Författare Ämne: Otroligt men sant!  (läst 9141 gånger)

valens

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 249
    • Visa profil
    • http://visa.respeqt.nu
Otroligt men sant!
« skrivet: 17 februari 2007, 15:43:51 PM »
"Har de bestämt sig för att sätta dit dig, så menar jag, det gör de det i vilket fall som helst!"

Någonting som bör stå i rättsväsendets utbildningsmanualer under kapitlet "Så får Svenska myndigheter absolut inte agera!”:

1.   Under 2005 blir pappan anklagat av dotters mamma tillsammans med dagmamman och dagmammans chef för misstankar om sexuella övergrepp över sin dotter! (med inblandning av en "psykiater", se längst ner under P.S.)
Resultaten? Socialförvaltningens beslut: ”Utredning enl 11 kap 1 § inleds ej”
Att Socialförvaltningen har manipulerat och förfalskat dokument i samband med förhandlingarna i vårdnadstvisten då alla anklagelser har nekats, är bara grädden på moset!
Men inte heller något åtal i samband med min polisanmälan för falsk tillvitelse eller mened!
Till och med en advokat som har i klart språk uttryckt sig efter möte med Socialförvaltningens representanter: ”Har de bestämt sig för att sätta dit dig, så menar jag, det gör de det i vilket fall som helst.”
2.   Under augusti 2006 inför kommande förhandlingar (hovrätten) börjar dotters mamma på nytt en förtal/kränkning kampanj med ” färska anklagelser om sexuella övergrepp”. Hon har gått helt enkelt runt omkring till några vårdcentraler och börjat fantisera. Ingen läkare har anmält dessa händelser. Varken enligt Socialtjänstlagens 14 kap 1§ eller till polisen för falska anklagelser. Inte jag heller har blivit informerat om dessa falska anklagelser. Efter att av ren slump fick jag veta vad som händer, anmälde jag det hela till polisen.
3. EFTER att jag har anmält hela cirkusen, efter ca. 3 veckor har ”dykt up” en helt förfalskad polisanmälan mot mig om… misstankar om sexuella övergrepp över min dotter!
Och igen lite grädde på moset: trots att jag har polisanmält falska anklagelser från augusti, trots att jag under 4 veckor har haft en kontinuerlig kontakt med polismyndigheten och jag själv var på polisstationen och tillsammans med några polisinspektorer konstaterat att i polisens databas fanns det absolut ingen uppgift om eventuella polisanmälan mot mig eller liknande! Trots detta, får jag av en kammaråklagare hemskickad till mig meddelandet om en (klart efterkonstruerad!) nedlagt förundersökning i samband med ovannämnda ”polisanmälan” som har dykt upp ur själva intet ca. 3 veckor efter min anmälan!

Resultaten? Igen inget rättsligt efterspel i samband med mina anmälningar för falsk tillvitelse eller mened!
Däremot förlorar pappan vårdnaden för att ha vågat peka ut felaktigheter och lögner!

Och det som absolut inte får hända i Sveriges rättssystem:
Efter allt som har beskrivits ovan kommer en chefsåklagare och ljuger i ett officiellt dokument samt medvetet lämnat falska uppgifter i vilseledande ändamål med stor fara i bevishänseende och i syftet för underlåtenhet att avvärja rättsfel. Allt detta efter att tillsammans med en annan kammaråklagare medvetet underlåtit att följa och tillämpa gällande lagar samt lämnat falska uppgifter i vilseledande ändamål med stor fara i bevishänseende och i syftet för underlåtenhet att avvärja rättsfel!

P.S. Skall man undra då varför har mamman fått hjälp (underlättat av polis och socialförvaltningen!) under alla dessa år av en så kallad psykiatriker som för bara lite mer än en månad sedan blev känt för en av de få som har blivit av med sin läkarlegitimation efter upprepade varningar?! (Smålandsposten, 3:e januari, i år)
« Senast ändrad: 05 maj 2010, 20:12:08 PM av valens »

valens

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Fusk i den ryska rouletten!
« Svar #1 skrivet: 04 augusti 2007, 20:59:32 PM »
"Har de bestämt sig för att sätta dit dig, så menar jag, det gör de det i vilket fall som helst!" :evil:

Någonting som bör stå i rättsväsendets utbildningsmanualer under kapitlet "Så får Svenska myndigheter absolut inte agera!”

Fortsättning:

Bara TVÅ dagar efter att jag vågade avslöja myndigheternas felaktiga agerande i mitt ärende ville några helt ansvarslösa tjänstemän fullfölja deras rättsövergrepp.

Sanningen har (denna gång också!) kommit ikapp dem som far med falskspel och lögner.

Alltså, 2007-02-19 har jag på nytt anklagats för sexuella övergrepp över min dotter!
Samma dag,2007-02-19, var jag redan skäligen misstänkt!!!
Detta har på ett grymt sätt undanhållit mig fram till 2007-06-12!!!
Hade jag inte upptäckt detta och hade jag inte på bestämt sätt agerat för att avslöja lögnerna hade jag nu redan suttit i fängelse!

Hur länge kommer dessa helt ansvarslösa tjänstemän att tillsammans med min dotters mamma som gör sig skyldiga till grova manipulationer av rättssystemet och kränkning av ett barns rätt till sin andra förälder?

Nu har man lagt förundersökningen ned. Igen.
Men frågan är, när kommer det nästa? Imorgon?

Är det något slags ”rysk roulett” spel mellan mig och myndigheterna då det är bara jag som tvingas avfyra revolvern?

cicci

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 174
    • Visa profil
Otroligt men sant!
« Svar #2 skrivet: 08 augusti 2007, 21:51:00 PM »
Det du beskriver Valens är ju helt sinnessjukt! Om jag nu bara håller mig till fakta i ditt senaste inlägg så kan jag inte förstå om en anmälan i februari  fortfarande inte lett till ett förhör med den anklagade i juni! Så lång tid får det ju bara inte gå. I ditt fall verkar det ju ha gått troll i allt som rör dig och ditt barn och det är hemskt att inte falska anklagelser också bestraffas.
I förlängningen tänker jag också så här: OM det nu är ett fall där det finns grund för den här hemska anklagelsen - och så ska det gå fyra månader innan något ens händer!  Det är också skandal.

Även om jag själv är både kvinna och mamma så blir jag mycket arg när jag hör om mödrar som använder sig av så allvarliga anklagelser i en vårdnadstvist. Det är viktigt att lyssna på barnen och ta dem på allvar, men om det ofta förekommer den här sortens anklagelser som inte är sanna riskerar ju de barn som verkligen är utsatta att inte bli trodda.

Skönt i alla fall att du blivit rentvådd från dessa hemska anklagelser.

Tanten

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
Otroligt men sant!
« Svar #3 skrivet: 16 augusti 2007, 08:59:04 AM »
Så här får det inte gå till! Men det är bra att det du råkat ut för belyses. Alla rättsövergrepp är vidriga

valens

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Otroligt men sant!
« Svar #4 skrivet: 28 december 2007, 17:53:46 PM »
Citat från: "cicci"

(...)
Även om jag själv är både kvinna och mamma så blir jag mycket arg när jag hör om mödrar som använder sig av så allvarliga anklagelser i en vårdnadstvist. Det är viktigt att lyssna på barnen och ta dem på allvar
(...)

Ja cicci, du har så rätt…

Skulle du ”tvinga” ditt inte heller 4 års gammalt barn till polisen för upprepade polisförhör för att med vilket pris som helst ”övertyga att du har rätt”?

Och efter att under dessa förhör skulle det komma fram att barnet ger ett jakande svar till förhörsledarens fråga om mamman blir arg ibland… och när barnet får frågan på hur pappa blir när han blir arg svarar då barnet bestämt: HAN BLIR INTE ARG. HAN ÄR SNÄLL;
efter allt detta, efter några månader efter att pappan inte har träffat barnet, skulle du tvinga barnet (nästan) onanera inför kameran för att ”övertyga att ändå det är du som har rätt”?

Hur skulle du då känna dig som mamma, om myndigheterna omedelbart efter att du har visat dina bravader (inspelningarna) skulle lägga ned misstankarna mot pappan?

Hur skulle du känna dig som mamma om förhörsledaren som tidigare har hört barnet (se ovan) i samband med att misstankarna mot pappan läggs ned skulle om mamman säga oofficiellt i vittnes närvaro ”Det inser ni båda två också att bevisvärdet i att en förälder själv för ett förhör med barnet, det säger ju sig själv hur det är, hur lågt det är. Jag menar, vi kan inte ha föräldrar som håller förhör med sina barn."

Ja cicci, du har så rätt…
Det finns tyvärr ”mödrar som använder sig av så allvarliga anklagelser i en vårdnadstvist”…

cicci

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 174
    • Visa profil
Otroligt men sant!
« Svar #5 skrivet: 29 december 2007, 18:17:43 PM »
Jag VET att det förekommer, jag HOPPAS att det inte är vanligt...
Falska anklagelser är fruktansvärt och det är självklart kränkande för den stackare som är utsatt, men det värsta är att de barn som verkligen är utsatta inte heller blir trodda!
Hela situationen är absurd!!! Jag vet! Efter min skilsmässa blev min nya partner utsatt för just dessa anklagelser! Jag kunde tillbakavisa det totalt för de tillfällen som det skulle ha skett, fanns helt enkelt inte! Jag kunde besvisa att han ALDRIG varit ensamt med barnet....
MEN jag vet vad du pratar om och det är absurt!!!!

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Otroligt men sant!
« Svar #6 skrivet: 29 december 2007, 18:39:38 PM »
Citat från: "cicci"
Jag VET att det förekommer, jag HOPPAS att det inte är vanligt...
Falska anklagelser är fruktansvärt och det är självklart kränkande för den stackare som är utsatt, men det värsta är att de barn som verkligen är utsatta inte heller blir trodda!
Hela situationen är absurd!!! Jag vet! Efter min skilsmässa blev min nya partner utsatt för just dessa anklagelser! Jag kunde tillbakavisa det totalt för de tillfällen som det skulle ha skett, fanns helt enkelt inte! Jag kunde besvisa att han ALDRIG varit ensamt med barnet....
MEN jag vet vad du pratar om och det är absurt!!!!

I början på 80talet så skrek Expressen ut att 20% av alla svenska män var pedofiler. de hade hämtat uppgifterna från vårdnadsrättegångarna, där det i 20% av fallen gått till så att den ena partien(kvinnan) uttalade det magiska ordet "pedofil". Då svarade domaren, "ja du har ju inte bevisat vad du menar med detta, men med tanke på barnets bästa blah..blah..blah": En kompis åkte dit på detta som var femte man i vårdnadstvist åkte dit på vid den tiden. Senare så tyckte människofienderna att de blev less på den varianten att plåga folk, slutade med detta, och valde nyare och roligare varianter.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

valens

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Otroligt men sant!
« Svar #7 skrivet: 29 december 2007, 20:34:51 PM »
Citat från: "Avos"

I början på 80talet så skrek Expressen ut att 20% av alla svenska män var pedofiler. de hade hämtat uppgifterna från vårdnadsrättegångarna, där det i 20% av fallen gått till så att den ena partien(kvinnan) uttalade det magiska ordet "pedofil". Då svarade domaren, "ja du har ju inte bevisat vad du menar med detta, men med tanke på barnets bästa blah..blah..blah": En kompis åkte dit på detta som var femte man i vårdnadstvist åkte dit på vid den tiden. Senare så tyckte människofienderna att de blev less på den varianten att plåga folk, slutade med detta, och valde nyare och roligare varianter.

Ja, men för lite variation blandar man de nyare och roligare varianterna med de gamla beprövade varianter, och kallar in en torped typ ”dagmamma med 34 års erfarenhet” som tvekar inte att göra sig skyldig för mened med hoppet för en förbättrad pension!
Snacka om roligare varianter!

valens

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Sakta men säkert kommer sanningen ikapp!
« Svar #8 skrivet: 29 maj 2008, 21:01:26 PM »
JO kritiserar polisen för söl
VÄXJÖ 2008-05-23
Polisen i Kronoberg väntade i flera månader med att förhöra en
brottsmisstänkt man. Nu får polisen skarp kritik av JO.
JO:s kritik drabbar även, Åklagarmyndigheten och åklagarkammaren.

http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/jo-kritiserar-polisen-for-sol(656454).gm

(man måste kopiera hela länkadressen, inklusive ".gm")

valens

• Newbie
  • *
    • Visa profil
SV: Otroligt men sant!
« Svar #9 skrivet: 30 april 2009, 17:19:17 PM »
Tror att inlägget från Newsmill passar bra här. Inte minst som svar till än många obesvarade frågor...

http://www.newsmill.se/artikel/2009/04/23/feminismen-ett-hot-mot-samhallet

"  Istället för en massa onödiga egna ord, väljer jag låta en tingsrätt från Småland ”förklara” det vad Joakim Ramstedt har sammanfört i sitt inlägg…

Hovrätten beslutar i december 2006 om dotterns umgänge med pappan: varannan vecka fredag till söndag. Dessutom regleras Jul- och Påsklov samt 4 sammanhängande veckor –sommarsemester.

Icke sa Nicke, och pappan var tvungen begära verkställighet av hovrättens beslut.

I verkställighetsärendets beslut (tingsrättens bedömning) står svart på vit:
”Tingsrätten finner att det föreligger en risk som inte är ringa för att dottern far illa av umgänget med pappan varför hans ansökan om verkställighet inte kan vinna bifall” (juni 2007)

Vad säger samma tingsrätt ett år senare (november 2008) i sitt domslut (ny vårdnadsfråga startat av pappas motpart) som grundar beslutet på exakt samma grova anklagelser?
”Under förundersökningen hördes dottern vid två tillfällen av den erfarna kriminalinspektören KN. Tingsrätten har tagit del av förhöret och dottern nämner under detta förhör inte något negativt eller konstigt om sin pappa. Tvärtom framkommer vid förhöret att dottern anser att hennes pappa inte blir arg utan är snäll.”
Vidare anger tingsrätten att:
”ÄVEN DEN UTREDNING SOM I ÅR GENOMFÖRTS AV GÖSTA EMTESTAM OCH AGNETHA SVENSSON KOMMER FRAM TILL ATT PAPPAN LEVER UNDER STABILA FÖRHÅLLANDEN OCH ÄR LÄMPLIG SOM VÅRDNADSHAVARE.”
Och till sist drar samma tingsrätt slutsatsen:
” NÅGON BEAKTANSVÄRD RISK FÖR ATT DOTTERN FAR ILLA NÄR HON ÄR HOS SIN PAPPA FINNS SÅLEDES INTE OCH VID EN SAMLAD BEDÖMNING AV UTREDNINGEN FINNER TINGSRÄTTEN DÄRMED ATT ÄVEN PAPPAN ÄR EN LÄMPLIG VÅRDNADSHAVARE.”

…och reglerar umgänget som i dagsläge bör vara: varannan vecka fredag till måndag!
Bekräftat av hovrätten!

MEN Icke sa Nicke igen och pappan återigen var tvungen begära verkställighet av tingsrättens/hovrättens beslut…

Tingsrätten ville ha ytterligare hjälp och har begärt yttrande av en medlare som sammanfattade i sin bedömning för ca en månad sedan att det inte finns något som kan utgöra hinder för verkställighet.

Det har gått mer än tre månader och det verkar visa tjänstemän vill definitivt övertyga att Joakim Ramstedt har mer än rätt i sin beskrivning…

Jag gav inte upp efter alla dessa 5 eländiga år fyllda av motgångar och elaka människor…
Men hur långt orkar man verkligen?

Eller kanske det ligger något i GÖSTA EMTESTAM OCH AGNETHA SVENSSONS artikel "Barn kan fås att hata sin pappa" publicerad i DN - mars 2003:

”Det är nästan bättre om pappan dör, då kan barnet sörja och gå vidare.”

Av: valens, 2009-04-24, 18:09  "

valens

• Newbie
  • *
    • Visa profil
SV: Otroligt men sant!
« Svar #10 skrivet: 05 maj 2010, 20:24:20 PM »
"Har de bestämt sig för att sätta dit dig, så menar jag, det gör de det i vilket fall som helst!"

står det i allra första inlägg...

Men!!!
Det mest intressanta med första inlägget (i direkt samband med innehållet) är datumet när det har publicerats:
17 februari, 2007