Men det finns o kommer att bildas serisösa sajter som verkligen kan erbjuda bÄde hjÀlp o stöd.
SjÀlv hoppas jag pÄ Consequentia
Varav sÄ lÄga förvÀntningar? Personen bakom
http://www.consequentia.se/ "Anna" Àr en tÀmligen förvirrad sjÀl. Hon registrerade sig som medlem pÄ NKMR:s Diskussionsforum den 5 januari 2006 och fram tills hon blev avstÀngd den 17 januari hade hon hunnit skriva 27 inlÀgg, samt terroriserat Ätskilliga debattörer. 2006-05-06 skrev "Anna" följande e-mail till NKMR:
"ta bort inlÀgg Eftersom jag inte har möjlighet att svara pÄ inlÀgg sÄ Àr det befogat att dessa tas bort. Mvh Anna". NKMR kommer inte att ta bort hennes inlÀgg eftersom de ger en god bild av personen som har skrivit dem.
"Annas" framfart pÄ SamhÀllets Styvbarns forum gjorde att de inte bara stÀngde av henne utan Àven sitt forum. NÀr hon inte fick göra inlÀgg i eget namn pÄ SamhÀllets Styvbarns forum gjorde hon det i andra alias, vilket upptÀcktes och fördömdes av flera meddebattörer.
Eftersom "Anna" registrerade sig med angivande av en egen hemsida besökte jag den. Det visade sig att det fanns ett diskussionsforum, men för att kunna lÀsa det som stÄr dÀr mÄste man vara registrerad och logga in. SÄ paranoid!
PÄ ett stÀlle pÄ sin hemsida hÀnvisade Anna till psykiatern Ulf Brettstams hemsida
http://ulf.ing-steen.se. Jag vill inte spekulera i vilka beröringspunkter det finns mellan "Anna" och Brettstam, men jag har mina misstankar. Jag kommer dÀrför att uppehÄlla mig med Brettstam en stund. TvÄ artiklar som jag publicerade i SmÄlands Tidningen (SmT) den 21 januari resp. 20 februari 2003 Àr olovligt publicerade pÄ Brettstams hemsida. Brettstam hade gjort replik pÄ min artikel
"Ett grundlÀggande systemfel" som publicerades i SmÄlands-Tidningen den 9 januari 2003. Brettstams artikel med titel "Det görs alldeles för fÄ omhÀndertaganden" publicerades i SmT den 15 januari 2003. Jag replikerade den 21 januari 2003 med
"Det Àr i fosterhem som barn far illa" och jag avslutade artikelserien med
"Stort behov av reformer" den 20 februari 2003. I artikeln
"Lagen om tvÄngsomhÀndertagande mÄste reformeras" fick Brettstam mothugg av Dr Anders Bergqvist vid Harvard Medical School, den 28 februari 2003. Brettstam skrev ytterligare en replik "Ett försök att skandalisera en hel yrkeskÄr" som SmT avstod frÄn att publicera.
För mer om Brettstam se
Ulfs sida. Brettstam har gjort intrÄng i min copyright och olagligt publicerat min artikel "Ett grundlÀggande systemfel" under rubriken
NKMR mördar barn. Detta har han senare Àndrat till
NKMR vanvÄrdar barn, men NKMR fÄr varken tillfÀlle att mörda eller vanvÄrda barn - vilket de sociala myndigheterna och vissa psykologer och psykiatrer, socialtjÀnstens medhjÀlpare / medbrottslingar har gjort och gör alltjÀmnt. NKMR försöker skydda barn och deras familjer mot brott mot deras grundlÀggande mÀnskliga rÀttigheter garanterade i Artikel 8 i Europakonventionen. Sverige dvs regeringen, vissa socialförvaltningar och förvaltningsdomstolar har blivit fÀlld Ätskilliga gÄnger för brott mot barns och deras förÀldrars grundlÀggande mÀnskliga rÀttigheter garanterade i Artikel 8 i Europakonventionen
Det förvÄnar mig dÀrför Sunny att du har skrivit att du hoppas pÄ consequentia.
VÀnliga hÀlsningar
Ruby Harrold-Claesson
Jur. Kand
Ordf i NKMR