Jag stÀller samma frÄga hÀr som i ett annat forum withoutmychild som handlar om falska anklagelser. (sexuella övergrepp mot barn.)
Det handlar om förÀldrar (mammor ) som hittat pÄ allt detta och lÀrt in och programmerat barnet ?
Jag undrar seriöst , funkar denna programmering endast i syfte att anklaga kring övergrepp eller kan man programmera in andra saker som att barnen ska stÀda sina rum , borsta tÀnderna varje dag ⊠Om man kan programmera smÄ barn att berÀtta om sÄdan som inte finns i deras begreppsvÀrld, fruktansvÀrda saker och dessutom hÄlla upp denna lögn, mÄste man kunna anvÀnda denna programmeringssÀtt i goda situationer? NÄgon som vet ? .
Jag fick Àven reda pÄ under detta besök pÄ withoutmychild sidan att vÄrdnads kommittén har jobbat i onödan att ta fram ett nytt förslag, om
det Ă€r hjĂ€rntvĂ€tt allt handlar om vid misstankar kring övergrepp âŠ. Mina skattepengar gĂ„tt till spillo !!!
:twisted:
â KommittĂ©n föreslĂ„r att domstolarna mĂ„ste ta pĂ„ allvar förĂ€ldrars anklagelser mot varandra om vĂ„ld, sexuella övergrepp eller för att inte vara kapabla att vĂ„rda barnet. Ăven om misstankarna inte gĂ„r att bevisa kan de vara tillrĂ€ckliga för att den ena förĂ€ldern inte ska fĂ„ vĂ„rdnadenâ
Kanske dags att Kommittén lÀr sig av aktionsgruppen för falskt anklagade fÀder mfl. hur den riktiga verkligheten ser ut ?
:roll:
Det Ă€r dags att vi alla förĂ€ldrar fĂ„r reda pĂ„ â programmerings formelnâ sĂ„ vi Ă€ntligen kan programmera vĂ„ra barn i gott syfte naturligtvis , inget tjat om stĂ€dning m. m .
:mrgreen:
Kanske man kan plantera in falska underbara semesterminnen â snacka om vilka pengar man kunde spara , pĂ„ sĂ„ sĂ€tt kan alla familje medlemmar fĂ„ âupplevaâ sin drömsemester âŠPappa â fiskesemester â Mamma â spa anlĂ€ggning â Barnen â skara sommarland dĂ€refter Disney land. TĂ€nk alla barn som lĂ€ngtar efter sina frĂ„nvarande pappor och ungdomar som blir kriminella pga frĂ„nvarande förĂ€ldrar osvâŠ
SamhÀllet skulle bli mycket bÀttre om man kunde ge dessa olyckliga barn inplanterade goda minnen frÄn en lycklig barndom utan övergrepp och vÄld .Kan man programmera barn till att berÀtta om övergrepp borde detta Àven fungera. :wink: Vad pengar samhÀllet skulle spara
Jag Àr seriös nu Àr det dags att denna anonyma programmerings formeln avslöjas
/en trött smÄ barns förÀlder