Frfattare mne: Politikerna omhändertar Emil  (lst 4448 gnger)

Ola Eriksson

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 165
    • Visa profil
Politikerna omhändertar Emil
« skrivet: 12 april 2006, 13:15:55 PM »
Idag var jag på socialnämndens AU:s möte. Innan  jag hann  sätta mig  ned  sade Leif Wikkman, ordförande, att jag bara behövde ta ställning för eller mot ett omhändertagande, alla övriga omständigheter var ovidkommande. Det var alltså uppgjort.Jag  struntade i honom,  och fortsatte säga att utredningen var skriven av  andra personer än de som gjort den, den var inte undertecknad, den saknade utredningsplan, inget hembesök, jag  hade inte fått vara på utredningssamtal, den  hade pågått 10 månader istället för de högst 4 månader som tillåts, utredaren hade varit sjuk och själv inte varit med när de skrev om  utredningen. Varje gång  jag gick in på att granska skälen för omhändertagandet, utredningen, avbröt han mig och sade att detta möte handlar  enbart om  det beslut de skulle fatta. Efter 10 minuter var det klart, och Stefan Eriksson moderaterna höll ett barnens-bästa-tal, som ni mycket väl kan föreställa er vad det handlade om. Den som ropar "barnens bästa" flest gånger innan han dör vinner! Leif Wikman sade att det inte var politikerna sak att ta ställning till om utredningen var laglig eller ej, det ställningstagandet fick de göra SEN i länsrätten, vilket ju visade att de redan tagit beslutet; för hur skulle jag  annars kunna få möjlighet att bemöta ärendet i Länsrätten ?

Inte NÅGON av det 20tal personer som fanns där ( Det var mer folk där än det egentliga antalet ledamöter) ställde frågor till mig om utredningen och de skäl saken gällde.Allt var uppgjort; jag  hade inte behövt gå dit, eller lika gärna hade jag kunnat vända då han sade att jag bara fick svara " bu eller bä".

Det märkliga var att när jag sedan slog på mobilen  utanför socialförvaltningen så dök texten "coc" upp ( kuk) och en grafisk bild på en kuk. De hade just tagit beslutet antar jag ? Sådana meddelanden  har  jag aldrig någonsin fått. Min sambo som är van vid mobiltelefoner, undersökte mobilen, och konstaterade att det varit ett självförstörande meddelande som inte gick att spåra.

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlgg: 690
    • Visa profil
Detta är mer än lovligt galet
« Svar #1 skrivet: 12 april 2006, 13:39:06 PM »
Som föräldrar är ni skyldiga att skydda era barn från faror och övergrepp.  Älgkon, tigrinnan, lejoninnan och alla världens mammor skyddar sin avkomma på det sätt de kan.

Dessa rättsövergrepp kan få fortgå bara pga att svenska folket är ett så förtryckt folk.

I Frankrike fick regeringen riva upp "ungdomslagen". Jag ser fram emot den dag då människorna i Sverige reagerar mot det förtryck, förföljelse och förnedring som socialtjänsten - genom delegation av riksdag och regering - utsätter dem för.

Sedan i morse har jag blivit uppringd av tre föräldrar vars barn har blivit tvångsomhändertagna. Ett litet barn togs med polis hjälp!

Detta är mer än lovligt galet.

Vem är er advokat/er?

Hälsningar

Ruby H-C

Ola Eriksson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Re: Detta är mer än lovligt galet
« Svar #2 skrivet: 12 april 2006, 13:56:42 PM »
Citat frn: "Ruby Harrold-Claesson"
Som föräldrar är ni skyldiga att skydda era barn från faror och övergrepp.  Älgkon, tigrinnan, lejoninnan och alla världens mammor skyddar sin avkomma på det sätt de kan.

Ironin i detta berörde min sambo Karina.Det är ju riktigt att djur försvarar sin avkomma, dock knappast har de möjlighet att göra det på ett zoo.
Hon sa " Jaha.. Jasså ? Är det så det fungerar i Sverige, de tar ungarna, som på ett zoo. och byter, dem, ger bort de, säljer dem och gör vad de vill med dem."

Dessa rättsövergrepp kan få fortgå bara pga att svenska folket är ett så förtryckt folk.

Ja, för tio år sedan  blev man utskälld om man ifrågasatte att medierna var objektiva och politikerna hederliga. I  dag rycker folk bara på axlarna, om man utmålar nomenklaturan som perversa förbrytare. Kan knappast säga att något håller på att hända.Folk försvarar iaf inte offensivt politisk brottlighet som förr, men de har vant sig att leva med sina brister, istället för att sätta sig över dem.

Vem är er advokat/er?

Ruby H-C

Jag har fått en Bo Forsberg tror jag att han hette.. När jag ringde och ville utse en egen,sade länsrätten att jag inte fick göra det. De tror att alla är helt slut i huvudet... [suck]

Den jag ville utse, sade dock att han hade lite tid, "men  om det gick fort, vilket de vanligtvis gör", så kunde han tänka sig att ställa upp... Men jag vill inte att det ska gå fort, jag vill att sociala blir åtalade, och jag vet inte vem man ska lita på. Jag vill inte gärna ta av myndigheterna anvisad advokat, eftersom jag inte tror på myndigheterna. Vet du någon trovärdig här i norra Sverige ? Eller kan man rent av be någon söderifrån att komma hit och hjälpa oss ?

Vad händer sen ? Nu  har socialnämndens AU tagit beslutet. Tar de barnet redan nu, eller kommer de att vänta till efter Länsrätten ?

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
    • Visa profil
Re: Detta är mer än lovligt galet
« Svar #3 skrivet: 12 april 2006, 14:33:50 PM »
Tack för liknelsen med ett zoo. Det är första gången jag kommer i kontakt med den, men den är ack så sann. Själv brukar jag citera från George Orwells bok "Animal Farm". Napoleon såg till att hans underhuggare tvångsomhändertog hunden Daisys valpar och uppfostrade dem att tjäna "den store ledaren".

Visst kan du begära att få en advokat/jurist söderifrån, men det inträffar ofta att domstolarna anger "det geografiska avståndet" som skäl varför de inte vill ta en utomsocknes jurist. Men, problemet är snarare att de inte vågar ta en som de inte känner sedan tidigare, eftersom de vill veta om det blir motstånd eller walk-over.

Artikel 6 i Europakonventionen ger dig rätt att välja ditt eget ombud osv. Läs lagen på NKMR:s hemsida.

Jag kan ge dig tips om bra advokater / jurister men de finns inte i Luleå.

Har socialen beslutat om ett omedelbart omhändertagande är det högst sannolikt att de inte kommer att invänta länsrättens dom.

Ruby H-C
[/quote]

Mats Nilsson

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 2
    • Visa profil
Välj advokat med noggrannhet
« Svar #4 skrivet: 12 april 2006, 16:52:14 PM »
Hej Ola!
Jag är en pappa med 7 omhändertagna barn och dessutom så har min fru gått underjorden med vårt 8 barn.
Dessa barn blev omhändertagna i Oktober 2003 och jag har kämpat sedan dess och kommer så att fortsätta att göra.
Du kommer att möta på många felaktigheter och lagbrott som socialförvaltningen gör.
Jag tycker och vet att det är synnerligen viktigt att Du är nöjd med den advokat som bistår Dig. Denna advokat är Din ända länk till verkligheten.

Detta är en "miljard industri" i Sverige och det finns så många som utan skruppler tjänar enorma pengar på dessa fall.
Jag bor i Svalövs kommun i skåne och vi är ca 14.000 innevånare. Här har man av skattemedel redan betalt över 25 miljoner kronor på vårt ärende.

Du måste vara mycket noga med att få rätt advokat som tar fram Dina frågor och som bistår Dig på rätt sätt.
Grundarbetet för kommande förhandlingar i länsrätt och kammarrätt måste läggas väl, det är en lång prossedur.

Hälsningar
Mats Nilsson

Ola Eriksson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Re: Välj advokat med noggrannhet
« Svar #5 skrivet: 13 april 2006, 15:26:34 PM »
Citat frn: "Mats Nilsson"
Hej Ola!
Jag är en pappa med 7 omhändertagna barn och dessutom så har min fru gått underjorden med vårt 8 barn.
Dessa barn blev omhändertagna i Oktober 2003 och jag har kämpat sedan dess och kommer så att fortsätta att göra.
Du kommer att möta på många felaktigheter och lagbrott som socialförvaltningen gör.
Jag tycker och vet att det är synnerligen viktigt att Du är nöjd med den advokat som bistår Dig. Denna advokat är Din ända länk till verkligheten.

Detta är en "miljard industri" i Sverige och det finns så många som utan skruppler tjänar enorma pengar på dessa fall.
Jag bor i Svalövs kommun i skåne och vi är ca 14.000 innevånare. Här har man av skattemedel redan betalt över 25 miljoner kronor på vårt ärende.

Du måste vara mycket noga med att få rätt advokat som tar fram Dina frågor och som bistår Dig på rätt sätt.
Grundarbetet för kommande förhandlingar i länsrätt och kammarrätt måste läggas väl, det är en lång prossedur.

Hälsningar
Mats Nilsson

Jag skrev just på ett annat ställe i forat att nu när jag hr hittat en advokat, så tänker domaren förbjuda att jag får ta honom därför att " det finns redan LVUadvokater i  Luleå". Dvs av artikel 6 i FN stadgan om rätten att välja en egen advokat återstår ingenting. Men jag har i alla fall sagt bort "lägg-advokaten" som länsrätten utsett, och har meddelat dem att får jag ingen egen advokat, så kommer jag att tiga i målet. " välja advokat"; nästan allt är ett skämt, när man börjar tala om rättigheter; "barnens bästa "  betyder även "inga advokater."

Har de tagit 8 barn för dig ! Jag orkar inte reagera; varenda brev här, inklusive mina egna ger en chock att läsa, det finns inga resurser att reagera. Man vet inte om man lever eller ej, när man läser här. Jag provade skriva till en väsntertidning, de iddes inte ens svara. Har funderat på att skriva en bok om detta. har skrivit ca 70 sidor hittills.

Vad är du "åtalad" för ? Jag är åtalad för att ha drivit ett vårdnadsmål i hovrätten, skrivit brev till utredare, samt försökt hämta vårt barn vi har gemensam vårdnad om men inget vårdnadsavtal från dagis. Kanske Hovrätten kan åtala länsrätten för att de driver mål ? De har ännu inte fått veta att jag har en gul bil. Ursäkta, man måste vara lite galen ibland....

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
    • Visa profil
Onödiga omhändertaganden
« Svar #6 skrivet: 06 december 2006, 10:19:49 AM »