Författare Ämne: Åsiktsförföljelser  (läst 3043 gånger)

Ola Eriksson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 165
    • Visa profil
Åsiktsförföljelser
« skrivet: 09 mars 2006, 15:35:45 PM »
Kan ämnet åsiktsförföljelser tas upp under NKMR:s forum som självständigt ämne ? Jag har varit utsatt för politisk åsiktsregistrering och följande uteslutning från arbetsmarknaden sedan 1975. Jag har inte haft en fast anställning sedan dess. Jag har läkarintyg formulerat " primärt inte sjuk, orsaken är politisk svartlistning". Jag känner många andra som råkat ut för liknande saker, och även en del fall där myndigheterna sedan gått över till att trakassera deras barn.

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
Re: Åsiktsförföljelser
« Svar #1 skrivet: 03 april 2006, 14:28:26 PM »
Hej Ola,

Tack för förslaget. Det är mycket viktigt att diskutera de åsiktsförföljelser som förekommer i Sverige, där alla som har åsikter som inte står i samklang med de åsikter som pådyvlas av etablissemanget blir förföljda t o m av de genom terapi omvända offren för systemet.

Det vore bra om vi kunde få en uppfattning om intresset för en sådan debattsektion.

Ruby H-C

Anonymous

• Gäst
Re: Åsiktsförföljelser
« Svar #2 skrivet: 07 april 2006, 10:49:04 AM »
Citat från: "Ruby Harrold-Claesson"
Hej Ola,

Tack för förslaget. Det är mycket viktigt att diskutera de åsiktsförföljelser som förekommer i Sverige, där alla som har åsikter som inte står i samklang med de åsikter som pådyvlas av etablissemanget blir förföljda t o m av de genom terapi omvända offren för systemet.

Det vore bra om vi kunde få en uppfattning om intresset för en sådan debattsektion.

Ruby H-C

Problemet är att de flesta vet lite eller inget om det. D e flesta av de som varit utsatta vet inte om det, och många vet om det, men vågar inte tala, eftersom de "bara" varit trakasserade några år. Men kanske jag kan ta detta i forumet för övrigt  tills vidare ?