Författare Ämne: Incest - varför så farligt?  (läst 28213 gånger)

Ola Eriksson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 165
    • Visa profil
Incest - varför så farligt?
« Svar #30 skrivet: 08 juli 2006, 16:08:17 PM »
Citat från: "figge"
Citat från: "paraphilia"
Man behöver inte tycka någonting, det räcker med att konstatera fakta :

Alla tar inte skada av incestförhållanden.

Dessa typer av relationer är dock mer problematiska och ofta generellt sett mer skadliga än andra former, men detta beror till stor del på den kultur vi lever i.

Det är första ggn som jag är inne och skriver (har dock läst Dina tidigare inlägg)

Jag kräks nästan och blir så förbannad!! Hoppas att det finns ngn som har koll på vad du sysslar med egentligen.........................

..mellanstadielärare....

Ola Eriksson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #31 skrivet: 08 juli 2006, 16:12:03 PM »
Citat från: "paraphilia"
Citat från: "Ola Eriksson"
Det är olagligt att offentligt sprida uppfattningen att brottsliga handlingar mot barn är ofarliga och lagliga.

[ timer on: downcount started]

Fel, det är olagligt att uppmana till brott, vilket inte har skett. Att diskutera ämnet med stöd i vetenskapen är dock lagligt tack vara vår yttrandefrihet.

Nej, VÅR yttrandefrihet ska vi ha kvar; DIN får du rädda någon annan stans.

reine

• Gäst
« Svar #32 skrivet: 08 juli 2006, 17:46:41 PM »
Jan-Olof försöker desperat värva anhängare genom att återigen försöka hävda att jag också skulle vara pedofil.
Det är jag bara i dina fantasier och jag tro inte efter att ha läst Olas berättelse att han sväljer detta!
Det finns en anledning till detta: Ola kan på ett trovärdigt sätt beskriva vad han varit utsatt för - hans historia följer logikens lagar och ni må vara motståndare till samhället båda två men det är en jävla skillnad mot en rättshaverist och en som varit utsatt för ett justitiemord som det också finns belägg för rent historiskt då det gäller de register som fanns över vänstermänniskor på 60- och 70-talet.

Här har t.o.m dina egna barn varit inne och ifrågasatt dig, något som du väl aldrig väntat dig, det finns alltså två versioner av sanningen, jag väljer att tro på dina barn eftersom de har minst anledning att ljuga!
Så svär på och spring och göm dig bakom moderatorns kjolar som du brukar - eller passa på och väx o upp och se vad du håller på med!

reine

• Gäst
« Svar #33 skrivet: 08 juli 2006, 18:26:32 PM »
T.O.M Kenth på stulen barndom börjar ifrågasätta nu J-O - är han också pedofil då?

reine

• Gäst
« Svar #34 skrivet: 08 juli 2006, 19:04:38 PM »
Jag är oliktänkande mot dig J-O och då påstår du att jag är pedofil???
Det är väl inte snyggt? Att du insinuerar saker om mig så att folk ska tappa fokus? Du försäker misstänkliggöra mig och påstår att det är jag som försöker värva folk - det var ju det du gjorde och JAG sa till dig att jag inte trodde folk var så lättstyrda! Du vänder ju upp och ner på allting J-O - du tål inte att bli kritiserad eller ifrågasatt och då är du inte intressant att diskutera med heller. För du vet inte hur man argumenterar, din retorik är urdålig och din enda möjlighet då är att smutskasta dina meningsmotståndare. Ointressant och taffligt! Kom igen när du kan tala för din sak utan att gömma dig bakom schabloner och slagord. Jag pratar med människor inte med stereotyper!

reine

• Gäst
« Svar #35 skrivet: 08 juli 2006, 20:07:45 PM »
Har du glömt hur du bemötte dina barn då de gick i svaromål här J-O? Varför är deras inlägg borta? Vem företräder du J-O eftersom du får så stort utrymme överallt?
Och du - du sa förut att om du träffat mig medan du var inom vapnet så skulle du sett till att jag hamnat på ett speciellt ställe....vilket då J-O?

reine

• Gäst
« Svar #36 skrivet: 08 juli 2006, 20:24:56 PM »
Blablablablabla...................................

reine

• Gäst
« Svar #37 skrivet: 08 juli 2006, 20:49:06 PM »
Blablablabla.......................

reine

• Gäst
« Svar #38 skrivet: 08 juli 2006, 21:02:12 PM »
Så bra att du får stöd då J-O, det kan du behöva..........

reine

• Gäst
« Svar #39 skrivet: 08 juli 2006, 21:14:03 PM »
Jag förlitar mig på att folk är läskunniga och att de förstår vad som menas även om du nu saknar den färmågan. Därmed är min diskussion med dig avslutad. Folk som bara har hotelser att ta till när argumenten tryter befinner sig inte riktigt på den nivå som jag förväntar mig och kräver för att jag ska få ett utbyte av dem!

Ola Eriksson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #40 skrivet: 09 juli 2006, 12:17:35 PM »
Citat från: "reine"
T.O.M Kenth på stulen barndom börjar ifrågasätta nu J-O - är han också pedofil då?

Jag tror inte att du behöver oroa dig. Varken jag eller någon annan har sett att du har skrivit sådana texter, som förtjänar sådana yttranden. hmm.. 30 grader varmt nu..hjärnan smälter och rinner ut genom öronen. Bäst att dricka vatten.