Aj vilken otäck tråd!
En ökänd nätpedofil som sitter och försöker få igång ett korståg mot unga sköra tjejer som varit utsatta för övergrepp.
Det är tydligen viktigt att de stackars små tjejerna skall bli "krossade". Att "krossa deras argument", som pedofilen uttrycker det.
Och målet skall alltså vara att de enda forum som skall få finnas är de som förmedlar pedoffilens egna självutnämnt "objektiva" och "neutrala" så kallade "information".
Blä, jag blir rätt illamående, faktiskt.
Sen vad gäller andrumforum så är den communityn givetvis på gott och ont. Vad man får hålla i minnet är att dess syfte är mycket begränsat. Det är inte ett debattforum, det är inte en kontaktförmedling, och det är inte en grupp för hjälp till självhjälp. Det är enbart ett dialogforum för att prata av sig, för att sätta ord på sina känslor och upplevelser. För att bli lyssnad till utan att bli kritiserad och ifrågasatt.
Andrum har varit mycket värdefullt för många. Säkert har det även fått en och annan att gräva ner sig djupare i självdestruktivitet. Som sagt, det är på gott och ont. För min del tycker jag att det är bra att den finns.
Vad gäller människorna där så varierar deras vettighetsnivå rejält. Vissa hör till de vettigaste människor jag pratat med, andra verkar helt hispiga.
Sunny, vad gäller dina erfarenheter så har jag full förståelse för dem. Delar dem även delvis.
Vad du dock bör komma ihåg är att Andrum många gånger blivit utsatta för Pluxor ("paraphilia", som startade denna tråd) och kanske även för andra pedofiler. Han/de låtsas vara överlevare, för att efter hand börja smyga in propaganda för att pedofili är bra och för att offren får skylla sig själva och så vidare. Det är i det läget lätt att bli paranoid.