Författare Ämne: tvÃ¥ngsomhädertaanden och andra ingripanden  (läst 9734 gånger)

susanna

• Gäst
tvångsomhädertaanden och andra ingripanden
« skrivet: 13 mars 2003, 07:47:57 AM »
det finns ett fall pÃ¥ gotland där soc dömdes för tjänstefel, men mamman fick inget skadestÃ¥nd eftersom att domstolen i den efterföljande processen inte ansÃ¥g det bevisat att   hon hade lidit nÃ¥gon skada av att förlora kontakten med sina barn

svenab

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 68
    • Visa profil
« Svar #1 skrivet: 13 mars 2003, 12:25:33 PM »
Inte bevisat!?? Otroligt!

Ditt inlägg fick mig att fundera på det här med socialnämder och nämdemän. Båda dessa väljs väl politiskt och att det finns kopplingar mellan dessa är ganska lätt att förstå.

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
Tjänstemän borde kunna dömas till fängelse
« Svar #2 skrivet: 02 april 2003, 15:12:25 PM »
Det finns en artikel om Gottlandsfallet, eller Anhifallet som det också kallas, i NKMR:s Arkiv I. Artikeln är skriven av jur. kand., med lic Siv Westerberg Klart olagligt att skilja de små tvillingarna från sin mor. Det var och förblir ett gräsligt fall.

De inblandade dömdes till böter med de borde ha dömts till fängelse för barnarov! De har orsakat modern ett livslångt lidande och barnen har förlorat sin mors kärlek under sina betydelsefulla unga år.

Ruby H-C

Ola Eriksson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 165
    • Visa profil
Vårdande omhändertagande.
« Svar #3 skrivet: 12 mars 2006, 18:00:47 PM »
Censur ! Sociala säkerhetstjänsten har hotat att inleda LVU-mål på grund av att jag berättat på denna hemsida. Därför har jag tvingats radera sanningen för att de inte ska ta barnen. Detta brev glömde jag radera.

Sociala arvet

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 16
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 13 juni 2007, 17:53:00 PM »
Det ser ut som att du passar in i gruppen jag söker, nämligen de som har erfarenhet av både vårdnadstvist och LVU. Kontakta mig gärna!

Gäller naturligtvis även andra med denna "dubbelproblematik"!

Sociala arvet

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 16
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 15 juni 2007, 11:30:16 AM »
Jag kommer inte åt mina personliga meddelanden!

Fått mail två gånger om att jag fått nytt pm, men det finns inget! Har även inloggningsproblem, men har inte fått någon respons än på mailet jag skickat till NKMR om detta.

Är det du som skickat det jag inte kan se? Om du vill svara här så kan jag försöka med pm till dig. Annars finns jag med samma användarnamn på fler ställen, så prova där. Eller skicka till NKMR för vidarebefordran, eller hitta på något annat sätt.

Jag vill ju komma i kontakt!

cicci

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 174
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 15 juni 2007, 14:30:14 PM »
Har skickat ett pm till dig som test. Du vet hur du kan nå mig om det inte funkar. :lol: