Författare Ämne: Att använda sprÃ¥ket till att dölja eller förklara.  (läst 6648 gånger)

Ola Eriksson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 165
    • Visa profil
Att använda språket till att dölja eller förklara.
« skrivet: 06 juli 2006, 17:38:14 PM »
Citat från: "paraphilia" Förövrigt sÃ¥ är pedofli redan lagligt. Men du menar kanske "sex med barn"?[/quote

Om Barnknullare

Språket har en fömåga att döja eller förklara sanningen. Vi kan inte gå ovanför marken, utan att sätta ned en fot, rent fysiskt sett. Men språkligt sett kan man välja att göra detta.

Exempel pÃ¥ detta sätt att försöka trolla bort sanningen är att kalla en arbetslös för  friställd. Man kan ju naturligtvis inte veta vad en "friställd" är om man inte därinnan vet vad en "arbetslös" är. Ordet har alltsÃ¥ bara syftet att skapa en parallell "verklighet", att göra sprÃ¥ket oförmöget att tolka verkligheten för en arbetslös.Det finns massor av andra sÃ¥dana exempel pÃ¥ hur man kan använda sprÃ¥ket till att dölja sanningen , dÃ¥ det inte gÃ¥r att bekämpa den pÃ¥ annat sätt.

Här ovan visar barnknullaren paraphilia hur han använder sprÃ¥ket till att dölja istället för att förklara. Han försöker säga att pedofili handlar om att tycka om barn, och inte har nÃ¥got att göra med en brottsligt sexuell inriktnings möten med barn.Naturligtvis vill inte  Paraphilia sammankopplas med de som utövar barnknullande; sÃ¥ ofint ! Han vill istället att vi ska tro att hans barnbilder, med sexuell anstrykning har ett filosofiskt eller politiskt innehÃ¥ll, ja t o m ett människorättsligt innehÃ¥ll, som trÃ¥ngsynta människor vill förneka barnen

Men Paraphilia är naturligtvis med nästan 100% sannolikhet en barnknullare. Är detta ett felaktigt antagande ? Är det ofint att säga så ? Varför ? Handlar detta om hans åsikter, eller hans sexuella perversitet ?Nej, det är ofint att säga att han är pedofil !!

Att kalla en ond människa med ett fint namn är ofint. "Pedofil" enligt Per Edman ( PeDe, Pedman pÃ¥ fidonet, kanske Paraphilias alterego?)  betyder "barnälskare". Det är sÃ¥ de vill att vi ska se pÃ¥ dem: anhängare av en "filosofi", en "politik", en "människorättsaktivist" minsann. Är detta vad "Pedofil" betyder ?  Inte en barnknullare? ( Fy sÃ¥ vulgärt ord) Inte en person, som är värre än en mördare.Inte en brottsling. För det ÄR ju sÃ¥, att för alla människor, sÃ¥ är det värre att sexuellt förgripa sig pÃ¥ ett barn, än att mörda en vuxen !

Om Paraphilia var förespråkare för en ideologi, en filosofi, eller förespråkare för människorätt; varför öppnar då inte sveriges pedofiler en egen hemsida ? Jag tror alla vet orsaken: den hemsidan kommer att stängas ned samma dag, och dess ägare att åtalas. Det är OLAGLIGT att uppmana till brott, eller att främja brott. Paraphilia och andra barnknullares dolda syfte är ju att knulla barn, helt enkelt; har jag fel ? Eller tror somliga här på honom när han menar att deras största syfte är något annat ?Det är detta som kallas "en dold ståndpunkt", och så länge han agerar utanför lagens råmärken, så lär han tvingas att fortsätta på det viset.

paraphilia

• Gäst
« Svar #1 skrivet: 06 juli 2006, 19:27:14 PM »
Pedofili = läggning.
Homofili = läggning.
Heterofili = läggning.

Alltså inte något som automatiskt kan förknippas med en sexuell handling. Det är så termerna används inom vetenskapen och det speglar även ordens ursprungliga mening. De reflekterar även verkligheten då de flesta forskare är överens om att långt ifrån alla pedofiler har sex med barn.

Att försöka få ordet till att betyda något annat i syfte att tala illa om en sexuella minoritet är fel och bör påpekas när det sker. Homosexuella har fört en lång och hård kamp för att bli fria från förtal och missbruk av den relaterade terminologin. Samma problem existerar även kring pedofili. Vissa människor vill motarbeta pedofiler oavsett vad, tyvärr slår detta mot alla helt oskyldiga pedofiler som lever goda och laglydiga liv.

reine

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 06 juli 2006, 19:55:34 PM »
Fast Paraphilia, du är ju inte ute efter att få den assiva pedofilin accepterad som en läggning bland andra - du vill få den legaliserad som en accepterad handling, det har du tydligt talat om tidigare och jag kan inte tänka mig att det förändrats!

paraphilia

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 06 juli 2006, 20:02:01 PM »
Citat från: "reine"
Fast Paraphilia, du är ju inte ute efter att få den assiva pedofilin accepterad som en läggning bland andra - du vill få den legaliserad som en accepterad handling, det har du tydligt talat om tidigare och jag kan inte tänka mig att det förändrats!

I dagsläget förespråkar jag en sänkning av åldersgränsen till 14. En ålder som är rekomenderad av ett flertal stora internationella undersökningar. Med andra ord inget direkt radikalt.

Att använda korrekt terminologi är viktigt eftersom det motverkar mycket missförstånd samt på sikt kommer att bidra till att det blir enklare att förmedla den fakta som finns, till allmänheten.

Ola Eriksson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 07 juli 2006, 08:54:58 AM »
Citat från: "paraphilia"
Pedofili = läggning.
Homofili = läggning.
Heterofili = läggning.

Alltså inte något som automatiskt kan förknippas med en sexuell handling. Det är så termerna används inom vetenskapen och det speglar även ordens ursprungliga mening. De reflekterar även verkligheten då de flesta forskare är överens om att långt ifrån alla pedofiler har sex med barn. .

Nu reser sig alla heterosexuella upp och säger unisont : "Ja, i alla fall så har inte JAG haft sexuella förbindelser med det motsatta könet; sådant är mycket ovanligt, och förekommer bara i enskilda fall."

Att försöka få ordet till att betyda något annat i syfte att tala illa om en sexuella minoritet är fel och bör påpekas när det sker. Homosexuella har fört en lång och hård kamp för att bli fria från förtal och missbruk av den relaterade terminologin. Samma problem existerar även kring pedofili. Vissa människor vill motarbeta pedofiler oavsett vad, tyvärr slår detta mot alla helt oskyldiga pedofiler som lever goda och laglydiga liv.

Att säga att pedofiler ("Vetenskaplig" beteckning= barnälskare) är perversa, brottliga barnknullare är alltsÃ¥ fel ?Att ordet har en latinsk benämning sedan länge beror pÃ¥ en gammal historia frÃ¥n romartiden. Jag antar att den som har lust kan göra liknande omskrivningar för ord som "mördare", likälskare", "likätare" etc, som syftar till att förklara att handlingen är nÃ¥got annat än vad den är. Att det handlar om en pervers sexuell läggning, är ju riktigt; men du utelämnade förstÃ¥ss "sexuell" och "pervers". För detta leder ju tillifrÃ¥gasättandet av det MENINGSLÖSA i att i offentlig debatt  debattera med dig om ditt barnknullande är etiskt, dÃ¥ du rimligen inte kan tänkas ändra stÃ¥ndpunkt, om argumenten är de rätta, eftersom du säger att detta är din perversa sexuella läggning, och inte din Ã¥sikt. Ã…SIKT enligt ordboken ="Den sakligt grundade meningen"
Hur kan du diskutera en sakligt grundad barnknullar mening ?

paraphilia

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 07 juli 2006, 09:27:32 AM »
Din benämning "barnknullare" är fel eftersom de flesta pedofiler inte har sex med barn, och bland de som har sex med barn så sker det heterosexuella samlaget ganska sällan. Endast en liten minoritet skulle kunna gå under den benämningen. Bland heterosexuella så finns den stora majoriteten av de som begår övergrepp mot barn. Kanske skall vi även börja benämna heterosexuella för barnknullare med? Med din logik så är det fullt möjligt.

Ola Eriksson: Dum, Tjock, Elak och pervers barnknullare?

Ola Eriksson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 08 juli 2006, 16:05:53 PM »
Din benämning "barnknullare" är fel eftersom de flesta pedofiler inte har sex med barn, och bland de som har sex med barn så sker det heterosexuella samlaget ganska sällan. Endast en liten minoritet skulle kunna gå under den benämningen. Bland heterosexuella så finns den stora majoriteten av de som begår övergrepp mot barn. Kanske skall vi även börja benämna heterosexuella för barnknullare med? Med din logik så är det fullt möjligt.

Jag sade ju att det alla heterosexuella unisont ställde sig upp och sa "Inte heller vi har någonsin sex med det motsatta könet". Tyvärr så försöker du ta sådant på allvar. Jag tänkte vidare på att skriva om "Platons kärlek"; men där hann du också före mig. Du är alltså en slags motsvarighet till Moder Theresa ? Jobbar ideellt för barn ?

1) Hur många Gb barnporr har du på din dator ?

2) Är din 9 årige flickvän bra på att konversera och laga mat när ni har bjudningar ?

3) Har storleken betydelse för barnknullare ?