Frfattare mne: "Överlevar" sekter på nätet.  (lst 33820 gnger)

Sunny

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 87
    • Visa profil
re reine
« Svar #45 skrivet: 06 juli 2006, 16:40:43 PM »
Var jag är med  o på vilket vis har ingen här någonting med att göra .
Inte du heller:Jag vet inte vem du är?

Jag kan bara säga att jag var bland de första att tänka tanken om föreningen då för 20 år sedan men jag befarade detta reultatet eftesom det handlar om så trasiga människor .

Om det tröstar dig så står det numera vid inlogg att man inte får denna förening

Jag bryr mig inte om vad R har för ställning här men ifall föreningen du nämner har börjat predika aga så är den ännu mera illa ute än förut

Jag undrade således över sakfrågan: Är inte intresserad av fröken Ruby.

Fann dock att detta inte är en gästboksfråga utan en som måste upp i styrelsen. I gästboken skriver en massa anonyma folk som bara är ute  efter bråk.

reine

• Gst
"Överlevar" sekter på nätet.
« Svar #46 skrivet: 06 juli 2006, 20:06:22 PM »
Varför diskuterar du då Ruby på Styvbarns sida och varför påstår du där att du tillskrivit Ruby om dina synpunkter om du inte är intresserad av henne? Varför förfasar du dig över att hon är ombud för Stulen Barndom där och påstär här att det inte är henne du vill hänga? Fegt!

Sunny

• Newbie
  • *
    • Visa profil
re R
« Svar #47 skrivet: 06 juli 2006, 23:54:47 PM »
Du verkar ha problem med din läsförståelse???
Ta det lite långsammar så går det bättre.
Jag är inte ett dugg intresserad av Rubys person.
Bara ifall hennes åsikter var bara henns eller om de "smittat"
Jag skulle aldrig kunna skriva o fråga ifall Rubys åsikter om barnaga var någonting man tog kraftfullt avstånd ifrån utan att fråga henne sjäv först: Det hade varit urfegt?
Eller skrivit under ett nick. Gör du så?

Jag är intresserad av en sak:
Att Samhällets styvbarn ( där jag har så många i vän o bekantskapsskretsen o även ingift släkt) INTE vill bryta emot svensk lag ang barnaga.

Sedan får ni slåss med varandra här inne bäst ni ids. Er förening får ju inte nämnas hos SS så jag anar hur styrelsen ställer sig men jag inväntar ett personligt möte.

Om du tänker skriva mera till mig ,viket jag avråder ifrån, så räkna bara med svar ifall du uppger ditt rätta namn: Jag är så trött på alla fega galningar här som tror att de kan vräka ur sig vad som helst o förbli anonyma.
Hört talas som IP adress???

reine

• Gst
« Svar #48 skrivet: 07 juli 2006, 02:08:25 AM »
Jodå, jag vet allt om ip-adresser och om hur man manipulerar dem och att det bara är polisen som kan spåra personen bakom ip. Jag har lärt mig allt må du tro på de här forumen, inget är mig främmande längre.
Ruby har inte smittat någon, det är en epidemi men inget R, har startat. Hon har bara skapat ett utrymme för dem som delar hennes åsikter. Inget konstigt med det! Återigen, det handlar om ideer, inte om personer. Ifrågasätter man andra, får man tåla att själv bli ifrågasatt! Och du gillar ju inte det Sunny - varför ska andra då utsättas för det? Varför ska Ruby korsfästas för åsikter som hon delar med så många? Hon står ju för det hon säger i alla fall, det är mer än vad man kan säga om de andra föreningarna som serverar (Och här lånar jag ett uttryck från Ola): En blandning av vodka och mjölk?

An eye for an eye and a tooth for a tooth!

paraphilia

• Gst
« Svar #49 skrivet: 07 juli 2006, 09:43:24 AM »
Ni inser att ni retar upp er över en småsak?

reine

• Gst
« Svar #50 skrivet: 07 juli 2006, 10:21:09 AM »
Trodde att du gillade att diskutera små "saker" paraphilia???

Sunny

• Newbie
  • *
    • Visa profil
re Reine
« Svar #51 skrivet: 07 juli 2006, 22:56:40 PM »
LoL

Xenu

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 7
    • Visa profil
« Svar #52 skrivet: 10 juli 2006, 11:26:13 AM »
Aj vilken otäck tråd!

En ökänd nätpedofil som sitter och försöker få igång ett korståg mot unga sköra tjejer som varit utsatta för övergrepp.

Det är tydligen viktigt att de stackars små tjejerna skall bli "krossade". Att "krossa deras argument", som pedofilen uttrycker det.

Och målet skall alltså vara att de enda forum som skall få finnas är de som förmedlar pedoffilens egna självutnämnt "objektiva" och "neutrala" så kallade "information".

Blä, jag blir rätt illamående, faktiskt.

Sen vad gäller andrumforum så är den communityn givetvis på gott och ont. Vad man får hålla i minnet är att dess syfte är mycket begränsat. Det är inte ett debattforum, det är inte en kontaktförmedling, och det är inte en grupp för hjälp till självhjälp. Det är enbart ett dialogforum för att prata av sig, för att sätta ord på sina känslor och upplevelser. För att bli lyssnad till utan att bli kritiserad och ifrågasatt.

Andrum har varit mycket värdefullt för många. Säkert har det även fått en och annan att gräva ner sig djupare i självdestruktivitet. Som sagt, det är på gott och ont. För min del tycker jag att det är bra att den finns.

Vad gäller människorna där så varierar deras vettighetsnivå rejält. Vissa hör till de vettigaste människor jag pratat med, andra verkar helt hispiga.

Sunny, vad gäller dina erfarenheter så har jag full förståelse för dem. Delar dem även delvis.
Vad du dock bör komma ihåg är att Andrum många gånger blivit utsatta för Pluxor ("paraphilia", som startade denna tråd) och kanske även för andra pedofiler. Han/de låtsas vara överlevare, för att efter hand börja smyga in propaganda för att pedofili är bra och för att offren får skylla sig själva och så vidare. Det är i det läget lätt att bli paranoid.

reine

• Gst
« Svar #53 skrivet: 10 juli 2006, 11:31:17 AM »
Ja, det här med hur man smyger in propaganda på detta och närliggande forum, det är ganska intressant och som du säger Xenu, vettighetsgraden varierar enormt. Sedan är det väl så att förutom att frälsa redan frälsta så är det ju lättare att skaffa sig anhänhgare bland människor som är lite sargade och skadade och som kanske av den anledningen brister i omdöme. Det är som med den där smygreklamen du vet - man ser den inte egentligen, men den gräver sig in ändå! Och detta gäller ju inte bara pedofili!

Sunny

• Newbie
  • *
    • Visa profil
re Xenu
« Svar #54 skrivet: 10 juli 2006, 19:03:41 PM »
Ja ifall man svikits grovt av den man normalt förväntar sig beskydd av så är nog inte paranoisa så långt undan?
 Efter mina erfarenheter i fosterhemmet litade jag inte på människor alls.
 Mötet med pappa  cementerade den inställningen.
 Jag litar i dag på hundar!

Sunny

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Paidos
« Svar #55 skrivet: 24 augusti 2006, 17:05:55 PM »
Har du raderat i ditt inlägg
Jag minns inte längre vad det stod?

reine

• Gst
« Svar #56 skrivet: 27 augusti 2006, 10:09:11 AM »
Sunny skrev om svårigheterna att lita på människor. Det kan jag skriva under på och inte minst gäller detta alla de som använder sig av nätet för att leva ut sina lustar. Jag tycker det är bedrövligt att folk har ett sådant behov av att vara något annat än vad de är och ganska nyligen har jag fått kläm på att en av dem jag litat på bara varit en stor bluff hela tiden. Då föredrar jag faktiskt personer som Pluxor som man snabbt genomskådar, dem kan man ta avtånd ifrån, men de manipulativa, de som sakta sår sina frön och skaffar sig makt och inflytande över andra, dem retar jag mig på. Likaså retar jag mig på alla propaganda som sprids på detta och andra forum om hur samhället är beskaffat etc. Det verkar som om man inte tilltror folk att skaffa sig en egen uppfattning om någonting. Det mals och det mals om samma saker, samhället är skit, soc gör alltid fel etc. Självklart tycker man så om man är drabbad själv, det är ju naturligt och självklart ska man försöka ändra på sådant som är fel, men det mesta verkar bara utmynna i en massa gnäll tycker jag och onödiga motsättningar. Jag gillar inte tonen på det här forumet och därför går jag också sällan in och skriver här.

Och, ja, jag gillar också hundar därför att de inte kan förställa sig!

Sunny

• Newbie
  • *
    • Visa profil
re Reine
« Svar #57 skrivet: 27 augusti 2006, 19:02:38 PM »
Jag är ju en vuxen människa med en ganska krass människosyn men går ändå på en del minor därför att jag själv är rak!

Jag tror i det längsta att jag missuppfattat den /de som ljuger för mig på nätet. Jag kan helt enkelt inte förstå vitsen med att hitta på personer som inte ens finns.
Även jag kan självklart debattera med den som har  motsatt åsikt om saker o ting: Det är ju det som skapar debatten.

Pluxor är som regel rak i sina argument: att jag kan besvara  dem betyder inte att jag själv är pedofil eller förgriper mig på mina egna barn vilket något ljushuvud hade fått för sig!

Ja hundar är reko!
Bara man inte lägger sig i deras revirstrider:
Här är vi både nybitna o nyvaccinerade emot stelkramp!

I naturen ska den unga hunden sätta sig på den gamle men vi är ju människor så vi vill inte gå med på att förödmjuka den gamla trotjänaren *ler*