Författare Ämne: Sverige fällt i Europadomstolen på Nationaldagen  (läst 3764 gånger)

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
Sverige fällt i Europadomstolen på Nationaldagen
« skrivet: 06 juni 2006, 17:20:51 PM »
Europadomstolen för de mänskliga rättigheterna i Strasbourg har fällt Sverige idag den 6 juni 2006 - på självaste Nationaldagen!

Det gäller hur myndigheten SÄPO har bemött - och vägrat lämna ut handlingar till - dissidenter som har varit åsiktsregistrerade.

Se Staten dömd för stoppade Säpoakter.

Sedan mitten av 1980-talet har Sverige varit stamkund i Europadomstolen. Det finns ett antal epokgörande domar från Europadomstolen men Sverige borde ha fällts i åtskilliga klagomål som har blivit förklarade inadmissible. För att citera Prof. Dennis Töllborg "det finns rätt starka maktstrukturer som gör att saker och ting inte alltid går som de borde göra".

Frågan som måste ställas är: Hur kan Sverige betecknas som ett demokratiskt västerländskt rättssamhälle med hänsyn tagen till förevarande och andra fällande domar i Europadomstolen?  

Ruby H-C

Ola Eriksson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 165
    • Visa profil
Re: Sverige fällt i Europadomstolen på Nationaldagen
« Svar #1 skrivet: 26 juni 2006, 17:13:20 PM »
Citat från: "Ruby Harrold-Claesson"
Europadomstolen för de mänskliga rättigheterna i Strasbourg har fällt Sverige idag den 6 juni 2006 - på självaste Nationaldagen!

Det gäller hur myndigheten SÄPO har bemött - och vägrat lämna ut handlingar till - dissidenter som har varit åsiktsregistrerade.[quote/]

Nu kanske det snart börjar röra på sig ?! Jag har de två sista gångerna jag skrev till registernämnden fått svaren "Vi tänker inte lämna ut uppgifter, om du är registrerad eller inte registrerad",  vidare andra svaret " Alla uppgifter före 1975 är redan förstörda".. Precis som att de skulle läma ut all skit de gjort mot mig EFTER 1975... Det första svaret fick jag sedan regeringen påstått att alla "numer" hade rätt att få ett svar om de var registrerade eller ej. Detta gällde tydligen inte mig och Kjell Berglund  i Malmberget, aktiv kommunist i ca 60 år.

Ingenting nytt händer. Som en funktion av deras förnekanden om att registrena ÅTERIGEN har förstörts, så växer registren!!

1968 Påstod Ingvar Carlsson att 60 000 fanns registrerade, men att NU hade registrena förstörts.

1972 Under IB-affären så sade de att 160000 fanns regstrerade, men NU hade de "kollat ordentligt" att registrena var förstörda..

1978 Förstörde de registrena en gång till så att det blev 180 000 registrerade...

1989 Var saken uppe igen under Carl Lidboms utredning om SÄPO, då de förstörde registren, så att det var uppemot 300 000 registrerade.

SÄPO behöver inte mer påstå att de förstör register. Det syns på det här samhället att det slussas stora mängder hemlig information om de enskilda individerna fram och tillbaka helt okontrollerat. Det finns ingen kontroll längre, och vem som helst kan vara registrerad, orsaken kan vara det samma. Läs mitt sammandrag av vad Töllborg skrivit under "Övrigt".

Ola Eriksson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 165
    • Visa profil
Re: Sverige fällt i Europadomstolen på Nationaldagen
« Svar #2 skrivet: 27 juni 2006, 18:53:21 PM »
Citat från: "Ruby Harrold-Claesson"
Europadomstolen för de mänskliga rättigheterna i Strasbourg har fällt Sverige idag den 6 juni 2006 - på självaste Nationaldagen! Det gäller hur myndigheten SÄPO har bemött - och vägrat lämna ut handlingar till - dissidenter som har varit åsiktsregistrerade. Sedan mitten av 1980-talet har Sverige varit stamkund i Europadomstolen.

Frågan som måste ställas är: Hur kan Sverige betecknas som ett demokratiskt västerländskt rättssamhälle med hänsyn tagen till förevarande och andra fällande domar i Europadomstolen?  

Sverige är ett ohederligt land. Att man i sverige sprider ut schablonen att svenska nationalkaraktären är hederlighet och försagdhet, visar bara hur illa det är.  Inget annat land behöver sprida ut att medborgarna är födda hederliga. Exe4mpelvis senast SÄPO förstörde registren, var fram till 1993. Sedan bjöd de alla att ta del av registren, även tidigare än 1993. Jag skrev alltså i den vändan till registernämnden , som då svarade att de hade förstört registren fram till den tid jag jag frågade , dvs fram till 1975. Den som ljuger mycket bör ha ett gott minne, vilket sällan är fallet.