Författare Ämne: Har soc. alltid fel?  (läst 29203 gånger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Har soc. alltid fel
« Svar #15 skrivet: 09 december 2006, 17:44:40 PM »
Citat från: "Tove Olsson"
Till tzenib :

Arbetar du som socionom eller har du familjehem ?

Eller, hur har du fått så stora "erfarenheter" så att du går i så stor och stark försvarsställning angående socialen ?

Varför skriver du inte ut ditt riktiga namn ?

Hur är det med din egna självinsikt ?

Tsenibs stenhjärta blöder för myndigheterna
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Har soc. alltid fel?
« Svar #16 skrivet: 09 december 2006, 17:50:54 PM »
Citat från: "knutte61"
Jag är glad att jag fick växa upp i min fosterfamilj. Min mor var en mycket grym och störd kvinna som jag inte hade velat växa upp hos. Jag tycker det är bra att möjligheten att få fosterfamilj finns. Det är stora krav för att få vara fosterfamilj men inga för att bli biologisk familj.

Eftersom du är fosterbarn är det stor chans att sociala tar ditt barn och låter det få växa upp i fosterhem! Det kan drabba dig också.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
För övrigt anser jag att Tsenib bör slängas ut
« Svar #17 skrivet: 10 december 2006, 10:59:03 AM »
Citat från: "tzenib"
Detta är, enligt vad som står upptill, ett diskussionsforum. Det betyder att man debatterar och luftar sina olika åsikter. Du anser uppenbarligen  att detta är en sorts "stödförening för likasinnade". Då ska det inte kallas för diskussionsforum och vara öppet för alla. NKMR får bestämma sig för vilket.

För övrigt är det många som påstår sig ha drabbats av diverse saker men inte många (ingen) verkar kunna styrka sina påståenden på ett övertygande sätt. Det går ju lätt att påstå en massa saker då ingen bemöter, och skulle det vara någon som gör det har den inte rätt att göra det. Ordet facist faller tillbaka på dig själv.
Är det rädsla för debatt??

Demokratin grundades för ett sekel sedan: En sak är säker: det var inte folk som er som krävde demokrati. Demokratins grunder är medborgarrätt. Detta är Nordiska Kommitten för Mänskliga rättigheters forum. Det verkar som att det är DU som vill upplysa mig om detta.

Enligt fascistisk retorik, så innebär demokrati att man går in på en invandrarförenings möteslokal och spottar någon i ansiktet och säger "Ja, ni är väl rädda för att få veta sanningen om er själva".Enligt en nazist jag talade med på Fidonet så ville han ha "rasdemokrati", dvs endast svenskar skulle ha rättigheter.

Det här forat handlar inte om rasdemokrati, det handlar inte heller om hur man spottar de som fått sina rättigheter kränkta i ansiktet.
I en demokrati så är det medborgarna som styr staten, och inte tvärt om.

Din utgångspunkt är den omvända, och du anser att vi är skyldiga dig någnting, eftersom du tycker att du har rätt att uppföra dig hur du vill mot oss, och att endast myndigheternas anklagelse är tillräckligt bevis.

Om du och dina fascistkompisar hade dykt upp här för att fråga OM myndigheterna hade gjort något fel, hade din existens här varit berättigad. Men ingen av er är ju demokrater, så frågan är ju egal.

Genom det hånfulla cirkelbeviset att OM vi tar fram bevisning: så avvisas den som en partiinlaga.Dessutom så räknas det som ett bevis mot oss för att ta våra barn, om vi "skadar vår integritet". Att smutskasta oss för livet, ta våra barn, och begå brott mot oss, skadar tydligen inte vår integritet: bara om vi talar sanning,skadas integriteten tydligen.

OM vi skriver anonymt: - Så vågar vi inte stå för vad vi säger, eller om vi inte vågar avslöja hemligstämplade detaljer i målen.

Men oavsett detta: INGEN AV ER FASCISTER HAR ENS FRÅGAT NÅGON AV OSS VILKA OMSTÄNDIGHETER VI ANSER OSS OSKYLDIGT DÖMDA; ELLER ORÄTTVIST BEHANDLADE!!.

Nu har du fått ett svar. Det bryr du varken du eller de andra om  dig om. NI kom inte hit för att få ett svar av oss, ni kom hit för att ta av oss rättigheterna. Jag tycker att moderatorn gör rätt som inte kastar ut er med en gång, eftersom ni inte ska kunna gå härifrån och säga att det var av svaghet som vi inte ville ha er här. De flesta här är lysande skrivare, Hep, Jan-Olof Larsson, Felixgeorge mfl: Var och en kan ensammen klara av er alla. Det är inte därför ni inte ska vara här; det är därför att ni är civilisationens , humanismens och mänsklighetens värsta fiende: fascismen.

tzenib

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
Har soc. alltid fel?
« Svar #18 skrivet: 10 december 2006, 20:26:43 PM »
Ditt inlägg är för förvirrat för att jag ska kunna förstå det.
Citera

” Om du och dina fascistkompisar hade dykt upp här för att fråga OM myndigheterna hade gjort något fel”

”Men oavsett detta: INGEN AV ER FASCISTER HAR ENS FRÅGAT NÅGON AV OSS VILKA OMSTÄNDIGHETER VI ANSER OSS OSKYLDIGT DÖMDA; ELLER ORÄTTVIST BEHANDLADE!!”.

Det behövs inte frågas.  Det berättar ni ju hela tiden om och om igen. Hur oskyldiga ni är och hur fel alla andra har. Jag kan ställa en fråga: Vilken är din del.

CG

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
Har soc. alltid fel?
« Svar #19 skrivet: 10 december 2006, 21:33:04 PM »
Bara att du förväntar dig av främlingar att de ska lämna ut  barnens och sitt eget ärende offentligt för att bevisa sanningshalten , tyder på att något är fel .
Även då din familj inte är drabbad så borde det inte vara svårt att förstå
att föräldrar vill skydda sina barn då det är tillräcklig integritet kränkande för barnen att utsättas för dessa klumpiga , inkompetenta socionomers ledande frågor. De har dessutom inga utbildningar för att förhöra barn .Inte svårt att förstå att det såklart finns ärenden då socialförvaltningen gör mer än de borde som det finns ärenden då socialförvaltningen borde göra mer.
Man kan undra vad ditt syfte är kring att vistas på ett forum med huvudrubrik tvångsomhändertagande, får en känsla av sadism . Det finns alltid två sidor ibland fler... :!:

tzenib

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Har soc. alltid fel?
« Svar #20 skrivet: 11 december 2006, 08:38:16 AM »
Det var den tidigare signaturen (avos) som som ville att frågan skulle ställas.
Vad jag ser av materielet i detta forum är inget konstruktivt att vänta. Ingen verkar tänka på barnen utan bara på sig själva. Det är jag som blivit utsatt, jag är förfördelad, jag är orättvist behandlad,jag, jag, jag.
Det finns alltid två sidor sa du. Det är också vad jag har sagt men ingen verkar vilja se på något annat än den egna sidan

CG

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Har soc. alltid fel?
« Svar #21 skrivet: 11 december 2006, 11:25:37 AM »
tzenib .
Jag förstod att det var ”avos” du riktar dig till . Tycker man kan ifrågasätta ditt provocerande tillvägagångssätt mot en medmänniska.
DU måste ta hänsyn till att INGEN på detta forum behöver bevisa NÅGOT för dig , det skall inte tolkas som ärendena INTE går att bevisa .De instanser vi lämnar bevisning hos är Länsrätten , Kammarrätten , Länsstyrelsen och även JO inte på ett diskussion forum med hänsyn till våra barn !
Det finns fler familjer som får rätt hos nämnda instanser och socialförvaltningen får kritik och barn som kommer hem till sina föräldrar igen!

Då det gäller ärenden då socialförvaltningen gör för lite som fallet Bobby och fallet Abbas Razaii som två exempel är det ingen som ifrågasätter utan då är socialförvaltningen en av boven i dramat.
Då socialförvaltningen gör för MYCKET är det ingen som ifråga sätter utan förlitar sig på socialtjänstens såkallade expertis och att tillväga gångsättet är korrekt, för vist brister föräldrarna :roll: …. annars skulle de aldrig ske omhändertagande.
Frågan är VAD skulle hända med dig om du insåg att socialförvaltningen består av människor och att myndigheter inte kan styra allt ?
De kan inte ens styra de kunskapsluckor som finns! Varför finns det instanser som länsstyrelsen och JO?

Kan bara utgå från mitt eget ärende och konstatera detta häpnadsväckande tillvägagångssätt då det påstås att jag är en dålig mor som brister i omsorg, var bristerna ligger är det ingen som konstaterat. Då jag ber om en omsorgsutredning och att det skall nämnas i vårdplanen hur min familj skall återförenas får jag ett nej ,det är inte intressant .
Man omhänder tar alltså barn utan tagit med det väsentligaste, att utreda den påstående omsorgsproblematiken. Dessutom tar de inte hänsyn till att jag ligger i vårdnadstvist och kontrollerar inte verklighetskopplingen i den information de får utan tar med detta som grund i beslutet.

Socialförvaltningen har gjort sådant övertramp som jag kan bevisa genom foto.
Något jag fått reda på är olagligt och endast i England och Holland är dessa metoder lagliga. Behöver inte förtydliga hur barnen blir påverkade av dessa metoder . Skulle bli överlycklig om vårt ärende är det enda med sådana övertramp , vilket jag tvivlar på.

Jag kan förstå att det finns ett behov i samhället att hålla fast vid det vi fått lära oss , att socialförvaltningen är ett av våra skyddande organ .
Vem vill förstå hur lätt det är för oss föräldrar att mista våra barn ?
Vem skulle våga kontakta socialtjänsten då ?
Jag själv vill INTE förstå utan tvingats till att se hur det ligger till , tyvärr inget trevligt uppvaknade.

tzenib

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Har soc. alltid fel?
« Svar #22 skrivet: 11 december 2006, 14:39:56 PM »
Lustigt att många gnäller över att bli kränkta samtidigt som jag aldrig sett så mycket oförskämdheter och grova påhopp från samma personer.
Facisthora, rasistsvin, soc.käring, infantil hjärntvättad höna o.s.v. Om det är så det låter i kommunikationen med soc. förstår jag att det uppstår problem

Missbrukare eller rättshaverister skrev jag. Har jag fel? Finns det inga missbrukare bland föräldrar till omhändertagna barn??

Jan-Olof Larsson använder språkbruket hos febrig rättshaverist:
Citera
……….. att vad det tidigare politiska systemet skapat är en STAT som har Havererat med sitt rättssytem och som nekar till att följa De Mänskliga Rättigheterna. D.V.S. Rättsstaten har havererat men med sådana tankevillor som tzenib för fram skall vi inte förvänta oss några nyanserade och logiska förklaringar, utan vad som genomsyrar hennes inlägg både här och i andra Gästböcker är enbart försök till att trigga igång er alla till bråk och splittring.

Vad ska man tro??

Det skulle inte falla mig in att ta alla socialförvaltningar i försvar.  Det sker antagligen onödigt många omhändertaganden vilket beror på att personalen klarar inte av att lösa uppkomna problem. Men jag tror att många omhändertaganden skulle kunna upphöra om föräldrarna ville samarbeta. Problemet är att alla föräldrar vill inte samarbeta av skäl som  inte är helt obekanta.

tzenib

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Har soc. alltid fel?
« Svar #23 skrivet: 11 december 2006, 16:21:03 PM »
Vem "ann" (eller är det anna) vet jag inte, men du bekräftar vad jag tidigare sagt.
Försök att bemöta istället, övertyga mig om vad jag har fel. Att idiotförklara andra kanske är trevligt men du står och stampar på samma fläck.
Dessutom om detta är din ton vid kommunikationen med myndigheterna blir det inte lätt.
Till de som går på i den här stilen kan man bara säga: Om ni skulle vara smidigare kanske det gick att lösa problem. Om man vill lösa problem vill säga.
Tänk på barnen för en gångs skull och inte bara era egna uppblåsta egon!

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Har soc. alltid fel?
« Svar #24 skrivet: 11 december 2006, 20:11:40 PM »
Vem "ann" (eller är det anna) vet jag inte, men du bekräftar vad jag tidigare sagt.
!

Det kan ibland vara svårt att veta inte bara vem man talar med, utan vilket kön det kan vara fråga om, som när "reine" ömsade kön, och blev "ann". Tydligen går transformationen vidare nu till en utländsk identitet...

Försök att bemöta istället, övertyga mig om vad jag har fel. Att idiotförklara andra kanske är trevligt men du står och stampar på samma fläck.
Dessutom om detta är din ton vid kommunikationen med myndigheterna blir det inte lätt.
Till de som går på i den här stilen kan man bara säga: Om ni skulle vara smidigare kanske det gick att lösa problem. Om man vill lösa problem vill säga.
Tänk på barnen för en gångs skull och inte bara era egna uppblåsta egon!

Vi SKA inte bemöta detta.! Du har inte kommit hit för att diskutera med oss. Du har efter en månad på detta forum ännu inte frågat någon av oss om vad saken gäller.

Saken: det handlar inte bara om åsikter: de flesta här har förlorat sina barn, och det handlar alltså inte bara om deras åsikter om LVU utan om att man inte får närma sig dem precis hur som helst. Anser du att det inte finns något du har att diskutera med dem på ett hänsynsfyllt sätt: ge dig då iväg härifrån.De som skriver här är folk som överlevt, vad de flesta alldrig skulle kunnat överleva. Det är bättre att få tio års fängelse, än att bli berövad sina barn.

Din enda argumentation är av typen "En blatte är alltid en blatte". Detta är inte en demokratisk diskussion. Därmed kan du göra sorti.

tzenib

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Har soc. alltid fel?
« Svar #25 skrivet: 11 december 2006, 21:50:07 PM »
Kanske Avos och Jan-Olof Larsson är samma person, vad vet jag och det är ganska ointressant. Om ni vill sammanfösa mig med andra så varsågod.  Det är uppenbarligen ett sorts synsätt som kommer ifrån er inställning: ”De som inte är med oss är emot oss” och då har det inte så stor betydelse om det är en eller flera. Alla med annan åsikt flyter ihop till en enda anonym grupp ”Motståndargruppen” som i sin tur är i maskopi med alla socialförvaltningar, poliser och andra myndighetspersoner.
Ni är offren, de oskyldigt drabbade som är helt felfria. Det är alltid andras fel. Om ni skulle växa upp någon gång.
Ni vill framförallt inte ha diskussion från några med andra åsikter och det finns inte heller på detta forum. Att få sitta och ömka ikapp med varandra och spy galla över ”socialhoror” och ”facistkäringar” kanske ger en sorts kick.

Men det finns andra som antyder att de kanske vill diskutera problem förknippade med socialförvaltningar men jag tror att de drar sig för att föra en seriös diskussion därför att de riskerar att bli trakasserade och nergjorda av sådana som ”Avos” eller vilka alias den personen nu har.
Citera

Vi SKA inte bemöta detta!

Nej, om du säger så är det nog ingen som gör det. Men var ligger vinsten i att avskärma sig ännu mera?

CG

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Har soc. alltid fel?
« Svar #26 skrivet: 12 december 2006, 00:26:14 AM »
Problemet är att alla föräldrar vill inte samarbeta av skäl som  inte är helt obekanta.

:roll:   Vad har du för belägg för detta  :?:

tzenib

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Har soc. alltid fel?
« Svar #27 skrivet: 12 december 2006, 08:58:18 AM »
Dina påhopp och förvirrade påståenden är beklämmande att se. Du hänvisar till hemsidor som jag inte varit inne på men jag förmodar att det är liknande denna

Om du kan försöka minnas så handlade starttråden om "Har soc.alltid fel" och inte om dig. Du tror att det alltid handlar om dig.

Till CG vill jag säga: Nej jag tror inte att alla föräldrar vill eller rättare sagt kan samarbeta av skäl som vi kan utläsa av detta forum. Många här verkar vara så otroligt uptaggade på sig själva och hur de själva upplever hur de blir behandlade att det som borde vara det viktigaste, hur barnen har det, tycks vara helt i bakgrunden. Ändemeningen är: Jag är förorättad, jag är förorättad, de som säger emot mig är en facisthoror och sjuka hjärnor.
Sorgligt men sant

Jag är inte intressead av att diskutera personliga fall framförallt för att de angår inte mig, jag har inget med dem att göra. Detta handlade egentligen om: Gör soc. alltid fel?

CG

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Har soc. alltid fel?
« Svar #28 skrivet: 12 december 2006, 14:55:35 PM »

Till CG vill jag säga: Nej jag tror inte att alla föräldrar vill eller rättare sagt kan samarbeta av skäl som vi kan utläsa av detta forum. Många här verkar vara så otroligt uptaggade på sig själva och hur de själva upplever hur de blir behandlade att det som borde vara det viktigaste, hur barnen har det, tycks vara helt i bakgrunden. Ändemeningen är: Jag är förorättad, jag är förorättad, de som säger emot mig är en facisthoror och sjuka hjärnor.
Sorgligt men sant

Jag är inte intressead av att diskutera personliga fall framförallt för att de angår inte mig, jag har inget med dem att göra. Detta handlade egentligen om: Gör soc. alltid fel?

Det har du verkligen inte !
Uppenbarligen finns det familjer med personlig erfarenhet.
Ta till dig de kunskapsluckor som finns istället och inse för din egen skull att socialsekreterare är endast människor. Det finns alltid fel människor på fel stolar, det krävs enorma egenskaper hos en socialsekreterare. Brister dessa egenskaper brister de i sin profession och föräldrar blir kränkta, så till den milda grad att en socialsekreterare förvandlas till Fascist hora . Ett strålande utryck för så kränkt blir man när vi bli lurade av de vi fått lära oss att vi skall lita på , inget märkligt utan mänskligt .
! Krävs mycket empati och medkänsla för att förstå ,något du inte verkar ha , borde du sett den enorma sorg som finns hos formare .

tzenib

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Har soc. alltid fel?
« Svar #29 skrivet: 12 december 2006, 16:41:00 PM »
Citera
inse för din egen skull att socialsekreterare är endast människor. Det finns alltid fel människor på fel stolar, det krävs enorma egenskaper hos en socialsekreterare.

Jösses, äntligen något som är vi överens om!
Fast jag skulle inte använde de invektiven

Enligt moderatorn Ruby Harrold-Claesson:
Citera
Jag noterar att ett visst ohövligt språk har smugit sig in i vissa inlägg. Detta kan inte godtas.