Författare Ämne: Att gå under jorden.  (läst 3161 gånger)

Ola Eriksson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 165
    • Visa profil
Att gå under jorden.
« skrivet: 21 november 2006, 16:17:37 PM »
Jag har raderat de inlägg i NKMR:s  furum där det finns risk för att jag kan utsättas för anmälningar och satt in denna text istället:

"Inlägget raderat. Orsaken är att de som stödjer socialförvaltningen har anmält mig  för att jag gått med som medlem i NKMR: Jag har också upptäckt inlägg ute på nätet som handlar om att anmäla inlägg på NKMRs forum där inblandade kan identifieras. Enda chansen är att gå under jorden."

Jag tror inte längre att det är möjligt att verka för mänskliga rättigheter på ett öppet sätt. De som motverkar de mänskliga rättigheterna drar fördel av öppenheten, som fascisten tsenib exempelvis. Folk som vill hindra de som drabbats av trakasserier från att få upprättelse, kan enkelt bedriva anmälningskrig mot dem, sedan de offentligt ger varandra stöd och råd som i detta forum.

Föreslår därför att en del av dessa forum görs om till slutna forum öppna endast för NKMR:medlemmar, så att utomstående inte kan utöva trakasserier mot dem.Jag har en 7årig son som de som trakasserar mig kan slå mot, han har klarat sig från LVU, men skriver jag på internet om detta, så kan de ta honom. Så enkelt är det: "man ska inte sätta sitt ljus under skäppa", men det vore idioti att betrakta sverige som en demokrati, när svenska KGB-socialförvaltningen går lösa.[/b]

Helsingborg42

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
Att gå under jorden.
« Svar #1 skrivet: 28 november 2006, 01:28:08 AM »
Jag är själv försiktig, och skriver allt under alias, ändrar lite i min story, men är nog snart på väg att bli offentlig person, därför som admin på ett forum, då måste man ställa upp för medier, om du vill bli tagen seriös.
Men det är ett steg jag är mycket tveksam till att ta....

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
HUR SKA DE MÄNSKLIGA RÄTTIGHETERNA KUNNA FÖRSVARAS ?!
« Svar #2 skrivet: 28 november 2006, 14:38:13 PM »
Citat från: "Helsingborg42"
Jag är själv försiktig, och skriver allt under alias, ändrar lite i min story, men är nog snart på väg att bli offentlig person, därför som admin på ett forum, då måste man ställa upp för medier, om du vill bli tagen seriös.
Men det är ett steg jag är mycket tveksam till att ta....

Nuvarande tingens ordning är:

1) Grundlagen har inga straffsatser, och går ej att använda för att försvara medborgerliga rättigheter

2) Tillsynsenheterna är frikopplade, såväl länstyrelsens socialstyrelsens och socialdepartementets tillsynsenheter.

3) Länsrätternas uppgift att kontrollera myndigheternas verksamhet är starkt beskuren, paradoxalt nog genom genom tillsättandet av tillsynsenheterna, som  befolkas av folk från de förvaltningar som tillsynen ska utövas över (!!)

4) Domstolarna är totalt moraliskt korrumperade, domar i LVU-mål där folk döms skyldiga tillförbindelse är regel snarare än undantag. Omvänd bevisning och andra brott mot de mänskliga rättigheterna utövas dagligen.

5) Rättshjälpen är starkt beskuren, och det är vanligare att folk går till rättegånger utan advokat, än att de har en advokat med d sig.

6) De flesta advokater står idag på myndigheternas sida.

7) Utredningsinstituten är korrumperade, PBU såväl som andra utredningsinstitut, KÖPS UPP av utredaren (!!) Exempelvis externa psykoanalytiker.

8 ) Lagen om tjänstemannaansvar är avskaffad 1983. Det går inte att åtala en tjänsteman för att missköta sitt arbete, bara att åtala honom för stöld, mord etc.

HUR ska då försvaret av de mänskliga rättigheterna då kunna utövas, när vi inte ens kan öppet framträda och försvara dem !!
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Mats Larsson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 56
  • Lightworkers Calling http://www.youtube.com/watch
    • Visa profil
SV: Att gå under jorden.
« Svar #3 skrivet: 12 april 2010, 13:40:02 PM »
Vi fortsätter att föra fram fall efter fall där brott föreligger .Inga alternativ ges till det ,,sanningen är det verktyg med vilket framgång kan ges över tid .
Föreningsfriheten är grundlagsfäst även om tillämpningen av grundlagen i dag är beskuren kan brott mot grundlagen tas upp när vi vunnit sådan framgång att Rättsbesvär införs , fram tills dess är detta sätten att kämpa viktigt för att nå just dit. Dom smällar vi tar längs vägen blir bara ytterligare argument till vår fördel. Justice must not only be done it has to be seen to be done.

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
SV: Att gå under jorden.
« Svar #4 skrivet: 12 april 2010, 13:59:00 PM »
Vi fortsätter att föra fram fall efter fall där brott föreligger .Inga alternativ ges till det ,,sanningen är det verktyg med vilket framgång kan ges över tid .
Föreningsfriheten är grundlagsfäst även om tillämpningen av grundlagen i dag är beskuren kan brott mot grundlagen tas upp när vi vunnit sådan framgång att Rättsbesvär införs , fram tills dess är detta sätten att kämpa viktigt för att nå just dit. Dom smällar vi tar längs vägen blir bara ytterligare argument till vår fördel. Justice must not only be done it has to be seen to be done.

Grundlagen saknar ju straffsatser, den är bara en halmgubbe.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna