kan komma (frÄn) förvirrade mÀnniskor
Kan jag mycket vÀl tÀnka mig, men undantagsvis gissar jag.
I fallet "enfamiljs mardröm Àr soc. skyldig att utreda.
Men det Àr ju inte soc. fel att det dök upp en anmÀlan. Det svÄra Àr att veta om det finns nÄgon substans i det hela sÀrskilt om familjen sÀtter sig pÄ tvÀren
AnmÀlan kom in strax efter att jag fÄtt den friande domen. Den sÄg ut sÄ hÀr:
FrÄn: 073.6147066@telia.com
Datum Tor, okt 26, 2006 20:49
"AnmÀlan om barn som far illa
Jag har sedan en tid kontakt med en person som gör sig vÀldigt kÀnd. Och vi Àr ett antal personer som Àr oroade över barn till [Avos]. Det Àr ingen frÄga om att han Àr mycket störd. Hans barn har fÄtt LVU, som han tydligen har överklagat och man verkar ha avslagit detta. Fullkomligt felaktigt beslut. Jag hoppas med denna anmÀlan att ni Àn en gÄng försöker fÄ bort denna man frÄn sina barn. Han Àr inte lÀmplig som förÀlder och visar klart sjuka drag som ex stark paranoja.
Han har fö gĂ„tt med i en förening som FĂRESPRĂ
KAR vÄld mot barn, ordf i föreningen turnerar runt om i VÀrlden för vÄld mot barn, nu i sommar var ordf pÄ NYa Zeeland i detta syfte och kunde ses i NYa Zeelands TV (!) En annan av grundarna Àr Lennart Hane, Àven kÀnd för att föresprÄka detta, och anmÀld 16 ggr pÄ 10 Är till Advokatsamfundets diciplinnÀmnd.
SÄ, var inte orolig för att göra ett omotiverat LVU, och för gott placera barnen nÄgon annanstans resten av uppvÀxten. Detta Àr uppenbart en mkt sjuk man. Han berÀttar om sitt boende, ni borde se det. Det i sig lÄter Àven det som en mkt olÀmplig miljö..."
VAD som egentligen anmÀls Àr politiska Äsikter.
VEM som egentligen anmÀls Àr Ruby och NKMR. Detta framgÄr klart i skrivningen.
Inget jag sjÀlv anmÀlt till socialförvaltningen har behandlats, det har inte ens registrerats pÄ datorn. Detta skedde för nÄgra Är sedan, i dag skÀms jag för att sÀga att det funnits en tid dÄ jag trodde att det arbetade hederliga mÀnniskor pÄ socialförvaltningen, men jag fÄr faktiskt medge att jag trott det en gÄng.
Den HĂR anmĂ€lan dĂ€remot togs emot seriöst pĂ„ en gĂ„ng. Den var som synes skickad över internet, dĂ€rtill anonymt. Dess innehĂ„ll, kan sĂ€gas vara sinnesjukt.
AnmÀlan togs emot av Carina Lindahl, som registrerade anmÀlan, och lÀmnade över Àrendet till socialnÀmndens ordförande, som sedan lade Àrendet pÄ delegation till avdelningschefen för barn och familj Anna Noren, som sedan fattade beslutet, att de inte KUNDE ta upp en utredning, eftersom domstolen veckan innan förklarat att barnen hade det bra hos mig.
Detta postades sedan med byrÄkratisk noggrannhet till mig i fyra exemplar, mottagningssekreterarens anteckning, delegationsbeslutet och anmÀlan. Det postades Àven till min fd fru, som fick ett nervsammanbrott nÀr hon trodde att allt skulle börja om frÄn början igen, en vecka efter domen.
Syftet med detta var sÀkerligen att trakassera mig för att jag gÄtt med som medlem och Àr aktiv hÀr.Syftet var nog ocksÄ att genom att ofreda min fd fru, som gisslan tvinga mig att sluta skriva hÀr.
Myndighetern har tidigare hotat mig för att jag skriver hÀr. I LÀnsrÀttens LVU-förhandling tog de upp att jag skrivit om hur Àrendet skötts pÄ NKMR:s fora.
Detta togs upp som ytterligare skÀl till LVU, dÄ det inte Àr att se till barnets bÀsta. Notera hur tydligt det framgÄr att sveriges anvÀndade av begreppet "barnens bÀsta" som de tagit frÄn fn-deklarationen om barnens rÀttigheter, men vÀnder begreppet mot förÀldrarna och barnens rÀttigheter, detta framgÄr ganska klart i det fallet.
PS för kÀnnedom: min bostad har jag lagt ned 100 000 kr pÄ i höst, fullt tillrÀckligt pÄ ett hus med 50 m3 bostadsyta. Renoveringarna /utbyggnaderna ska fortsÀtta i fyra Är .Jag har inte kunnat börja med detta förrÀn i augusti.. Tja, orsaken ... de drog ut pÄ bodelningen i 13 mÄnader.