Frfattare mne: forts på soc legala rätt att kidnappa och förtala  (lst 24970 gnger)

Tove Olsson

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 59
    • Visa profil
forts på soc legala rätt att kidnappa och förtala
« Svar #15 skrivet: 18 augusti 2007, 20:19:17 PM »
Välkommen tillbaka.

Ja, detta är ett prestigeärende med mer än stora bokstäver.

Men ni kan vara mer än lugna , jag orkar.

Men vi måste nå ut mera än vad vi gör.

Jag vet att det sitter många, många fler än vi som inte vågar ge sig till känna på det ena eller andra sättet.

cicci

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 174
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: 19 augusti 2007, 17:51:24 PM »
Ja, det är alldeles FÖR många som drabbas på samma sätt och fler blir det! Omhändertagandena ökar katastrofalt i hela landet och socialtjänsten behöver uppenbarligen inte följa några lagar över huvud taget, de har ju alltid tolkningsföreträde i rätten. Tydligen tror rättens ledamöter att socialtjänsten består av änglar som alltid talar sanning! :twisted:  :twisted:  :twisted:

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #17 skrivet: 20 augusti 2007, 10:42:17 AM »
Citat frn: "cicci"
Ja, det är alldeles FÖR många som drabbas på samma sätt och fler blir det! Omhändertagandena ökar katastrofalt i hela landet och socialtjänsten behöver uppenbarligen inte följa några lagar över huvud taget, de har ju alltid tolkningsföreträde i rätten. Tydligen tror rättens ledamöter att socialtjänsten består av änglar som alltid talar sanning! :twisted:  :twisted:  :twisted:

Jag har sedan en tid kikat på en site, för att känna dem på pulsen vad det gäller medborgarrätt. Knappast kan man vända sig några nyheter där.  Jag träffade på en av socialas internetsnipers där, som huserar som på hemmaplan.

Det är intressant att studera vår fiendes smutskastningstaktik . Jag har ju börjat få lite vana att bemöta dem nu sedan ett tag.

Mina erfarenheter är att man aldrig ska erkänna dem som en opponent. Myndigheterna har inget att göra i debattforum som opponenter. Myndigheterna ska lyda allmännheten, och inte tvärt om.Därför replyar jag inte hans smutskastning av föräldrar och medborgarrättsrörelsen, istället kräver jag att han ska avstängas från forat.

I alla sammanhang där detta folk har dykt upp så koncentrerar de sig på att smutskasta Ruby H-C. Detta är ju ett plus faktiskt för NKMR: de skulle förståss med nöje gå direkt på NKMR självt om de kunde, istället för att bara nöja sig med personligt förtal av Ruby H-C, vilket ju bara kan köpas som trovärdigt av "de redan troende".

Taktiken är att påvisa att medlemmarna i medborgarrättsrörelsen NKMR är brottsliga, dömda barnmisshandlare, eventuellt övervintrade nazister också...

Men socialförvaltningens spioner kan inte nå fram till målet: De kan inte ens göra det påståendet direkt om medlemmarna i NKMR ! De måste därför gå en omväg, via förtal av Ruby H-C, som försvarat folk mot falska anklagelser för barnmisshandel: " försvarar barnmisshandel". I verkligheten har ju sådant förtal ingen som helst betydelse, då bara de redan troende internt kan anse sådant tal för moraliskt stärkande.

Jag har hävdat hittills att diskussionerna om barnmisshandel är smutsiga, då det  i sak inte handlar om folk som inte tycker sina barn, har fel uppfostringsmetoder, eller är dåliga föräldrar. Det handlar om att släpa en skrikande unge genom ett varuhus, med våld hindra barn att slåss i sandlådan, kasta ungarna i säng när de vill se våldsfilmer på natten etc. Att uppfostra barn, kan endast undantagsvis handla om att belöna barn. Nästan alltid handlar det om att hindra barn från att göra något.

Man får då svaret att om man handlar så, så ser man inte till barnens BÄSTA, (det bästa är som vanligt att föra ändlösa samtal som inte leder någonstans, med en 3 åring),det intressanta är att man av detta kommer fram till att föräldrarna är barnens NÄST BÄSTA, och att någon utomstående säger att föräldrarna inte är auktorieter i hemmet eller har sista ordet. ( Dvs inte har den primära rätten som uppfostrare) Myndigheterna och deras spioner undviker förståss att svara på hur dessa situationer alternativt ska lösas.De vill att föräldrarna ska ta på sig rollen som skyldig, och ställa sig i en position som anklagad.

Man kan ju alltid hänvisa till mer samtal, mer kärlek och ord som inget betyder, eller behöver respekteras, då det inte är sista ordet, som medel att lösa konflikter. Att säga att ingen har rätt till det sista ordet  ( utom myndigheterna)  Men bara det faktum att myndigheterna inte respekterar familjen som en social enhet visar mer än väl att myndigheterna saknar all respekt för kärlek, samtal och civilicerade samhällen överhuvudtaget.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Tove Olsson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: 22 augusti 2007, 18:51:58 PM »
Trots att socialen förra året fick Kritik och nu i vintras fick Allvarlig kritik från Lst har det inte skett någon förändring.

Annika Olsson och socialen fortsätter att fara med lögner , undanhåller fakta för både Socialnämnden och Rätten.
Varför är det ingen som begär ut konkreta bevis för det som hon sitter och påstår är sanning?

Jag har fått reda på och tagit reda på att det inte är mycket som stämmer elr är sanning i Annika Olssons och Ifo-chef Tommy Ohlssons skrivelser in till Rätten.
Hon fortsätter att skriva "egna utlåtande".
Jag får heller ingen information från soc elr familjehemmet om min son.

Så för en vecka sedan blev det en ny anmälan in till Länsstyrelsen från mig.

cicci

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: 22 augusti 2007, 23:36:03 PM »
Det skulle kanske gå att få pressen intresserad nu när de skriver om den statliga utredningen om hur illa fosterbarn behandlats från 40-talet och framåt. Det är ju många gånger lika illa idag och det borde ju belysas.

Tove Olsson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
min överklagan
« Svar #20 skrivet: 25 augusti 2007, 20:39:57 PM »
"
Till Socialnämndens ordförande Göran Backrot

Jag överklagar det senaste tagna beslutet att LVU ska fortsätta på min son XXX, beslut som jag hämtade ut den 26/6 2007.

Jag kan återigen konstatera att Annika Olsson och Tommy Ohlsson undanhåller fakta för nämnden , då jag har helt andra uppgifter på hur det är runt XXX i ZZZ.
Lögner och förtal om mig till XXX samt familjehem  - allt för att få igenom nya beslut om att LVU ska fortgå.

Mina påstådda brister, som jag än idag inte fått veta vad de är , ifrågasätter jag starkt då min son i :
familjehem nr 2 blev utsatt för fysisk och psykisk misshandel
familjehem nr 3 blev utsatt för fysisk och psykisk misshandel
familjehem nr 4 psykiskt lidande , händelse som Annika Olsson vänder mot mig och XXX.

Vad det gäller umgänge så har vi inte haft det sedan 12-13/5.
Återigen kan man läsa att Annika Olsson hänvisar till BUP , förra gången hon hänvisade till BUP i Kalmar och vid kontakt med dem samt vittnesmål , så kom det fram att BUP varken sagt eller skrivit det som Annika olsson hänvisade till.
Nu igen kan man läsa att hon hänvisar till BUP, en namnlösa Barnpsykolog.
Var är det utlåtandet och undertecknat av den påstådda psykologen ?

Som tillägg vill jag framföra att Annika Olsson medvetet och systematiskt tagit bort kontakterna med XXX's släktingar här hemma.
XXX's mormor har inte fått ha eget umgänge med honom.
XXX's morbror har inte haft eget umgänge med honom sedan Maj 2004. De har inte träffats sedan oktober 2004 och det var på vårat umgänge.
XXX's moster senaste "umgänge" var då hon fyllde år, så han fick fira ett par timmar med släkten och detta var i i februari 2004.

Vad det gäller telefonkontakter med XXX så finns det inga då familjehemmet åter igen ,under en längre tid ,inte svarar eller ringer tillbaka till oss.

XXXXXXXXXX 16 Juli 2007

Tove Olsson
XXXXXXX
XXXXXXX

Har inte hört något från varken Socialnämnden i Mörbylånga och inget från Länsrätten.
Ändå vet jag att kommunen har 3 veckor på sig att skicka in min överklagan.

Tove Olsson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
min anmälan in till Lst
« Svar #21 skrivet: 25 augusti 2007, 21:35:13 PM »
"
Hej Stig

Här kommer en ny anmälan mot Annika Olsson och Tommy Ohlsson , Mörbylånga Socialförvaltning.

Trots Kritik och Allvarlig Kritik från er så blir det ingen bättring från deras sida.
- Umgängen som tas bort på oklara grunder.
- Ingen information från varken socialförvaltningen eller familjehemmet hur det är runt min son.
- Ingen telefonkontakt eftersom familjehemmet varken svarar eller återuppringer.
- Jag har inte fått veta än i dag mina brister som de påstår jag har.
- Ingen arbetsplan.
- Inget konkret underlag till Socialnämnden då de ska ta nya beslut.
- Undanhåller information till Socialnämnden
- Lögner och förtal till både familjehem och min son

Jag har tidigare framfört att min son inte mår bra, att det inte fungerar runt honom ., att det inte är så bra för honom i CCCC som Annika Olsson och Tommy Ohlsson påskiner. De har varit väldigt noga med att säga , åter igen , att det är rena utopin där nere för honom.
Som i de två tidigare familjehemmen som avslutades med akuta förflyttningar av XXX, istället för att agera vidare med vad som hänt och skett honom så tog de familjehemmen i försvar och vände allt negativt mot mig och även mot XXX.
När det har hänt XXX någonting som socialen naturligtvis inte vill att jag ska få veta , så kommer dessa lösa anklagelser emot mig.

Vid förhandlingen den 28/5 så framkom det från alla parter samt kontaktperson M.N att umgängen fungerade mycket bra.Det framkom även attt XXX tyckte att det var mycket roligt och bra att sova hemma hos mig igen samt att det var helt Ok att jag kört ner honom på söndagen till CCCCCC.
Den 31/5 faxade Annika Olsson in till Länsrätten att XXX under en längre tid mått psykiskt dåligt , att han hade ringt henne och ville bort från familjehemmet , han hade mardrömmar.
Enligt dombeslutet som kom 1/6 så skulle jag träffa XXX var tredje helg samt en eftermiddag/kväll nere runt CCCC om XXX ville det.
Ingenting har de gjort för att vi ska kunna ha kontakt eller träffas , varken själva eller med t ex M.N eller någon annan kontaktperson som kan arbeta helger , t ex E.A, så att vi åtminstone kan få träffas.
Återigen när de inte får sin negativa klang om och umgänge med XXX så blir det så här, alltid med något de påstår att jag gjort eller att XXX far illa pga mig.
Det kanske är just därför han mår dåligt , han vet aldrig när han får träffa eller ha kontakt med mig, eftersom familjehemmet och Annika Olsson alltid bryter det.
Samt undanhålla fakta för mig hur han haft det och hur han har det.

Lögner om att det är jag som inte vill träfffa honom nere i CCCC, att jag har umgängespengar och bensinpengar, att jag måste till psyket och få vård och hjälp innan han får komma hem till mig igen , men att jag inte bry mig om honom som en riktig mamma ska göra eftersom jag inte vill ha någon hjälp , jag är ingen bra mamma, är en dålig mamma.
Rena rama falska anklagelser från deras sida: jag har aldrig haft något beslut på att jag fått träffa honom där nere , jag har aldrig fått någon form av bidrag vid umgänge , jag har aldrig haft någon kontakt med psyket och behöver inte det heller. Grovt förtal.

I Rättsalen sa Annika Olsson att jag inte utnyttjat den chansen att få träffa XXX där nere samt att jag skulle ha fått en fast dag och klockslag i veckan där jag skulle ringa familjehemmet för att få information och inte heller det utnyttjade jag.
Det har jag inte fått papper eller beslut på.

Jag medsänder min senaste överklagan mot Mörbylånga.

Var vänlig att ta kontakt med mig om ni önskar mer information.

ZZZZZ 2007-08-14

Tove Olsson
zzzzzzzzz
zzzzzzzzz
zzzzzzz

Tove Olsson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Lst
« Svar #22 skrivet: 25 augusti 2007, 21:53:02 PM »
Remiss

Socialnämnden ,Mörbylånga

Tove Olsson , xxxxx, inkom 2007-08-15 Till Länsstyrelsen med, b la en anmälan mot socialförvaltningen i Mörbylånga kommun. Handlingarna sändes per e-post.- De inkomna handlingarna bifogas.

Klagomålen avser flera förhållanden. Dessa gäller b la umgängena med sonen XXX samt den informationen Tove erhåller från socialtjänsten om sonens förhållanden och utveckling.

Länsstyrelsen önskar socialnämndens yttrande över de framförda klagomålen.
Dessa bör i yttrandet noggrant kommenteras. Redogörelse bör lämnas över hur uppföljningen av placeringen i nuvarande familjehem hittils skett och är planerad framåt. Utgångspunkten är bestämmelserna i 5 kap 1b§ socialtjänstförordningen.
Redovisningen bör omfatta samtliga de punkter socialtjänstförordningen berör.
Yttrandet bör vara Länsstyrelsen tillhanda 2007-09-17

Kennert Jonsson
Socialkonsulent

Tove Olsson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: 26 augusti 2007, 20:23:39 PM »
Tack Jan-Olof.

Vi är många som har eller är i "skammens vrå".

Jag har valt att vara öppen av den anledningen att förhoppningsvis fler kommer att välja den öppna sidan.
Och ju fler vi blir som vågar vara öppna desto mer kan vi förhoppningsvis påverka.
Jag vet mer än väl hur det kändes när sonen blev LVU:ad , man gömde sig och ville inte var ute överhuvudtaget, man skämdes och vågade knappt tända en lampa för man nästan kunde se alla som gick sina extra promenader för att "kolla in en annan".

Resultaten blev ju att man tappade kontakten med både vänner, familj, släktingar och samhälle.
Man nästan medvetet agerade för att bli utesluten ur kontaktnäten.

Mitt beslut att vara öppen blev efter alla rykten och påståenden som samhället jag bor i , eskalerade med sitt "skitsnack" där alla till slut visste vad som hänt och skett, utan att  ställa någon fråga till mig.

Och naturligtvis för att visa hur socialen agerar i detta ärende.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #24 skrivet: 27 augusti 2007, 07:38:03 AM »
Citat frn: "Tove Olsson"
Tack Jan-Olof.

Vi är många som har eller är i "skammens vrå".

Jag har valt att vara öppen av den anledningen att förhoppningsvis fler kommer att välja den öppna sidan.
Och ju fler vi blir som vågar vara öppna desto mer kan vi förhoppningsvis påverka.
Jag vet mer än väl hur det kändes när sonen blev LVU:ad , man gömde sig och ville inte var ute överhuvudtaget, man skämdes och vågade knappt tända en lampa för man nästan kunde se alla som gick sina extra promenader för att "kolla in en annan".

Resultaten blev ju att man tappade kontakten med både vänner, familj, släktingar och samhälle.
Man nästan medvetet agerade för att bli utesluten ur kontaktnäten.

Mitt beslut att vara öppen blev efter alla rykten och påståenden som samhället jag bor i , eskalerade med sitt "skitsnack" där alla till slut visste vad som hänt och skett, utan att  ställa någon fråga till mig.

Jag tycker att det är fantastiskt bra av Jan Olov och dig att ni fortfarnade vågar använda era namn. Jag har skrivit på datanäten sedan 1991, och alltid skrivit under mitt rätta namn, jag har struntat i att nazisterna satt mig på dödslistor, hotelser, telefonringningar och förtal, men det här var för starkt. Jag har skrivit upp till 7000 inlägg per år. När sociala började rota på nkmr:s site, och skulle ta mina barn för att jag skrev här, så gick jag under horden.Men jag delar era värderingar, idag är det bara en hårsmån som skiljer helt vanliga fredliga människor från de som tvingas ta till våld.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Tove Olsson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Yttrandet in till Lst
« Svar #25 skrivet: 11 oktober 2007, 16:48:45 PM »
Annika Olsson är inte ens i närheten av att bemöta mina klagomål hon t om skriver samma rader som hon skrev i vintras till Lst.

Två olika datum i yttrandet, undertecknat med Färjestaden 070905 - utskriftsdatum 2007-09-14. !?!

Hon fortsätter att undanhålla faktan  , fortsätter att ta både familjehem och sig själv samt socialen i försvar, vänder det mesta mot mig som vanligt med sina egna och familjehemmets lögner.

Samma dag , 14/9, som Annika Olsson skickade in till Lst blev min son förflyttad igen. Exakt ett år efter den andra akuta flytten.
Detta har hon inte meddelat Lst i svaret in till dem.

Samma dag, 14/9 , satt jag och mitt ombud Ulf Edling på ett möte på socialen med en tf nyinkallad socialsekreterare pga "situationen är snart ohållbar för honom därnere".
Det var ett långt och intressant möte då hon inte hade en susning om något i detta ärende, hon hade bara hört och läst det som Annika  m fl ville att hon skulle veta. Lögnerna alltså...

När jag berättade för henne att min son ska ju flytta idag, nej sa hon.
jo , han flyttar till X nu , återigen en akut flytt berättade jag.
Inte ens det kände hon till...

Varför får de fortsätta att mörka sanningen ?
------------------------------------------------------------

Jag har fortfarande inte hört något om min överklagan från i somras... den är helt bortplockad.

Så jag ser med förtjusning fram emot Lst svar som bör komma mig till handa snart.

mamma1

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 116
    • Visa profil
    • http://broderibruden.no-ip.com
« Svar #26 skrivet: 13 oktober 2007, 21:08:42 PM »
Hej, det kan nog inte hända något, om vi nu släpper loss vår berättelse! T.o.m. Aftonbladet Debatt ska skriva om oss nu, så fram med "korten på bordet"!

Många frågor väcktes till liv när jag såg Kalla Fakta den 11/10 om fosterbarn. Varken jag eller min sambo har någonsin haft alkohol- eller drogproblem! Varken druckit eller knarkat. Vi var inte psykiskt sjuka eller hade gjort illa vår son. Ändå familjhemsplacerade Barbro Ulriksson på socialen med team vår älskade lille son! Vi är inte heller ensamma! I programmet föreslogs tvångsadoption som en lösning. Hur skulle det då gå för alla föräldrar som mister sina barn utan att få veta varför? Man måste väl få veta varför socialen vill ta ens barn!?
 Alla som beskrivit vår son drar samma slutsats som oss: pigg, glad, nyfiken, aktiv, välutvecklad. De som beskrivit vår son är: BVC, socialen, utredningshemmet Skogsdungen som vi trodde var ett avlastningshem. Först när vi varit där i över en vecka fick vi veta att det var en utredning! Vi fick inte veta varför, för det skulle ”förstöra utredningen”!. När vår älskade lille son placerades blev aldrig vår släkt tillfrågad! Han placerades, 10 månader gammal hos helt främmande människor som han inte fick träffa innan! Skall det vara för ”barnets bästa”?
 Vi fick hela tiden slåss för att få träffa vår son 3 gånger i veckan. Vår handläggare Barbro Ulriksson på soc. ville hela tiden dra ner på umgänget utan att kunna förklara varför! Vi har inte skrivit under ett enda papper! Vi har inte ens godkänt placeringen, fick aldrig se något papper då han skulle placeras! Godkände inte vårdplanen som inte beskrev vad vi skulle göra för att få hem vår älskade son igen! Godkände inte umgängesplaneringen, som gjordes utan vår vetskap! Barbro U. hade enbart kontaktat familjehemmet och gjort den tillsammans med dem! Vi fick inte heller skriva under något papper då vi äntligen skulle få hem vår son!
 Vi fick hem honom eftersom Länsrätten inte ville ta upp LVU och poängterade att det var en frivillig placering, men vi hotades hela tiden med tvångsvård (LVU) av Barbro U! Länsstyrelsen kopplades då in och de tyckte vi skulle få hem vår son! Fortfarande vet vi inte varför han placerades!
 Vi anklagades för att ha ”omsorgsbrister” vilket många föräldrar får höra! Vilka då? Vi frågade men Barbro kunde inte svara!
 Självklart kan det inte få fortsätta så här! Socialen omhändertar ibland barn på svaga grunder. Socialen hjälper inte de barn som verkligen far illa, trots att flera personer i deras omgivning sänder ut signaler, t.ex. i fallet Bobby, ”Louise”! Varför ser det ut så här? Bristande kunskaper hos handläggarna? Resursbrist? Hur som helst är det barnen som tar skada!
 Visst finns det fall då allt gått rätt till. T.ex. missbrukande föräldrar som försummar sina barn och som då socialen placerar i familjehem där de får kärlek och omsorg. Jag undrar också varför s.k.”frivillig placering” skall finnas när föräldrarna hotas hela tiden med LVU? I programmet i torsdags sade dem att vid en frivillig placering kan föräldrarna när som helst ta hem sina barn. I vilka fall då? Vi fick inte göra det! Har inte hört om något annat fall där föräldrarna fått hem sina barn utan kamp!
 Placerade barn, vars föräldrar absolut inte kan ta hand om dem, borde få stanna kvar i familjehemmet och adopteras. Det behövs en ny lag där det tydligt framgår vad socialen skall göra i olika sammanhang. Även utredningarna som görs måste bli mycket mer kvalitativa än nu! Tycker också det är fel att föräldrar på utredningshem hamnar på samma ställe, oavsett om de missbrukar eller anklagas för ”omsorgsbrister”! Personalen måste få bättre utbildning i att bemöta både föräldrar och barn! Personalen på Skogsdungen var sporadiskt förbi för att kolla oss! Hur kunde de då göra en så hård bedömning av oss? Varken Länsrätten eller Länsstyrelsen tycker det stämmer in på oss!
Sambo och vi har en liten son. Han familjehemsplacerades förra året. Efter en 6 månader lång kamp mot soc. avbröt Länsstyrelsen den sk. "frivilliga" placeringen!

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #27 skrivet: 14 oktober 2007, 14:29:31 PM »
Citat frn: "mamma1"
Det behövs en ny lag där det tydligt framgår vad socialen skall göra i olika sammanhang. Även utredningarna som görs måste bli mycket mer kvalitativa än nu! Tycker också det är fel att föräldrar på utredningshem hamnar på samma ställe, oavsett om de missbrukar eller anklagas för ”omsorgsbrister”! Personalen måste få bättre utbildning i att bemöta både föräldrar och barn! Personalen på Skogsdungen var sporadiskt förbi för att kolla oss! Hur kunde de då göra en så hård bedömning av oss? Varken Länsrätten eller Länsstyrelsen tycker det stämmer in på oss!

Verkar som att du tror att de stulit ditt barn av misstag. Det de ägnar sig åt är ingen nyhet.Barn till fattiga såldes förr på auktioner. De rika har alltid tyckt att barn är små status-symboler man kan lyfta i,och de samlar dem, och visar upp dem. Samma synsätt har satkärringarna på soc. Inte vem som helst har rätt att ha barn. Ältandet av "barnens bästa" är bara en fasad: de vet inget om barn där, för de har förstört sina yrkeskunskaper genom att begå grova brott mot familjer.

Tove Olsson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #28 skrivet: 12 december 2007, 11:50:10 AM »
Vad ska man göra när man inte fortfarande får några svar från socialen ?
Varför räcker det med att Annika Olsson påstår muntligt och i skrivelser att jag fått veta mina sk påstådda brister?!
Jag har fortfarande inte fått veta någonting , trots det kunde jag läsa i hennes skrivelser in till AU-mötet förra veckan:
Trots alla möten !?! och utredningar !?! så förstår inte Tove Olsson varför sonen blev omhändertagen !?!,
inga förändringar har skett så att LVU kan upphöra !?!;
Tove går inte med på SOL- placering därav måste LVU fortgå !?!,
jag kan inte förstå att min son har växt dessa fem år !?!,
att de måste skydda min son ifrån mig då han får problem när han ska koppla samman mammas värld med familjehemmets !?!,
min son blev , enligt denna version, omhändertagen
!?! GRUNDEN FÖR OMHÄNDERTAGANDE VAR MAMMAS NEGATIVA INSTÄLLNING TILL SKOLAN OCH FÖR ATT SONEN INTE FICK VARA BARN UTAN BEHANDLADES AV MAMMA SOM EN VUXEN !?!
mitt nätverk är fortfarande något begränsat !?!,
min negativa attityd mot samhälle , skola , familjehem , sonens pappa och övriga släktingar finns kvar !?!,
det är precis som det var när sonen omhändertogs det har inte förändrats !?!.
Som ni kan läsa är det fel i varenda sak hon tar upp enligt vad som står i SoL .

Jag ifrågasätter verkligen mina påstådda brister vad det gäller min son då han varit i socialens och Annika Olsson vård då detta har skett :
familjehem nr 1 : någotlunda bra , men de varken ville elr vågade ha honom kvar med tanke på de ungdomar som var placerade då.

familjehem nr 2 : inga kläder , knappt mat , psykisk och fysisk misshandel - polisanmälan finns, vittne som vittnat i olika förhandlingar om att han for illa , kontaktperson som flera ggr innan sagt till socialen om hur det låg och vad hon reagerat på,  akut borttagning av sonen.

familjehem nr 3 : fysisk och psykisk misshandel , akut borttaganing av min son.

familjehem nr 4 : psykisk misshandel , gap och skrik mot sonen, akut borttagning av sonen.

familjehem nr 5 : lever nu i misärliknande förhållande , får inga kläder , inga vinterkläder, hundar och katter som gör "utegörandet" inomhus , dela rum , inget eget utrymme , finns ingen dörr till det sk rummet som är avdelat med flertalet filtar hängandes från taket samt dörren är också
en gammal filt.
De sista fyra hemmen har inte varit godkända som familjehem , utredningarna har gjorts i efterhand och detta trots att det står i SoL - att barn får inte placeras för längre vistelse i hem som inte är utredda och godkända som familjehem.

Socialen tillåter med lagen i ryggen att min son verkligen far illa , det är ingen på Socialförvaltningen elr Socialnämnden som någon gång kontrollerat Annika Olssons påståenden eller skrivelser med fakta eller kontrollerat min skrivelser mot fakta - de få gånger jag har fått kännedom om när möten ska hållas.
Ej heller i förhandlingar så kontrolleras hennes uppgifter med mina uppgifter , jag har heller inte fått lämna motbevis och i de gånger jag har gjort det - så bortses de.

Hur får detta fortgå ..

Det finns ingen arbetsledning i min kommun , jag har även fått veta att de sista veckorna är det flera föräldrar som anmält Annika Olsson och Mörbylånga Kommun in till både Lst och JO.
Ändå sker det ingen förändring , är det någon som blir fövånad ?
Absolut inte jag i alla fall.

cicci

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #29 skrivet: 12 december 2007, 21:13:44 PM »
Vad ska man säga: SKANDAL! Jag vet att du kämpar för ditt barn, jag vet att du har rätt, men hur kommer vi vidare? Hela samhällsapparaten verkar vara korruppt och alla tjänstemän håller varandra om ryggen...
Vad är barnkonventionen annat än vackra ord?