Barnmisshandel Àr fruktansvÀrt Johnny detta Àr jag enig med dig om. Jag tycker du resonerar pÄ ett sÀtt som vill höja LVU till skyarna. Emellertid sÄ kan du pÄ NKMR sidorna hÀr lÀsa om misshandel som bedrivs med LVU och vad tycker du man skall göra Ät detta ? Skador pÄ barn och förÀldrar som aldrig lÀker eller barn som avlider pÄ grund av skadan eller i avsaknad av tillsyn, inser du och förstÄr du att detta ocksÄ Àr ett brott? Eller tillhör du kategorin mÀnniskor som saknar ansvar och struntar i vad du Äsamkar andra mÀnniskor? Har du nÄgot begrepp om hur mÄnga mÀnniskor som LVU har splittrat och förstört?
Johnny, jag tycker att du passar bra till socionom. Risken med det du ger dig in pÄ Àr att du hamnar i ett system som ratar biologiska förÀldrar och har ingen förstÄelse för att förÀldrar Àlskar sina barn och vill dom vÀl.
Det lĂ„ter pĂ„ dig som om LVU Ă€r den slutliga lösningen till allt om nĂ„got skulle gĂ„ snett, sĂ„ jag kan tĂ€nka mig ett framtida scenario dĂ€r du precis som andra tvĂ€ttade socionomer slutligen sĂ€ger citat â vi gör bara vad politikerna sĂ€gerâ TĂ€nk dig att med samma försvar försökte Nazisterna avsĂ€ga sig ansvaret för vad de hade stĂ€llt till med under andra vĂ€rldskriget under förhören vid Nuernberg-processen.
Ett kriterium för psykopati och tyvÀrr för mÄnga Socialassistenter Àr :
1.OförmÄga till empati och inlevelse.
2.Samvetet Àr underutvecklat; psykopater har icke fungerande överjag och Ängrar inte en handling som hos nÄgon annan skulle ha givit samvetskval.
3.Psykopater placerar ansvaret för sina handlingar utanför sig sjÀlva, detta förnekande av ansvar anses typiskt.
4. Lust att ljuga och oÀrlighet, utmÀrkande Àr att psykopaterna ljuger sÄ lÀtt med flytande talförhet.
5. Saknar förmÄga att bedöma konsekvenserna av en handling och kan inte lÀra av sina misstag.
6 Hög stresstolerans mm.
MVH
INKOGNITO