Författare Ämne: Har soc. alltid fel?  (läst 40947 gćnger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Har soc. alltid fel
« Svar #15 skrivet: 09 december 2006, 17:44:40 PM »
Citat frćn: "Tove Olsson"
Till tzenib :

Arbetar du som socionom eller har du familjehem ?

Eller, hur har du fÄtt sÄ stora "erfarenheter" sÄ att du gÄr i sÄ stor och stark försvarsstÀllning angÄende socialen ?

Varför skriver du inte ut ditt riktiga namn ?

Hur Àr det med din egna sjÀlvinsikt ?

Tsenibs stenhjÀrta blöder för myndigheterna
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Har soc. alltid fel?
« Svar #16 skrivet: 09 december 2006, 17:50:54 PM »
Citat frćn: "knutte61"
Jag Àr glad att jag fick vÀxa upp i min fosterfamilj. Min mor var en mycket grym och störd kvinna som jag inte hade velat vÀxa upp hos. Jag tycker det Àr bra att möjligheten att fÄ fosterfamilj finns. Det Àr stora krav för att fÄ vara fosterfamilj men inga för att bli biologisk familj.

Eftersom du Àr fosterbarn Àr det stor chans att sociala tar ditt barn och lÄter det fÄ vÀxa upp i fosterhem! Det kan drabba dig ocksÄ.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
För övrigt anser jag att Tsenib bör slÀngas ut
« Svar #17 skrivet: 10 december 2006, 10:59:03 AM »
Citat frćn: "tzenib"
Detta Ă€r, enligt vad som stĂ„r upptill, ett diskussionsforum. Det betyder att man debatterar och luftar sina olika Ă„sikter. Du anser uppenbarligen  att detta Ă€r en sorts "stödförening för likasinnade". DĂ„ ska det inte kallas för diskussionsforum och vara öppet för alla. NKMR fĂ„r bestĂ€mma sig för vilket.

För övrigt Àr det mÄnga som pÄstÄr sig ha drabbats av diverse saker men inte mÄnga (ingen) verkar kunna styrka sina pÄstÄenden pÄ ett övertygande sÀtt. Det gÄr ju lÀtt att pÄstÄ en massa saker dÄ ingen bemöter, och skulle det vara nÄgon som gör det har den inte rÀtt att göra det. Ordet facist faller tillbaka pÄ dig sjÀlv.
Är det rĂ€dsla för debatt??

Demokratin grundades för ett sekel sedan: En sak Àr sÀker: det var inte folk som er som krÀvde demokrati. Demokratins grunder Àr medborgarrÀtt. Detta Àr Nordiska Kommitten för MÀnskliga rÀttigheters forum. Det verkar som att det Àr DU som vill upplysa mig om detta.

Enligt fascistisk retorik, sÄ innebÀr demokrati att man gÄr in pÄ en invandrarförenings möteslokal och spottar nÄgon i ansiktet och sÀger "Ja, ni Àr vÀl rÀdda för att fÄ veta sanningen om er sjÀlva".Enligt en nazist jag talade med pÄ Fidonet sÄ ville han ha "rasdemokrati", dvs endast svenskar skulle ha rÀttigheter.

Det hÀr forat handlar inte om rasdemokrati, det handlar inte heller om hur man spottar de som fÄtt sina rÀttigheter krÀnkta i ansiktet.
I en demokrati sÄ Àr det medborgarna som styr staten, och inte tvÀrt om.

Din utgÄngspunkt Àr den omvÀnda, och du anser att vi Àr skyldiga dig nÄgnting, eftersom du tycker att du har rÀtt att uppföra dig hur du vill mot oss, och att endast myndigheternas anklagelse Àr tillrÀckligt bevis.

Om du och dina fascistkompisar hade dykt upp hÀr för att frÄga OM myndigheterna hade gjort nÄgot fel, hade din existens hÀr varit berÀttigad. Men ingen av er Àr ju demokrater, sÄ frÄgan Àr ju egal.

Genom det hÄnfulla cirkelbeviset att OM vi tar fram bevisning: sÄ avvisas den som en partiinlaga.Dessutom sÄ rÀknas det som ett bevis mot oss för att ta vÄra barn, om vi "skadar vÄr integritet". Att smutskasta oss för livet, ta vÄra barn, och begÄ brott mot oss, skadar tydligen inte vÄr integritet: bara om vi talar sanning,skadas integriteten tydligen.

OM vi skriver anonymt: - SÄ vÄgar vi inte stÄ för vad vi sÀger, eller om vi inte vÄgar avslöja hemligstÀmplade detaljer i mÄlen.

Men oavsett detta: INGEN AV ER FASCISTER HAR ENS FRÅGAT NÅGON AV OSS VILKA OMSTÄNDIGHETER VI ANSER OSS OSKYLDIGT DÖMDA; ELLER ORÄTTVIST BEHANDLADE!!.

Nu har du fĂ„tt ett svar. Det bryr du varken du eller de andra om  dig om. NI kom inte hit för att fĂ„ ett svar av oss, ni kom hit för att ta av oss rĂ€ttigheterna. Jag tycker att moderatorn gör rĂ€tt som inte kastar ut er med en gĂ„ng, eftersom ni inte ska kunna gĂ„ hĂ€rifrĂ„n och sĂ€ga att det var av svaghet som vi inte ville ha er hĂ€r. De flesta hĂ€r Ă€r lysande skrivare, Hep, Jan-Olof Larsson, Felixgeorge mfl: Var och en kan ensammen klara av er alla. Det Ă€r inte dĂ€rför ni inte ska vara hĂ€r; det Ă€r dĂ€rför att ni Ă€r civilisationens , humanismens och mĂ€nsklighetens vĂ€rsta fiende: fascismen.

tzenib

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
Har soc. alltid fel?
« Svar #18 skrivet: 10 december 2006, 20:26:43 PM »
Ditt inlÀgg Àr för förvirrat för att jag ska kunna förstÄ det.
Citera

” Om du och dina fascistkompisar hade dykt upp hĂ€r för att frĂ„ga OM myndigheterna hade gjort nĂ„got fel”

â€Men oavsett detta: INGEN AV ER FASCISTER HAR ENS FRÅGAT NÅGON AV OSS VILKA OMSTÄNDIGHETER VI ANSER OSS OSKYLDIGT DÖMDA; ELLER ORÄTTVIST BEHANDLADE!!”.

Det behövs inte frĂ„gas.  Det berĂ€ttar ni ju hela tiden om och om igen. Hur oskyldiga ni Ă€r och hur fel alla andra har. Jag kan stĂ€lla en frĂ„ga: Vilken Ă€r din del.

CG

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
Har soc. alltid fel?
« Svar #19 skrivet: 10 december 2006, 21:33:04 PM »
Bara att du förvĂ€ntar dig av frĂ€mlingar att de ska lĂ€mna ut  barnens och sitt eget Ă€rende offentligt för att bevisa sanningshalten , tyder pĂ„ att nĂ„got Ă€r fel .
Även dĂ„ din familj inte Ă€r drabbad sĂ„ borde det inte vara svĂ„rt att förstĂ„
att förÀldrar vill skydda sina barn dÄ det Àr tillrÀcklig integritet krÀnkande för barnen att utsÀttas för dessa klumpiga , inkompetenta socionomers ledande frÄgor. De har dessutom inga utbildningar för att förhöra barn .Inte svÄrt att förstÄ att det sÄklart finns Àrenden dÄ socialförvaltningen gör mer Àn de borde som det finns Àrenden dÄ socialförvaltningen borde göra mer.
Man kan undra vad ditt syfte Àr kring att vistas pÄ ett forum med huvudrubrik tvÄngsomhÀndertagande, fÄr en kÀnsla av sadism . Det finns alltid tvÄ sidor ibland fler... :!:

tzenib

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Har soc. alltid fel?
« Svar #20 skrivet: 11 december 2006, 08:38:16 AM »
Det var den tidigare signaturen (avos) som som ville att frÄgan skulle stÀllas.
Vad jag ser av materielet i detta forum Àr inget konstruktivt att vÀnta. Ingen verkar tÀnka pÄ barnen utan bara pÄ sig sjÀlva. Det Àr jag som blivit utsatt, jag Àr förfördelad, jag Àr orÀttvist behandlad,jag, jag, jag.
Det finns alltid tvÄ sidor sa du. Det Àr ocksÄ vad jag har sagt men ingen verkar vilja se pÄ nÄgot annat Àn den egna sidan

CG

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Har soc. alltid fel?
« Svar #21 skrivet: 11 december 2006, 11:25:37 AM »
tzenib .
Jag förstod att det var ”avos” du riktar dig till . Tycker man kan ifrĂ„gasĂ€tta ditt provocerande tillvĂ€gagĂ„ngssĂ€tt mot en medmĂ€nniska.
DU mĂ„ste ta hĂ€nsyn till att INGEN pĂ„ detta forum behöver bevisa NÅGOT för dig , det skall inte tolkas som Ă€rendena INTE gĂ„r att bevisa .De instanser vi lĂ€mnar bevisning hos Ă€r LĂ€nsrĂ€tten , KammarrĂ€tten , LĂ€nsstyrelsen och Ă€ven JO inte pĂ„ ett diskussion forum med hĂ€nsyn till vĂ„ra barn !
Det finns fler familjer som fÄr rÀtt hos nÀmnda instanser och socialförvaltningen fÄr kritik och barn som kommer hem till sina förÀldrar igen!

DÄ det gÀller Àrenden dÄ socialförvaltningen gör för lite som fallet Bobby och fallet Abbas Razaii som tvÄ exempel Àr det ingen som ifrÄgasÀtter utan dÄ Àr socialförvaltningen en av boven i dramat.
DĂ„ socialförvaltningen gör för MYCKET Ă€r det ingen som ifrĂ„ga sĂ€tter utan förlitar sig pĂ„ socialtjĂ€nstens sĂ„kallade expertis och att tillvĂ€ga gĂ„ngsĂ€ttet Ă€r korrekt, för vist brister förĂ€ldrarna :roll: 
. annars skulle de aldrig ske omhĂ€ndertagande.
FrÄgan Àr VAD skulle hÀnda med dig om du insÄg att socialförvaltningen bestÄr av mÀnniskor och att myndigheter inte kan styra allt ?
De kan inte ens styra de kunskapsluckor som finns! Varför finns det instanser som lÀnsstyrelsen och JO?

Kan bara utgĂ„ frĂ„n mitt eget Ă€rende och konstatera detta hĂ€pnadsvĂ€ckande tillvĂ€gagĂ„ngssĂ€tt dĂ„ det pĂ„stĂ„s att jag Ă€r en dĂ„lig mor som brister i omsorg, var bristerna ligger Ă€r det ingen som konstaterat. DĂ„ jag ber om en omsorgsutredning och att det skall nĂ€mnas i vĂ„rdplanen hur min familj skall Ă„terförenas fĂ„r jag ett nej ,det Ă€r inte intressant .
Man omhÀnder tar alltsÄ barn utan tagit med det vÀsentligaste, att utreda den pÄstÄende omsorgsproblematiken. Dessutom tar de inte hÀnsyn till att jag ligger i vÄrdnadstvist och kontrollerar inte verklighetskopplingen i den information de fÄr utan tar med detta som grund i beslutet.

Socialförvaltningen har gjort sÄdant övertramp som jag kan bevisa genom foto.
NÄgot jag fÄtt reda pÄ Àr olagligt och endast i England och Holland Àr dessa metoder lagliga. Behöver inte förtydliga hur barnen blir pÄverkade av dessa metoder . Skulle bli överlycklig om vÄrt Àrende Àr det enda med sÄdana övertramp , vilket jag tvivlar pÄ.

Jag kan förstÄ att det finns ett behov i samhÀllet att hÄlla fast vid det vi fÄtt lÀra oss , att socialförvaltningen Àr ett av vÄra skyddande organ .
Vem vill förstÄ hur lÀtt det Àr för oss förÀldrar att mista vÄra barn ?
Vem skulle vÄga kontakta socialtjÀnsten dÄ ?
Jag sjÀlv vill INTE förstÄ utan tvingats till att se hur det ligger till , tyvÀrr inget trevligt uppvaknade.

tzenib

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Har soc. alltid fel?
« Svar #22 skrivet: 11 december 2006, 14:39:56 PM »
Lustigt att mÄnga gnÀller över att bli krÀnkta samtidigt som jag aldrig sett sÄ mycket oförskÀmdheter och grova pÄhopp frÄn samma personer.
Facisthora, rasistsvin, soc.kÀring, infantil hjÀrntvÀttad höna o.s.v. Om det Àr sÄ det lÄter i kommunikationen med soc. förstÄr jag att det uppstÄr problem

Missbrukare eller rÀttshaverister skrev jag. Har jag fel? Finns det inga missbrukare bland förÀldrar till omhÀndertagna barn??

Jan-Olof Larsson anvÀnder sprÄkbruket hos febrig rÀttshaverist:
Citera

.. att vad det tidigare politiska systemet skapat Ă€r en STAT som har Havererat med sitt rĂ€ttssytem och som nekar till att följa De MĂ€nskliga RĂ€ttigheterna. D.V.S. RĂ€ttsstaten har havererat men med sĂ„dana tankevillor som tzenib för fram skall vi inte förvĂ€nta oss nĂ„gra nyanserade och logiska förklaringar, utan vad som genomsyrar hennes inlĂ€gg bĂ„de hĂ€r och i andra GĂ€stböcker Ă€r enbart försök till att trigga igĂ„ng er alla till brĂ„k och splittring.

Vad ska man tro??

Det skulle inte falla mig in att ta alla socialförvaltningar i försvar.  Det sker antagligen onödigt mĂ„nga omhĂ€ndertaganden vilket beror pĂ„ att personalen klarar inte av att lösa uppkomna problem. Men jag tror att mĂ„nga omhĂ€ndertaganden skulle kunna upphöra om förĂ€ldrarna ville samarbeta. Problemet Ă€r att alla förĂ€ldrar vill inte samarbeta av skĂ€l som  inte Ă€r helt obekanta.

tzenib

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Har soc. alltid fel?
« Svar #23 skrivet: 11 december 2006, 16:21:03 PM »
Vem "ann" (eller Àr det anna) vet jag inte, men du bekrÀftar vad jag tidigare sagt.
Försök att bemöta istÀllet, övertyga mig om vad jag har fel. Att idiotförklara andra kanske Àr trevligt men du stÄr och stampar pÄ samma flÀck.
Dessutom om detta Àr din ton vid kommunikationen med myndigheterna blir det inte lÀtt.
Till de som gÄr pÄ i den hÀr stilen kan man bara sÀga: Om ni skulle vara smidigare kanske det gick att lösa problem. Om man vill lösa problem vill sÀga.
TÀnk pÄ barnen för en gÄngs skull och inte bara era egna uppblÄsta egon!

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Har soc. alltid fel?
« Svar #24 skrivet: 11 december 2006, 20:11:40 PM »
Vem "ann" (eller Àr det anna) vet jag inte, men du bekrÀftar vad jag tidigare sagt.
!

Det kan ibland vara svÄrt att veta inte bara vem man talar med, utan vilket kön det kan vara frÄga om, som nÀr "reine" ömsade kön, och blev "ann". Tydligen gÄr transformationen vidare nu till en utlÀndsk identitet...

Försök att bemöta istÀllet, övertyga mig om vad jag har fel. Att idiotförklara andra kanske Àr trevligt men du stÄr och stampar pÄ samma flÀck.
Dessutom om detta Àr din ton vid kommunikationen med myndigheterna blir det inte lÀtt.
Till de som gÄr pÄ i den hÀr stilen kan man bara sÀga: Om ni skulle vara smidigare kanske det gick att lösa problem. Om man vill lösa problem vill sÀga.
TÀnk pÄ barnen för en gÄngs skull och inte bara era egna uppblÄsta egon!

Vi SKA inte bemöta detta.! Du har inte kommit hit för att diskutera med oss. Du har efter en mÄnad pÄ detta forum Ànnu inte frÄgat nÄgon av oss om vad saken gÀller.

Saken: det handlar inte bara om Äsikter: de flesta hÀr har förlorat sina barn, och det handlar alltsÄ inte bara om deras Äsikter om LVU utan om att man inte fÄr nÀrma sig dem precis hur som helst. Anser du att det inte finns nÄgot du har att diskutera med dem pÄ ett hÀnsynsfyllt sÀtt: ge dig dÄ ivÀg hÀrifrÄn.De som skriver hÀr Àr folk som överlevt, vad de flesta alldrig skulle kunnat överleva. Det Àr bÀttre att fÄ tio Ärs fÀngelse, Àn att bli berövad sina barn.

Din enda argumentation Àr av typen "En blatte Àr alltid en blatte". Detta Àr inte en demokratisk diskussion. DÀrmed kan du göra sorti.

tzenib

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Har soc. alltid fel?
« Svar #25 skrivet: 11 december 2006, 21:50:07 PM »
Kanske Avos och Jan-Olof Larsson Ă€r samma person, vad vet jag och det Ă€r ganska ointressant. Om ni vill sammanfösa mig med andra sĂ„ varsĂ„god.  Det Ă€r uppenbarligen ett sorts synsĂ€tt som kommer ifrĂ„n er instĂ€llning: ”De som inte Ă€r med oss Ă€r emot oss” och dĂ„ har det inte sĂ„ stor betydelse om det Ă€r en eller flera. Alla med annan Ă„sikt flyter ihop till en enda anonym grupp ”MotstĂ„ndargruppen” som i sin tur Ă€r i maskopi med alla socialförvaltningar, poliser och andra myndighetspersoner.
Ni Àr offren, de oskyldigt drabbade som Àr helt felfria. Det Àr alltid andras fel. Om ni skulle vÀxa upp nÄgon gÄng.
Ni vill framförallt inte ha diskussion frĂ„n nĂ„gra med andra Ă„sikter och det finns inte heller pĂ„ detta forum. Att fĂ„ sitta och ömka ikapp med varandra och spy galla över ”socialhoror” och ”facistkĂ€ringar” kanske ger en sorts kick.

Men det finns andra som antyder att de kanske vill diskutera problem förknippade med socialförvaltningar men jag tror att de drar sig för att föra en seriös diskussion dĂ€rför att de riskerar att bli trakasserade och nergjorda av sĂ„dana som ”Avos” eller vilka alias den personen nu har.
Citera

Vi SKA inte bemöta detta!

Nej, om du sÀger sÄ Àr det nog ingen som gör det. Men var ligger vinsten i att avskÀrma sig Ànnu mera?

CG

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Har soc. alltid fel?
« Svar #26 skrivet: 12 december 2006, 00:26:14 AM »
Problemet Ă€r att alla förĂ€ldrar vill inte samarbeta av skĂ€l som  inte Ă€r helt obekanta.

:roll:   Vad har du för belĂ€gg för detta  :?:

tzenib

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Har soc. alltid fel?
« Svar #27 skrivet: 12 december 2006, 08:58:18 AM »
Dina pÄhopp och förvirrade pÄstÄenden Àr beklÀmmande att se. Du hÀnvisar till hemsidor som jag inte varit inne pÄ men jag förmodar att det Àr liknande denna

Om du kan försöka minnas sÄ handlade starttrÄden om "Har soc.alltid fel" och inte om dig. Du tror att det alltid handlar om dig.

Till CG vill jag sĂ€ga: Nej jag tror inte att alla förĂ€ldrar vill eller rĂ€ttare sagt kan samarbeta av skĂ€l som vi kan utlĂ€sa av detta forum. MĂ„nga hĂ€r verkar vara sĂ„ otroligt uptaggade pĂ„ sig sjĂ€lva och hur de sjĂ€lva upplever hur de blir behandlade att det som borde vara det viktigaste, hur barnen har det, tycks vara helt i bakgrunden. Ändemeningen Ă€r: Jag Ă€r förorĂ€ttad, jag Ă€r förorĂ€ttad, de som sĂ€ger emot mig Ă€r en facisthoror och sjuka hjĂ€rnor.
Sorgligt men sant

Jag Àr inte intressead av att diskutera personliga fall framförallt för att de angÄr inte mig, jag har inget med dem att göra. Detta handlade egentligen om: Gör soc. alltid fel?

CG

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Har soc. alltid fel?
« Svar #28 skrivet: 12 december 2006, 14:55:35 PM »

Till CG vill jag sĂ€ga: Nej jag tror inte att alla förĂ€ldrar vill eller rĂ€ttare sagt kan samarbeta av skĂ€l som vi kan utlĂ€sa av detta forum. MĂ„nga hĂ€r verkar vara sĂ„ otroligt uptaggade pĂ„ sig sjĂ€lva och hur de sjĂ€lva upplever hur de blir behandlade att det som borde vara det viktigaste, hur barnen har det, tycks vara helt i bakgrunden. Ändemeningen Ă€r: Jag Ă€r förorĂ€ttad, jag Ă€r förorĂ€ttad, de som sĂ€ger emot mig Ă€r en facisthoror och sjuka hjĂ€rnor.
Sorgligt men sant

Jag Àr inte intressead av att diskutera personliga fall framförallt för att de angÄr inte mig, jag har inget med dem att göra. Detta handlade egentligen om: Gör soc. alltid fel?

Det har du verkligen inte !
Uppenbarligen finns det familjer med personlig erfarenhet.
Ta till dig de kunskapsluckor som finns istÀllet och inse för din egen skull att socialsekreterare Àr endast mÀnniskor. Det finns alltid fel mÀnniskor pÄ fel stolar, det krÀvs enorma egenskaper hos en socialsekreterare. Brister dessa egenskaper brister de i sin profession och förÀldrar blir krÀnkta, sÄ till den milda grad att en socialsekreterare förvandlas till Fascist hora . Ett strÄlande utryck för sÄ krÀnkt blir man nÀr vi bli lurade av de vi fÄtt lÀra oss att vi skall lita pÄ , inget mÀrkligt utan mÀnskligt .
! KrÀvs mycket empati och medkÀnsla för att förstÄ ,nÄgot du inte verkar ha , borde du sett den enorma sorg som finns hos formare .

tzenib

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Har soc. alltid fel?
« Svar #29 skrivet: 12 december 2006, 16:41:00 PM »
Citera
inse för din egen skull att socialsekreterare Àr endast mÀnniskor. Det finns alltid fel mÀnniskor pÄ fel stolar, det krÀvs enorma egenskaper hos en socialsekreterare.

Jösses, Àntligen nÄgot som Àr vi överens om!
Fast jag skulle inte anvÀnde de invektiven

Enligt moderatorn Ruby Harrold-Claesson:
Citera
Jag noterar att ett visst ohövligt sprÄk har smugit sig in i vissa inlÀgg. Detta kan inte godtas.