Författare Ämne: Om Ericametoden och apor som symboliserar sexualitet  (läst 2989 gånger)

Yngling

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
Om Ericametoden och apor som symboliserar sexualitet
« skrivet: 09 oktober 2006, 23:39:41 PM »
.
.
I mitt fall blev min son, som til vanligen bor tilsammans med mig sedan 2003, kidnappad av sin mamma, som plötslig bestämde sig för att behålla pojken hos sig efter samvaro vid sportlovet. För att göra en lång historia kort; så har vi haft 3 rättengånger i fallet, där alla har gått i min favör, men socialmyndigheterna har inte gett upp. Som det står i ena domsslutet; "det är sannolikt att mamman har positionerat sig inför den komande vårdnadstvisten med att kontakta olika offentlilga instanser". Deribland var mamman och pojken hos BUP i Växjö och Ljungby några dagar innan den förste förhandlingen. Kristina Vikman vid BUP, Ljungby hade då konstanterat att pojken var utsatt för sexuella övergrepp av mig, då han hade plockat upp en giraff, en säng och en apa från hennes soffa på BUP. Enligt Kristina Vikman symboliserar apan sexualitet, och derför kunde hon göra denna konklutionen. Hon arbetar efter Ericametoden. Hon skrev självklart inte om detta med apan i journalen. Det kom fram i hennes vitnesmål under den andra rättegången, och jag har ljudband här hemma som bevisar vad hon sa, och det är också refererat till i domen.

Min son blev tvångsomhändertagen av socialtjänsten i Ljungby. Utsatt för 14 (Kanske 15) förhör av personer som inte har kompetents om detta. Dom har brukt ledande frågor, closingtekniker och verbalt press för att framtvinga bekännelser hos pojken. Dessutom har flera av dom involverade tjänstemännen begått straffbara handlingar som är polisanmälda.

Jag fick inte prata med min son. Socialsekreteraren Göransson försökte att påvärka så min son skulle folkbokförast i Sverige. Göransson var pådrovare för att sända min son i förskola i Sverige, endå han var skriven i Norge, och gick i 1. klass i obligatorisk skola i Norge. Både jag och min son är bosatta i Norge. Mamman bor i Sverige. Hon har dessutom gjort sig skuldig til många flera brott.

Jag har ljudband där Socialnämndens Ordförande säger att han inte har läst alla handlingarna i ärendet innan han beslutade om LVU. LVU'et blev gjort trots Länsrättens dom som sade att pojken skulle hem till mig i Norge. Socialsekreteraren Göransson sade i rätten att hon kom att rekommandera domsstolstrots, och göra et LVU. Hon blev dessutom tillsagd av polisen om att sluta med sina förhör, då detta var polisens jobb, om dom skulle tycka att det var nödvändigt att hålla förhör. Tror Ni Göransson slutade med sina förhör???

Jag har på privat basis engasjerat vitnepsykolog som har kritiserat utredningen. Har dessutom gjort lögndetektortest.
Den 3 rättegången upphävde LVU, och då skulde Socialtjänsten överlämna pojken till mig. I stället lämnade dom pojken till mamman som stack iväg och gick under jorden. Domstolen i Stockholm gav signaler på att polishämting av pojken kunde ta lång tid - om i hela taget...

Hyrde då in privatetterforskare, och spanade upp pojken och mamman.  Hämtade pojken en dag dom var ute och promenerade, och åkte snabbt som f... tillbaka till Norge. 6 månaders helvete var över skulde man tro...
Polisen i Norge är urförbannade på socialmyndigheterna i Sverige. Norska utrikesdepartementet har också på senaste engatierat sig i ärendet, och har en stående utlämningsbegäran mot Sverige.

Socialnämndens Ordförande (Socialbyrån) gjorde et nytt LVU i mitt och pojkens frånvaro. Dvs et LVU mot personer bosatta i Norge, och som upphåller sig i Norge!!! Dessutom blev jag häktat i min frånvaro innom hela Schengen området, då sociala myndigheterna hade gjort en polisanmälan för egenmäktighet.
NK vid polisen i Ljungby, Tagesson, sade till mig på telefon att det jag hade gjort var olagligt. Jag fick inte bara ta mig rätt och hämta mitt barn... (Finns på ljudband) det finns rättskraftig dom som säger att pojken skall vara hos mig i Norge. Mammans frist för att lämna pojken tilbaka var utgått för flera månader sedan. Polisen i Norge skickade domarna och handlingar til åklagaren i Sverige, som trekte tillbaka häktningsbegäran.
Tagesson tycke inte att polilsen hade gjort något fel.

En domare, Bengt von Strokirch vid Kammarrätten i Jönköping stadfästade et nytt LVU endå pojken fanns i Norge, och på bakgrund av påstånd om att pojken skulde ha pådragit sig et trauma på grund av att jag hämtade honom i Sverige! Innan hade socialmyndigheterna beskylld mig för övergrepp. Nu kunde dom öppenbart inte göra et LVU på denna bakgrund, och måtte därför hitta på något nytt. Trauma låter ju alvarligt nog... Ingen från socialmyndigheterna har sett pojken efter att vi åkte från Sverige. Så diagnosen Trauma har också ställts i pojkens frånvaro av en okunnig socialarbetare eller ordföranden i Socialnämnden...
Socialnämndens Ordförande i Ljungby Arne Johansson är dessutom representant för Centerpartiet. Liksom Bengt Strokirch är ordförande för kulturnämnden för Centerpartiet i Jönköping. Strokirch är dessutom känd som domaren från Kammarrätten i Götenefallet. Liksom Inga Brita-Östenson var representarat i Götenefallet, där hon tricksade med sakkunnigutlåtande.  
................
Jag har postat flera ställen på detta forumet att jag är på jakt efter personer som har varit ute för Vikman eller andra inom socialtjänsten i Ljungby. Please! ...skriv till mig om ni har haft något att göra med dessa personer, eller känner till andra som har haft något med dessa att göra.

Skicka då e-post till  yngling73@hotmail.com
  :D  :D

undrande

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 15
    • Visa profil
SV: Om Ericametoden och apor som symboliserar sexualitet
« Svar #1 skrivet: 08 oktober 2009, 12:28:42 PM »
Du borde skriva om detta pâ nät tidningar. Till exempel nät (tidningen sourze) som skrivs av läsarna själva.Det är bra om det kommer ut hur sjukt systemet är.