Författare Ämne: LÄNSRÄTTEN I MORGON  (läst 2231 gånger)

felixgeorg

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
LÄNSRÄTTEN I MORGON
« skrivet: 22 mars 2006, 13:08:08 PM »
Vi fick den s.k utredningen i fredags. Ca 60 sidor. Vi hade 3 vardagar pÃ¥ oss att försöka samla ihop nÃ¥got slags försvar. Det var nämligen sÃ¥ att de flesta uppgifterna var helt nya. Det var som att fÃ¥ en hink kallt vatten över sig. Här har man tagit emot socialas personal i sitt hem i 2-6 mÃ¥nader. Antingen har de sagt att allt är bra eller inte sagt nÃ¥got alls. Sedan fÃ¥r babyn en rs-infektion och hamnar pÃ¥ sjukhus. DÃ¥ har de plötsligt jättemycket annat att ta fram som man inte hört ett ord om. Det stÃ¥r nästan inget positivt i utredningen. Om man är opartisk mÃ¥ste man väl kunna hitta positiva saker om en vanlig familj? De menar att man inte klarar nÃ¥got pÃ¥ egen hand. När min mellanpojke föddes gjordes en anmälan till soc av BB. De mÃ¥ste säga till för att han skulle fÃ¥ mat pÃ¥stod de m.m Jag var deprimerad, inÃ¥tvänd o.s.v Jag hade ingen bra uppväxt. Jag hade inte föräldrar som tog bra hand om mig. Ibland har jag varit deppig och har haft kontakt med psyk. Detta stÃ¥r i mina papper och har förföljt mig i mÃ¥nga Ã¥r. Varför ser sÃ¥ mÃ¥nga ner pÃ¥ en människa som inte precis passar in i mallen. Jag är t.ex ganska tystlÃ¥ten med folk jag inte känner. Han har alltid haft en fin viktkurva  och är idag snart 3 Ã¥r. Jag blir sÃ¥ trött pÃ¥ alla deras lögner.  Var fÃ¥r de allt ifrÃ¥n? Jag är sÃ¥ trött pÃ¥ att de drar slutsatser av sÃ¥nt de läser i papperna. SÃ¥ skriver de nya saker p.g.a av det gamla och sÃ¥ finns det ännu mer att läsa nästa gÃ¥ng. Det är sÃ¥ kränkande allt de pÃ¥stÃ¥r. En sak jag verkligen inte förstÃ¥r är varför vuxna människor inte är värda nÃ¥got. De pÃ¥stÃ¥r sig bry sig om barnen, men vuxna kan man behandla väldigt illa. Blir man en bra förälder av ständig kritik. Man börjar känna sig ganska oduglig när man hela tiden fÃ¥r höra att man är det. Deras utredningar är ett stort skämt. De räknar upp situation efter situaton ooch drar en massa slutsatser. Exempel: Personalen gav mig instruktioner om att laga välling. En gÃ¥ng var vällingen kall. Slutsats(taget frÃ¥n utredning): Trots att det är hennes tredje barn mÃ¥ste hon instrueras om lämplig temperatur, rengjöring av flaskor dagligen. För övrigt fick de andra bara bröstmjölk aldrig välling. Exempel:Mellanpojken sa att han skulle slÃ¥ lillpojken. Hon reagerade inte. Personal sa till mellanpojken. Slutsats: Hon kan inte fokusera pÃ¥ mer än ett barn i taget. SÃ¥ hÃ¥ller det pÃ¥ sida efter sida.

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
Begäran om senareläggning!
« Svar #1 skrivet: 22 mars 2006, 14:54:57 PM »
Jag råder er att begära senareläggning i länsrätten. Ni har rätt att få utredningen i god tid före förhandlingen. Ni borde göra en JO-anmälan mot socialen också.

Hur har er advokat reagerat till detta?

Ruby H-C