Författare Ämne: KIDNAPPNING UPPROP  (läst 27720 gćnger)

hep

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
KIDNAPPNING UPPROP
« skrivet: 13 oktober 2006, 08:02:01 AM »
Till alla förÀldrar som fÄtt sina barn konfiskerade enl. LVU med vinklade
osakliga och subjektiva utredningar som grund :

AnvÀnd nedanstÄende citat av fil mag Ulla Wall-Johansen vid alla kontakter med inblandade kidnappare ( socialsekreterare , socialnÀmd
lÀnsrÀtt kammarrÀtt etc. )

OM FÖRÄLDRAR MISTER BARN PÅ GRUND AV BRISTER I RÄTTSÄKERHETEN HANDLAR DET OM KIDNAPPNING !
OM KIDNAPPNINGEN SKER I LAGENS NAMN ÄR VI TILLBAKA TILL GROTTORNA

Jag anvÀnde sjÀlv dessa ord i lÀnsrÀtten i VÀsterÄs igÄr
utan kommentar i frÄn domare Leif GÀvert

sanna

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 30
    • Visa profil
KIDNAPPNING UPPROP
« Svar #1 skrivet: 06 december 2007, 12:36:41 PM »
Mycket bra, lÀgger detta pÄ minnet. Tack!!!
Ingen Àr fri som sjÀlv förtrycker nÄgon annan

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
KIDNAPPNING UPPROP
« Svar #2 skrivet: 06 december 2007, 12:41:40 PM »
Citat frćn: "sanna"
Mycket bra, lÀgger detta pÄ minnet. Tack!!!

LikvĂ€l stal satkĂ€rringförvaltningen barnen av honom. Trots en stor uppbackning av advokat och aktiviteter av frĂ€mst HEP sjĂ€lv. FruktansvĂ€rt. PĂ„ sista tiden har flera fall löst sig. ÅterstĂ„r Tove Ohlsson och HEP
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

sanna

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 30
    • Visa profil
KIDNAPPNING UPPROP
« Svar #3 skrivet: 07 december 2007, 22:35:29 PM »
Ja det hÄller man tummarna för. NÄn dj:a ordning fÄr det allt bli.
SĂ„ inte folket tar lagen i egna hĂ€nder :twisted: , vilket befaras. Denna förtryckarmentalitet frĂ„n dessa myndighets och maktmissbrukare, de borde gĂ„ pĂ„ 12-stegsprogrammet :lol: . Men bakom lĂ„s och bom.  8)
Ingen Àr fri som sjÀlv förtrycker nÄgon annan

Alina

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 279
    • Visa profil
Hadille kidnappad av broby socialtjÀnster
« Svar #4 skrivet: 24 september 2012, 19:21:40 PM »
."Vi Ă€r politiker, men vi har ocksĂ„ kĂ€nslor" sade socialnĂ€mndens ordförande Göran WallĂ©n (M) till Aftonbladet nĂ€r han skulle förklara varför Lunds kommun under nĂ€rmare tvĂ„ Ă„rs tid hade försökt förhindra att en tvĂ„Ă„rig flicka skulle fĂ„ Ă„terförenas med sina förĂ€ldrar i Frankrike. Men nu visar Fria Tiders granskning att agerandet, som döms ut som "anmĂ€rkningsvĂ€rt" av Migrationsverket, kan ha krassa ekonomiska motiv. Mannen som driver familjehemmet dĂ€r kommunen har tvĂ„ngsplacerat flickan heter nĂ€mligen Miklos Liewehr – och Ă€r sjĂ€lv kommunpolitiker i SkĂ„ne.

Garpenholm

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
SV: KIDNAPPNING UPPROP
« Svar #5 skrivet: 07 februari 2015, 18:08:13 PM »
Hep: Du nÀmner "vinklade, osakliga och subjektiva" argument.

Kan inte lÄta bli att ge ett exempel pÄ VÀrnamo Kommuns tillvÀgagÄngssÀtt i mitt/vÄrt LVU-mÄl fört i KammarrÀtten i Jönköping:

2010 samtalar "A" med sin psykolog som hon regelbundet gjort under mÄnga Ärs tid. Denne undrar hur det gick i LÀnsrÀtten (nuvarande FörvaltningsrÀtten) i A's LVU-Àrende. "Fick ni nÄgon nytta av min skrivelse?". A svarar: Skrivelse, vilken skrivelse? Psykologen svarar: "Remiss-svaret jag pÄ begÀran skickade till Medborgarförvaltningen (Soc)". A blir hÀpen; NÀÀ, det var aldrig uppe nÄgot om nÄgon skrivelse frÄn dig. Konstigt menar psykologen; Jag fick ju en remiss om ett utlÄtande om dina förÀldraförmÄgor m.m. Psykologen ger A kopior av skrivelsen.

Efter nÄgra veckor hör Soc av sig till A och mig och vill att jag skall ha ett umgÀnge med vÄr LVU'ade dotter i A's lÀgenhet. Det blir pÄ en lördag och en utredare frÄn OFF-CLINIC i Malmö (20 mil frÄn VÀrnamo) skall vara med under ett dygn. Jag skall vara dÀr 1h mellan 12-13:00 (lunch).
Jag gÄr dit och har ett jÀtte-trevligt umgÀnge, leker med vÄr dotter och A lagar en god lunch som vi alla avnjuter ihop med OFF-CLINIC's utredare.

KammarrÀtten kommer...

I kammarrÀtten sÄ sÀger soc. att "HemförhÄllandena hos A Àr sÄdana att oavsett ####### skett eller ej sÄ skall LVU kvarstÄ". Domaren frÄgar; Vad grundar ni detta pÄ? - De svarar; OFF CLINIC's rapport om hemfÄrhÄllandena som de iaktagit under ett dygns besök hos A dÀr Àven pappan var med.

A's advokat begĂ€r ordet och nĂ€mner dĂ„ att hans klient (A) har dokument som pĂ„stĂ„r motsatsen och tar fram remiss-svaret som A's psykolog skrivit. Domaren frĂ„gar dĂ„ VĂ€rnamo's Soc om de kan styrka sitt pĂ„stĂ„ende. De svarar: Öhh, nja... nÀÀÀÀ, det Ă€r sĂ„ nyss inkommet... Vi har precis pratat med utredaren pĂ„ telefon, vi har inte hunnit fĂ„ nĂ„gra papper Ă€n.

Domaren nöjer sig med detta svar och domen faller till Soc fördel och vÄr dotters nackdel.
Det stÄr ett tillÀgg i domen att rÀtten framöver gÀrna ser att kommunen har sina papper klara nÀr de infinner sig i rÀtten.

Det Ă€r nu 2015 och nĂ„gra dokument gĂ€llande denna utredning har inte inkommit, varken  till oss eller rĂ€tten.
Alla efterkommande överklaganden har anvÀnt uttrycket "...oavsett om ###### skett eller ej...". Det har verkligen pÄverkat vÄr dotters liv.

Vi kunde dÀremot 2013 lÀsa i BUP's journalkopior följande:
B tar kontakt med C pÄ Medborgarförvaltningen gÀllande A's dotter och begÀr att fÄ kopior pÄ de dokument som gÀller A och dennes förÀldraförmÄgor, dÄ detta skall ligga till grund för A's dotters fortsatta behandling. BUP's personal fÄr dÄ följande svar frÄn soc;

"NĂ„gra papper kan inte lĂ€mnas ut dĂ„ de INTE ÖVERENSSTÄMMER MED VAD SOM SAS I KAMMARRÄTTEN" !

---

Detta Ă€r ett av MÅNGA liknande felaktigheter som kantat hela vĂ„rt LVU-Ă€rende.