Ja nu har vi fått vårt uttalande från denna så kallade utredning som har pågått sedan 2006 tror jag den startade. Men det var ingen överraskning jag fick, jag visste det redan innan, det var något som fick mig att känna en sådan stark psykisk oro att jag var helt utslagen i flera dagar innan detta skulle läsas upp och kommenteras under dagen den 2011-02-10, jag trodde att jag aldrig skulle bli bra igen.
Psykisk påfrestning och åter ett förnedrande från myndigheterna alltså staten som skulle uppfostra mig, ett minne för mig som jag aldrig kommer att glömma, under de åren som myndigheterna fostrade mig försvann min personlighet och mitt rätta jag. Efter det har jag fått bygga upp mitt liv på egen hand Att försöka få någon att förstå vad jag hade gått igenom var inte så lätt ,för du skulle intet talar om dessa trauman eller du bara ljuger för det är inte sant, myndigheterna beter sig inte så.
Skammen som ja har fått bära från den dagen myndigheterna skulle uppfostra mig, för du var ingenting värd i deras ögon, psykningarna och allt detta hårda arbete som jag fick utföra under åren som uppfostran hos myndigheterna pågick. Ett arbete som en vuxen karl skulle utföra. Det var uppfostran i samhällets anda, att kuva och förtrycka så mycket det bara går, för staten bär inget ansvar för sina handlingar. Juridiskt har inte myndigheterna någon skyldighet till att ansvara för sina handlingar. Ej heller att betala för de skador som uppkommer.
MEN de har ett stort ansvar att ta barnen från sina föräldrar och förstöra och förtryck så mycket det går samt att slå sönder familjebanden.
Att följa lagen om de mänskliga rättigheterna samt barnkonventionen det står inte för SOC eller någon myndighet i Sverige för det lagen exciterar inte i Svensk lag.
Alltså är svenska politiker ensamma i EU att stå utanför denna lag och har makt att förstöra så många människor som det bara går, med att förtrycka, splittra och slå söder barnen så de inte vill veta av sina föräldrar eller släkt. Det är inget som myndigheterna avstår ifrån, det är en mjölkkossa som tar åtskilliga miljoner i anspråk och som skulle kunna användas till både dagis och skola så det fans mera personal och att barnen kunde känna en större trygghet.
Med andra ord Staten äger sina medborgare och kan göra i precis vad som faller dessa in. Men har inget juridiskt ansvar för följderna. Så folket är livegen och maktlös och får sitta i kläm när det händer något. En totalitär makt utan ansvar
När en peson blir felaktigt dömd och det uppdagas blir det för det mesta ett stort skadestånd ibland på flera miljoner kr som staten får betala. Men när barn blir felaktigt och illa behandlade ja även misshandlade både fysiskt och psykiskt samt krängta så djupt in i själen att en del aldrig repar sig från skadan, av dessa som säger sig värna om barnen och tar hand om barnen och ungdomar för deras eget bästa .Jag syftar på SOC och staten.
Jag kan förstå att barn och unga kan behöva behandling och komma till en annan miljö än hemmet ibland och få hjälp om så krävs. Men ja just det Men jag kan banne mig inte förstå att SOC, fosterhem ,HVB hem samt även polisen och politiker ska misshandla barnen som behöver ett stöd och hjälp och håva in en massa pengar på dessa utsatta personer. Det har jag inget förstående för det minsta!
Hur är det med alla föräldrar syskon mor och farföräldrar som inte får se sina barnbarn och syskon, vad blir det för relation när dessa ska mötas en dag och inte har fått en normal relation till sin släkt, utstötta och misstänksamma mot varandra!
Det har till och med hänt att barn har dödat sina föräldrar eller mordhotat på grund av att uppfostran som SOC har förespeglat att hata sina nära och kära är ett motto i deras syfte att förtrycka barns känslor till sina anhöriga.
Gullan
http://wwwc.svd.se/pdf/synpunkt/get_file.asp?Filename=SVD-20110216-A025%20SYN%201F1.pdf&week=07