Författare Ämne: Skurkaktiga Propagandamassmedier.  (läst 1504 gånger)

Ola Eriksson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 165
    • Visa profil
Skurkaktiga Propagandamassmedier.
« skrivet: 07 september 2006, 21:04:29 PM »
"oskadda efter volt med bil"
"De passagerare som voltade med en bil vid Sundom, klarade sig undan med blotta förskräckelsen. Två rysktalande män färdades i en bil och hamnade upp och ned i en singelolycka. Polisen som kom till platsen sade att det var en regelrätt olycka. Bilen låg upp och ned och tvärs över vägen då förbipasserande kom till platsen vid halv -elva-tiden. Då satt männen ännu kvar i bilen. Det är inte känt hur olyckan gått till, men båda klarade sig utan skador."

Jag och min sambo sladdade av vägen utanför Sundom, då däcket exploderade. Bilen välte, och föll ned på hjulen. Eftersom båda däcken var punkterade, orkade vi inte skjuta bilen av vägen. Motorn funkade inte.

En person i kommunens tjänstebil, stannade och vi bad honom att ringa bärgningsbil. Det gjorde han inte; han ringde snuten, jag hörde hur han upphetsat babblade om att min sambo hade talat ryska. Till slut kom en och erbjöd sig att släpa bilen av vägen. Sent kom snuten. De provade om jag var full, sedan försökte de sätta dit mig på att bilen var Lastbilsreggad, men ändå hade jag satt tillbaka baksätena, och tagit bort gallret. Jag förklarade att jag gjort som bilbesiktningen sagt att jag skulle göra när bilen fyllt 30 år. Jag bad dem ringa bärgningsbil. Det gjorde de inte, Snutia bara stack, och så här lät det sedan i tidningen..

"Två ryska män syntes hängande upp och ned i säkerhetsbältena, då polisen kom fram. De kunde inte förklara vad de gjorde mitt i en stor skog hängande upp och ned" , är budskapet.. Knappast kan de ha missat att min något välsvarvade sambo var en kvinna, ej heller vilken väg bilen stod eller om varifrån vi kom.

Jag har aldrig prenumererat på en lokaltidning i mitt liv, och kommer heller aldrig att göra det !