Författare Ämne: "Incest" är den nya konspirationsteorin  (läst 27697 gånger)

anja

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
"Incest" är den nya konspirationsteorin
« skrivet: 30 juni 2006, 16:39:01 PM »
Av det jag läst på detta Forum, verkar några människor inte kunna läsa svenska eller har i vart fall grovt missuppfattade vad NKMR står för. Om de verkligen tror att NKMR försvarar incestuösa föräldrar eller pedofiler, då måste de gå i särskola för att lära sig läsa eller för att skaffa sig läsförståelse.
Faktum är att i 90% av fallen så är de föräldrar (eller morföräldrar) som
anklagas för "incest" OKYLDIGA. Det är just det som NKMR och andra kunniga människor säger.
Jag håller med Jan Guillou som säger att incesthysterin är moderna tiders
häxjakt.

Enligt FN-konventionen och alla civiliserade länders lagar så är varje människa oskyldig så länge det inte går att bevisa motsatsen, men i de flesta incest-eller pedofilanklagelser anses den misstänkte automatiskt som "skyldig".
Till och med även när den misstänkte ibland efter utpressning eller annan påtryckning erkänt brottet så är hon/han fortfarande oskyldigt enligt lag så länge som motsatsen inte bevisats i en rättegång.

Att utan bevis anklaga och döma människor till fängelse bara efter andras
spekulationer eller förtal är vidriga rättsövergrepp som inte får förekomma i en rättstat men som dessvärre förekommer systematiskt här i Sverige.

I Stalins Soviet anklagades och torterades människor på löpande band utan några bevis på att de skulle ha gjort något brott och det är befängt att motsvarande sker i dagens Sverige.
I övriga västländer var incesthysterin som värst på 80-talet men har nu runnit förbi men som vanigt kommer alla nya trender försenade till Sverige och därför pågår tyvärr fortfarande denna häxjakt här!

Det händer extremt sällan att s.k. incest sker i verkligheten. Det är nästan
oftare man träffar en isbjörn på Sergels torg än att det inträffar ett verkligt
incestfall.

Det är vidrigt när incest verkligen ägt rum och självklart ska det vara olagligt i civiliserade länder, men problemet är att i de allra flesta fall så är
"incest" ett påhitt av penninghungriga eller missanpassade, psykologer,
terapeuter och socialsekreterare. De tjänar alla grova pengar på incesthysterin.
Denna hysteri skadar både barn och föräldrar för livet.

OBS ! Med "incest" menar jag i detta sammanhang bara när biologiska föräldrar eller annan nära anhörig förgriper sig sexuellt på något barn i familjen.
Däremot är det tyvärr mer vanligt att en icke-biologisk familjemedlem, oftast styvfar, gör sexövergrepp mot sin tonåriga dotter.

Sådant förekommer dessvärre även i fosterhemmet dit socialen skickat tvångsomhändertagna barn men, då är det inte "incest" utan otukt med minderårig eller våldtäkt, eftersom förövaren inte har något blodband med offren.
anja

Agnes

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #1 skrivet: 30 juni 2006, 18:26:49 PM »
Vilken rosa bubbla lever du i?
Har träffat flera som varit utsatta för incest, själv har jag råkat på en pedofil.
Var får du dina siffror ifrån?
Något måste ju vara fel i era stadgar om en pedofil anser att ni främjar incest.
Var kan man läsa dessa stadgar?

Sunny

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 87
    • Visa profil
re Agnes
« Svar #2 skrivet: 30 juni 2006, 18:38:21 PM »
Jag måste hålla med dig: så sällsynt är det inte.

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
NKMR har aldrig försvarat incestuösa föräldrar
« Svar #3 skrivet: 30 juni 2006, 18:54:19 PM »
Citat från: "paraphilia"
NKMR gör det inte idag nej, men frågan är varför

Det är tämligen uppenbart till varje självständigt tänkande människa att du har helt missuppfattat vad NKMR står för. NKMR har aldrig försvarat incestuösa föräldrar och kommer aldrig att göra det! Vi i NKMR är däremot fullt medvetna om att åtskilliga fäder blir falskeligen anklagade för allsköns övergrepp på sina barn t ex i vårdnadstvister. NKMR för fram det rättsvidriga i att domstolarna dömer oskyldiga män till långa fängelsestraff och hindrar dem från kontakter med sina barn, men detta är något helt annat än att vi skulle stödja pedofiler.

Upplysningsvis kan jag informera dig om att NKMR har uteslutit en medlem vars barn var tvångsomhändertagna pga att han var en flerfaldigt dömd pedofil.

Jag har i en tidigare tråd informerat dig om att dina inlägg - där du lovprisar pedofili och incest inte är välkomna på NKMR:s Diskussionsforum. Du får gärna skriva vad du vill - jag är säker på att det finns diskussionsfora där dina åsikter är gångbara och välkomna - men inte NKMR:s Diskussionsforum. Hoppas att du förstår den här gången.

Stort tack "anja" för dina kloka inlägg! Också ett stort tack till er andra debattörer som har bemött dessa sjuka inlägg.

Ruby Harrold-Claesson
Jur. kand
Ordf. i NKMR

paraphilia

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 30 juni 2006, 19:17:06 PM »
Enligt Sariola (1996) så är incestprevalensen 0.2% när det gäller biologiska föräldrar. Studien är gjort i Finland så det bör inte vara några stora skillnader med Sverige.

Berättigar ett incestuöst förhållande per automatik omhändertagande och hårda fängelsetraff? Jag anser att svaret är nej. Det finns incestförhållanden som orsakar mycket lidande och där är det berättigat. Det finns även incestförhållanden som upplevs som positiva av alla involverade parter (Rind, 2001). I dessa fall så kommer ett ingripande göra mer skada än nytta för barnet. Varför är det ok enligt dagens standard? Det beror på incest tabuet som finns, vilket ni själva känner till och får kämpa mycket med. I slutändan så är barnets välbefinnande det viktiga, och det motverkar ni om ni förespråkar rutiningrepp i dessa fall.

I Japan så sköt t.ex. en domare upp straffet för en fader som "förgripit" sig på sin dotter av hänsyn till att dottern inte skulle behöva växa upp utan en fader.

Har ni några argument emot detta så för gärna fram dom, men att bara tysta någons åsikter utan att förklara varför de är fel är bara att gå incesthysterins ärenden.

Agnes

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 30 juni 2006, 19:26:29 PM »
paraphilia snälla du, sluta att propagera för incest, om det nu finns fall som är utan skada så är de nog lätträknade. Vilket barn vill ha sex med sin mamma eller pappa?

paraphilia

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 30 juni 2006, 19:44:19 PM »
Citat från: "Agnes"
paraphilia snälla du, sluta att propagera för incest, om det nu finns fall som är utan skada så är de nog lätträknade. Vilket barn vill ha sex med sin mamma eller pappa?

Hur anser du att du hjälper ett barn som upplever det som positivt, genom att låsa in föräldern och tvångsplacera det någon annanstans? Det finns tyvärr inga klara siffror på andelen positiva och negativa fall, men rimligtvis så ligger det i något mindre storleksordning än vanlig barn/vuxen sex, så kanske mellan 15-30.%. Men det är osäkert.

Agnes

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 30 juni 2006, 19:49:30 PM »

Hur anser du att du hjälper ett barn som upplever det som positivt, genom att låsa in föräldern och tvångsplacera det någon annanstans? Det finns tyvärr inga klara siffror på andelen positiva och negativa fall, men rimligtvis så ligger det i något mindre storleksordning än vanlig barn/vuxen sex, så kanske mellan 15-30.%. Men det är osäkert.

Jag anser att det är ytterst ovanligt att någon upplever det som positivt, har aldrig hört talas om någon. Vuxna ska ha sex med andra vuxna, inte med barn.

paraphilia

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 30 juni 2006, 20:10:29 PM »
Jag anser att det är ytterst ovanligt att någon upplever det som positivt, har aldrig hört talas om någon. Vuxna ska ha sex med andra vuxna, inte med barn.

Det finns såvitt jag vet ingen säker statistik kring incest, men vid andra barn/vuxen relationer så ligger siffran för positva och neutrala upplevelser vid runt 50% (Rind, 1998). Den är säkerligen något lägre, men det är inte orimligt att en betydande del upplever det som positivt eller neutralt.

Agnes

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 30 juni 2006, 20:18:27 PM »

Det finns såvitt jag vet ingen säker statistik kring incest, men vid andra barn/vuxen relationer så ligger siffran för positva och neutrala upplevelser vid runt 50% (Rind, 1998). Den är säkerligen något lägre, men det är inte orimligt att en betydande del upplever det som positivt eller neutralt.

Jag sätter min högra hand på att de allra flesta upplever det som något väldigt negativt.
Lika bra att du pallrar dig tillbaka till FB, för du lär snart bli bannad här med dina åsikter.

paraphilia

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 30 juni 2006, 20:28:40 PM »
Jag sätter min högra hand på att de allra flesta upplever det som något väldigt negativt.
Lika bra att du pallrar dig tillbaka till FB, för du lär snart bli bannad här med dina åsikter.

Frågan är vem som har mest stöd för sin syn. En studie från 2004 av Sarah Bal visade att 47% inte verkar några problem. Studien fann heller inga skillnader i effekt mellan intra och extrafamilärt sex. Så om vi utgår ifrån resultatet så innebär det att i drygt 50% av fallen så kan ingrepp vara klart olämpliga. En mycket betydande andel av barn. Är ni villiga att utsätta dessa barn för den skadan ni ofta talar om själva?

Vi talar alltså här om ett potentialt stort problem som definitvt bör diskuteras.

Agnes

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: 30 juni 2006, 20:38:37 PM »

Frågan är vem som har mest stöd för sin syn. En studie från 2004 av Sarah Bal visade att 47% inte verkar några problem. Studien fann heller inga skillnader i effekt mellan intra och extrafamilärt sex. Så om vi utgår ifrån resultatet så innebär det att i drygt 50% av fallen så kan ingrepp vara klart olämpliga. En mycket betydande andel av barn. Är ni villiga att utsätta dessa barn för den skadan ni ofta talar om själva?

Vi talar alltså här om ett potentialt stort problem som definitvt bör diskuteras.

Plocka fram en svensk studie som stödjer dina åsikter.
För fan, föräldrar är till för att ge sina barn stöd för att göra dem till förhoppningsvis vuxna med gott självförtroende och en bra grund att stå på, inte introducera dem i sex, det klarar de på egen hand.
Om man ger fan i att pilla på sina barn, inte tar de skada av det, de fixar sexet på egen hand.

paraphilia

• Gäst
« Svar #12 skrivet: 30 juni 2006, 21:00:12 PM »
Plocka fram en svensk studie som stödjer dina åsikter.
För fan, föräldrar är till för att ge sina barn stöd för att göra dem till förhoppningsvis vuxna med gott självförtroende och en bra grund att stå på, inte introducera dem i sex, det klarar de på egen hand.
Om man ger fan i att pilla på sina barn, inte tar de skada av det, de fixar sexet på egen hand.

Finns tyvärr en stor brist på Svenska studier av detta slag, Det är därför praxis att hänvisa till utländska studier i dessa frågor (se Svedin som exempel).

Det finns ingen inneboende skada eller problem i att introducera barnen i sex. Du framför en åsikt att du inte tycker om detta, men ger inget empiriskt underlag för att stödja den.

Kvar står faktumet att mycket pekar på att en betydande andel barn inom incestuösa förhållanden inte tar någon skada av det. Om dessa barn blir tvångsomhändertagna och deras förälder/ar blir inlåsta i fängelse så finns mycket stor risk för att dom tar skada. Detta är ett problem. Vad skall vi göra åt det?

Natalia

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 60
    • Visa profil
Paraphilia, jämför inte äpple med peron!
« Svar #13 skrivet: 30 juni 2006, 22:29:45 PM »
Tyvärr, paraphilia, du blandar många aspekter.  Jag kan faktiskt hålla med om att alla barn inte tar skada vare sig av incestuösa förhållanden eller också andra traumatiska upplevelser. Men det faktum att något inte skadar alla, ger inte någon någonsin rätt att utöva övergrepp! För det är precis vad det är eftersom barn är inte mogna att avgöra om de vill ha sex eller inte!
Tidigare läste jag om din paraphilia  (jag hade inte möjlighet att svara då) inställning att visa barn genom att ge sitt samtycke till sexuella handlingar får den ömhet och kärlek som de annars saknar. Jag tror säkert det! Men jag har en fråga: Varför måste de BETALA med sexuella handlingar för kärlek och omtanke som de har rätt till? Om  du paraphilia  är verkligen så mån om barnens emotionella behov, varför kan du inte bjuda på det utan att kräva betalning för det i form av sex???
I den forskning som du paraphilia åberopar påstår man att barn i vuxen ålder var nöjda. Men vad är det som gjorde att de var nöjda: sex eller kärlek som de trodde att de fick?  
Nej paraphilia, kom inte hit och påstå att du och andra som utnyttjar barn gör något gott. Vill du göra det, var så god, men gör det inte genom att TORSKA på barn, för det är precis vad du gör. En vanlig torsk betalar med valuta, du gör det med falska kärleksförklaringar!  
Att sedan tvångsomhändertagande förvärrar för barnet, är helt annan sak. Men det rättfärdigar inte heller begått övergrepp!

Paraphilia du skriver om onani och pedofili:
”Fenomen jämförs inom vetenskapen då många likheter existerar i hur samhället har betraktat dessa företeelser”
Dessvärre är det helt OLIKA  FENOMEN som låter sig inte betraktas lika.  Onani handlar om en själv, pedofili handlar om barn alltså en annan person, försvarslös dessutom. Du kan onanera hur mycket du vill, men RÅR INTE MITT ELLER ANDRAS BARN!
Vetenskapen inte alltid ägnar sig åt opartisk forskning. Inte alltför sällan utnyttjas deni kommersiellt syfte. Det du åberopar verkar inte heller så objektiv, då den jämför så skilda företeelse som onani och pedofili!

En sak till. NKMR står för mänskliga rättigheter och i dessa ingår absolut inte utnyttjande av minderåriga!

paraphilia

• Gäst
Re: Paraphilia, jämför inte äpple med peron!
« Svar #14 skrivet: 30 juni 2006, 23:02:59 PM »
Ditt inlägg innehåller många missförstånd, jag skall försöka bena ut dessa.

Citera
Tyvärr, paraphilia, du blandar många aspekter.  Jag kan faktiskt hålla med om att alla barn inte tar skada vare sig av incestuösa förhållanden eller också andra traumatiska upplevelser.

Du insinuerar att incestuösa förhållanden är traumatiska, något som man inte kan förutsätta på förhand. Det är en misstolkning av verkligheten, antingen medveten eller omedveten.

Citera
Men det faktum att något inte skadar alla, ger inte någon någonsin rätt att utöva övergrepp! För det är precis vad det är eftersom barn är inte mogna att avgöra om de vill ha sex eller inte!

Övergrepp är en term som implicerar skada, den bör ej användas på relationer där skada inte förekommer. Det är dessa relationer som diskussionen gäller. Därför är sexuella kontakter eller relationer mer lämpliga begrepp.

Citera
Tidigare läste jag om din paraphilia  (jag hade inte möjlighet att svara då) inställning att visa barn genom att ge sitt samtycke till sexuella handlingar får den ömhet och kärlek som de annars saknar. Jag tror säkert det! Men jag har en fråga: Varför måste de BETALA med sexuella handlingar för kärlek och omtanke som de har rätt till?

Detta är en misstolkning av verkligheten. Det är inte så många barn har upplevt dessa relationer och inte de vuxna heller. Även i de fall där det kan vara så, så är det bättre än ingenting för barnen. Du vill ha en utopi men det är inte så det ser ut, om barnen är lyckligare med en pedofil än utan än, så är det trots allt den bästa lösningen.

Citera

Om  du paraphilia  är verkligen så mån om barnens emotionella behov, varför kan du inte bjuda på det utan att kräva betalning för det i form av sex???

Själv har jag bara platoniska relationer med barn.

Citera
I den forskning som du paraphilia åberopar påstår man att barn i vuxen ålder var nöjda. Men vad är det som gjorde att de var nöjda: sex eller kärlek som de trodde att de fick?  

Vänskap, sex (i den ordningen). Fast beror lite på vilken studie du ser på. Sandfort och Okami är en bra start.

Citera
Nej paraphilia, kom inte hit och påstå att du och andra som utnyttjar barn gör något gott. Vill du göra det, var så god, men gör det inte genom att TORSKA på barn, för det är precis vad du gör. En vanlig torsk betalar med valuta, du gör det med falska kärleksförklaringar!

Väldigt fult skrivet, jag har verkligen inte förtjänat den typen av påhopp och det är ingen bra debattstil av dig.  Vänligen avhåll dig från den här nivån i framtida debatter.

Citera
Att sedan tvångsomhändertagande förvärrar för barnet, är helt annan sak. Men det rättfärdigar inte heller begått övergrepp!

Ingen försöker rättfärdiga övergrepp. Sexuella kontakter är dock en annan fråga.

Citera
Paraphilia du skriver om onani och pedofili:
”Fenomen jämförs inom vetenskapen då många likheter existerar i hur samhället har betraktat dessa företeelser”
Dessvärre är det helt OLIKA  FENOMEN som låter sig inte betraktas lika.  Onani handlar om en själv, pedofili handlar om barn alltså en annan person, försvarslös dessutom.

Stigmatiseringen är väldigt lik, jag föreslår att du läser Rind (1998) för en inblick. "

What is problematic is that the use of the term child sexual abuse in the latter case, whether by the media, legislators, or mental health professionals, conveys the meaning of harm to the individual as opposed to violation of social norms. This in turn reinforces, incorrectly, the notion that the adolescent in such an episode really was harmed psychologically or emotionally. This adolescent is then perceived to be a victim and treated as a victim, which can become a self-fulfilling prophesy in that he will become the victim he is supposed to be.

The reality of labeling effects has been well established in psychology and sociology. The history of sexual attitudes provides numerous examples. Masturbation was formerly labeled "self-abuse" after the 18th century Swiss physician Tissot transformed it from a moral to a medical problem. From the mid-1700s until the early 1900s, the medical profession was dominated by physicians who believed that masturbation caused a host of maladies ranging from acne to death. So destructive was masturbation seen to be in America in the 1800s that inventors created cages with locks and keys to keep children’s hands away from their genitals, boys underwent circumcision on a wide scale so that they would not have to wash under their foreskin and thereby potentially "abuse" themselves, and physicians such as J. H. Kellogg created products such as Kellogg’s Cornflakes to prevent boys from engaging in "self-abuse."

Countless people suffered pangs of guilt for having indulged and were mortified at the possibility of developing a disease or a disorder as a result. For example, the famous sex researcher Havelock Ellis recounted the case of a respectable married woman who was involved in a social purity movement. When reading a booklet that described masturbation, she became aware that she had been unwittingly engaging in this behavior. As Ellis noted, "The profound anguish and hopeless despair of this woman in the face of what she believed to be the moral ruin of her whole life cannot be well described."

Sex researcher Alfred Kinsey complained a half century ago that the scientific classifications of sexual behavior in his day were based on theology, not biology. In 1952 in the first edition of the American Psychiatric Association's Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders -- also known as DSM--sexual behaviors such as masturbation, homosexuality, fellatio, cunnilingus, and sexual promiscuity were codified as pathological--as forms of mental illness. Countless homosexuals suffered because their desires were labeled by the medical profession, and by the general public as well, as perversions. Indeed, the history of sexual attitudes shows that labeling sexual behaviors has generally been based on morality, not science, even when it is scientists rather than lay persons who are using the labels, and that labeling can have negative consequences.

In science, abuse implies that harm is likely to result from a behavior. The results for male college students who had experiences defined as CSA highlight the questionable validity of the construct child sexual abuse as defined and used in the professional literature. For these male subjects, 37% viewed their CSA experiences as positive at the time they occurred. In the two studies that inquired about positive self-perceived effects, 24% to 37% viewed their CSA experiences as having a positive influence on their current sex lives. Importantly, males who participated willingly in their CSA episodes were as well adjusted psychologically as control subjects. The positive reports of reactions and effects, along with normal adjustment for willing participants, are scientifically inconsistent with classifying these male students as having been abused. Their experiences were not associated with harm, and there appears to be no scientific reason to expect such an association. On the other hand, a minority of males did report negative reactions and negative self-perceived effects; moreover, unwanted CSA was associated with adjustment problems for them. For these students, the term abuse seems much more appropriate.

Some researchers have questioned their original definitions of sexual abuse after assessing their results. For example, Fishman defined sexual abuse of boys mostly on the basis of age discrepancies (that is, sex between a boy of 12 or less and someone at least 5 years older, or between a boy aged 13 to 16 with someone at least 10 years older), stating that age differences implied sufficient discrepancy in developmental maturity and knowledge to indicate victimization. He found that the males with CSA experiences in his study did not differ from controls on measures of adjustment and that they reported a wide range of reactions to their CSA experiences (mostly positive or neutral). In-depth interviews confirmed and elaborated the quantitative findings, leading Fishman to question his original assumptions. He noted that the men's stories altered his universal beliefs about the impact of inappropriate sexual experiences on children, and stated that "to impose a confining definition onto someone's experience does nothing to alter the realities of that experience for the person." Fishman concluded by arguing for the use of language of a more neutral nature rather than labels such as abuse, victim, and molestation--in short, for use of empirical and phenomenological criteria in conceptualizing early sexual relations, rather than using legal or moral criteria."

Citera
Du kan onanera hur mycket du vill, men RÅR INTE MITT ELLER ANDRAS BARN!
Vetenskapen inte alltid ägnar sig åt opartisk forskning. Inte alltför sällan utnyttjas deni kommersiellt syfte. Det du åberopar verkar inte heller så objektiv, då den jämför så skilda företeelse som onani och pedofili!

Vetenskapen är idag tyvärr partisk, men i anti pedofil riktning. Så du har rätt fast, tvärtom.

Citera
En sak till. NKMR står för mänskliga rättigheter och i dessa ingår absolut inte utnyttjande av minderåriga!

Endast sexuella övergrepp och utnyttjande är förbjudna, ej sexuella kontakter på frivillig basis.