Författare Ämne: HallÃ¥!!!!  (läst 6019 gånger)

Lillamy

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 64
    • Visa profil
Hallå!!!!
« skrivet: 07 januari 2006, 19:07:13 PM »
Vem & vilken myndighet/ myndigheter tar ansvar för sina fel & brister.
Har inte sett en enda trots att det finns bevis här skall man ta & följa lagen men så är det inte utan att det är att rädda varandra och utmåla den som har råkat illa ut för det hela för att rädda sitt egna skinn.

Sedan finns det advokater som inte kan ta ansvar för att de har tagit åt sig ett ärende och sedan inte ta ansvar & slutföra det. Det är för bedrövligt...

Att man kan råka illa ut och sedan fått dubbelotur är skit det är bara att se & göra det bästa av situationen..
Mamma med lvuade barn 02.Hon slåss för dom mänskliga rättigheterna & föräldrarnas barnens till att leva som en familj.Skänker speciellt tankar till dom barn/föräldrar som är bara ett minne blott idagsom inte klarade av splitringen.Må ni vila i frid.

lillan04

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 14
    • Visa profil
Hallå!!!!
« Svar #1 skrivet: 04 mars 2007, 23:33:27 PM »
de tar inget ansvar,så enkelt är det, jag har kämpat för att få hem mina barn sedan maj 03, och dt känns hopplöst emellanåt, det enda som håller mig uppe då är de barnen jag har hemma.
väntar på dom från kammarrätten, var uppe den 14 februari och under dessa år har de alltid fattat sitt beslut på några dagar.

men glöm att de tar ansvar för sina handlingar, även om de gör fel.
du måste bevisa att de gör fel

stå på dig

kram
vid frågor maila

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
Omhändertagandet är godtyckligt!
« Svar #2 skrivet: 06 mars 2007, 19:36:25 PM »
Detta är helt absurt och visar att omhändertagandet är godtyckligt!

Du anses lämplig att ta hand om dina tre hemmavarande barn, men inte dina två döttrar. Rent logiskt - om nu logik vore deras starka sida i stället för prestige och maktfullkomlighet - borde de antingen återförena dina döttrar med dig eller tvångsomhänderta dina tre hemmavarande barn.

Det ska bli intressant att få veta kammarrättens dom.

lillan04

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 14
    • Visa profil
Hallå!!!!
« Svar #3 skrivet: 07 mars 2007, 07:08:21 AM »
jaha, har tre barn hemma, men tror ni jag fick hem mina andra två, nejdå, trots en massa vittnen på att jag sköter mig, tar inte ens ett glas vin som andra,inte ute och festar inget sådant utan är bara hemma och tar hand om de barn som är hemma, då man känner pressen på sig att jag måste vara perfekt.
så står det i domen att det fortfarande finns påtaglig risk.detta trots att den socialförvaltning jag har kontakt med i dag vittnade, jag ringde dem och bad dem komma till mig en gång i veckan och förklarade varför, sen vittnade de om att det inte finns något att anärka på, trots detta så får jag inte hem barnen.
4 år den 5 maj och jag har börjat fråga mig själv hur mycket man som ensam mamma ska klara. hur många fler vändor i rätten orkar jag, tänker på min lilla och de lite större barnen, hur de mår i denna situationen. vill bara att det ska ta slut så vi kan bli en hel familj igen, men det känns som en hopplös dröm.
vid frågor maila