Omröstning

Är det rätt beslut av länsrätten?

Ja
0 (0%)
Nej
3 (75%)
Vet inte
1 (25%)

Antal personer som röstat: 3

Omröstningen har avslutats: 18 december 2005, 04:52:23 AM

Författare Ämne: Rätt beslut?  (läst 4791 gånger)

Sofokles

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
Rätt beslut?
« skrivet: 18 december 2005, 04:52:23 AM »
Hej kära medlemmar!

Jag har försökt att läsa en hel del av allt som står på alla forum här o jag håller med med det mästa, men jag har har upptäckt att det hela tiden pratas om fall där man tar barnen o Länsrätten beslutar till Socialtjänstens favör.

Det jag undrar nu däremot är, om vad händer då det är faktiskt rätt att ta ett barn från sina föräldrardå då det värkligen far illa av sin miljö där hemma o där till och med fadern erkänner att han har slagit sin grabb men på grund av att han "älskar" han o vill bara hans väl!

Vad gör man i sådarna fall????

Varför jag undrar???

Jag har i många år försökt att förstå länsrättens beslut till att få stanna kvar med min far!

Jag vart misshandlad o mycke annat som 4 åring till att jag vart ca 18-20!

Grannar, skolor m.fl anmälde gång på gång om misshandel o annan behandling av min far!

Till exempel så kunde det komma in ca 8 anmälningar till soc innom en vecka då det stod bland annat att
" Barnet va klädd i kortärmad tröja o kallingar o spydde ute i kylan"

" ***** pappa kom till dagiset o skrek till personalen om hur pass deras sett att laga mat va felaktig o med följd att gå in i köket o slänga maten på köksgolvet o svära mot personalen framför barnen som vart skrämda av händelsen!"

" Jag har hört pojken skrika många gånger o gråta samt har hört hur pappas skriker..."

" Fadern kom till skolan o svor till skolfröken om hur pass dålig lärrare hon va o att hur kunde man plocka en kvinna från gatan o sätta henne bakom en bänk som lärare" Detta va framför dem övriga skolbarnen.

Det finns ett antal sådarna anmälningar o trots detta så fick jag stanna hos min far som både misshandlade mig o mycke mer!

Socialen hade vid flera tillfällen försökt att omhänderta mig men misslyckades då Länsrätten gick emot dem!

VARFÖR? det är min fråga!
Hur kommer det sig att rätten beslutade detta o hur i hela fridens kan en man bakom ett rätsligt ämbete ta ett sådant beslut att det försör ens liv?

Jag har en flickvän  o försöker leva normalt men mina sÃ¥r efter min far drabbar relationen dÃ¥ jag inte kan leva ett normalt liv!

susanna svensson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 280
    • Visa profil
Rätt beslut?
« Svar #1 skrivet: 02 januari 2006, 06:51:39 AM »
Troligtvis förlorade soc i länsrätten pga samma anledning som de ofta vinner när de inte borde göra det. De är dåliga på att utreda. Men en bristfällig utredning som grund så är det ett lotteri när det kommer till rätten domstolen har mycket svårt att fatta ett riktigt beslut.

Sunny

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 87
    • Visa profil
Alla bör inte ha barn
« Svar #2 skrivet: 07 maj 2006, 23:45:25 PM »
Det gör mig ont om dig.
 Det finns biologiska föräldrar som inte ens borde fÃ¥ sköta om en vandrande pinne. Kram Sunny