I måndags var jag i socialnämnden och fick ge yttranden på den utredning som gjort ang. mina barn. Socialnämnden beslutade att enligt LVU omhänderta mina barn. Barnen är hemma, och har så varit. Anledningen till utredning var många anonyma anmälningar som inkommit, även då barnen INTE ens har varit hemma.
Utredningen är helt vinklad utifrån MIG och hur jag mår...Den ska väl vara ur barnens synvinkel??? Jag "tackade ja" till det jag blev erbjuden, men sa nej till att mina barn ska placeras i fosterhem i minst ett år. Kort bakgrund.
Nu ska "protokollet justeras" och sen ska det till länsrätten. Jag mår så dåligt, likaså mina barn. Har en vän som är soc sekreterare och hon var MYCKET förvånad över socnämndens beslut. Hon sa även att "Om det går igenom i länsrätten då är jag en mycket dålig socialsekreterare!"
Vad ska jag göra nu??? Har någon tips och råd angående något bra juridiskt ombud för mig och barnen??
Vi är i kaos härhemma... Vet inte ens om jag skriver i rätt forum, hittade er först idag.
Tacksam för all hjälp och alla synpunkter!