Författare Ämne: Lvu lagen måste ändras.  (läst 25073 gånger)

Agnes

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #45 skrivet: 18 december 2006, 07:41:44 AM »
Citat från: "Avos"
Citat från: "Agnes"

Orsaken till att jag registrerade mig här var att en viss pedofil gjort det och jag tyckte att han inte skulle få stå oemotsagd.

Ok, ta på dig Reine då så kör vi !

Nu får du allt ta och kamma dig, jag känner ingen Reine, vet att det ska finnas en sådan här men det är inte jag.
När jag registrerar mig på forum så använder jag bara ett användarnamn, det skulle bli för rörigt med flera.

ingela

• Gäst
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #46 skrivet: 18 december 2006, 10:04:14 AM »
Nu är du allt ute och cyklar Avos - Reine förde en kamp mot Paraphilia i flera veckor och det enda de någonsin var överens om var när Paraphilia ansåg att man behövde ha fakta att komma med då det gällde vad man menade vara felaktiga omhändertaganden och inte bara känsloinlagor. Förstår inte varför du hela tiden måste vränga sanningen!

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #47 skrivet: 18 december 2006, 17:14:31 PM »
Citat från: "ingela"
Nu är du allt ute och cyklar Avos - Reine förde en kamp mot Paraphilia i flera veckor och det enda de någonsin var överens om var när Paraphilia ansåg att man behövde ha fakta att komma med då det gällde vad man menade vara felaktiga omhändertaganden och inte bara känsloinlagor. Förstår inte varför du hela tiden måste vränga sanningen!

Ni alla slår snart Thomas Nord på Usenet i Alias.. han passerade 1 K vallen i somras.. :-/
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
Varför så envis?
« Svar #48 skrivet: 18 december 2006, 22:45:16 PM »
Det är ganska anmärkningsvärt att Ann Ingela Johansson alias "ann" och "reine" har blivit avstängd, från NKMR:s Diskussionsforum, men att hon framhärdar med ytterligare ett försök att bli medlem. Nu har hon registrerat sig som "Ingela".

Redan i Samhällets styvbarns forum (januari 2006) var det någon som uppmuntrade henne att "skaffa dig ett liv" eller att hon skulle "söka hjälp".

Ytterligare inlägg undanbedes eftersom de inte uppskattas av medlemmarna på NKMR:s Diskussionsforum.

Ruby H-C

tzenib

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #49 skrivet: 19 december 2006, 08:39:05 AM »
Avos skrev:

Citera
2)HELA socialförvaltningen är förstörd, om den någonsin varit uppbyggd av normala människor. Där arbetar folk som dagligen ägnat sig åt brott i decennier utan att åtalas. Hela kedjan av chefer, ned i alla nivåer, har arbetat efter rutiner som är brottsliga. ALLA är indragna, alla tvingas till delaktighet och att delta i döljandet av brott. Socialförvaltningen följer exempelvis inte myndigheters direktiv att diarieföra handlingar; de diarieför endast handlingar som talar till deras fördel. Påbörjade utredningar exempelvis, men även där plockas mycket bort och åker i papperstuggen. De diarieför alltså inte sina egna brott.

De som arbetat på socialförvaltningen bör inte tillåtas att arbeta med barn mer. De advokater jag talat med säger att där arbetar många sjuka människor, psykopater ( fascistoida maktmänniskor), som aldrig kan rehabiliteras. Inte går någon del av en sådan maffaistruktur att rehabilitera heller, det vore därtill kriminellt att ge brottslingar utbildning istället för straff.

Jag förstår inte hur Avos med flera kan gnälla så mycket då vissa har avvikande åsikter än Avos, samtidigt som Avos själv kan kasta ur sig så grova generaliserade och onyanserade åsikter som ovanstående.
Det går helt enkelt inte ihop. Den som torgför sådana åsikter får allt acceptera motsvarande påhopp och acceptera det utan att böja yra om uteslutning ur forum och liknande tugg.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Countdown: Start
« Svar #50 skrivet: 19 december 2006, 16:43:55 PM »
Citat från: "tzenib"

Jag förstår inte hur Avos med flera kan gnälla så mycket då vissa har avvikande åsikter än Avos, samtidigt som Avos själv kan kasta ur sig så grova generaliserade och onyanserade åsikter som ovanstående.
Det går helt enkelt inte ihop. Den som torgför sådana åsikter får allt acceptera motsvarande påhopp och acceptera det utan att böja yra om uteslutning ur forum och liknande tugg.

Inom NKMR existerar olika tankegångar om vad man vill ha istället för dagens socialförvaltning. Jag kan inte erinra mig att jag sett något speciellt klart uttalt där, annat än att man vill ha en reformerad socialförvaltning, om jag inte misstar mig. Jag vill däremot att socialförvaltningen avskaffas och ersätts med specialutbildad polis. Därmed kan man säga att jag har lite mer långtgående åsikter i det fallet.

Om du av detta drar slutsatsen att det då är okey med personliga påhopp på mig, så ligger det i logik med vad du ägnat dig åt här i två månader.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #51 skrivet: 19 december 2006, 16:50:57 PM »
Citat från: "Jan-Olof Larsson"
Hur kan du veta vad "reine-ann" hade för intentioner ? ..så kommer följdfrågan Vem är "ingela" ? !!

Ann Ingela tydligen..

På Swenet finns en mycket intressant mailrobot som Peter Löwgren har knåpat ihop. Den heter "Thomas Nord-Detektorn" Varje gång nazisten och alias-missbrukaren Thomas Nord dyker upp under ett annat alias, så hänger mailroboten ut honom som Thomas Nord, sedan den detekterat IP-numret. Thomas Nord är kroniker och fortsätter i alla fall: han har idag säker över 1500 alias. Men han tjänar inget på det.

tzenib

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #52 skrivet: 19 december 2006, 18:57:13 PM »
Avos skrev
Citera
Om du av detta drar slutsatsen att det då är okey med personliga påhopp på mig, så ligger det i logik med vad du ägnat dig åt här i två månader.

Försöker du dribbla igen genom att pådyvla mig slutsatser som jag inte dragit. Inte lönt med den taktiken.

Jag bara säger att du inte har ensamrätt på påhopp!

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #53 skrivet: 20 december 2006, 20:42:27 PM »
Avos skrev
Citera

Försöker du dribbla igen genom att pådyvla mig slutsatser som jag inte dragit. Inte lönt med den taktiken.

Jag bara säger att du inte har ensamrätt på påhopp!

Så sött. Så du tänker börja mobba även lilla jag nu,Tsenib ? Det vore väl synd om du gav dig på en gammal UseNet-sniper som jag ? Jag har sagt min mening om vad som bör göras med sociala, förtjänar moi sådan behandling bara därför Tsenib? ..Men så elak du är Tsenib. Kanske du har något att lära av mig ?

Moderatorn såg inte det där,Tsenib. Du blir säkert inte utkastad än. Ingen förstod något. Det går inte att bevisa något. Alls. Du kan fortsätte en tid till, inget kommer att hända. Än.

Vi vill tala lite med dig innan du blir utkastad härifrån. Bara litegrand, så där i uppfostrande syfte innan du far. Du vet hur kattmamman lär sina barn jaga möss ? mmm..

Jag kan inte veta hur du tänker,i så fall skulle jag behöva djupfrysa din hjärna och skära den i tunna skivor och studera den under mikroskop, men det är inte aktuellt.

Saken gällde först och främst allt du sagt åt folk här,det verkar inte bli bättre. Att vara eller icke vara. Är det bättre att fly, än illa fäkta, eller tiga och fördraga ? Du får inte ge dig iväg än, Tsenib, innan vi har hunnit prata ut.

Avos -- \  - Dum, Tjock, Elak samt frånskild

tzenib

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #54 skrivet: 22 december 2006, 23:07:11 PM »
Prinsessan på ärten!  Ska du halka in den där Det-är-så-synd-om-oss stilen nu igen. Spar barnsligheterna till lämpligare tillfällen. Jag har hitintills bara sett mobbningar från dig och dina medskribenter och inte från de som kommer in och ger er lite behövligt mothugg. Annars skulle det bli ett tämligen tråkigt forum.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #55 skrivet: 24 december 2006, 15:25:50 PM »
Prinsessan på ärten!  Ska du halka in den där Det-är-så-synd-om-oss stilen nu igen. Spar barnsligheterna till lämpligare tillfällen. Jag har hitintills bara sett mobbningar från dig och dina medskribenter och inte från de som kommer in och ger er lite behövligt mothugg. Annars skulle det bli ett tämligen tråkigt forum.

Så du vill ha hårda tag här Tsenib ? Blötdjur brukar klara sig illa då. Vill du att det ska bli synd om dig, och inte de andra ? Har folk mobbat dig på forat vad menar du då ? Så vi ska få mothugg nu? Hinner du ens börja ? Varför då klaga ?

Klart är att man kan dra slutsatser om dig. Det är näst intill omöjligt att få tillstånd en saklig diskussion med dig. antingen svarar du inte, eller så glider du undan. Vad du ständigt återkommer till istället, är trakasserier mot de som drabbats av socialas kidnappningar av deras barn. Du vill heller inte höra deras svar.Det verkar inte finnas någon moral hos dig som definierar vad som är ett slag under bältet. I det här svaret så framgår det att du ser fram emot personangrepp och smutskastning. Verkar inte komma annat än skit från dig.

tzenib

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #56 skrivet: 24 december 2006, 21:36:44 PM »
Citera
Det är näst intill omöjligt att få tillstånd en saklig diskussion med dig.

Tja du är inte den rätte att klaga på saklig diskussion eftersom du aldrig debatterar utan bara kastar ur dig strunt som "blötdjur" och liknande okvädningsord.

Någon annan som är intresserad att diskutera om sakfrågan månntro?

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #57 skrivet: 27 december 2006, 17:33:33 PM »
Citera
Det är näst intill omöjligt att få tillstånd en saklig diskussion med dig.

Tja du är inte den rätte att klaga på saklig diskussion eftersom du aldrig debatterar utan bara kastar ur dig strunt som "blötdjur" och liknande okvädningsord.

Någon annan som är intresserad att diskutera om sakfrågan månntro?

Vem som helst är intresserad av detta här. Så det erbjudandet kan du få uppfyllt på en gång.

Osett alla enskilda fall som drabbats av svenska KGB/socialförvaltningen, kan man enbart genom att se på vilka regler som gäller, dra slutsatsen att socialförvaltningens verksamhet är brottslig:

Kriteriet för omhändertagande av barn är "barn som far illa". Som synes omfattar det kriteriet ALLT som barnet inte mår bra av. För att verksamheten ska vara laglig, och för att sverige inte ska straffas i Europadomstolen, måste omhändertaganden ske enligt principen "barn som far SYNNERLIGEN" illa. Detta vägrar sverige att följa, vilket innebär att sveriges förmyndare, Europadomstolen, ideligen straffar sverige, och tvingar socialförvaltningarna att betala böter.

"Barn som far" illa omfattar alltså allt som ett barn inte mår bra av. Det innebär att barnet och föräldrarna saknar rättigheter. Det innebär också, att omvänd bevisning råder, man ska BEVISA att ens barn aldrig i sitt liv haft det dåligt: en uppgift som ingen går i land med, och en situation där alla svar man har kan förkastas som nonsens.Socialförvaltningen har alltså en skrivning som ger dem rätt att ta vilket barn som helst, då kriteriet för bevisning omfattar 100% av barnen.

Exempelvis drog socialförvaltningen upp att det inte funnits några vittnen på att jag pussat min son, när jag hämtade honom från dagis, att min äldre son och min yngre son fäktats med käppar på gården, och att den yngre fått sig en smäll på handen. Utredaren sade att detta var situationer där barn far illa. Slutsatsen var att mina barn aldrig mer skulle ges rätten att träffa mig. Länsrätten kastade båda utredningarna 27 sidor+19 sidor i papperskorgen okommenterad.

ALLTING, utom ett evigt lyckorus, far barn illa av. ALLA situationer där sociala kan säga att det finns en annan plats på jorden där barnet kan ha det bättre,Att det KAN finnas någon som är bättre än mig,  är situationer som leder till omhändertagande. Sociala behöver inte bevisa att barnen får det bättre hos fosterföräldrar, men föräldrar måste bevisa att barnen alldrig haft det dåligt, viliket är omöjligt om barnen lever på jorden.

ORSAK: Omvänd bevisning ! Omvänd bevisning leder ALLTID till att hederliga människor straffas, och indirekt leder det till att ohederliga människor frias. ( Eftersom andra än ohederliga straffats)

Den omvända bevisningens syfte, är ju att FÖRTALA och STRAFFA hederliga och oskyldiga människor: vilket annat syfte skulle omvänd bevisning annars ha ? Vem vill straffa oskyldiga ?Det kan man ju fråga sig, för lagens syfte är ju att ge de hederliga människorna skydd !!

Osett vilka som straffats, om de är att anse som skyldiga eller ej, så kan man enkelt se att principerna aldrig medger en rättvis rättegång, och att detta automatiskt leder till mångdubbelt fler omhändertaganden än om ett lagligt system följdes.

mamma1

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 116
    • Visa profil
    • http://broderibruden.no-ip.com
VÅRAN SON HAR BLIVIT PLACERAD
« Svar #58 skrivet: 27 februari 2007, 15:05:18 PM »
hej, vet precis hur det är  :x

Ofattbart att våran son familjehemsplacerades! Vi älskade honom så mycket och trodde vi gav honom allt han behövde: mat, kläder, blöjbyte när det behövdes, tröst, kärlek, lekte med honom, gick ut varje dag, läste sagor för honom, hade alltid trappgrinden stängd etc.

Men soc. amsåg att vi hade brister som skulle skada våran son på sikt. HUR kan dem veta hur framtiden ser ut :?:

Vi är inga missbrukare, röker inte heller. Våra brister är att vi mobbats som barn och att jag lider av ptsd (posttraumatiskt stressyndrom) som nu försämrats betydligt.

Min läkare intygar att försämringen beror på familjehemsplaceringen. Hon anser också att jag inte är så dålig som soc påstår. VEM borde veta bäst :?: [/b]
Sambo och vi har en liten son. Han familjehemsplacerades förra året. Efter en 6 månader lång kamp mot soc. avbröt Länsstyrelsen den sk. "frivilliga" placeringen!

partybrud

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
    • http://www.domglomdabarnen.dinstudio.se
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #59 skrivet: 13 mars 2007, 08:11:32 AM »
hej
jag är ny här innen o orkar knappt läsa igenom alla inläggen men håller med på att lvu måste ändras då fel barn oftas bli omhändertagna

är själva en mamma med 4barn varan 3 är luv tagan o om man kollar lagen ska vården inte vara så länge man sköter sig o allt pekar på hemgång då ändrar dom lagen o reglerna så dom kommer ju aldrig hemmåt