Författare Ämne: KALLBLODIGT MORD?  (läst 4116 gćnger)

valens

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 249
    • Visa profil
    • http://visa.respeqt.nu
KALLBLODIGT MORD?
« skrivet: 03 mars 2007, 13:37:01 PM »
LÄt mig citera:
 â€Hur mĂ„nga fĂ€der skall offras pĂ„ ”incesthysterins altare” innan rĂ€ttsvĂ€sendet ingriper?”

http://www3.ur.se/ombarn/templates/ProgramPage____26870.aspx
Sveriges Radio(P4) ”Barnaministeriet handlar om de 50.000 barn som varje Ă„r Ă€r med om att förĂ€ldrarna separerar. Hur gör man som vuxen sĂ„ att skilsmĂ€ssan blir sĂ„ lindrig som möjligt för barnen?
I programmet möter du den sexÄrige pojke som lÀngtar efter mamma nÀr han Àr hos pappa, och tvÀrtom. Och den unga förÀldern som nyligen separerat. Hur tar hon tillvara de egna erfarenheterna av att ha vuxit upp som skilsmÀssobarn?
Till ministeriestudion kommer initierad expertis med rĂ„d till nyblivna singelförĂ€ldrar.”

Vad socialförvaltningen, barn och ungdomsförvaltningen i VÀxjö, med direkta stöd av polis och Äklagarmyndigheten samt tingsrÀtten sysslar med?
Anstiftan till egenmÀktighet med barn, anstiftan till falsk tillvitelse, dokument förfalskning, underlÄtelse att undanröja rÀttsfel och mycket mera!

Försöker man med stÀndiga provokationer driva pappan till psykiskt kollaps?

Ja, lÄt mig pÄ nytt citera:
”Man kan döda en mĂ€nniska pĂ„ mĂ„nga olika sĂ€tt och ett av dem Ă€r att fullstĂ€ndigt tillintetgöra och krĂ€nka en mĂ€nniska med lagliga medel, men sĂ„ lĂ€nge man inte rent faktiskt hĂ„ller i mordvapnet kan ingen stĂ€llas till svars för nĂ„gons död.”

Men nĂ€r ”mordvapnet” har hittats och allt kan styrkas: ”fingeravtryck”, mordvapnets med tillhörande ”ammunition” koppling till ”mordplatsen” och ”offret”?

Rubriceras det inte som MORD? KALLBLODIGT MORD?

Vad sÀger rÀttsvÀsendet dÄ?
Skall man fortsÀtta blunda?
Vet ”mordvapnet” för mycket och finns det risken att ”mordvapnet” kan avslöja alldeles för mycket om ”fingeravtryck”, ”ammunition” m.m.?

Bara sÄ ni vet att fortfarande jag bara undrar

PS För de riktigt nyfikna, dagens korsord presenterades av sjĂ€lva ”offret”.
          För alla: korsordets lösning kommer inom kort!

valens

• Newbie
  • *
    • Visa profil
”Divide et impera" eller "Tillbaka till grottorna&
« Svar #1 skrivet: 11 mars 2007, 10:00:55 AM »
LÄt mig citera mig sjÀlv:
Det pratas om LVU som vÄldet som utövas mot barn och deras familjer nÀr barnen tvÄngsomhÀndertas. Helt rÀtt!

Men vad Àr det dÄ det, om inte vÄld som utövas mot barn och deras förÀldrar, dÄ förÀldrar stÀlls mot varandra och den ena förÀldern Àr uppmuntrat av myndigheterna att kidnappa barnet frÄn den andra förÀldern och dÄ sparar dessa myndigheter pÄ varken lögner eller dokument förfalskning, underlÄtelse att undanröja rÀttsfel och mycket mera?!?

”Om förĂ€ldrar mister barn pĂ„ grund av brister i rĂ€ttssĂ€kerheten, handlar det om kidnappning. Kidnappning Ă€r mycket traumatisk hĂ€ndelse för sĂ„vĂ€l det kidnappade barnet, förĂ€ldrarna och barnets syskon. Om kidnappningen sker i lagens namn Ă€r vi pĂ„ vĂ€g tillbaka till grottorna.” – citat av Ulla Wall-Johansen pĂ„ en av NKMRs sidor.

Vad socialförvaltningen, barn och ungdomsförvaltningen i VÀxjö, med direkta stöd av polis och Äklagarmyndigheten samt tingsrÀtten sysslar med?
Ja, bland annat anstiftan till egenmÀktighet med barn, anstiftan till falsk tillvitelse, dokument förfalskning, underlÄtelse att undanröja rÀttsfel och mycket mera!

Om LVU inte anvÀnds av myndigheterna, dÄ gÄr dessa myndigheter tillbaks i tiden (kanske inte just precis till grottorna, men Àndock!):
”Söndra och hĂ€rska (latin: Divide et impera) som Ă€r en angreppsmetod, problemlösningsmetod respektive krigföringsmetod som gĂ„r ut pĂ„ att dela upp ett större sammanhang i mindre delar. Förhoppningsvis kan dĂ€refter dessa mindre delar behandlas enklare Ă€n det större mer komplexa sammanhanget.”

Jag anser att NKMR, enligt stadgar, bör och skall ingripa i vartenda fall dÀr brott mot den enskildes grundlÀggande rÀttigheter utövas!
”För att vidga enskilda mĂ€nniskors och deras familjers frihet och rĂ€ttssĂ€kerhet dĂ„ bland annat FN:s Barnkonvention (Artikel 7) eller Europakonventionen (Artikel 6) angĂ„ende skydd för de mĂ€nskliga rĂ€ttigheterna och grundlĂ€ggande friheterna INTE följs och pĂ„ sĂ„ sĂ€tt barn och deras förĂ€ldrar utsĂ€tts för psykisk misshandel samt rĂ€ttsövergrepp!
Och dĂ€rmed ”tillse att felande tjĂ€nstemĂ€n stĂ€lls till svars inför domstol eller disciplinĂ€rt organ vid rĂ€ttsövergrepp eller maktmissbruk mot enskilda samhĂ€llsmedborgares privat- och familjeliv”!

"Divide et impera" eller "Tillbaka till grottorna"?

valens

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Re: ”Divide et impera" eller "Tillbaka till grotto
« Svar #2 skrivet: 11 maj 2008, 09:40:31 AM »
Citat frćn: "valens"
LÄt mig citera mig sjÀlv:
(...)
Jag anser att NKMR, enligt stadgar, bör och skall ingripa i vartenda fall dÀr brott mot den enskildes grundlÀggande rÀttigheter utövas!
”För att vidga enskilda mĂ€nniskors och deras familjers frihet och rĂ€ttssĂ€kerhet dĂ„ bland annat FN:s Barnkonvention (Artikel 7) eller Europakonventionen (Artikel 6) angĂ„ende skydd för de mĂ€nskliga rĂ€ttigheterna och grundlĂ€ggande friheterna INTE följs och pĂ„ sĂ„ sĂ€tt barn och deras förĂ€ldrar utsĂ€tts för psykisk misshandel samt rĂ€ttsövergrepp!
Och dĂ€rmed ”tillse att felande tjĂ€nstemĂ€n stĂ€lls till svars inför domstol eller disciplinĂ€rt organ vid rĂ€ttsövergrepp eller maktmissbruk mot enskilda samhĂ€llsmedborgares privat- och familjeliv”!