LÄt mig citera:
âHur mĂ„nga fĂ€der skall offras pĂ„ âincesthysterins altareâ innan rĂ€ttsvĂ€sendet ingriper?â***
http://www3.ur.se/ombarn/templates/ProgramPage____26870.aspxSveriges Radio(P4) âBarnaministeriet handlar om de 50.000 barn som varje Ă„r Ă€r med om att förĂ€ldrarna separerar. Hur gör man som vuxen sĂ„ att skilsmĂ€ssan blir sĂ„ lindrig som möjligt för barnen?
I programmet möter du den sexÄrige pojke som lÀngtar efter mamma nÀr han Àr hos pappa, och tvÀrtom. Och den unga förÀldern som nyligen separerat. Hur tar hon tillvara de egna erfarenheterna av att ha vuxit upp som skilsmÀssobarn?
Till ministeriestudion kommer initierad expertis med rĂ„d till nyblivna singelförĂ€ldrar.â
Vad socialförvaltningen, barn och ungdomsförvaltningen i VÀxjö, med direkta stöd av polis och Äklagarmyndigheten samt tingsrÀtten sysslar med?
Anstiftan till egenmÀktighet med barn, anstiftan till falsk tillvitelse, dokument förfalskning, underlÄtelse att undanröja rÀttsfel och mycket mera!
Försöker man med stÀndiga provokationer driva pappan till psykiskt kollaps?
Ja, lÄt mig pÄ nytt citera:
âMan kan döda en mĂ€nniska pĂ„ mĂ„nga olika sĂ€tt och ett av dem Ă€r att fullstĂ€ndigt tillintetgöra och krĂ€nka en mĂ€nniska med lagliga medel, men sĂ„ lĂ€nge man inte rent faktiskt hĂ„ller i mordvapnet kan ingen stĂ€llas till svars för nĂ„gons död.â
Men nĂ€r âmordvapnetâ har hittats och allt kan styrkas: âfingeravtryckâ, mordvapnets med tillhörande âammunitionâ koppling till âmordplatsenâ och âoffretâ?Rubriceras det inte som MORD? KALLBLODIGT MORD?Vad sĂ€ger rĂ€ttsvĂ€sendet dĂ„?
Skall man fortsÀtta blunda?
Vet âmordvapnetâ för mycket och finns det risken att âmordvapnetâ kan avslöja alldeles för mycket om âfingeravtryckâ, âammunitionâ m.m.?
Bara sĂ„ ni vet att fortfarande jag bara undrarâŠPS För de riktigt nyfikna,
dagens korsord presenterades av sjĂ€lva âoffretâ. För alla: korsordets lösning kommer inom kort!