Vi fick den s.k utredningen i fredags. Ca 60 sidor. Vi hade 3 vardagar på oss att försöka samla ihop något slags försvar. Det var nämligen så att de flesta uppgifterna var helt nya. Det var som att få en hink kallt vatten över sig. Här har man tagit emot socialas personal i sitt hem i 2-6 månader. Antingen har de sagt att allt är bra eller inte sagt något alls. Sedan får babyn en rs-infektion och hamnar på sjukhus. Då har de plötsligt jättemycket annat att ta fram som man inte hört ett ord om. Det står nästan inget positivt i utredningen. Om man är opartisk måste man väl kunna hitta positiva saker om en vanlig familj? De menar att man inte klarar något på egen hand. När min mellanpojke föddes gjordes en anmälan till soc av BB. De måste säga till för att han skulle få mat påstod de m.m Jag var deprimerad, inåtvänd o.s.v Jag hade ingen bra uppväxt. Jag hade inte föräldrar som tog bra hand om mig. Ibland har jag varit deppig och har haft kontakt med psyk. Detta står i mina papper och har förföljt mig i många år. Varför ser så många ner på en människa som inte precis passar in i mallen. Jag är t.ex ganska tystlåten med folk jag inte känner. Han har alltid haft en fin viktkurva och är idag snart 3 år. Jag blir så trött på alla deras lögner. Var får de allt ifrån? Jag är så trött på att de drar slutsatser av sånt de läser i papperna. Så skriver de nya saker p.g.a av det gamla och så finns det ännu mer att läsa nästa gång. Det är så kränkande allt de påstår. En sak jag verkligen inte förstår är varför vuxna människor inte är värda något. De påstår sig bry sig om barnen, men vuxna kan man behandla väldigt illa. Blir man en bra förälder av ständig kritik. Man börjar känna sig ganska oduglig när man hela tiden får höra att man är det. Deras utredningar är ett stort skämt. De räknar upp situation efter situaton ooch drar en massa slutsatser. Exempel: Personalen gav mig instruktioner om att laga välling. En gång var vällingen kall. Slutsats(taget från utredning): Trots att det är hennes tredje barn måste hon instrueras om lämplig temperatur, rengjöring av flaskor dagligen. För övrigt fick de andra bara bröstmjölk aldrig välling. Exempel:Mellanpojken sa att han skulle slå lillpojken. Hon reagerade inte. Personal sa till mellanpojken. Slutsats: Hon kan inte fokusera på mer än ett barn i taget. Så håller det på sida efter sida.