Frfattare mne: "Incest" är den nya konspirationsteorin  (lst 45858 gnger)

reine

• Gst
"Incest" är den nya konspirationsteorin
« Svar #30 skrivet: 01 juli 2006, 17:20:57 PM »
....

anja

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 33
    • Visa profil
« Svar #31 skrivet: 01 juli 2006, 17:45:52 PM »
reine,  tycker du att mitt inlägg är dumt bara för att du inte håller med?

Håller med om att  pedophilia-gubben är äcklig och när man läser hans  långa svammel väcker det misstankar om att han är provokatör från soc. eller patient  från mentalkliniken. Nu har de datorer  ochså på dårhusen.

''Varför får han fortsätta göra inlägg här undrar jag! Ruby uttryckte ju mycket tydligt i det inlägg jag kopierade att hon avsade sig nya inlägg från honom!''

det undrar jag ochså. Kanske  moderatorn är på semester eller så. De är ochså människor eller hur?
anja

reine

• Gst
« Svar #32 skrivet: 01 juli 2006, 17:53:57 PM »
Ja, jag tycker det är dumt att utgå ifrån att Paraphilia skulle vara en provokatör från det sociala. Tyvärr ser jag ju att en mängd inlägg är borttagna från den tråden där jag diskuterade med honom och jag kan ju därför inte gå ut med vad jag vet (Varför du kallar honom pedophiliagubben vet jag inte - vet du om att han är pedofil?)

Sedan spelar det ju ingen roll om moderatorerna är borta. Min fråga gällde varför P. var tillbaka.

Jag tycker det finns ett idiotiskt drag över många inlägg i det här forumet där man inte bara anklagar soc och myndigheter för vad de faktiskt ställt till med utan för att förstärka den egna "sanningen" så drar man sig inte för att hitta på nya saker som man tar helt ur luften.

Om man vill framstå som trovärdig så får man nog lära sig att "Less is moore"!

Agnes

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Re: Ni byter ämne igen
« Svar #33 skrivet: 01 juli 2006, 18:34:34 PM »
Citat frn: "anja"
Faktum är att i 90% av fallen så är de föräldrar (eller morföräldrar) som
anklagas för "incest" OKYLDIGA. Det är just det som NKMR och andra kunniga människor säger.
Jag håller med Jan Guillou som säger att incesthysterin är moderna tiders
häxjakt.

'paraphilia' är en  desperat  soc.sekreterare + probokatör, som  vill  skada NKMRs rykte och vända  vår uppärksamhet åt annat håll.
Det är bättre att ignorera honom.
Vårt ämne är FALSKA  incestanklagelse.

punkt.

Var kommer siffran 90% ifrån, skulle gärna vilja veta det.

Sunny

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 87
    • Visa profil
re Anja
« Svar #34 skrivet: 01 juli 2006, 18:34:43 PM »
Kära Anja: vad är felet med dig?

Lever du helt avskärmat ifrån samhället i övrigt o all samhällsdebatt?

Även om inte alla har tid  eller möjlighet att följa debatten som jag ( det beror delvis på att jag vårdar sjuk anhörig i hemmet sedan snart 5 år o kan sitta vi datorn ganska mycket)så kan väl INGEN svensk ha missat det stora tillslaget av barnporr som via Interpool o Norge hittade Huddingepedofilen?
Kan någon ha missat rättegången?
Har jag svårt att  tro då den inte bara skrevs ovanligt flitigt om men var på Tv:ns alla nyhetsprogram hela tiden.

Staffet var oxå relativt högt: Han fick 7 år trots att de bara kunde dömma honom för knappat hälften av övergreppen. En del var redan preskiberat: Andra barn vägrade  (genom sina föräldrar ) att vittna.

Hans fru o de två egna barnen flyttade o huset såldes o antagligen har de även bytt namn.

Jag vore tacksam ifall du avstod ifrån dina personangrepp på mig.

Att  bli kallad lögnare var gång jag talar om  saker som är klara fakta är dålig debattstil.I det här fallet är det dessutom ett mål som hela riket känner till!

Sunny

• Newbie
  • *
    • Visa profil
re reine
« Svar #35 skrivet: 01 juli 2006, 18:37:44 PM »
Du har självklart rätt.
Var Anja får sina  fantasier ifrån vet jag inte men jag vet oxå vem P är o inte är Anja ens i närheten.

Sunny

• Newbie
  • *
    • Visa profil
re Agnes
« Svar #36 skrivet: 01 juli 2006, 18:45:12 PM »
Ja det skulle jag oxå gärna vilja veta!

Jag har träffat  på så många pedofiler genom åren och de har nästan alltid includerat de egna barnen eftersom de är lättast att komma åt.

Fast min egen far började innan han fått barn: han o frun tog hit krigsbarn som blivit föräldralösa under kriget. Detta var i slutet av 40 talet så han var en ung man då. Då de barnen bara  talade franska och /eller  tyska o pappas fru inte var språkkunnig så var de perfekta offer.
 Frun hade vid den tiden inte ens hört ordet pedofil så hon hade verkligen ingen aning: då!

paraphilia

• Gst
« Svar #37 skrivet: 02 juli 2006, 12:13:39 PM »
Citat frn: "Natalia"
Paraphilia!

Judith Rich Harris använder sig av en utryck angående viss typ av forskning då man vill bevisa sin på förhand tagna tes. Hon talar nämligen om ”söndra och härska” principen. Om resultatet inte stämmer med det förväntade, delar man materialet i mindre enheter och letar efter statistisk bekräftelse för sitt ställningstagande. Man upprepar proceduren tills man får den önskade effekten.
På detta sätt kan man komma fram till dem mest absurda slutsatser och påstå att de är resultat av forskning! Se gärna avsnitt i hennes bok ”Myten om föräldrars makt”. Avsnitt heter ”Effekterna av att äta broccoli” (kapitel 2 s.42).
Ditt sätt att diskutera Paraphilia, påminner – och inte så lite heller – om denna princip! Du delar varje opponents uttalande i så små bitar att det tappar sin ursprungliga mening! Dessutom tar Du bara de meningar som går eventuellt att tyda till Din fördel; sådana som låter sig inte omtolkas, lämnar Du därhän. När Du väljer citat på detta sätt  skapar Du intrycket att motdebattör har sagt något annat än  man gjorde i verkligheten.

Jag kommer inte att göra  så.

Det handlar snarare om att du har mängder med sakfel i din text och använder dig av extrem vinklad terminologi. Jag använder mig förövrigt av ett mycket brett urval i vetenskapen och de slutsatser jag drar är på intet sätt unika i forskarvärlden. Att jag skulle ägna mig åt vetenskaplig ohederlighet är en mycket grov anklagelse på vilken jag förväntar mig konkreta exempel, annars kommer jag avfärda det som lösa anklagelser gjorda i desperation.

Så länge som du gör felaktiga uttalanden som inte bygger på fakta så kommer jag att påpeka detta. Endast en debatt som bygger på en korrekt grund kan leda till något konstruktivt.

Citera
Pedofili är onaturligt och det handlar inte ens om moral som i fallet med onani.

Sex mellan barn och vuxna förekommer i naturen, i princip samtliga samhällen och genom hela den kända historien. Det är naturligt enligt alla normala krav för naturlighet.

Citera
I Din ”söndra och härska” iver  ”missade” Du huvudpoängen med mitt uttalande, nämligen att
BARN ÄR INTE MOGNA FÖR SEXUELLA HANDLINGAR! – oavsett om det är pedofili eller incestuös förhållande;

Hur definerar du mogen?

Citera
bortsett också från de s.k. psykologiska faktorerna. Det är ren biologi och deras utveckling har inte än nått tillräcklig mognad!

Biologiskt kan du få visst rätt om du syftar till penetration. Men allt sex är inte penetrerande...

Psykologiskt? Källa?

Citera
BARN ÄR INTE MOGNA FÖR ATT AVGÖRA VAD DE GER SAMTYCKE TILL! – på samma sätt som de är inte mogna att förstå konsekvenserna av sin handlande.
Det är huvudsakligen av den anledning som jag ställer mig negativ till pedofili.

Detta gäller allting isåfall, varför får då barn samtycka till vissa saker men inte andra?

Citera
Din jämförelse med folk som ”kallar homosexuella för "bögdjävlar" och deras sexuella relationer för "våldtäkter" ”och tal om att ”korrekt terminologi är grunden för hela diskussionen” är förstås på sin plats.   Men då får Du själv anpassa Dig till kravet och ta i beaktande BARNENS  MOGNAD som de flesta av oss utgår ifrån!

Jag utgår ifrån barnets mognad, jag stödjer t.ex. inte penetrativt sex med små barn. Angående samtycke så använder jag mig av det beprövade s.k. simpelt samtycke vilket i princip alla barn är kapabla till. Det fungerar i praktiken, vilket är det viktiga.

Citera
Barnen tjänar inget på att stigmatiseras. Inte heller på att bli av med sin familj.
Men det, som det sagts redan så många gånger, ursäktar inte någon som helst form av utnyttjande!
För att klargöra: så stark som ja är emot pedofila förhållande, är jag emot den incest och pedofil hysteri som spridit sig i landet och skadat barn och deras närmaste omgivning.

Ingen här stödjer utnyttjande. Ömsesidiga sexuella handlingar är dock en annan sak.

Ok, ett konkret exempel som du skall få ta ställning till:

En fader och en dotter leker harmlösa sexuella lekar på barnets nivå. Flickan tycker det är kul och fadern likaså. Ingen som helst skada har skett. Här anser jag att man INTE skall ingripa. Vad tycker du? Skall fader spärras in i minst 2 år i fängelse och dottern omhändertas, genomgå ofta smärtsam undersökning och "terapi" där hon får lära sig att bli offer.

Hur vill du agera i detta fallet?

anja

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Agnes,
« Svar #38 skrivet: 02 juli 2006, 15:24:56 PM »
Du har rätt
Det händer extremt sällan att s.k. incest sker i verkligheten. Det är nästan
oftare man träffar en isbjörn på Sergels torg än att det inträffar ett verkligt
incestfall.

kolla
http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,821703,00.html

Oskyldiga döms till fängelse

Runt om i våra fängelser sitter idag ett okänt antal män oskyldigt dömda. De är vanliga medborgare, en del familjefäder, som blivit falskt angivna för brott de inte har begått. De har därefter blivit indragna i incest- och sexualmål där ord stått mot ord.

Trots att varje fall är unikt upprepas gång på gång samma systemfel. Om berörda personer haft en tidigare kontakt med varandra bör dess betydelse, och kontexten i vilken anmälan ges in, om möjligt inte bara beaktas flyktigt utan även utredas, innan långt gående åtgärder som exempelvis anhållande och häktning kan komma ifråga.
  Under den senaste 20-årsperioden har det redan dömts ett flertal oskyldiga män till långvariga fängelsestraff och evig vanära. Att oskyldiga män dömts har även Högsta domstolen kunnat konstatera genom alla resningsfall (som dock endast utgör toppen på ett isberg) och som Högsta domstolen har beviljat sedan början av 90-talet. Trots detta fortsätter landets domstolar, utan att ta lärdom, att döma på samma sätt som lett fram till de tidigare justitiemorden.
  Upprepningen sker alltifrån första förhöret till rättegångarna som i regel hålls inom lyckta dörrar, och där ingen utomstående tillåts ha någon insyn.

Målsägarens obestyrkta uppgifter vänds snabbt till sanning. I praktiken läggs regelmässigt en bevisbörda för oskuld på den åtalades bord, vilket strider mot principerna i varje civiliserat rättssystem.

Det är viktigt med rättstrygghet för våldtagna kvinnor och sexuellt utnyttjade barn. Detta intresse får inte samtidigt ge avkall på rättssäkerhet för misstänkta och oskyldigt dömda män. Dessvärre anses dessa incest- och sexualdomar inte ha något allmänt vägledande intresse, och överklaganden prövas ytterst sällan av Högsta domstolen. Istället blir domar i hovrätter det slutliga avgörandet. Förtvivlade människor, dömda män och deras anhöriga försöker få sina röster hörda men har ingenstans att vända sig.
  Det skadar inte enbart den oskyldigt dömde utan även målsäganden, barn och kvinnor som står den oskyldigt dömde nära. Systemet som det nu fungerar - eller snarare inte fungerar - innebär en falsk trygghet för alla inblandade.

Om Sverige ska kunna kallas en rättsstat, måste vi inse att varje inte ordentligt utredd misstanke om att en oriktig dom har avkunnats, är ett nederlag för rättsväsendet och en skam för landet.

Med dessa rader vill vi uppmana Dig att med det snaraste tillsätta en fristående kommission, i likhet med den i Norge, Kommisjonen for gjenopptagelser av straffesaker, och som påbörjade sitt arbete för två år sedan, eller liknande som finns i England och i Skottland. Denna kommission ska sakkunnigt granska dessa domar och samtidigt ha mandat att avgöra vilka mål som bör ges möjlighet till en ny prövning.
anja

anja

• Newbie
  • *
    • Visa profil
OBS
« Svar #39 skrivet: 02 juli 2006, 15:40:49 PM »
OBS - mitt inlägg ovan är riktat till Agnes

Jag finner för bäst att ignorera det troll som kallar sig parafilia(pedofilia)-gubben och andra som i brist på sakliga argument går till personangrepp.

Som jag sagt 3 gånger håller jag  med om att 'parafilia' måste banlysas. Varför moderatorn inte gör det , det måste ni fråga honom om, inte mig.
anja

Sunny

• Newbie
  • *
    • Visa profil
re Anja
« Svar #40 skrivet: 02 juli 2006, 17:14:47 PM »
Ska du inte ge dig ut o protestera emot behandlingen av den stackars Hagamannen oxå?
Det kan väl inte vara annat än förtal: han som alla tyckte var en så fin kille o små barn hade han oxå!
Polisen har så klart torterat honom att erkänna.

Min pappa var nog 60 talets Hagaman men hans fall blev högre eftersom han hörde hemma högre upp i samhället än en bilplåtslagare.

Sunny

• Newbie
  • *
    • Visa profil
re paraphilia
« Svar #41 skrivet: 02 juli 2006, 17:36:11 PM »
Jag tänker sluta debattera här nu:
Med personer som Anja o andra så känns det inte meningsfullt.

Jag finns förstås kvar i föreningen Samhällets styvbarn o i andra serösa sammanhang.
Du håller dig i alla fall till fakta o vet mera om pedofiler än de där virrpannorna.

Det gör ont trots alla år:
När man äntligen tror att man orkar skriva sin historia så tar det på psyket. Gamla sår rivs upp och sömnen försvinner: helt läkta var de nog aldrig?
Min läkare o min förläggare vill att jag ska skriva en bok om pappa:
Anonymt förstås.
 Det ska jag INTE vet jag nu: Det finns så många som Anja därute:
 "Det var din skuld! Sök vård! Du förförde väl din pappa"
Jag orkar inte med enfald numera.
All kraft går åt till Den Käre o hans sjukdom.

Funderingar om jag gjorde rätt emot mina egna barn som lät dem umgås med sin morfar? Som vuxna säger sonen att det var ok o dottern att det var fel. Ändå är sonen den pappa försökte sig på?
Vad anser du om detta?

Som du ju vet så är pedofiler inga monster.
Pappa var en väldigt begåvad o charmig person.
Han var ju trots allt min ende släkting o nycklen till mina syskon.

I dag är jag tacksam för  att han ledde mig till dem:
Några har blivit mina vänner för livet: Syskon blir man ju bara om man växer upp tillsammans.
Ha en bra sommar min vän o är det någonting så tömmer jag min hotmail regelbundet.
Du åker förresten snart ut du som andra före dig:
Detta forum tycks bara vara till för inbördes beundran *ler
Ha en riktigt skön sommar!!

Agnes

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Re: Agnes,
« Svar #42 skrivet: 03 juli 2006, 07:47:42 AM »
Citat frn: "anja"
Du har rätt
Det händer extremt sällan att s.k. incest sker i verkligheten. Det är nästan
oftare man träffar en isbjörn på Sergels torg än att det inträffar ett verkligt
incestfall.

Vadå jag har rätt, det där var ditt påstående.
Incest händer oftare än man tror, de allra flesta utsatta säger aldrig något.
Citera

kolla
http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,821703,00.html

Oskyldiga döms till fängelse

Runt om i våra fängelser sitter idag ett okänt antal män oskyldigt dömda. De är vanliga medborgare, en del familjefäder, som blivit falskt angivna för brott de inte har begått. De har därefter blivit indragna i incest- och sexualmål där ord stått mot ord.
  Trots att varje fall är unikt upprepas gång på gång samma systemfel. Om berörda personer haft en tidigare kontakt med varandra bör dess betydelse, och kontexten i vilken anmälan ges in, om möjligt inte bara beaktas flyktigt utan även utredas, innan långt gående åtgärder som exempelvis anhållande och häktning kan komma ifråga.
  Under den senaste 20-årsperioden har det redan dömts ett flertal oskyldiga män till långvariga fängelsestraff och evig vanära. Att oskyldiga män dömts har även Högsta domstolen kunnat konstatera genom alla resningsfall (som dock endast utgör toppen på ett isberg) och som Högsta domstolen har beviljat sedan början av 90-talet. Trots detta fortsätter landets domstolar, utan att ta lärdom, att döma på samma sätt som lett fram till de tidigare justitiemorden.
  Upprepningen sker alltifrån första förhöret till rättegångarna som i regel hålls inom lyckta dörrar, och där ingen utomstående tillåts ha någon insyn.

Målsägarens obestyrkta uppgifter vänds snabbt till sanning. I praktiken läggs regelmässigt en bevisbörda för oskuld på den åtalades bord, vilket strider mot principerna i varje civiliserat rättssystem.

Det är viktigt med rättstrygghet för våldtagna kvinnor och sexuellt utnyttjade barn. Detta intresse får inte samtidigt ge avkall på rättssäkerhet för misstänkta och oskyldigt dömda män. Dessvärre anses dessa incest- och sexualdomar inte ha något allmänt vägledande intresse, och överklaganden prövas ytterst sällan av Högsta domstolen. Istället blir domar i hovrätter det slutliga avgörandet. Förtvivlade människor, dömda män och deras anhöriga försöker få sina röster hörda men har ingenstans att vända sig.
  Det skadar inte enbart den oskyldigt dömde utan även målsäganden, barn och kvinnor som står den oskyldigt dömde nära. Systemet som det nu fungerar - eller snarare inte fungerar - innebär en falsk trygghet för alla inblandade.

Om Sverige ska kunna kallas en rättsstat, måste vi inse att varje inte ordentligt utredd misstanke om att en oriktig dom har avkunnats, är ett nederlag för rättsväsendet och en skam för landet.

Jag har aldrig påstått att det inte förekommer falska anklagelser, det gör det och det blir ju till ett stort problem för dem som verkligen talar sanning. De får ju svårare och svårare att bli trodda ju fler falska ankalgelser som uppdagas.
Citera

Med dessa rader vill vi uppmana Dig att med det snaraste tillsätta en fristående kommission, i likhet med den i Norge, Kommisjonen for gjenopptagelser av straffesaker, och som påbörjade sitt arbete för två år sedan, eller liknande som finns i England och i Skottland. Denna kommission ska sakkunnigt granska dessa domar och samtidigt ha mandat att avgöra vilka mål som bör ges möjlighet till en ny prövning.

Skulle jag tillsätta en kommission?

Agnes

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #43 skrivet: 03 juli 2006, 08:03:35 AM »
Här har ni ett exempel på att incest förekommer http://www.expressen.se/index.jsp?a=464028
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,818560,00.html
socialnämnden och andra berörda lämnar mycket i övrigt att önska i detta fall.

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlgg: 690
    • Visa profil
Incest förekommer; falska anklagelser förekommer också
« Svar #44 skrivet: 03 juli 2006, 12:32:40 PM »
Visst förekommer incest och sexuella övergrepp på barn! Visst finns det fäder som förgriper sig sexuellt på sin egen avkomma. Mänsklighetens historia visar förekomsten av sådana händelser. Men att incest och sexuella övergrepp på barn har förekommit och förekommer alltjämt ger inte legitimitet åt det.

Vårt moderna samhälle med sin höga skilsmässostatistik och nya par- och familjebildningar med mina barn-dina barn-våra barn bär en stor del av skulden för förekomsten av sexuella övergrepp på barn. Sexuella övergrepp på barn i ett styvfamiljförhållande benämns ibland för incest, vilket är felaktigt eftersom barnet och den vuxne visserligen tillhör samma hushållsgemenskap men inte samma familj.
Statistik byggd på sådana felkällor blir missvisande.

Vi har emellertid under de senaste decennierna i svensk rättspraxis sett att kvinnor i skilsmässor och vårdnadstvister har använt sig av anklagelser om misshandel, incest eller sexuella övergrepp på barn mot sina fd män. Prof. Anna Christensen, domaren Bo Severin, psykiatern Tomas Ericsson, advokaterna Hans-Gunnar Axberger, Pelle Svensson och Per E Samuelson, docent Max Scharnberg, psykiatern Rudolf Schlaug m. fl har sedan början av 1990-talet varnat för att systemet skulle komma att missbrukas.
Deras farhågor har besannats.

De falska anklagelserna om incest och sexuella övergrepp på barn har utan tvekan undergrävt trovärdigheten och skadat barnen som verkligen har varit utsatta. Detta innebär ytterligare ett övergrepp på dessa barn.

Det är ganska uppenbart att domstolarna inte klarar av problemet varken för barnen som verkligen har varit utsatta eller för männen som blivit falskt anklagade.

Se Väsentligt högre risk att oskyldiga döms.

Ruby H-C