Författare Ämne: Lvu lagen måste ändras.  (läst 25121 gånger)

Agnes

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #30 skrivet: 12 december 2006, 14:33:26 PM »
Citat från: "Avos"

Ge dig iväg härifrån onskefulla människa !

Jisses  :shock:

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #31 skrivet: 12 december 2006, 19:47:00 PM »
Citat från: "Agnes"

Ge dig iväg härifrån onskefulla människa !

Jisses  :shock:

Du "svimmar". franska nerver.. mmm  Vi vill bara försvara fylleri och psykiska sjukdomar här skriver ni.  Men varför stannar ni kvar hos så dåliga människor ? Vad är det ni vill lyssna på från dem ?
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

tzenib

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #32 skrivet: 13 december 2006, 09:12:56 AM »
Nå, om vi vänder på steken och säger:
Alla fosterhem är helt fördärvliga och alla biologiska föräldrar är alltid bättre.
Är ett sådant påstående är riktigt?

Helsingborg42

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #33 skrivet: 14 december 2006, 11:25:36 AM »
Citat från: "tzenib"
Alla fosterhem är helt fördärvliga och alla biologiska föräldrar är alltid bättre.

Jag har sett din framfärd på forumet.
VAD är din egen personliga mening om problematiken.
DU kritiserar aktiva kämpande medlemmar, ifrågasätter.
Men vad anser du själv. VAD tror du på. HAR du en tro, eller vill du bara djävlas och få folk att må dåligt.....jag vet inte, så därför frågar jag dig.

Förklara för mig, som om jag var ett barn på 10 år, VAD VILL DU MED DITT LIV.

VAD ÄR DITT MÅL?
Vad vill du uppnå med dina inläg på detta forum??

tzenib

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #34 skrivet: 14 december 2006, 19:55:38 PM »
Det var inget svar på frågan

Du borde vid det här laget fattat vad jag menar. Jag ifrågasätter kategoriska påstående i stil med: Soc. gör alltid fel, Soc består av idioter, fosterföräldrar är alltid fel,  Bioligiska hem är alltid bäst, samhället är en enda sammansvärjning mot de som fått sina barn omhändertagna osv.

Fattar du? Kategoriska påståenden. Påståenden utan uns av nyansering. Det finns faktiskt mer än svart och vitt.
Och kom nu inte med tugget om att du blir kränkt för att jag skriver detta som att det vore något personligt påhopp. I alla diskussioner kommer detta upp att man kan inte kategorisera hur mycket som helst, eller dra alla över en kam osv. Inget unikt allt

Helsingborg42

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #35 skrivet: 14 december 2006, 21:03:27 PM »
NÄÄ, jag blir inte kränkt av det du skriver, bara road.

Jag ber dig komma med dina egna synpunkter, vad du själv tror på.
Att du inte bara spyr lite galla på medlemmarna på forumet.

Men det verkar ju inte som om du har så mycket att komma med.
Du är egentlig bara missnöjd med allt och alla.

Det som jag inte förstår är, att OM du nu är så missnöjd, tycker att de uppfattningar, som diskuteras på detta forum, är helt felaktiga, och du inte själv vill komma med något konstruktivt.
VARFÖR stannar du då kvar som medlem på forumet??
Du är ju inte TVUNGEN att sitta och läsa de som skrivs, OM du nu flytter på markören till adressfältet, då hitter du säkert något, som är mer spännande. :wink:  :wink:

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #36 skrivet: 15 december 2006, 16:47:02 PM »
Citat från: "tzenib"

Ett sådant påstående är vansinnig, eftersom det inte förutsätter att det finns ett begrepp som heter "föräldrar" i annat än juridisk mening.

Jag har mycket lite tid att skriva nu, hade tänkt skicka ut en längre sak om detta, men det får för stunden räcka med denna kommentar.

På siterna för fosterbarn finns det några hundra medlemmar, bara den ena har ca 500 medlemmar. Sedan finns det utanför dessa fora några fosterbarn med avvikande uppfattningar.

Det är:

Tommy Jensen "knutte 61" som damp ned här. Han menade att fosterföräldrar är ju kontrollerade och testade föräldrar, medans biologiska föräldrar inte är testade. Tommy Jensen brukar inte ha så god koll på argumentationen, och senast vi diskuterade på hans blogg, så massakrerade han hela diskussionstråden sedan han sagt att han ville ha diskussionen flyttad.

"Ann" alias "Agnes" och "Reine". Hon är stundtals ganska extrem, men kan formulera sig nyanserat ibland. Det intressanta med hennes ideer, är att hon trots sin extrema inställning till socialförvaltningen, ändå kan acceptera ett mer modererat synsätt ibland, för att plötsligt återgå till en extrem onyanserad hållning. Intressant är att Ann har en dotter.Fd fostrerbarn är mycket utsatt för omhändertaganden.Hon satte strax efterråt passord på sin blogg. Dvs hennes pendlande ställningstaganden pendlar mellan extrem lobbying för socialförvaltningen, och utökade befogenheter för dem, till rädsla för att hon själv och henns barn och barn-barn ska drabbas av samma socialförvaltning.

"Annette" är den mest extrema av socialförvaltningens lobbare. Alla de andra modererar sina åsikter ibland, men Anette gör det inte.

Jag lägger ut ett inlägg som jag aldrig publicerade på "Kents Liv", eftersom jag tyckte att det Annette skrev var så extremt att det var meningslöst att bemöta det.

Den gemensamma punkten i alla era ståndpunkter är att en artificiell förälder är bättre än en vanlig förälder. Inte bara det: Annette kräver att rättsamhället ska avskaffas för att införa omvänd bevisning, med socialsekreterarna som går in med egen nyckel i stort sett i lägenheterna.
Rättsamhället bygger på att "hellre fria en skyldig än döma en oskyldig".

Hon vill att socialförvaltningen ska uppfostra barnen, med föräldrarna som underställda redskap. Detta har Eudomstolen redan förbjudit sverige, då sverige tidigare hade en skrivning "Föräldrarna ska uppfostra barnen i samarbete med socialförvaltningen".

Här är svaret på Annettes inlägg , som jag int publicerade på "kents liv":

Citat från: "annette"
Jag anser inte att föräldrar ska ha villkorslös rätt eller makt att sköta sina barn bäst dem behagar. I så fall vore barnen föräldrarnas privata egendom. Därför måste vi ha ett kontrollorgan som heter soc och finns idag.

Detta innebär alltså statlig barnuppfostran. Det har man VERKLIGEN inte i USA, inte ens i stalins sovjet hade man det. Men i myrstacken har man det.

De som vill skaffa sig barn, bör göra som den amerikanska sade som intervjuvades i TV: Börja med att lämna Sverige. En myndighet ska granska ÖVERTRÄDAREN, och INGEN ANNAN. Det där "statliga barnuppfostringsverket" du verkar efterlysa, som vi alla ska vara underställda, kommer alldrig att bli verklighet, eftersom försöket att införa det misslyckades.

Så här har försöken att bygga detta skräcksamhälle, med storebror som övervakar familjerna i hemmet gått:

1)Europadomstolen tvingade sverige att stryka skrivningen "Föräldrarna ska uppfostra barnen i samarbete med socialförvaltningen" 1983.

2)Sverige, fortsatte att trotsa familjernas rättigheter, och gjorde en skrivning om att "barn som riskerar att fara illa i framtiden, bör omhändertas". Silbersky skulle få MYCKET svårt att lägga upp förälderns försvar, när föräldern blir anklagad för att han kommer att göra något olagligt i framtiden.. Den tvingade svenska regeringens förmyndare Europadomstolen också sverige att ta bort.

3) Sverige fortsatte försöken att driva statlig barnuppfostringspolitik, genom att plocka bitar ur FN:s barnkonventionen om "barnens bästa" och "barn som far illa", men använda dem MOT familjen och föräldrarna, på samma sätt.

"Barnens bästa", kan ju användas så att det alltid kan hävdas att det finns en bättre förälder, eller bättre förhållanden för barnet. dvs godtyckliga omhändertaganden där föräldrarna återigen ställs under socialförvaltningens förmyndarskap i egenskap av myndighet ÖVERSTÄLLD föräldrarna.

4) Svenska regeringens förmyndare Europadomstolen upphävde ÅTERIGEN försöket, och krävde att sverige ENDAST får använda tolkningen "barn som far SYNNERLIGEN illa".

Sverige fortsätter trotsa Europadomstolen, och svenska par som trakasserats av socialförvaltningen får varje år skadestånd i mångmiljonklassen i Europadomstolen, där sverige ständigt förekommer som världsmästare i olagliga omhändertaganden. Jag anser att skadestånden borde fördubblas, och sedan tre och fyrdubblas, tills regeringen upphör med de fascistiska försöken att göra om sverige till en myrstack.

Citat från: "annette"
För sista gången

1) Vad är synnerliga skäl till att placera ett barn? (går gränsen vid om barnet riskerar dö?)

2) Vill du avskaffa socialens rätt att omhänderta barn?

3) Är det bara familjen som får avgöra om ett barn ska omhändertas?

Och sist vill jag säga att jag har inte hört dig en enda gång tala om barns rättigheter. Eller har dem inga?

1) Jag har flera gånger förklarat vad synnerliga skäl är, det är därför har jag inte brytt mig om att svara på detta. Det handlar om grava drogmissbrukare, sinnesjuka eller våldsamma människor. Efter att rehabiliteringsförsök misslyckats, bör barnen sättas hos andra föräldrar.

Men det finns ju ingen socialförvaltning som ägnar sig åt att hjälpa dessa familjer. De har bara utbildning på att förstöra, de har ingen utbildning på att ställa till rätta.Därför kan en sådan politik heller inte genomföras.

I dessa akuta fall tar varken barn eller föräldrar speciellt illa vid sig av omhändertaganden, eftersom de troligen inte insisterar på att barnen ska följa skutan till botten.Detta har jag svarat flera gånger tidigare.

2)HELA socialförvaltningen är förstörd, om den någonsin varit uppbyggd av normala människor. Där arbetar folk som dagligen ägnat sig åt brott i decennier utan att åtalas. Hela kedjan av chefer, ned i alla nivåer, har arbetat efter rutiner som är brottsliga. ALLA är indragna, alla tvingas till delaktighet och att delta i döljandet av brott. Socialförvaltningen följer exempelvis inte myndigheters direktiv att diarieföra handlingar; de diarieför endast handlingar som talar till deras fördel. Påbörjade utredningar exempelvis, men även där plockas mycket bort och åker i papperstuggen. De diarieför alltså inte sina egna brott.

De som arbetat på socialförvaltningen bör inte tillåtas att arbeta med barn mer. De advokater jag talat med säger att där arbetar många sjuka människor, psykopater ( fascistoida maktmänniskor), som aldrig kan rehabiliteras. Inte går någon del av en sådan maffaistruktur att rehabilitera heller, det vore därtill kriminellt att ge brottslingar utbildning istället för straff.

Jag har tidigare skrivit: (vilket du heller inte har läst) att jag anser att folket från socialförvaltningen bör åka i busslaster upp till åklagaren, och att kriminalpolis bör leta igenom deras skrivbordslådor.  

Tillsynsmyndigheterna har varit avstängda i decennier, länstyrelsen, socialdepartementets och socialstyrelsens. De som jobbar under sådana förhållanden i decennier har blivit ABNORMA !  Inse att de säger SJÄLVA att LVU utredningar inte kan vara sakliga eller objektiva, för då kan det inte bli några omhändertaganden. Vad är det då för alster de producerar ? Det kan ju bara vara konstruktion av bevisning ! Sådana människor "behövs" ingenstans, de måste straffas, sedan omskolas och gå till andra arbetsuppgifter, deras tankeliv och själsliv liknar inget annat, och de måste HELT tas bort från dessa uppgifter.

De som kommer in i dennna sjuka miljö kommer snabbt att tvingas att välja: bli likadan, eller säga upp sig. Det valet gjorde den första utredaren jag hade där: hon vägrade följa order från brottslingen på familjerätten, och sade upp sig mitt under utredningen.

[exempel skickar jag i ett personligt meddelande]

De här människorna, kan inte reformeras.Minst av allt bör de vidareutbildas. De bör straffas. Jag har varit i kontakt med tiotals andra på socialförvaltningen, och jag känner i sin tur andra som återgett vad de varit med om, Dessutom har jag läst om vad andra psykopater på andra socialförvaltningar ställt till som återgetts av skrivare på NKMR:s forum.

Orsaken är helt enkelt den att om någon ges sådan befogenheter att bestämma om andras liv, så kommer detta att urarta på just detta sätt. Meningslöst att söka folk med kompentens att lägga sin näsa i blöt, med andra ord. Satkärringförvaltningen har blivit vad den har blivit, just på grund av att de har fria händer att fantisera ihop vilka vansinniga anklagelser de vill; och polisanmälan för övergrepp kan aldrig hota dem, då de inte är ålagda några som helst begränsningar.

Mitt alternativ till socialförvaltningens statliga uppfostran, är att special utbildade poliser tar över uppgiften att omhänderta barn som "far SYNNERLIGEN illa". Socialsekreterarna tror jag skulle kunna bli kvalificerade packare av fiskbullar på någon av ABBAS fiskkonservfabriker, alternativt skulle de passa mycket bra i kriminalvårdstyrelsens uniformer, och skruva ihop armaturer på någon av kriminalvårdstyrelsens inrättningar.

"3) Är det bara familjen som får avgöra om ett barn ska omhändertas? "

Din sista fråga förstår jag inte, då den förefaller vara en blandning mellan ditt svar, och något ursprungligt påstående du vill ifrågasätta.

Barn har inga rättigheter utöver de som lagen ger dem? Känns det som ett kränkande påstående ?Hur skulle annars lagar kunna formuleras ?Barn kan inte själva hävda sina rättigheter. När familjens rättigheter kränks, så kränks automatiskt barnets rättigheter.Barnets rättigheter förs av dess förmyndare. Jag VET att du anser att det finns opassande föräldrar, men egentligen så är det ju inte vad du i det här inlägget hävdar. Du går här steget längre och talar om en övervakande myndighet för ALLA föräldrar, såväl de som inte har skadat sina barn, som alla de andra.Detta anser jag är en mycket skrämmande tanke, vilket ju innebär i sin förlängning att det är helt okey exempelvis att ta barnet från båda föräldrarna om den ena har felat, och annat som socialförvaltningarna idag ägnar sig åt i egenskap av myndighet ÖVERSTÄLLD föräldrarna. Detta i sin tur resulterar i en fascistisk människosyn och att psykopater frodas och lever bra i denna miljö.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Agnes

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #37 skrivet: 15 december 2006, 16:55:01 PM »

"Ann" alias "Agnes" och "Reine".

Där har du fel, jag är definitivt inte Ann.
Jag har vissa liknande åsikter, men det är också allt.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #38 skrivet: 15 december 2006, 16:58:46 PM »

Att ni döljer er bakom alias är i det här fallet ingen poäng, eftersom man likafullt kan sortera ut era åsikter.

Agnes

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #39 skrivet: 15 december 2006, 17:05:16 PM »

Att ni döljer er bakom alias är i det här fallet ingen poäng, eftersom man likafullt kan sortera ut era åsikter.

Använder du dig av ditt rätta namn?
För övrigt så är det ju lätt att kolla via IP om vi skulle vara samma, jag använder mig inte av proxy, utan har samma IP-nummer jämt.
Däremot är jag inte så pigg på att gå ut med namn öppet och det beror ju på att det finns stollar på nätet.
Orsaken till att jag registrerade mig här var att en viss pedofil gjort det och jag tyckte att han inte skulle få stå oemotsagd.

kristina

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #40 skrivet: 15 december 2006, 19:51:49 PM »
Avos, du säger att myndigheterna ska få omhänderta barn om föräldrarna är grava missbrukare, sinnessjuka eller våldsamma människor.

Oj, vad du lagt ribban högt. Så dem som drogar lite lagomt då? Eller mår psykiskt dåligt, misshandlar sina barn lite lagomt psykiskt och fysiskt, ska dem få vara föräldrar?

Socialförvaltningen bör inte få arbeta med barn mer, säger du. Så vem ska få gör det ist? Enligt dig är inte enstaka individer fel utan hela myndigheten. Den ska läggas ner eller? Vad ska vi ha ist?

Och sen till det mest otroliga du skrivit. "När familjens rättigheter kränks så kränks automatiskt familjens rättigheter". Alltså hallå, navelsträngen klipps väl av vid födseln och sedan är barnet en egen person med egna behov.

Familjen ska inte ha rätt att göra vad den vill. När familjens rätt kränks (rätten till att vara dåliga föräldrar) så kanske barnets rätt för första gången blir gällande eftersom de båda rättigheterna är 2 skilda saker.

kristina

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
rättning
« Svar #41 skrivet: 15 december 2006, 20:02:57 PM »
Det ska givetvis vara "när föräldrars rättigheter kränks så kränks automatiskt barnets" Skrev i hast.

susanna svensson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 280
    • Visa profil
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #42 skrivet: 16 december 2006, 07:59:56 AM »
Familjens rättigheter är skyddad både i FN:s konvetion om mänskliga rättigheter och europakonventionen om de mänskliga rättigheterna. Detta skydd innebär att föräldrarna har rätt att bestämma över sina barns fostran fram till myndighetsdagen.
Jag är inte helt emot att man omhändertar barn i extrema undantagsfall, men i de flesta fall går det säkert att hitta acceptabla lösningar som är bättre för både barnen och föräldrarna.
Det stora problemet inom svenska socialtjänst är dock bristen på vetenskaplig förankring i deras utredningar, alldeles för mycket löst flumm flumm och tyckande, som faktiskt inskränker på de mäskliga rättigheter som ska skyddas.
Ett av problemen är även den oklara utformningen av LVU. Det talas om misshandel eller otillbörligt utnyttjande i lagstiftningen. Där är nog alla överens om att man måste kunna omhänderta barn av denna anledning, men när man sen läser vidare och kommer till formuleringen om eller någon annnan omständighet som utgör en fara för barnets hälsa och utveckling så skapas utrymme för en hel del godtycke.
Ska denna formulering i lagstiftningen användas så bör enligt min mening socialtjänsten vara tvungna att hänvisa till froskningsresultat som klart och tydligt visar att just denna omständighet är en fara för att barns utveckling och att denna fara är större än den fara för barnets utveckling som ett omhändertagande innebär. All forskning visar nämligen att adoptivbarn och fosterbarn i vuxen ålder är överreprecenterade inom kriminalitat och annan socialutsatthet.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #43 skrivet: 17 december 2006, 20:00:19 PM »

Orsaken till att jag registrerade mig här var att en viss pedofil gjort det och jag tyckte att han inte skulle få stå oemotsagd.

Ok, ta på dig Reine då så kör vi !

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #44 skrivet: 17 december 2006, 20:31:25 PM »
Citat från: "kristina"
Avos, du säger att myndigheterna ska få omhänderta barn om föräldrarna är grava missbrukare, sinnessjuka eller våldsamma människor.

Oj, vad du lagt ribban högt. Så dem som drogar lite lagomt då? Eller mår psykiskt dåligt, misshandlar sina barn lite lagomt psykiskt och fysiskt, ska dem få vara föräldrar? .

Det är den norm som gäller för barn som far SYNNERLIGEN illa, dvs den norm som Europadomstolen tvingar sverige att följa. Om inte den normen följdes, skulle det ju bara finnas ETT straff för alla former av avvikelser.

Dvs fosterhemsplacering, för allt man kan tänka sig när ett barn far illa: en sticka i fingret, en tunn jacka på vintern..etc. Regeln får alltså inte vara GODTYCKE, utan det ska handla om SYNNERLIGA SKÄL där den vanliga familjen inte kan bedömas kuna reda upp saken. Det ska därtill handla om att man gett familjen en chans: sådant sker nästan aldrig, då socialförvaltningen själva säger att de ägnar sig åt att hjälpa folk..

Socialförvaltningen bör inte få arbeta med barn mer, säger du. Så vem ska få gör det ist? Enligt dig är inte enstaka individer fel utan hela myndigheten. Den ska läggas ner eller? Vad ska vi ha ist? .

Socialförvaltningen har själv gett sin verksamhet det sämsta betyg den kan få: de säger själv att de inte ägnar sig åt att hjälpa folk, de förbereder och genomför fosterhemsplaceringar. Människor som arbetar i den verksamheten efter de "riktlinjer" som socialförvaltningen har, är  eller kommer att bli känslomässigt störda.

Advokater som arbetar med LVU mål säger att det jobbar många sjuka människor på socialförvaltningen, när man läser på dessa sidor om socialförvaltningen får man det intrycket bekräftat.

Nu kanske du vill säga att detta handlar om vissa människor som träffar vissa socialsekreterare. Nej, jag menar då att socialförvaltningen sysslar med en verksamhet, som är allvarligare än att sätta folk i fängelse tiotals år, och denna verksamhet sker HELT utan tillsyn idag. Alla tillsynsenheter är frånkopplade i alla län i sverige. De som arbetar där i decennier kan inte undgå att bli indragen i brottslig verksamhet, och bli likgiltig till att omhänderta helt friska barn.

Och sen till det mest otroliga du skrivit. "När familjens rättigheter kränks så kränks automatiskt [barnets] rättigheter". Alltså hallå, navelsträngen klipps väl av vid födseln och sedan är barnet en egen person med egna behov. .

Ok, skicka iväg lillen då med bilen ned på kiosken och köpa cigaretter.

Familjen ska inte ha rätt att göra vad den vill. När familjens rätt kränks (rätten till att vara dåliga föräldrar) så kanske barnets rätt för första gången blir gällande eftersom de båda rättigheterna är 2 skilda saker.

Detta ser skenbart logiskt ut, men förutsätter absolut införandet av diktatur. Det finns ingen stat i världen som inte någon grupp  tillnyttogör sig av. Det finns inget rättsystem som står ovanför människan själv.

Det du förordar är att barnets uppfostran i första hand ska vara underordnad socialförvaltningen, och att "förälder" endast är ett juridiskt begrepp som kan upphävas godtyckligt.  Men denna typ av samhälle godtar inte Europadomstolen, då den tvingade sverige att stryka skrivningen "föräldrarna ska uppfostra sina barn i samarbete med socialförvaltningen". Trots att skrivningen ströks 1983, så fortsätter socialförvaltningen att göra nya försök att socialisera barnen. Det är bara myrstacken som fungerar på det sätt som socialförvaltningen vill att landet ska fungera.

För vad du här förordar är att rätttsamhällets regler ska avskaffas.
Dvs " hellre fria en skyldig än döma en oskyldig" och att det är den som anklagar som ska stå för bevisningen, inte den som anklagas.

Du går dessutom ett steg längre än så: för ALLA; vare sig oskyldiga eller skyldiga, ska ställas under domstolens makt., istället för bara de som gjort avsteg. Det du drömmer om är ogenomförbart, utan att införa ett samhälle av cyborg-typ, där det saknas utrymme för individualitet, personlighet, och det vulgära kollektivet är allt.

Jag antar att du själv är ett fosterbarn, för de fosterbarn som inte lyckats bearbeta krisen med avskiljandet från sitt föräldrahem, brukar försöka övertala alla andra att leva under nievellerat jämlika förhållanden med dem, och de drömmer om ett samhälle där alla är fosterbarn, eller iaf de flesta.

I mitt län omhändertogs i år 500 barn, det sägs att det omhändertas 20 000 barn per år i sverige. Det är världsrekord. På tio år blir det 200 000. Det är svårt att tänka sig att det kan bli värre då.