Författare Ämne: programmerat barnet ?  (läst 48369 gćnger)

anna

• Gäst
programmerat barnet ?
« Svar #45 skrivet: 05 januari 2006, 23:29:20 PM »
"Ljuger barn om övergrepp? En socialarbetare fick frÄgan och svarade: Ja, ofta - de sÀger att det inte har hÀnt, nÀr det har hÀnt." (citat frÄn ECPAT:s skrift Upp till ytan, 1999)

paraphilia

• Gäst
programmerat barnet ?
« Svar #46 skrivet: 23 april 2006, 09:46:36 AM »
Citat frćn: "förĂ€lder"
Citera
vÀldigt vanligt att dessa beskyllningar sker ogrundat

Vilken forskning eller statistik har du fÄtt dessa uppgifter ifrÄn ?

Finns ju ganska mycket pÄ omrÄdet, det finns dessutom en tydligt större mÀngd pÄ antalet falska anmÀlningar i samband med vÄrdnadstvister.

Jones and McGraw (1997)
Everson and Boat (1989)
Thoennes and Tjaden (1990)
Benedek and Schetky (1985)
Paradise, Rostain, and Nathanson (1988)
Faller (1991)

Fulla referenser ges om du utryckligen ber om det.

paraphilia

• Gäst
programmerat barnet ?
« Svar #47 skrivet: 23 april 2006, 09:50:23 AM »
AngÄende att suggestera in minnen och förvrÀngningar i barn Àr nÄgot som kan ske omedvetet om man anvÀnder fel tekniker eller om en förÀlder frÄgar ut sitt barn pÄ fel sÀtt. Det behöver alltsÄ inte ens röra sig om ett medvetet brott utan kan rÀcka med ledande frÄgor och dyligt.

LÀs Stephen Ceci's studier, han har gÄtt igenom allt inom omrÄdet i ett mycket omfattande arbete och har mÄnga experimentella studier, verkliga fall och hundratals andra relaterade studier som grund för sina slutsatser.

Sunny

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 87
    • Visa profil
Detta Àr inga hemligheter
« Svar #48 skrivet: 06 maj 2006, 18:36:56 PM »
Du FörÀlder verkar ganska naiv??
 Nog vet du att det Ă€r mycket vanligt med beskyllningar om övergrepp i vĂ„rdnadstvister? SĂ„  vanligt att min sons  kvinnliga o mycker erfarna advokat tog upp det med min son innan hon tog upp nĂ„gonting annat.
 I det hĂ€r fallet ville mamman inte ha barnet men det visste ju inte advokaten.

susanna svensson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 280
    • Visa profil
programmerat barnet ?
« Svar #49 skrivet: 06 maj 2006, 18:50:30 PM »
Till anna om ett barn utfrÄgas om det har varit utsatt för ett övergrepp och sÀger nej kan det ju Àven bero pÄ att det inte uppfattar det som hÀnt som ett övergrepp. Har du tÀnkt pÄ det.

Sunny

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Jag blir helt stÀlld
« Svar #50 skrivet: 07 maj 2006, 20:42:00 PM »
nĂ€r jag i den hĂ€r trĂ„den lĂ€ser att en mĂ€nniska som "ULF" ska ha skulden ANTINGEN HAN ÄR SKYLDIG ELLER INTE.

GÀller inte FN o EU o alla andra domstolar som har att dömma en person bara om de finner brott styrkt "utom alla rimliga tvivel? "
 Vilket samhĂ€lle skulle vi fĂ„ ifall man bara dömde pĂ„ en misstanke?

I fallet Ulf har nĂ€stan alla fel som kan göras i en polisutredning gjorts!
Sedan har Äklagaren strunta i fakta.
Hade hon skött sitt arbete hade det aldrig blivit nÄgon rÀttegÄng eftersom de övergrepp som det talades om inte kan begÄs pÄ lÄngt avstÄnd: den ene Àr pÄ sitt arbete o den andra i skolan!

NĂ€r ett sĂ„dant hĂ€r fall uptĂ€cks Ă€r det svĂ„rt för alla men kanske vĂ€rst för oss som sjĂ€lva varit drabbade: Är min pappa kanske offer för ett sjukt rĂ€ttsvĂ€sen: Ă€r jag kanske manipulerad?
 Vi mĂ„ste givetvis undvika flera sĂ„dana hĂ€r felaktiga dommar: Det Ă€r en föresĂ€ttning för att andra drabbade fĂ„r hjĂ€lp!

Och förestÀll er hur det mÄste kÀnnas att bli oskyldigt dömt för ett brott sÄ vidrigt att du kan bli ihjÀlslagen till o med av brottslingar i fÀngelset?

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
Varav sÄ lÄga förvÀntningar?
« Svar #51 skrivet: 22 juni 2006, 15:18:52 PM »
Citat frćn: "sunny"
Men det finns o kommer att bildas serisösa sajter som verkligen kan erbjuda bÄde hjÀlp o stöd.
SjÀlv hoppas jag pÄ Consequentia

Varav sÄ lÄga förvÀntningar? Personen bakom http://www.consequentia.se/ "Anna" Àr en tÀmligen förvirrad sjÀl. Hon registrerade sig som medlem pÄ NKMR:s Diskussionsforum den 5 januari 2006 och fram tills hon blev avstÀngd den 17 januari hade hon hunnit skriva 27 inlÀgg, samt terroriserat Ätskilliga debattörer. 2006-05-06 skrev "Anna" följande e-mail till NKMR:
"ta bort inlÀgg Eftersom jag inte har möjlighet att svara pÄ inlÀgg sÄ Àr det befogat att dessa tas bort. Mvh Anna". NKMR kommer inte att ta bort hennes inlÀgg eftersom de ger en god bild av personen som har skrivit dem.

"Annas" framfart pÄ SamhÀllets Styvbarns forum gjorde att de inte bara stÀngde av henne utan Àven sitt forum. NÀr hon inte fick göra inlÀgg i eget namn pÄ SamhÀllets Styvbarns forum gjorde hon det i andra alias, vilket upptÀcktes och fördömdes av flera meddebattörer.

Eftersom "Anna" registrerade sig med angivande av en egen hemsida besökte jag den. Det visade sig att det fanns ett diskussionsforum, men för att kunna lÀsa det som stÄr dÀr mÄste man vara registrerad och logga in. SÄ paranoid!

PÄ ett stÀlle pÄ sin hemsida hÀnvisade Anna till psykiatern Ulf Brettstams hemsida http://ulf.ing-steen.se. Jag vill inte spekulera i vilka beröringspunkter det finns mellan "Anna" och Brettstam, men jag har mina misstankar. Jag kommer dÀrför att uppehÄlla mig med Brettstam en stund. TvÄ artiklar som jag publicerade i SmÄlands Tidningen (SmT) den 21 januari resp. 20 februari 2003 Àr olovligt publicerade pÄ Brettstams hemsida. Brettstam hade gjort replik pÄ min artikel "Ett grundlÀggande systemfel" som publicerades i SmÄlands-Tidningen den 9 januari 2003. Brettstams artikel med titel "Det görs alldeles för fÄ omhÀndertaganden" publicerades i SmT den 15 januari 2003. Jag replikerade den 21 januari 2003 med "Det Àr i fosterhem som barn far illa" och jag avslutade artikelserien med "Stort behov av reformer" den 20 februari 2003. I artikeln "Lagen om tvÄngsomhÀndertagande mÄste reformeras" fick Brettstam mothugg av Dr Anders Bergqvist vid Harvard Medical School, den 28 februari 2003. Brettstam skrev ytterligare en replik "Ett försök att skandalisera en hel yrkeskÄr" som SmT avstod frÄn att publicera.

För mer om Brettstam se Ulfs sida. Brettstam har gjort intrĂ„ng i min copyright och olagligt publicerat min artikel "Ett grundlĂ€ggande systemfel" under rubriken  NKMR mördar barn. Detta har han senare Ă€ndrat till NKMR vanvĂ„rdar barn, men NKMR fĂ„r varken tillfĂ€lle att mörda eller vanvĂ„rda barn - vilket de sociala myndigheterna och vissa psykologer och psykiatrer, socialtjĂ€nstens medhjĂ€lpare / medbrottslingar har gjort och  gör alltjĂ€mnt. NKMR försöker skydda barn och deras familjer mot brott mot deras grundlĂ€ggande mĂ€nskliga rĂ€ttigheter garanterade i Artikel 8 i Europakonventionen. Sverige dvs regeringen, vissa socialförvaltningar och förvaltningsdomstolar har blivit fĂ€lld Ă„tskilliga gĂ„nger för brott mot barns och deras förĂ€ldrars grundlĂ€ggande mĂ€nskliga rĂ€ttigheter garanterade i Artikel 8 i Europakonventionen

Det förvÄnar mig dÀrför Sunny att du har skrivit att du hoppas pÄ consequentia.

VÀnliga hÀlsningar

Ruby Harrold-Claesson
Jur. Kand
Ordf i NKMR

Sunny

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Svar till Ruby
« Svar #52 skrivet: 26 juni 2006, 14:21:20 PM »
KĂ€ra Ruby.

LÄga förvÀntningar? Ja jag kan nog inte vÄga hoppas att det nÄgonsin blir en nollvision: dvs att alla barn som föds kommer att vara vÀlkomna och tas vÀl emot av friska kÀrleksfulla förÀldrar.

Om vi ser det hela globalt kan vi sluta kÀmpa oss trötta innan vi börjar engagera oss.

Barn svÀlter, barn dör I krig, de sÀtts i barnarbete och de sÀljs barn i sexindudtrin.
Detta Àr en realitet som vi inte riktigt orkar ta in pÄ en och samma gÄng.
Vi kÀnner oss sÄ smÄ och maktlösa .

Men vi mÄste börja dÀr vi lever. Detta lilla hörn av vÀrlden Àr en trygg plats globalt sett. Vi har inte ens haft krig sedan 1809.
Vi har tillgÄng till mat och rent vatten I överflöd. SjukvÄrd och barnavÄrd, preventivmedel och sedan 1975 fri abort.

Alla oönskade ungar som likt jag sjÀlv föddes pÄ 40 talet för att vÀxa upp pÄ barnhem och i fosterhem finns inte kvar: De slipper att komma till vÀrlden.

ÄndĂ„ sĂ„g nog de som födde oss sitt handlande  som helt ok. Ännu tidigare hade vi de sk Ă€nglamakorskerna som mot en billigt penning Ă„tog sig att vĂ„rda oönskade barn till döds.

Det var inte bara ogifta kvinnor utan pengar som gjorde sÄ.

Vi kan ju t. Ex se pÄ en kÀndis som A.Strindberg o hans fru Siri von Essen: De var gifta och hade det bra men första barnet kom för tidigt och nöddöpters för att dö. Ingenting konstigt dÄ för tiden.

Under de Ären jag var med i kampen för fri abort hoppades jag och de andra att det skulle fÄ som resultat att alla i vÄrt land som föddes skulle vara vÀlkomna och fÄ en bra uppvÀxt.

Det blev inte riktigt sÄ.

Det finns alltid mÀnniskor med problem som blir förÀldrar och dÀrmed har vi ett problem barn.
Är man sjuk eller Ă€r man missbrukare Ă€r man en usel förĂ€lder. MĂ„nga orkar inte ens med trivalare besvikelser som arbetslöshet ,skilsmĂ€ssa och andra omstĂ€ndigheter som de inte rĂ€knade med nĂ€r de fick detta lilla barn . Psykiskt sjuka förĂ€ldrar gĂ„r över grĂ€nsen och misshandlar sina barn. Ibland Ă€nda till döds men lĂ„ngt innan det gĂ„tt sĂ„ lĂ„ngt har barnet sannolikt blivit skadad för livet. SjĂ€len fĂ„r ju inga synliga blĂ„mĂ€rken men de som finns dĂ€r sitter kvar för hela livet.

LÄt mig göra klart en gÄng för alla:

Jag Àr sjÀlv mycket skeptisk till de sociala myndigheterna och skulle aldrig drömma om att kontakta dem sjÀlv dÄ mina erfarenheter av andra som gjort sÄ Àr mycket dÄliga. Jag tog del av fallet Alexander under mÄnga Är. Jag var en av dem som upprördes i mitt innersta av fallet Daniel. Jag har sett barn tvÄngsvÄrdas för sÄ enorma summor pengar att ifall det biologiska hemmet fÄtt bara en brÄkdel i stöd sÄ hade deras bekymmer kunnat lösas.

Jag vet att fosterhemsrörelsen Àr en storindustri I vÄrt land.

Men man kan inte se saker och ting i svartvitt. Alla fall Àr unika .
Det finns bra fosterhem och det finns urusla. Det finns bra biologiska förÀldrar, mindre bra samt en liten grupp som Àr direkt livsfarliga för sina barn.
DÀrför kan man inte som du Ruby slÀnga fram ett "Fosterhem Àr skit".
SÄ enkelt Àr inte livet.

Jag Ă€r barn till en mor och en far som inte borde haft ett enda barn: ÄndĂ„ fick de 14 st .
Han 10 och hon 4.
Vi dumpades pÄ barnhem och i fosterhem och mÄnga av oss hade det svÄrt.
BÀst gick det för min enda helsyster: Hon adopterades av en snÀll familj och fick vÀxa upp i lugn o ro.

De av mina halvsyskon som fick stanna hos sina biologiska mödrar fick det vÀrre.
Storebror blev nÀstan ihjÀlslagen av mammans nye man och tvÄ av systrarna blev sexuellt utnyttjade under sin uppvÀxt .

SjÀlv klarade jag mig hyfsat tills jag trÀffade pappa och blev vÄldtagen men dÄ var jag ÀndÄ 15 Är!

Min syster som pappa o hans fru fick behÄlla började han förgripa sig pÄ redan i smÄbarnsÄldern. Biologiska förÀldrar Àr alltsÄ inte alltid det bÀsta för barnen.
Inte en enda av halv syskons mödrar skulle jag anförtro en guldfisk en gÄng.Det gÀller i högsta grad för min egen mamma. Mycket mindre ett barn.

Fosterhemmet jag kom till var uselt men pÄ andra sÀtt och de tröttnade pÄ mig som 13 Äring och satte ut mig pÄ gatan.

Jag följer debatten hÀr och pÄ mÄnga andra stÀllen och jag har reagerat med bestörtning nÀr du Ruby tycks vilja lansera nÄgon slags godkÀnd "agalight" för förÀldrar!
 Det FINNS ingenting sĂ„dant
Alla aga Àr en krÀnkning av kroppen men Ànnu mera av sjÀlen. Ett barn ska behandlas med respekt. Hur ska det annars lÀra sig att respektera andra mÀnniskor?

Det finns ingen ursĂ€kt för att du som ordförande för en sĂ„dan hĂ€r sajt  ens antyder att det Ă€r ok med lindrig aga. Dina ord tas pĂ„ allvar av mĂ„nga och det onda sprider sig som ringar pĂ„ vattnet. De förvrĂ€ngs och Ă€ndras om av förvirrade hjĂ€rnor. Man mĂ„ste vara mycket tydlig med att krĂ€nkningar av barnet ,psykiskt o fysiskt ALDRIG Ă€r ok.

DÀrför tycker jag att du borde avgÄ Ruby!
Du förstör trovÀrdigheten i hela sajten genom dina förhoppnigsfullt förhastade uttalande.

Consequentia:
Varför hoppas jag pÄ dem?

Jo unga Anna har ett brinnande engagemang och ser det hela ifrÄn barnets synvinkel medan du ofta bara ser de biologiska förÀldrarnas krÀnkning ( av systemet) Visst finns den krÀnkningen men barnets situation Àr det viktigaste för mig
 Man mĂ„ste vĂ€lja sina strider. DĂ€rför tror jag pĂ„ Anna och Marc.

Jag tror att de bÄde kan o vill kÀmpa för barnets bÀsta.

De propagerar inte heller för barnmisshandel vilket gör att de blir trovÀrdigare Àn du.

De inser att barnet ibland mÄste vÀxa upp i ett bra fosterhem .
Detta tycks du vara blind för ifall du ursÀktar mig?

Vi mÄste fortsÀtta att hoppas. AlltsÄ hoppas jag att mÄnga goda krafter stöder Consequentia.

Sunny Börjesson

Sunny

• Newbie
  • *
    • Visa profil
PS
« Svar #53 skrivet: 26 juni 2006, 17:20:00 PM »
Nu kan du naturligtvis stoppa min medverkan i denna sajten.
Som du tydligen gjort med Anna?
Det vore synd i sÄ fall:
Inte om mig men en sajt dÀr bara en Äsikt Àr tillÄten Àr dömd att försvinna. Jag registrerade mig hÀr dÀrför att mÄnga av er har sÄ mycket viktigt att komma med.
Ett utbyte av erfarenheter mellan mÄnga Àr en bra start till förÀndring.

paraphilia

• Gäst
Re: Svar till Ruby
« Svar #54 skrivet: 27 juni 2006, 20:44:12 PM »
Citat frćn: "Sunny"
Jag följer debatten hÀr och pÄ mÄnga andra stÀllen och jag har reagerat med bestörtning nÀr du Ruby tycks vilja lansera nÄgon slags godkÀnd "agalight" för förÀldrar!
 Det FINNS ingenting sĂ„dant
Alla aga Àr en krÀnkning av kroppen men Ànnu mera av sjÀlen. Ett barn ska behandlas med respekt. Hur ska det annars lÀra sig att respektera andra mÀnniskor?

Det finns ingen ursĂ€kt för att du som ordförande för en sĂ„dan hĂ€r sajt  ens antyder att det Ă€r ok med lindrig aga. Dina ord tas pĂ„ allvar av mĂ„nga och det onda sprider sig som ringar pĂ„ vattnet. De förvrĂ€ngs och Ă€ndras om av förvirrade hjĂ€rnor. Man mĂ„ste vara mycket tydlig med att krĂ€nkningar av barnet ,psykiskt o fysiskt ALDRIG Ă€r ok.

DÀrför tycker jag att du borde avgÄ Ruby!
Du förstör trovÀrdigheten i hela sajten genom dina förhoppnigsfullt förhastade uttalande.

Jag föresprÄkar inte aga sjÀlv dÄ jag anser att det Àr helt onödigt MEN rent tekniskt sÄ Àr mild aga inte skadligt i sig sjÀlv. Ett hÄrt ord kan ta minst lika hÄrt hos ett barn. Du gör förmodligen mer skada genom att sÀga "du Àr vÀrdelös och kommer aldrig bli nÄgot" Àn att ge dom en liten smÀll pÄ fingrarna efter att dom gjort nÄgot busigt. Det finns studier som pekar pÄ exakt detta om man Àr intresserad av fakta (vilket de flesta inte Àr...).

Ur medial synvinkel sÄ Àr det dock ett misstag att föresprÄka aga, oavsett om det Àr skadligt eller inte.

Citera
Consequentia:
Varför hoppas jag pÄ dem?

Jo unga Anna har ett brinnande engagemang och ser det hela ifrÄn barnets synvinkel medan du ofta bara ser de biologiska förÀldrarnas krÀnkning ( av systemet) Visst finns den krÀnkningen men barnets situation Àr det viktigaste för mig
 Man mĂ„ste vĂ€lja sina strider. DĂ€rför tror jag pĂ„ Anna och Marc.

Jag tror att de bÄde kan o vill kÀmpa för barnets bÀsta.

De propagerar inte heller för barnmisshandel vilket gör att de blir trovÀrdigare Àn du.

De inser att barnet ibland mÄste vÀxa upp i ett bra fosterhem .
Detta tycks du vara blind för ifall du ursÀktar mig?

Vi mÄste fortsÀtta att hoppas. AlltsÄ hoppas jag att mÄnga goda krafter stöder Consequentia.

Anna Àr livsfarlig eftersom hon vÀgrar att ta till sig fakta som talar emot hennes sak (och det finns mÀngder). Hennes instÀllning Àr samma instÀllning som lett till mÀngder med lidande för barn genom Ären. Man hjÀlper inte barn genom desiformation, skygglappar och lögner.

Hon Àr helt oförstÄende till saklig kritik och extremt felinformerad pÄ en rad omrÄden.

Hon Àr vÀlkommen att föra en saklig debatt med mig nÀr hon vill och jag har fakta för att stödja alla mina synpunkter. Problemet Àr att hon inte Àr intresserad av detta, hon Àr en extremist som inte bryr sig om vad som Àr rÀtt, hon bryr sig bara om sin kamp och tyvÀrr fruktar jag att barn kommer vara bland de offer hon skördar.

Sunny

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Paraphilia
« Svar #55 skrivet: 27 juni 2006, 21:16:17 PM »
SĂ€g mig:
PÄ vilket sÀtt Àr Anna farlig för barn?
Kan du ge nÄgot exempel pÄ detta?

Tror du sjÀlv att alla barn mÄr dÄligt i ett fosterhem?
Är vilken person som helst bra förĂ€lder för att han /hon har fĂ„tt biologiska barn?

NÀr jag skriver om fysisk och psykisk misshandel talar jag om precis sÄdana exempel som du tar upp. Jag Àr sjÀlv en sorglig produkt av ett fosterhem som tidigt förklararde mig vara idiot och totalt utan vÀrde.

Jag var en icke-mÀnniska.
Detta bÀr jag givetvis med mig Ànnu.

paraphilia

• Gäst
Re: Paraphilia
« Svar #56 skrivet: 27 juni 2006, 22:17:15 PM »
SĂ€g mig:

Hon tror starkt pÄ ett okritiskt förhÄllninsgsÀtt till s.k. förtrÀngda minnen. Vi har sett pÄ andrum hur livsfarligt det Àr, och hon gÄr i samma fotspÄr. Turligt nog har hon stÀngt forumet och med stor tur kommer hon inte i kontakt med barn överhuvudtaget, men nÀr hon gör det sÄ utgör hon en stor risk.

Citera

Nej.

Citera

Är vilken person som helst bra förĂ€lder för att han /hon har fĂ„tt biologiska barn?

Nej.

Citera
NÀr jag skriver om fysisk och psykisk misshandel talar jag om precis sÄdana exempel som du tar upp. Jag Àr sjÀlv en sorglig produkt av ett fosterhem som tidigt förklararde mig vara idiot och totalt utan vÀrde.

HÀngde du med i min poÀng? Men jag har inget intresse i att debattera barnaga dÄ jag sjÀlv inte stödjer det.

Citera
Jag var en icke-mÀnniska.

Jag rekomenderar kognitiv terapi. SÄvida du inte har genetiska anlag sÄ kan ofta psykiska besvÀr som hÀrrör frÄn barndomen botas (eller kraftigt mildras).

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
NKMR:s Diskussionsforum ej reklampelare
« Svar #57 skrivet: 27 juni 2006, 22:31:55 PM »
Personligen anser jag att det Àr olÀmpligt att diskutera andra som inte kan bemöta den kritik som hon blir utsatt för - trots att personen ifrÄga har förföljt mig och förtalat mig i flera mÄnader och pÄ flera stÀllen.

Jag kÀnde mig dock tvungen att ifrÄgasÀtta Sunnys inlÀgg dÀr personen ifrÄga och hennes hemsida nÀmndes.

Sunny fĂ„r gĂ€rna tror pĂ„ vad hon vill och ha vilka Ă„sikter hon vill, men inte göra reklam för nĂ„gons hemsida pĂ„ NKMR:s Diskussionsforum. SĂ„dana försök att göra NKMR:s Diskussionsforum till reklampelare för egna eller andras hemsidor har alltid stoppats - och kommer att stoppas framgent.  

NKMR:s Diskussionsforum Àr ett seriöst forum dÀr vi för vetenskapliga debatter och presenterar autentiska fall. NKMR:s styrelse utgörs huvudsakligen av jurister och vi Àr vetenskapsmÀn och kvinnor - vi för inte med löst tyckande. NKMR:s hemsida anvÀnds som arkiv och bibliotek av studenter runtom i Sverige och de nordiska lÀnderna och Àven för utlÀndska doktorander som har skrivit om svenska förhÄllanden som jag har gett handledning.

De som vill föra en saklig diskussion om tvÄngsomhÀndertagande av barn i Sverige och de nordiska lÀnderna Àr vÀlkomna att göra det pÄ NKMR:s Diskussionsforum, men de som föresprÄkar fler omhÀndertaganden ombeds att föra sina diskussioner pÄ kommunernas och andra statsfinansierade organisationers hemsidor.

Ruby Harrold-Claesson
Jur. Kand
Ordf. i NKMR

Sunny

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Svar till Ruby
« Svar #58 skrivet: 28 juni 2006, 19:28:48 PM »
Ja det var just detta: Att angripa en person som först blir avstÀngd och alltsÄ inte kan svara för sig som fick mig att ta till tangenterna.

Citat

("Anna" Àr en tÀmligen förvirrad sjÀl. Hon registrerade sig som medlem pÄ NKMR:s Diskussionsforum den 5 januari 2006 och fram tills hon blev avstÀngd den 17 januari hade hon hunnit skriva 27 inlÀgg, samt terroriserat Ätskilliga debattörer. 2006-05-06 skrev "Anna" följande e-mail till NKMR:
"ta bort inlÀgg Eftersom jag inte har möjlighet att svara pÄ inlÀgg sÄ Àr det befogat att dessa tas bort. Mvh Anna". NKMR kommer inte att ta bort hennes inlÀgg eftersom de ger en god bild av personen som har skrivit dem.)
Citat slut

Detta  Ă€r ett oskick: Jag hĂ„ller helt med dig.

Det Ă€r ju intresant att ta del av alla era meriter hĂ€r i trĂ„den ( o jag har flera favoritdebattörer) men mina frĂ„gor har du inte besvarat?

Ska man eller ska man inte slÄ sina barn?

Om nu "agalight" inte Ă€r skadligt sĂ„ kan vi vĂ€l Ă„tergĂ„r till förhĂ„llandena i vĂ„rt samliv med andra sĂ„dana de var före alla agaparagrafer?

Om agalight inte skadar smĂ„ barn sĂ„ tar vĂ€l inga kvinnor heller sĂ„ stor skada: TillrĂ€ttavisa din hustru med agalight!

Ă„r dina anstĂ€llda besvĂ€rliga sĂ„ tillbaka till husaga light: det överlever de nog?
 Jag tror inte att nĂ„gon i dag skulle plĂ€dera för detta gentemot vuxna Ă€ven om det varit lagligt i tusentals Ă„r?

Varför betyder  barn sĂ„ mycket mindre?
Detta Ruby Àr vad jag sÄ gÀrna vill ha svar pÄ och mÄnga med mig.

Ifall du inte skriver om andra hĂ€r sĂ„ behöver jag ju inte bemöta sĂ„dant: Jag skriver hellre direkt till den som sĂ€ger nĂ„gonting jag undrar över.

Mina tankar Ă€r mina egna och lĂ„ter sig inte passas in i den eller den "Ă„siktssjaten:" jag drömmer om ett samarbete för de utsatta barnen
Det hoppas jag att du oxÄ gör?

Sunny

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Re: Paraphilia
« Svar #59 skrivet: 28 juni 2006, 19:39:06 PM »
Citat frćn: "paraphilia"
SĂ€g mig:

Hon tror starkt pÄ ett okritiskt förhÄllninsgsÀtt till s.k. förtrÀngda minnen. Vi har sett pÄ andrum hur livsfarligt det Àr, och hon gÄr i samma fotspÄr. Turligt nog har hon stÀngt forumet och med stor tur kommer hon inte i kontakt med barn överhuvudtaget, men nÀr hon gör det sÄ utgör hon en stor risk.

(JA sjÀlv Àr jag mycket skeptisk i frÄga om de borttrÀngda minnena. Jag Àr sÄledes mycket kritisk till t.ex forumet Andrum. )

Citera

Nej.
(DÅ har vi samma Ă„sikt)

Citera

Nej.
(Återigen har vi samma Ă„sikt)

Citera

HÀngde du med i min poÀng? Men jag har inget intresse i att debattera barnaga dÄ jag sjÀlv inte stödjer det.

(Skönt att vi har samma Äsikt hÀr oxÄ: Att vi inte stöder barnaga.
Jag undrar hur mÄnga hÀr som gör det egentligen? Ganska fÄ hoppas sag.
Ja ditt budskap gick fram helt klart.)

Jag rekomenderar kognitiv terapi. SÄvida du inte har genetiska anlag sÄ kan ofta psykiska besvÀr som hÀrrör frÄn barndomen botas (eller kraftigt mildras).[/quote]

JAG har gÄtt en hel del i terapi och Àven haft god hjÀlp av vissa medeciner men jag kan nog aldrig sÀga att jag blir helt bra?
Det kanske inte heller behövs bara man orkar med det dagliga?
Minns man sin egen utsatthet Àr det lÀttare att slÄss för andra.