Som sagt deras tankegĂ„ngar imponerar inte âvuxna som anser sig veta bĂ€ttre Ă€n barn â otroligt krĂ€nkande ! och utnyttja barns svaghet bl.a tidsbegrepp.
Men jag kan förstÄ denna rÀdsla ,som jag sjÀlv burit pÄ .
IstÀllet för skaffa sig kunskap agerar man i rÀdsla , detta kan man Àven se hos myndigheter och i deras agerande . Faktiskt haft samtal med nÄgra socialsekreterare som talat om detta problem.
Flera vĂ€nner till min familj hamnade i en kris dĂ„ det uppdagades att min fd. man vĂ€lutbildade , gott yttre och charm till tusan, att han vĂ„ldtog barn . NĂ€r de insĂ„g att han var skyldig började de titta i sina egna sovrum . Helt plötsligt har vĂ„rt begrepp âfula gubben â Ă€ndrat form , det blir sĂ„ nĂ€ra och otĂ€ckt.
Det pĂ„gĂ„r övergrepp Ă€ven i fosterhem â
Det Àr ju sÄ att Ulf.s flicka fortfarande stÄr fast vid allt hon sagt , jag tror pÄ henne ..
Vi har rÀtt till vÄra uppfattningar , Àr Ulf skyldig eller oskyldig sÄ har han fÄtt en chans att gottgöra alla sina misstag . Man har faktiskt skyldigheter som förÀlder.
Kan man inte ta ansvar för andra kanske man ska knyta igen pungen eller backa och inte besvÀra barnet mer.
Jag Àr mycket glad att mitt ex tar sitt ansvar och hÄller sig undan