När jag summerar vad jag gjort som varit bra, och vad som varit dåligt i de kontakter jag haft med dem,så kommer jag fram till:
ALLA gånger jag litat på någon utredare och öppnat mig, så har detta lett till något dåligt. Alla medgivanden tolkas som svagheter.
ALLA gånger jag vägrat samarbeta, och uppträtt respektlöst mot dem har det gett mig fördelar. Brottslingar lever gott på den lilla respekt de har kvar; riv av dem deras officiella förklädnad! Med förbehållet att man bör kontrollera sin aggresivitet, men ändå visa att man saknar respekt för dem, och att de inte kan lura någon med sitt snack om "barnens bästa vännerna". Visa att du omöjligt kan räknas som en svag människa.
Anmäl dem, försök sätta dit dem på alla sätt. Prova att kontakta tillsynsmyndigheterna;de är alla köpta, men prova ändå ! Skriv parallellt till länstyrelsens tillsynsmyndighet, socialstyrelsens tillsynsmyndighet, socialdepartementets tillsynsmyndighet, polisanmäl dem för tjänstefel och urkundsförfalskning, då de ofta raderar och förfalskar journalerna.
JO-anmäl dem, JO struntar i vad folk säger, så det är bara ett steg till att skriva till justitiekanslern. JO´s standard svar är "vi ingriper inte i själva ärendena, utan endast hur de handläggs" Detta svar får du vad du än skriver ! Fundera hur du ska formulera dig, för att det ska bli svårare att avvisa dig med den formuleringen. Ta kontakt med politikerna (gratisätarna) , iofs leder det sällan till resultat. Genom att sitta snällt i socialnämnden skapar de en plattform till en ny position i inom kommunen när de drar sig tillbaka från politiken. Berätta då åt deras ungdomsförbund hur de sköter saken. Där finns det många som gärna snackar skit om de toppar som behöver flyttas. Gå på ett partimöte, och kräv att få tala om saken, och fråga vad politikerna gör. Det är ju valår i år !!
Men först och främst : KÖP DIG ETT FICKMINNE !!
ALLA utredningar kommer att vara klippta, du måste laga så att du kan själv ersätta de stycken som är klippta, med korrekt material.
Domstolar och utredare kommer att säga att de inte godtar din bevisning mot deras klippta utredningar; där måste du stå på dig, och KRÄVA att ljudinspelningar MINST är lika trovärdiga, som redan bevisat förfalskade utredningar. Ljudfiler är ju nästan omöjliga att förfalska. Vad som på sin höjd skulle kunna göras där är att klippa bort ordet "inte", men det kan ju inte förändra innehållet på megabyter av ljudfiler !!Det kommer ju isf att märkas. En vanlig text kan ju vem som helst förfalska.
Ett digitalt fickminne kostar ca 1000kr, och ger dig mycket mindre huvudbry.Allt du säger kommer de annars att säga att du inte kan bevisa .