Frfattare mne: forts på soc legala rätt att kidnappa och förtala  (lst 24949 gnger)

Tove Olsson

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 59
    • Visa profil
forts på soc legala rätt att kidnappa och förtala
« skrivet: 06 september 2006, 20:35:58 PM »
Förtydligande : efter mötet på Lst var jag i kontakt med den "kickade" kontaktpersonen och då berättade hon för mig att - hon hade varit i kontakt med soc om att hon fortfarande ville vara "vakt" åt oss. De sa nej , det fick hon inte. Hon hade sagt att umgänget fungerade bra och att hon INTE hade några anmärkningar på det eller i vår lägenhet . Så står det ju inte riktigt i mina papper så den gamla "vakten" bad jag då om ursäkt .
(Innan har jag blivit beskylld för att ha stöldgods från familjehemmet - allt från batterier , cigaretter, smycken , mobiler och pengar som ökade ju mer tiden gick och som de påstått jag köpt ny tv för , ja - allt som finns i ett hem.  Rena lögner och förtal från deras sida). Sedan kom det ett brev från soc där de anklagade mig för att tagit ut pengar från sonens konto som hans halvsyskon sparar på. Också lögn. Jag gick till min bank och min kontakt där printade ut ett konto-besked som visade att pengar överförs från MITT konto till HANS konto ,som jag har uttagsrätt på , och skickade ner det till soc. Ingen justering ändå. Då ringde jag soc-chefen och framförde klagomål hur man blir behandlad - inget hände. Jag tog ut 300 kr, i soc papper har hon skrivit 600 kr. Sonen hade fått veta att jag hade tagit många , många tusenlappar för honom !
Hade även fått brev där soc skrivit att hon träffar min son varannan vecka (ett tag varje vecka) för att "stärka hans självkänsla och frigöra honom från mig" !!!???
I december "lyckades" jag och mitt ombud Ulf Edling , Juristbyrån Öfver AB, bli inbjudna till Mörbylånga socialnämnds AU-möte.
Där satt soc-sekr Annika Olsson fortfarande och ljög : pengarna var inte från mitt konto . sonens halvsyster hade ringt henne under sommaren och sagt att jag tagit pengarna, min syster samarbetar med henne och min syster skulle tycka att det är bra att han är omhändertagen , alla kontaktpersoner är rädda för mig, jag jagar sonen så att han inte vågar lämna familjehemmet , jag skulle skämt ut sonen inför hans kompisar ,  sonen skulle vara livrädd för mig så att familjehemsmamman måste finnas i närheten hela tiden , det skulle finnas en läkare inblandad vid omhändertagandet , jag har fortfarande sådan brister , umgänge med mina släktingar eller mig fungerar inte då han mår väldigt dåligt av det , och LVU ska kvarstå då det fungerar sååå bra i familjehemmet osv.
Jag sa till socialnämndens ordförande Göran Backrot , socialchef Tommy Nyberg och enhetschef Tommy Ohlsson (2 andra som jag ej vet namnet på + Jonas Jansson) att det vara rena lögner., Tommy Olsson bemötte det hela med att vara väldigt otrevlig mot mig , Göran Backrot tyst , Tommy Nyberg tyst. Jag bad då Annika Olsson att gå och hämta kopior till mig där hon kunde visa vilken läkare och vad min syster samarbetat med henne om, och även dessa utredningar på mig och sonen tillsammans som hon hänvisar till som grund för LVU. Annika Olsson tittade ner i bordet hela tiden och behagade inte svara. Tommy Nyberg frågade henne då om det stämde det hon sa och enligt henne gjorde ju det givetvis, Nyberg bad henne då att skicka kopior till mig och det skulle jag naturligtvis få. HAR JAG ÄNNU INTE FÅTT.

Ola Eriksson

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 165
    • Visa profil
Re: forts på soc legala rätt att kidnappa och förtala
« Svar #1 skrivet: 07 september 2006, 20:29:00 PM »
Citat frn: "Tove Olsson"
Hade även fått brev där soc skrivit att hon träffar min son varannan vecka (ett tag varje vecka) för att "stärka hans självkänsla och frigöra honom från mig" !!!???

Jo det är DET DÄR man inte får göra! Dvs deras "behandling". Soc medger ju själva att de inte sysslar med att hjälpa familjer som har problem, och den förälder ( eller utomstående) som gör så där mot en annan förälder åtalas för psykisk misshandel av barn.

Vägra samarbeta med soc, de konstruerar bevis mot dig, de utreder ingenting. De tar aldrig tillbaka en anklagelse, de fogar nya lögner till gamla. Utredningen växer. När den är uppe i ca 50 sidor hjälper ingenting vad du säger. Om du inte ger vatten åt kvarnen , kan den inte mala.

Exempelvis:
"Vi fann bakterier i Ola Erikssons kompost, det luktade från ett gammalt utedass, i gräset kröp det smådjur". Barnet och fadern verkade inte ha någon känslomässig kontakt, de tittade inte varandra djupt i ögonen blah, blah, blah"  "Utredning om barn som far SYNNERLIGT Illa"

Jag släpper inte dem hit !! De har haft sin chans, och då vägrade de komma. Jag bjöd dem tre gånger, men de ville inte. De gick på hembesök hos min fd frus alkoholiserade fästman istället för hos mig, eftersom försökte lura henne att de skulle acceptera att han fick ersätta mig som far. Istället lurade de henne och bad länsrätten ta barnet ! Om mig har de skrivit att jag är svårt sinnessjuk, saknar verklighetskontakt och inte kan ta hand om mig själv. Allt detta, 27 sidor har länsrätten slängt i papperskorgen. Naturligtvis ska jag inte göra misstaget att släppa in brottslingarna i mitt hem en gång till då ! Om de skulle få komma nu är det ju förståss klart att de kommer för att konstruera bevis, eftersom de förlorat på allt vad de ljugit om.De är ju inte längre "objektiva utredare", de är ju min motpart, kriminella dessutom. Inte ska min motpart skriva utredningar om mig !!

Allt vad socialförvaltningen sysslar med är brottsligt.De brott som de sysslar med anser jag bör straffas i klass som krigsförbrytelser, eller brott mot mänskligheten. Slavhandel, kränkningar, som leder till självmord bland barn och föräldrar, terrorism. m.m  Följder lika svåra som krigsbrott.

De håller utredningshem och utredningar som koster hundratals miljoner. Om utredningarna visar att barnen mår bra, och familjen är bra, så omhändertar de barnen i alla fall. Det finns inga som helst regler de bryr sig om, så vänta dig inte något från dem.

Socialförvaltningens forntidsmänniskor stämmer in på de värsta dystropierna, samt även Frans Kafkas noveller Det hela liknar hr K som kallas till domstol i novellen " processen" . Han får inte veta varför. Han blir utskälld och förnedrad och krossad, men får inte veta varför. De ber honom återkomma nästa dag för att han ska få veta varför han döms.
Han går dit nästa dag, allt fortsätter på samma sätt: han får inte veta vad han anklagas för, han får bara höra hur dålig människa han är. Han kallas åter, igen och igen och igen. Processen pågår i flera veckor. Slutligen får han veta domen.

Hr K döms till döden, av orsaken att han inte tycker om sig själv, och frivilligt låtit sig underkastas domen över sig själv, så var därmed domen legitimerad. Hr K förs ut  för att avrättas, och inser att de hade rätt: om han bara hade vägrat lyssna på dem som ljög och förtalade honom för han hade accepterat att bli dömd av brottslingar och lögnare, och då hade han ju dömt sig själv samtidigt med dem.

Vägra accceptera deras "utredningar", vägra låta dem förnedra och kränka ditt barns och din relation ! Vägra besöka ditt barn tillsammans med förmyndare. När du går med på det, kommer ju ditt barn att se det som du kapitulerat som förälder. Har de tagit barnet från dig, så har de. Ansvaret är då deras. Skräms inte av de gärningar de gör som gör att DE förlorar sin salighet. Var ståndaktig, och tänk att dina barns öden må ligga i Guds händer, Bed och tänk på att du intet ont gjort, och att ditt barn inte förtjänar detta, då du intet annat kan göra än att fortsätta framhärda att du ska fortsätta vara okränkt som förälder, om Gud låter dina barn få återvända till dig.

susanna svensson

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 280
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 07 september 2006, 21:35:11 PM »
Läs steven pinkers bok ett oskrivet blad där får du massor med exempel på hur tron på att människans uppväxt påverkar hela hennes liv har orsakat oräklerliga övergrepp mot mäskligheten.
Hans bok visar även med tydlighet att om en människa utveklas åt ett negativt håll så beror det inte på föräldrarnas uppfostringmetoder utan i stället på biologiskt arv från föräldrarna att flytta barnet hjälper föga. Det enda stöd för socialpåverkan som i vuxen ålder påverkar en mäniskas beteende är i så fall val av vänner under tonåren.
Denna bok borde vara obligatoriskt för alla socialarbetare som letar ögonkontakt mellan barn och föräldrar och hankar ner på om barnet verkar för svakt ankutet till sina föräldrar eller för starkt

Tove Olsson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
forts på socialens legala rätt att kidnappa
« Svar #3 skrivet: 18 september 2006, 23:47:07 PM »
En tid efter mötet på soc så ringde jag upp halvsystern. Efter en stunds prat så sa jag att jag var besviken på henne och hon undrade givetvis varför , jag sa att det var av den anledningen att hon ringt Annika Olsson och sagt att jag skulle ha tagit pengar som hon sparar till sonen. Hennes svar var : vem är det ?!. Jag berättade att det var soc och vad Annika Olsson hade skrivit i brev till mig och vad hon sagt på mötet. Då sa hon att hon hade INTE ringt soc och sagt det, utan (återigen) så var det familjehemsmamman som ringt henne och frågat om hon sparade till honom. Där kom ånyo en ny lögn från familjehemmet som Annika Olsson skrev in. Jag bad halvsystern att gå till hennes bank och be dem skicka kopior till soc eller mig. Tyvärr har jag inte sett några. Halvsystern berättade även om vilka lögner familjehemsmamman sagt om mig.
Mitt ombud , Ulf Edling, har också skickat kopia till Annika Olsson att "kontot tillhör mig", men ingen justering och han sa även det på mötet, ingenting hände. (jag fick veta att socialchef Tommy Nyberg skällt på soc.sekr Annika Olsson och enhetschef Tommy Ohlsson efter mötet, på hur de hade bemött Ulf Edling och mig).
Beslutet som kom var att LVU:t skulle fortsätta pga av mina brister !!! och att umgänge skulle ske med kontaktperson, utan motivering. Inte nu heller fick vi fira jul och nyår med sonen för Annika Olsson, för han skulle vara i familjehemmet och sedan ner till sin pappa för umgänge...
Efter det nya beslutet så låg Ulf Edling verkligen på , genom brev telefonsamtal och mail, till Annika Olsson om ett möte där vi skulle prata om umgänget och mina önskemål. INGET gehör , han vände sig till enhetschefen Tommy Ohlsson - samma nonchalans. Efter kontakt med socialchef Tommy Nyberg så kom äntligen en "inbjudan" till ett möte. Vi hade varit i kontakt med den "kickade" kontaktpersonen och frågat om hon kunde tänka sig att vara vakt - och det kunde hon, för vi tänkte att då kommer umgänget i gång ganska snart. Oj, så fel. När vi kom till mötet med Annika Olsson så skulle även Tommy Ohlsson närvara. Det mötet började med att Tommy Ohlsson sa : vi har ingen negativ uppfattning om dig Tove , (eller hur - det finns inte ett positivt ord om mig i deras papper) för att i nästa sekund bli otrevlig för att jag hade kontaktat "vakten", hur fel det var och det kunde absolut INTE JAG AVGÖRA vem som skulle anställas för det. Jag upplyste då honom om att det var Ulf Edling som pratat med henne för att umgänget skulle komma igång och att hon ville. Då svarade Tommy Ohlsson att det kunde hon heller inte avgöra eftersom hon var anställd på andra villkor. Soc.sekr Annika Olsson satt tyst som vanligt i början, men kom snart i gång med sina gamla och nya lögner. Jag bad henne om kopiorna som hon hänvisade till på mötet och som jag blivit lovad att få. Enhetschef Tommy Ohlsson sa att de skulle skickas till hem till mig,(har jag fortfarande inte fått och det av den anledningen att det FINNS INGA papper att kopiera , det är bara Annika Olssons lögner som ligger bakom). Då kom nästa slag : de hade redan tagit ett beslut ! utan vår vetskap, om vilken dag , klockslag och en helt ny kontaktperson som skulle vara med oss vid umgänge. Det skulle komma brevledes till oss inom ett par dagar !!!Återigen använder Mörbylånga socialförvaltning sin egna lag , inte den som kommer från högre ort och som hela landet SKA rätta sig efter...

Tove Olsson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 05 oktober 2006, 00:22:39 AM »
Efter att den nya kontaktpersonen tagit kontakt med mig och vi träffades över en kopp kaffe i Kalmar , så fick jag veta att jag skulle få umgänge veckan efter. Vilken lycka jag kände då , men , säg den lycka som vara...
Samma dag som umgänget skulle ske så ringde mitt ombud Ulf Edling strax efter lunch och sa : Att enhetschef Tommy Ohlsson ringt honom och sagt att familjehemsmamman hade ringt och att hon var ledsen , nedstämd och helt förstörd pga mig !!!. Hon påstod att jag skulle ha varit otrevlig mot henne i Färjestaden utanför en affär. Jag förnekade detta då jag inte har gjort detta , jag blev ledsen och arg över dessa falska anklagelser från henne igen och sa att hon gör allt för att hindra oss från att träffas.  Mitt ombud Ulf Edling ringde till Tommy Ohlsson och sa att jag förnekar detta - då kom nästa överraskning. Jag skulle ha tagit tag i både hennes kundvagn och i henne och "ruskat"runt och dragit och slitit och gapat och skrikit och hotat henne.!?. Jag sa då till mitt ombud att nu vill jag ha en polisanmälan på detta och gör inte soc eller famíljehemsmamman en så gör jag en anmälan . Enhetschefen Tommy Ohlssons svar var : " Det är inte så bra ur Toves synvinkel då det finns ett vittne till allt"???. Ombudet Ulf Edling sa då att gör de ingen anmälan så kommer jag att göra en. Svaret från Tommy Ohlsson var :" jaha , men det är inte bra för henne men vill Tove ha en anmälan så ska det givetvis göras en ". !!!

Ola Eriksson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 07 oktober 2006, 17:24:48 PM »
Jag sa då till mitt ombud att nu vill jag ha en polisanmälan på detta och gör inte soc eller famíljehemsmamman en så gör jag en anmälan . Enhetschefen Tommy Ohlssons svar var : " Det är inte så bra ur Toves synvinkel då det finns ett vittne till allt"???. Ombudet Ulf Edling sa då att gör de ingen anmälan så kommer jag att göra en. Svaret från Tommy Ohlsson var :" jaha , men det är inte bra för henne men vill Tove ha en anmälan så ska det givetvis göras en ". !!!

Det vore bra om de tvingas komma till skott. För ondskan har svårare att verka i öppet dagsljus. Det enda som kan hjälpa dig är att du lyckas få detta känt. Förnedringssamhället har säkerligen inget att erbjuda dig. Hoppas att nassegrisarna inte lyckas knäcka dig med trakasserierna.

Jag lyckades faktiskt slå tillbaka ett angrepp för 8 år sedan, genom att mailbomba kommunens mailadresser. Jag skickade iväg ca 150 brev till varenda adress jag fick tag på på sociala och till politikerna. Då drog de öronen åt sig, när de ser att man kan slå tillbaka.

Ola Eriksson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 08 oktober 2006, 14:43:03 PM »
Jag sa då till mitt ombud att nu vill jag ha en polisanmälan på detta och gör inte soc eller famíljehemsmamman en så gör jag en anmälan . Enhetschefen Tommy Ohlssons svar var : " Det är inte så bra ur Toves synvinkel då det finns ett vittne till allt"???. Ombudet Ulf Edling sa då att gör de ingen anmälan så kommer jag att göra en. Svaret från Tommy Ohlsson var :" jaha , men det är inte bra för henne men vill Tove ha en anmälan så ska det givetvis göras en ". !!!

Sociala polisanmälde mig för psykisk misshandel av mina barn, då de menade att vi låtit barnen få kännedom om vår konflikt ( En formulering som ALLTID fungerar, då det är omöjligt att under fyra år leva utan umgängesavtal, utan att barnen får veta något om de konflikter detta för med sig)

Sociala tyckte däremot att det var helt okey att posta en 19 sidor lång utredning till min äldre son personligen, där vi båda föräldrar smutskastades.

Lär av våra fiender, de är våra bästa lärare hur kampen ska föras.

Polisanmäl dem för psykisk misshandel av dina barn, berätta om hur de har förnedrat dig inför dina barn, hur de använder dina barn som segertroffeer, hur barnen far illa av att slitas hit och dit, och inte tillåts ha en relation med dig, utan endast en relation genom en vakt från socialförvaltningen.

Påtala att sociala inte bevisat att det finns några extraordinära skäl till denna vakt ( typ övergrepp eller misshandel), utan att denna vakts enda syfte är att rasera din relation som just förälder till barnet, så att barnet inte ska kunna komma tillbaka till dig, vilket det SKA enligt vårdplanen BIC.

Hur ska det isåfall kunna gå till om du inte får träffa barnet med den relation ni hade under den tid ni levde tillsammans ? Polisanmäl, de tar en större risk om de ska ställa upp på ett anmälningskrig.

Inte för att förnedringssamhället kommer att ingripa, men om du mailbombar dem och anmäler dem, så kommer du att röra om i skithögen. Skit luktar om man rör om i den, och information sprids mellan anställda inom detta ondskans ministerium om brott som ansvariga har begått där. Detta kan användas av andra personer mot dem, när de vill göra karriär. Det kan inte vara bra för någon i ansvarig ställning att deras brott blir till allmänn kännedom för deras konkurrenter i karriären.De som bränt fingrarna på allt för många brott, blir de tvungna att ställa åt sidan, eftersom dessa personer kan hota deras gemensamma framtid.

Ola Eriksson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 09 oktober 2006, 19:06:48 PM »

Mera ideer om hur man ska bekämpa dem..

Skaffa dig ett elektroniskt fickminne ! Det är absolut oumbärligt, i synnerhet om du ska ge dig in i ett anmälningskrig. Skaffa dig inte ett för billigt minne, utan ett med bra ljudkvalitet, ca 1000-1500 kr. Du tankar upp ljudfilerna på datorn. Spela in alla telefonsamtal med dem, spela in alla möten du har med ditt barn, alla samtal med fosterföräldrarna. Skriv ut de viktigaste samtalen på papperskopior, när du lämnar in till åklagaren. Tala om åt dem att du spelat in allt sedan ett halvt år tillbaka, och att åklagaren nu tittar på detta.

Ett annat sätt att röra om i skithögen, som jag tidigare nämnde, är att när du ska tala med någon högre tjänsteman om hur de behandlat dig: gå inte in på kontoret, när tjänstemannen vill att samtalet "ska föras diskret".
För samtalet istället med hög röst ute i korridoren, så att alla hans kollegor får höra vad han gjort. Sådant vill de veta, och det är användbart för dem i deras interna intriger.Dessa människor är inte bara ondskefulla mot oss, utan det pågår ett kontinuerligt maktkrig mellan dem själva också. Utnyttja det ! Ställ till skandal där; de vågar inte göra något, när de står upp till näsan i skit.

Vad du möjligen kan riskera är att de kallar dig oförskämd, kommunist, gaphals etc. Men det är bättre än att de kallar dig bakom ryggen svag och medgörlig, och tror att de kan förutse vad du kommer att göra när de trakasserar dig.

Tove Olsson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 10 oktober 2006, 02:09:53 AM »
Trots allt blev det umgänge framåt kvällen. Vilken underbar känsla det var att äntligen få se och träffa honom och ge honom en stor kram. Bara detta att kunna få prata med honom och umgås. Det var inte långt att tårarna kom på mig. Umgänget fungerade väldigt bra och det kändes jättebra att ha honom hemma igen , trots att det bara rörde sig om ett antal timmar.
Det gick bara ett par dagar så fick jag höra att familjehemsmamman gick omkring och sa att umgänget fungerade inte med hans mamma , han far väldigt illa av mig och mår dåligt pga mig , ingenting fungerade för honom efter att han hade träffat mig !!!. Alltså återigen kommer det från henne och inte från kontaktpersonen.
Då förstår ni kanske vad även sonen har fått höra för "sagor och påhitt".
Allt för att förstöra för oss.
Sedan tog det ungefär en vecka så fick mitt ombud Ulf Edling höra från soc.sekr Annika Olsson att det blev inget umgänge - maginfluensa och han for så illa av att träffa mig och han mår dåligt av mig !!!.
När jag varken fått telefonsamtal eller brev med kallelse från polisen så ringde jag själv upp dem i Kalmar och efter några omkopplingar så fick jag prata med en kvinna. När jag förklarat vad det gällde så bekräftade hon att soc.sekr Eva Frisen gjort en anmälan mot mig där jag var anklagad för olaga hot och ofredande. Jag begärde att få en kopia på den hemskickad och det fick jag efter ett par dagar. I den fanns inget vittne upptagen !!!. Och den var nedlagd !!!. I flera dagar försökte jag komma i kontakt med åklagaren utan att lyckas , pratade med en kvinna som inte kunde svara på varför den var nedlagd då det var allvarliga brott - en möjlighet var att soc dragit tillbaka den !?. Efter ytterligare ett par dagar så pratade jag med en åklagare - nej , de hade inte uppgivit något vittne och nej , han hade inte pratat med familjehemsmamman eller soc coh nej , han tänkte inte ta upp den igen. Jag bönade och bad att han skulle ta upp den , men nej - jag skulle vara glad att den var nedlagd eftersom det var allvarliga brott jag var anklagad för !!! och de kunde inte bevisa att jag att jag gjort det de anklagar mig för !!! och jag kunde inte bevisa att jag inte gjort det !!! , de hade prioriteringar för hur de ska använda skattemedel och jag skulle glömma allt för för det var det bästa för mig !!!.
Jag gjorde då en motanmälan angående falsk tillvitelse.
Veckan efter var jag på möte med mitt ombud eftersom vi skulle in till förhandling och han skulle även prata med den tidigare kontaktpersonen som vi kallat som vittne. Vi pratade om anmälningarna och det sista jag sa tilll Ulf (som ett skämt) var att soc och deras advokat (ja , ni läste rätt, de hade anställt ett eget ombud) givetvis skulle de ta och hålla en predikan om deras anmälan mot mig. Ulf sa nej , det kan de inte göra för den blev ju nedlagd. Ack så fel han hade och ack så rätt jag hade.
Tyvärr blev också min anmälan nedlagd , det brevet fick jag lagom till förhandlingen.
Jag har fått lära mig att i Rättssalen ska respekt visas - inte vad det gäller soc och deras advokat - domare , nämndemän sitter och skrattar med soc i deras kränkningar mot mig. Och när jag motsätter mig deras kränkningar så är det jag ! som blir tillsagd av domaren !?.
Jo då , det var en predikan från soc´s advokat om deras anmälan mot mig , men vad soc inte sagt eller lämnat ut i dokumenten till honom var att den var nedlagd och han kände inte till att jag gjort en motanmälan. Soc lämnar med andra ord inte ut sanningsenlig fakta ens till sitt ombud , de skriver ihop så att det ska passa deras syften för stunden. Mened i Rättssalen gäller inte myndigheter.
Kontaktpersonen vittnade sakligt och rättvist , ändå blev det efterhandskonstruktioner från soc. T ex att min son var livrädd för mig , att jag pratar illa om familjehemmet på umgänget, att han inte skulle få mat eller kläder i familjehemmet , att jag varit överallt i Färjestaden och sprungit efter honom för att dra in honom i bilen och jag skulle även ha varit otrevlig mot familjehemmet. Jag skulle återigen ha varit i skolan samt att familjehemmmet kände sig tvungna att ha låst överallt ifall jag skulle dyka upp. Sist men inte minst - kontaktpersonen hade sagt något helt annat till soc om hur det "verkligen hade fungerat och skett" under umgänget , att kontaktpersonen satt och vittnade under ed brydde de sig inte om. Och domare och nämndemän godkänner det ! - allt positivt för och om oss från henne , det togs bort , - allt mitt ombud lämnat in som överbevisar soc , det togs bort
Lagen är absolut inte lika för alla.
Efter förhandlingen kom ett brev från polisen med en kallelse angående min anmälan , jag trodde att någon i Rättssalen varit i kontakt med polisen , jag körde in till Kalmar och in till kriminalinspektören - där kom besvikelsen.
Jag skulle inte blivit kallad för den var ju nedlagd - breven hade tyvärr gått omlott. Men jag hade ändå trots det ett bra samtal med honom där jag ställde många frågor till honom och han var så trevlig och besvarade de flesta. Jag var även i kontakt med en annan åklagare som inte kunde svara på varför min anmälan blev nedlagd utan att de hade varit i konakt med dem som berördes. Han ansåg också att det var allvarliga brott men "trots allt var ju jag i konflikt med socialen eftersom min son var omhändertagen så någon sanning ligger troligtvis bakom och han förstod så väl att man kunde säga ord man inte menar och ibland göra sådant man inte bör göra" !!!.  Då bad och bönade jag på nytt att de skulle tas upp. Men nej , nedlagt var nedlagt och det skulle jag vara tacksam för. När jag sa att man kommer visst långt på lögner och förtal i dagens samhälle så fick jag höra att så skulle jag inte anklaga soc, för både de och familjehem rättade sig efter socialtjänstlagen. Undrar fortfarande vilken planet han kommer ifrån .
Jag fick heller inget svar på hur han tyckte att jag skulle få fram sanningen...
Inte hellet något svar när jag frågade om det var lagligt för soc att förvanska fakta ... och göra egna "förfalskade läkarutlåtande"...
Inget svar på frågan hur socialen kan begå mened på mened i Rättssalen...
Heller inget svar på hur de kan lägga ned misshandelsanmälan mot min son som han fått uppleva i socialens regi... samt psykisk misshandel mot honom...
Det lilla svar jag fick var : Jag tycker Tove , att du ska diskutera detta med ditt ombud eller ta kontakt med Länsstyrelsen...
Precis som om jag inte gjort det ett flertal gånger.

Ola Eriksson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 10 oktober 2006, 11:32:36 AM »
När jag varken fått telefonsamtal eller brev med kallelse från polisen så ringde jag själv upp dem i Kalmar och efter några omkopplingar så fick jag prata med en kvinna. När jag förklarat vad det gällde så bekräftade hon att soc.sekr Eva Frisen gjort en anmälan mot mig där jag var anklagad för olaga hot och ofredande. Jag begärde att få en kopia på den hemskickad och det fick jag efter ett par dagar. I den fanns inget vittne upptagen !!!. Och den var nedlagd !!!. I flera dagar försökte jag komma i kontakt med åklagaren utan att lyckas , pratade med en kvinna som inte kunde svara på varför den var nedlagd då det var allvarliga brott - en möjlighet var att soc dragit tillbaka den !?. Efter ytterligare ett par dagar så pratade jag med en åklagare - nej , de hade inte uppgivit något vittne och nej , han hade inte pratat med familjehemsmamman eller soc coh nej , han tänkte inte ta upp den igen.
/../

Jag tror att du tjänar på ett anmälningskrig. Verkar som att du heller inte har speciellt svaga nerver, och skulle orka hålla ut en längre tid. Jag föreslår att du inriktar dig på att försöka styra konfrontationten mot högre ansvariga tjänstemän. De kan exponeras inför massmedia och allmänhet.

En annan sak: om du lyckas få någon av dem inför domstol, har de mycket små möjligheter att begära sluten rättegång, i synnerhet om du lyckats dra dit föreningsfolk och journalister. Domarna kommer att vara mindra arroganta då och den högre tjänstemannen kommer att bli lättare att ha att göra med om du kan ordna en situation där hans beteenden kan orsakan honom problem.Tala om i förväg åt dem att du ska ta kontakt med föreningar och massmedia, att du har bandat bevismaterial, och förr eller senare kommer att få igenom detta till en rättegång, då kanske de drar sig för att möta dig i en rättegång.

Vi är ju alla vana vid att inte ha så stora chanser,men man kan ju i alla fall ägna sig åt att bygga hypoteser om hur man kan gå tillväga. Till slut lyckas det; inte för alla: men för de som kämpar länge och väl.

Ola Eriksson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 10 oktober 2006, 14:34:17 PM »
När jag varken fått telefonsamtal eller brev med kallelse från polisen så ringde jag själv upp dem i Kalmar och efter några omkopplingar så fick jag prata med en kvinna. När jag förklarat vad det gällde så bekräftade hon att soc.sekr Eva Frisen gjort en anmälan mot mig där jag var anklagad för olaga hot och ofredande. Jag begärde att få en kopia på den hemskickad och det fick jag efter ett par dagar. I den fanns inget vittne upptagen !!!. Och den var nedlagd !!!. I flera dagar försökte jag komma i kontakt med åklagaren utan att lyckas , pratade med en kvinna som inte kunde svara på varför den var nedlagd då det var allvarliga brott - en möjlighet var att soc dragit tillbaka den !?. Efter ytterligare ett par dagar så pratade jag med en åklagare - nej , de hade inte uppgivit något vittne och nej , han hade inte pratat med familjehemsmamman eller soc coh nej , han tänkte inte ta upp den igen.
/../

Prova även att gå till tingsrätten och söka i deras dator efter namnen på de inblandande, så får du se vad du får fram. Har du provat att ringa Länstyrelsens tillsynsenhet ? Jag vet att de är bortkopplade från tillsyn, men de kan inte neka dig att beställa utdrag över vilka som blivit anmälda dit. Kolla dessa personer. Prova även att ringa socialstyrelsens och socialdepartementets tillsynsenheter. Även det är meningslöst, men du oroar dem.

Be om utdrag från JO:s register över personer som blivit JO-anmälda, sammanställ alltihop, och ta med det på en rättegång. Du kommer att få fram mycket information, för de här personerna har alla massor av anmälningar på sig, men sådant kommer sällan till allmänhetens kännedom via massmedia, så du måste ta fram den informationen själv.

Påpeka gärna för sociala att nu, när de har gått så långt de kan gå behöver du ju inte längre kompromissa då du inte har något mer att förlora längre.

Tove Olsson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: 22 oktober 2006, 19:33:05 PM »
Jag har varit i kontakt med Länsstyrelsen ett flertal gånger under min "bekantskap" med socialen.
Även mitt ombud Ulf Edling har skickat in en diger bunt med klagomål och anmälan dit. Socialen har inte behövt att svara eller lämna bevis för deras underlag till Lvu - svaret har varit att "det har vi bemött så många gånger" och det har Lst nöjt sig med.
Jag skickade in en anmälan till Länsstyrlsen i Juni och den har jag inte fått svar på än.

Den 20/9 var jag på ett vårdnadsutredningsmöte i Kalmar, efter en stunds samtal fick jag veta att pappan två dagar tidigare hade dragit tillbaka sin ansökan om enskild vårdnad. Bra tänkte jag , en positiv upplysning för en gångs skull ... trodde jag , ja.
Sedan fick jag veta att min son , torsdagen den 14/9 , flyttats akut från familjehemmet i Färjestaden !!!. Jag blev ledsen , tjurig och sedan arg. Jag visste ju ingenting om detta.
Utredarna visste inte exakt vad som hänt mer än att en akut situation uppstått i hemmet och mellan familjehemsföräldrarna !?. Ingen kunde svara på om min son var inblandad eller vad han fått uppleva.
Han är nu ca 20-25 mil ifrån mig !!!?.

Varför väljer socialen att ta bort klagomål , kritik och synpunkter som kommer från mig , mina släktingar och kontaktperson ?
Svaret är enkelt - Socialförvaltningen i Mörbylånga erkänner inga fel eller offrar soc.sekr Annika Olsson , Eva Frisen eller enhetschef Tommy Ohlsson ... nej , de offrar min son - kostar vad det kostar vill.

När jag kom hem på kvällen så fanns det ett B-brev !! från soc.sekr Annika Olsson med en väldigt vag förklaring till vad som hänt - "att familjehemsföräldrarna ska separera och att det varit turbulens hemma pga detta och att min son inte mått så bra av striderna hemma"...???!!!

Soc visste ju om att det fanns problem i familjehemmet under en längre tid , det är ju klart och tydligt nu , annars hade det ju inte blivit en akut förflyttning en torsdag.
Var är deras trovärdighet i dag ?

Hur länge ska de få misshandla min son med lagen som stöd ?

Den 21/9 ringde jag in till Länsstyrelsen i Kalmar och berättade om vad som hänt. Jag ville veta om jag skulle göra ett tillägg på min tidigare anmälan eller om jag skulle göra en ny. Jag blev rekommenderad att skriva en ny anmälan och det gjorde jag samma dag. Så nu väntar jag svar på två anmälningar.

Jag har fortfarande inte fått något brev, beslut med underlag eller någon förklaring till vad som hänt min son från Socialnämnden.
Fem veckors nonchalant tystnad från deras sida...

Tove Olsson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: 17 augusti 2007, 20:08:44 PM »
Min son blev misshandlad även fysiskt och psykiskt i detta  familjehem.
Den 14/9-06 gick min son själv till socialen och sa : Jag står inte ut en sekund till i det jävla dårhuset.
Tillsvar fick han : Du får inte flytta hem till mamma.

Socialen , Annika Olsson , valde att återigen ta familjehemmet i försvar och vända det mot mig och min son.

Trots "småkritik", Kritik till Allvarlig Kritik från Lst så fortsätter de att vända ALLT mot mig och min son. Hur kan detta fortsätta ?
Annika Olsson fortsätter att hänvisa sina egna utlåtande utan att Socialnämnden eller Länsstyrelsen kontrollerar fakta.

Jag har fått veta idag att det hon hänvisar in till Kammarrätten denna vecka inte är hela sanningen.

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #13 skrivet: 18 augusti 2007, 19:02:16 PM »
Den 14/9-06 gick min son själv till socialen och sa : Jag står inte ut en sekund till i det jävla dårhuset.

Socialen , Annika Olsson , valde att återigen ta familjehemmet i försvar och vända det mot mig och min son.

Trots "småkritik", Kritik till Allvarlig Kritik från Lst så fortsätter de att vända ALLT mot mig och min son. Hur kan detta fortsätta ?
Annika Olsson fortsätter att hänvisa sina egna utlåtande utan att Socialnämnden eller Länsstyrelsen kontrollerar fakta.

Jag har fått veta idag att det hon hänvisar in till Kammarrätten denna vecka inte är hela sanningen.

Detta är en hemsk historia. Jag hoppas du orkar, och jag känner att det är nog nödvändigt att vi alla stödjer dig mer. Jag ska börja skriva här igen i alla fall.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #14 skrivet: 18 augusti 2007, 19:03:13 PM »

Detta är en hemsk historia. Jag hoppas du orkar, och jag känner att det är nog nödvändigt att vi alla stödjer dig mer. Jag ska börja skriva här igen i alla fall.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna