Författare Ämne: Anmäld.  (läst 2542 gånger)

Ola Eriksson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 165
    • Visa profil
Anmäld.
« skrivet: 09 november 2006, 19:31:24 PM »
Någon idiot med avsändaren 0736147066@telia.com hade lämnat in en anmälan mot mig över internet om barn som far illa. Orsaken uppgavs att jag var "psykopat" och att jag hade gått med i NKMR. Anmälaren skriver "var inte rädd för att göra omotiverade LVU och för gott placera barnen någon annanstans resten av uppväxten". Dvs anmälaren uppger själv att anmälan är omotiverad, och grundar sig på politiska skäl. Som skäl för anmälan att mina barn far illa nämns attt Ruby talat i Ny Zeeländsk tv. Varför blir jag inte förvånad ? Nya Zeeland ligger ju exakt på andra sidon jordklotet från sverige räknat. Anmälan avslogs eftersom den var inlämnad 6 dagar efter att kammarrätten avkunnat sin friande dom.

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
En sjuk hjärna
« Svar #1 skrivet: 10 november 2006, 18:01:47 PM »
Hej Ola,

Jag har läst ditt inlägg om den nya anmälan som har gjorts mot dig.

Jag beklagar det inträffade men tyvärr finns det alltför många psykiskt sjuka människor i Sverige som har råd med att skaffa datorer, internettabonnemang m m och därmed kunna terrorisera folk.

Det skulle inte förvåna mig om e-mailadressen som angivits i anmälan är falsk.

Vänliga hälsningar

Ruby H-C

Ola Eriksson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 165
    • Visa profil
Re: En sjuk hjärna
« Svar #2 skrivet: 10 november 2006, 19:55:11 PM »
Citat från: "Ruby Harrold-Claesson"
Hej Ola,
Jag har läst ditt inlägg om den nya anmälan som har gjorts mot dig.
Jag beklagar det inträffade men tyvärr finns det alltför många psykiskt sjuka människor i Sverige som har råd med att skaffa datorer, internettabonnemang m m och därmed kunna terrorisera folk.
Det skulle inte förvåna mig om e-mailadressen som angivits i anmälan är falsk.Vänliga hälsningar
 Ruby H-C

Det ser illa ut för friheten. Tyvärr så har den här anmälan tagits seriöst, den var tillräckligt idiotisk för att uppfylla det kravet. Normalt så kastar de anmälningar som är seriösa i papperskorgen eller petar bort dem från datorn. Men i det här fallet fick jag tre sidor text, samma fick min fd fru.

Jag kan bara tolka det som en varning att jag ska sluta skriva på internet, annars ska de fosterhemsplacera barnen "utan rätt till kommunikation" som det hette på Stalin-tiden.

Jag har varit politiskt aktiv i nästan hela mitt liv. Nazisterna har gjort tre mordförsök på mig i Göteborg: polisen gjorde inte ens förundersökning. Detta brydde jag mig inte om. Jag står på en nazistisk dödslista, som jag hittade på en nasse-bbs när jag var inne och mullvadade för några år sedan. Detta ser jag som det pris jag måste betala för att kunna fortsätta.

Jag har varit politiskt svartlistad sedan 1975, då jag hade min sista fasta anställning, och har sedan 1994 en unik sjukpension formulerad "primärt inte sjuk orsaken är politisk svartlistning". Jag har räknat med att jag kan bli i värsta fall trakasserad så att jag får böter eller blir satt i fängelse, men det tar jag med en klackspark, så vida jag inte tvingas sitta med domare eller andra grova brottslingar.

Däremot när de direkt går på mina barn, som just har lyckats klara sig undan brottslingarna, så drar jag slutsatsen att jag inte kan fortsätta tala öppet längre, utan måste dölja min identitet när jag talar om människorättsfrågor.