Författare Ämne: Vilka bryr sig om oss?  (läst 2192 gćnger)

felixgeorg

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
Vilka bryr sig om oss?
« skrivet: 14 november 2006, 11:33:42 AM »
Ruby verkar nÀstan var den enda som har medkÀnsla med oss. Enligt soc har man vÀl inget vÀrde alls. Effekten pÄ den övriga familjen tas inte alls med i bedömningen om ett barn ska omhÀndertas. Vi lever i en egen vÀrld (som vanligt folk inte kÀnner till). Har skrivit till Dagens nyheter, Aftonbladet, Expressen, Insider, Kalla fakta och Uppdrag granskning. Ingen har hört av sig. Det Àr för bedrövligt. Sociala har hur mycket resurser som helst med alla sina s.k experter. Vi hade en advokat som t.ex inte trÀffade vittnena förrÀn 30 minut före förhandling. Det skulle man vÀl ha gjort i god tid sÄ man hunnit följa upp eventuellt nytt som kommit upp. Dessutom skulle han ringa dagis. Vid förhandlingen hade han inte gjort det och soc kom med egna graverande uppgifter frÄn dagis. Jaha! Vi krÀvde att fÄ svar pÄ vad vi skulle göra för att fÄ tillbaka lillen. DÄ blev resultatet att de ska utreda hur vi tar hand om de andra barnen. Det Àr ungefÀr som att mobbarna ska utreda om mobbningsoffret duger. Det har skrivits hÀr att vi bara Àr missnöjda med sociala. Hemsidan Àr faktiskt till för de som fÄtt barnen omhÀndertagna utan saklig grund. Det Àr de fallen som kommer upp hÀr. I de fall soc gjort nÄgot bra finns det ju inte sÄ mycket att skriva. Personligen tycker jag barn ska omhÀndertas om de t.ex blir misshandlade. Det vi vÀnder oss emot Àr allt falskspel. Lögner och grova överdrifter. Eller att man fÄr skulden för allt som hÀnder. Jag kan ge nÄgra exempel. NÀr jag lÄg pÄ sjukhuset sa de att jag lagt pojken pÄ sÀngen utan att dra upp rÀcket nÀr jag var pÄ toaletten. I sÄ fall lÄg han pÄ andra sidan mot det andra rÀcket. NÀr de sagt till mig, var jag jÀttenoga. DÄ stÄr det i journalen: trots att vi sagt till lÄg pojken flera gÄnger pÄ sÀngen utan rÀcke. 2: Varje dag duschade jag. Personalen visste det och sa inget. De som Àr experter pÄ sjukvÄrd. 5:e dagen fick han en hostattack. Sedan var det otroligt dÄligt av mig att jag lÀmnat honom. Trots att jag tog med honom in sedan nÀr jag duschade eller gick pÄ toaletten stÄr det i journalen: trots att vi kommit överens om att hon skulle ringa nÀr hon gick pÄ toletten gjorde hon inte det. DÄ rÀckte det inte att jag tagit med honom in. Dessutom sa lÀkaren att pojken skulle ha inhalationer varje timme. DÄ sÀger de att personalen mÄste komma in varje timme för att se till att han fick mat och nya blöjor. Vilken omskrivnig av sanningen. Advokaten tog upp i rÀtten att lillen var vÀldigt röd i stjÀrten trots att sjuksköterskorna sagt att det blivit av pencillinet. LÀste att mÄnga gravida dricker alkohol och skadar sina barn. De blir nog inte av med sina barn. Det Àr ocksÄ mÄnga barn som har hÄl i tÀnderna. Vilket inte mina har. LÀste ocksÄ om nyfödda barnet som fÄtt benen brutna pÄ flera stÀllen. Ingen hade tagit barnet till sjukhus pÄ flera dagar. Sedan hade barnet blivit misshandlat pÄ nytt. Den mamman fÄr sÀkert behÄlla sitt barn. Det jag vÀnder mig emot Àr att det inte finns nÄgot enhetligt system. Det Àr inte de sÀmsta förÀldrarna som blir av med sina barn utan om man rÄkar fÄ soc emot sig. TvÀrtom kan ganska bra förÀldrar förlora sina barn. Ibland kan jag kÀnna mig deppig med den barndom jag haft och inte orka vara den mamma jag borde, men jag har ju inte heller fÄtt nÄgon hjÀlp att mÄ bÀttre. Jag kÀmpar ÀndÄ för att vara en bra mamma. Soc borde vÀl ta hÀnsyn till om man haft det svÄrt. Det hela gÄr bara ut pÄ bedömningar. Man anses ha vissa egenskaper och sedan ska det bedömas om man duger. Man Àr helt utlÀmnad. Man blir knappt trodd kÀnns det som. Bara av de som varit med sjÀlva. PÄ behandlingshemmet stÀdade jag som en galning, medan de andra solade och broderade. Sedan stÄr de i rÀtten och sÀger att barnen ska till fosterhem för det Àr sÄ otroligt stökigt. En annan boende mÄste köpa nya kastruller. Det hade hon inte köpt. Dessutom kom personalen med kastruller frÄn personalköket (dÀr vi aldrig varit) som inte dög. De kom upp 2 eller 3 gÄnger med kastruller. Jag kanske har berÀttat det förut, men det Àr sÄ knÀppt sÄ man kan knappt hÄlla sig för skratt.

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Vilka bryr sig om oss?
« Svar #1 skrivet: 01 december 2006, 18:31:21 PM »
Citat frćn: "felixgeorg"
Ruby verkar nÀstan var den enda som har medkÀnsla med oss.

Ditt inlÀgg gör mig stum, och jag vet inte vad jag ska sÀga. Jag Àr rÀdd för att leva i det hÀr landet. Du har gjort en massmediakampanj, som slutat resultatlöst. Jag vÀntade mig detta tyvÀrr. SjÀlv har jag varit politiskt svartlistad och avstÀngd frÄn arbetsmarknaden i 31 Är, och fÄtt NOLL insÀndare publicerade om detta ! 52 massmediarepresentanter har avvisat mig. De trakasserar obekvÀma personer, och numer sÄ börjar det alltmer handla om att ta barnen frÄn folk som myndigheterna anser obekvÀma.

Men massmedia uppmÀrksammande ju Nordiska Kommitten för MÀnskliga RÀttigheter nyligen.... Ja det gÀllde ju smutskastning av de mÀnskliga rÀttigheterna för stÄss.. Ruby pÄstods vara nÄgon slags sadist, och Lennart Hane var anmÀld etc. Det Àr sÄ de ville skildra vad som skrivs hÀr, och deras svar till oss.

PÄ samma dag i en kvÀllstidning:

Mikael Persbrandt, kÀnd alkoholiserad tvskÄdespelare gÄr till domstol för att han blivit förtalad dÄ tidningen skrivit att han varit inlagd pÄ alkoholpoliklinik. De bestred inte att han var alkoholist, eller att han varit inlagd dÀr, men förtalet mÄste ju ha nÄgon grÀns... 500 000 kr i skadestÄnd talas det om.

Nyhet i samma tidning: Samma dag sÄ flyr en Stockholmsfamilj med sina tre barn undan en LVU-dom. De grips i UleÄborg, och utan att tv förklarar vad de menar sÄ pÄstÄr de att fadern anklagas för förberedelse till mord. Familjen behandlas i media som farliga mördare och brottslingar ! En vanlig svensk familj ! FÄr DE skadestÄnd ?
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna