄstÀller det ju rill problem

cicci

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 174
    • Visa profil
helt sjuk!
« Svar #6 skrivet: 27 april 2007, 09:46:11 AM »
Det tycks vara vanligt att soc lovar fosterförĂ€ldrarna att fĂ„ behĂ„lla barnen tills de Ă€r vuxna! Mina barnbarn Ă€r ocksĂ„ omhĂ€ndertagna enl Lvu och enligt min Ă„sikt utan saklig grund. Deras fosterförĂ€ldrar talar om vad barnen ska fĂ„, fĂ„ göra osv nĂ€r de kommer i tonĂ„ren! Det handlar om barn som Ă€r 3, 9 och 12 Ă„r! De har ocksĂ„ sĂ€rat pĂ„ barnen sĂ„ 12-Ă„ringen bor nĂ€rmare 20 mil frĂ„n sina syskon och 45 mil frĂ„n mamma. De yngre bor "bara" ca 25 mil frĂ„n mamman! Även i hennes fall tycks det vara omöjligt att fĂ„ rĂ€ttelse! Senaste budet Ă€r att mamman helt saknar empatisk förmĂ„ga och dĂ€rför troligen inte kan fĂ„ hem barnen nĂ„gonsin (det senare Ă€r underförstĂ„tt). Barnen Ă€r överlyckliga nĂ€r mamman kommer för umgĂ€nge och frĂ„gar ofta nĂ€r de kan fĂ„ komma hem igen! Inte heller det fĂ„r mamman prata med dem om för dĂ„ anser soc att hon lĂ€gger vuxenansvar pĂ„ barnen och gör dem otrygga!!! Soc anser att mamman ska prata med barnen som om hon tyckte att det Ă€r jĂ€ttebra att de bor i fosterfamilj! I hennes fall har ocksĂ„ kammarrĂ€tten skrivit i dom att "visserligen bryter soc mot nĂ€rhetsprincipen, men det fĂ„r de göra"!!!
Nu Àr det verkligen hög tid att försöka fÄ opinion för att soc ska tvingas följa lagstiftningen och att de barn som inte behöver vara omhÀndertagna fÄr komma hem.

sanna

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 30
    • Visa profil
helt sjuk!
« Svar #7 skrivet: 06 december 2007, 12:19:16 PM »
Citat frćn: "lillan04"
jag har gjort allt de bett mig om och i dagslÀget sÄ stöder de sig pÄ en lag som tydligen sÀger att de kan behÄlla barnen i familjehem pÄ grund av att jag och pappan inte kommeröverens.
Jag har tom gÄtt igenom en s.k P7 en psykiatrisk utredning som visade att jag var helt frisk. SÄ det spelar ingen roll vad jag gör, jag tror det Àr sÄ att det gÄtt prestige i det vilket innebÀr att de ska visa att de har makten, jag har drösvis med vittnen som kan sÀga att jag sköter de barn jag har hemma, 2 socialförvaltningar som jag haft kontakt med har vittnat i mÄlet men inte ens det hjÀlpte. SÄ saker Àr som de Àr.

:(

Prestige, ABSOLUT!!! Soc erkÀnner aldrig ett misstag de begÄtt, ens om man kör ner sanningen i halsen pÄ dom. Men ge inte upp, Mot socialen ska man aldrig ge sig om man vet man har rÀtt. Men det tar pÄ krafterna, sÄ försök ladda batterierna dina emellanÄt. SÄ att du hÄller för denna kamp. LÄt inte dessa energitjuvar ta dina krafter, utan se till att fÄ vila mellan varven.

FrÄn en som vet, och vunnit över dom. 8)
Ingen Àr fri som sjÀlv förtrycker nÄgon annan

Stockholm

• Gäst
helt sjuk!
« Svar #8 skrivet: 23 mars 2008, 11:56:27 AM »
Singelmammor Àr ett av soc lÀmpliga offer.
Singelmammor har ofta en svag ekonomi, och ingen man som backar upp dem i bakgrunden. Och barn som tar tid och ork.
Ännu vĂ€rre Ă€r det för invandrade singelmammor.

Jag minns en kvinna (ursprungligen frÄn Afrika tror jag) som demonstrerade pÄ Sergelplattan i Stockholm genom att hon burit dit en sÀng som hon sov i dÀr. Soc hade tagit hennes 3 barn.
Hon var arbetslös som mÄnga invandrare Àr, hade 3 barn, och gick pÄ försörjningsstöd.
En tuff tjej vars "kaxighet" nÄgon simpel bidragshandlÀggare inte tÄlde.
Bredvid sÀngen fanns plakat, utskrifter av brev, och namnlistor att skriva pÄ.
Svenskar Àr mÄnga gÄnger alltför flata och snÀlla.

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
helt sjuk!
« Svar #9 skrivet: 23 mars 2008, 12:05:44 PM »
Citat frćn: "Stockholm"
Singelmammor Àr ett av soc lÀmpliga offer.
Singelmammor har ofta en svag ekonomi, och ingen man som backar upp dem i bakgrunden. Och barn som tar tid och ork.
Ännu vĂ€rre Ă€r det för invandrade singelmammor.

Jag minns en kvinna (ursprungligen frÄn Afrika tror jag) som demonstrerade pÄ Sergelplattan i Stockholm genom att hon burit dit en sÀng som hon sov i dÀr. Soc hade tagit hennes 3 barn.
Hon var arbetslös som mÄnga invandrare Àr, hade 3 barn, och gick pÄ försörjningsstöd.
En tuff tjej vars "kaxighet" nÄgon simpel bidragshandlÀggare inte tÄlde.
Bredvid sÀngen fanns plakat, utskrifter av brev, och namnlistor att skriva pÄ.
Svenskar Àr mÄnga gÄnger alltför flata och snÀlla.

Det borde sammanstÀllas vilka metoder soc anvÀnder för att stjÀla barn. Det hÀr redovisade Àr en mycket vanlig variant.Dvs man sÀger att barnen "livstidsplaceras", förmodligen enligt BBIC ? De bryter arrogant mot alla lagar och bestÀmmelser, Àr man licencierad BBIC:are med rÀtt Àtt döda, sÄ Àr man !
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

Unions Medborgare

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
Är soc en person?
« Svar #10 skrivet: 10 april 2008, 14:44:13 PM »
Börja med att ta reda pÄ vem soc Àr:

A. En enskild person lokalt pÄ den inre marknaden?
B. En juridisk person lokalt pÄ den inre marknaden?
C. En kollektiv person lokalt pÄ den inre marknaden?

En juridisk person med sÀte lokalt pÄ den inre gemensamma marknaden har STRIKT retroaktivt produktansvar för producerat resultat till enskild medveten fysisk person, som vÀrdesÀkrat resurser som har producerat resultat till enskild fysisk person lokalt pÄ den inre FRIA gemensamma marknaden.
MARKNADEN vÀrderar, vÀrdesÀkrar och vÀljer producerat RESULTAT frÄn RESURSER, som inte kan avtala bort, NYTTA med retroaktivt STRIKT produktansvar för sÀkerhetsbrist mot enskild fysisk person, lokalt nÄgonstans i EØS eller EU.