Författare Ämne: Lvu lagen måste ändras.  (läst 25118 gånger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #15 skrivet: 06 december 2006, 19:33:41 PM »
Citat från: "anna"
Ja, om man behöver ett LVU som barn ska man ha rätt att få det..!

Du kallar ju föräldrar som råkat ut för LVU för "förövare" på din hemsida. Med den inställningen, torde du inte ha något att diskutera med dem. Riktigt ? Frågan är då vad du ämnar göra här.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
Avstängd
« Svar #16 skrivet: 06 december 2006, 20:16:30 PM »
"Anna" blev avstängd från Diskussionsforumet redan i januari 2006. "Anna" registrerade sig som medlem på NKMR:s Diskussionsforum den 5 januari 2006 och fram tills hon blev avstängd den 17 januari hade hon hunnit skriva 27 inlägg, samt terroriserat åtskilliga debattörer. Se vidare
"De förvirrade och agalagshyckleriet."

Ruby H-C

Helsingborg42

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #17 skrivet: 08 december 2006, 17:46:00 PM »
jo, jag undrar jag med.
Har själv blivit utsatt för den eller dessa personer, men har nu blockerat dem.
Blev faktisk anklagat av dem för barnmisshandel och övergrepp, fast dem ju inte kan ha någon ide om, vem eller vad jag är.

Endast ute för att förstöra debatten med konstiga påhopp :evil:

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Avstängd
« Svar #18 skrivet: 08 december 2006, 17:51:13 PM »
Citat från: "Ruby Harrold-Claesson"
"Anna" blev avstängd från Diskussionsforumet redan i januari 2006. "Anna" registrerade sig som medlem på NKMR:s Diskussionsforum den 5 januari 2006 och fram tills hon blev avstängd den 17 januari hade hon hunnit skriva 27 inlägg, samt terroriserat åtskilliga debattörer. Se vidare
"De förvirrade och agalagshyckleriet."

Ruby H-C

Enligt min mening är det slut med demokratin i sverige. I en demokrati bör man främja samtal över klassgränser, för att öka sammanhållningen och förståelsen i samhället.

Här är vi drabbade inträngda i ett hörn, och dessa sjuka sadister som "Anna" och tsenib vill med sin närvaro att vi ska ha ännu mindre frihet. Det är okey med kritik, men de som helt skiter i vad vi säger och samtidigt dyker upp här för att rättfärdiga den myndighet som kränkt oss tycker jag mycket väl kan behandlas som socialförvaltningen har behandlat oss.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Agnes

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #19 skrivet: 08 december 2006, 20:38:24 PM »
Demokrati och yttrandefrihet existerar inte i detta land, speciellt inte på dessa forum där endast den ena sidan tillåts hålla anföranden medans den andra tystas medelst uteslutning och bannlysning.
Har det aldrig slagit er att vissa barn faktiskt blir omhändertagna på goda grunder? Eller är alla omhändertagna på grund av att soc just för stunden funnit lust i att omhänderta just detta barn? Ni är en samling naiva puckon skulle jag vilja påstå, som går igenom er rosa tillrättalagda värld och inte inser att vissa barn måste omhändertas på grund av sina djävla puckon till ickeföräldrar, eller tycker ni på blodigaste allvar att dessa barn bör stanna i ett helt djävla totalkaos med fylla och dilerium?

Helsingborg42

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Allting på sin plats
« Svar #20 skrivet: 08 december 2006, 23:18:55 PM »
Jan-Olof,
Tack för dina ord, jag har faktisk råkat utt för ett antal påhopp, och när jag då har tagit kontakt med den adress, som dem har användt, då brukar den inte fungera.
Jag har ingångsatt en namninsamling, där uppfordrar regeringen till att vetenskapligt undersöka PAS.
Då kom de där skämtfigurer och påstod att det var en ursäkt för pedofili, familjepedofiler och jag vet inte vad.
Det inläg lyftade vi in på vårt diskussionsforum, och bad dem komma in och bevisa deras påstående.
Vilket dem naturligtvis INTE gjorde. Dem ville ju inte synas på ett forum, och absolut inte diskutera, därför det kan dem inte.
Tyvärr för dem, då lämnar dem ju ett IPnummer och en DNS-adress.
Och dessa adresser har vi naturligtvis sparade, ifall dem fortsätter. Samt spärrat av dem från forum, därför inläg som *pedofil, pedofil, pedofil* känns liksom helt onödiga. Det säger mest om dem som skriver, men ingenting om vi som läser, eller driver forumet.

Vi kan bara fortsätta påverka, samt samverka, för att hålla dessa sabotörar borta från våra diskussioner.
Dem har ändå inget att tillföra.

Som konsekvens av de påhopp som har skett, kommer nästa forum-uppdatering hos oss INTE ha någon gästbok.
Då kommer endast registrerade medlemmar kunde skriva på hemsidan, tyvärr

Helsingborg42

• Newbie
  • *
    • Visa profil
SEN
« Svar #21 skrivet: 08 december 2006, 23:25:29 PM »
en reflektion till trådstartaren:

Jag har precis börjat abbonera på *Socionomen*
Och fick mitt första nummer idag.
Jag blev faktisk väldigt överraskat: En mycket stor del av magasinet var fylld med annonser från behandlingshem, med erbjudande om att "behandla" LVU´ade barn.
När man ser alla dessa påkostade annonser, då börjar storleken av den "industri", som våra barn tydligen är för dem, tydligt framträda.
Man ser här behandlngshem, som är påkostade, och med stor kapacitet.
Och dem måste ju fyllas med klienter.
Hela den sektor, som skall hjälpa våra barn, är i stort behov av att regeringen tillsätter en kommision, som skall syna allt detta, samtidigt som riksrevisorarna borde kolla, hur skattemedlen används.
Här finns enorma pengar att spara, på att våra barn blir korrekt behandlat.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #22 skrivet: 09 december 2006, 17:42:34 PM »
Citat från: "Agnes"
Demokrati och yttrandefrihet existerar inte i detta land, speciellt inte på dessa forum där endast den ena sidan tillåts hålla anföranden medans den andra tystas medelst uteslutning och bannlysning.
Har det aldrig slagit er att vissa barn faktiskt blir omhändertagna på goda grunder? Eller är alla omhändertagna på grund av att soc just för stunden funnit lust i att omhänderta just detta barn? Ni är en samling naiva puckon skulle jag vilja påstå, som går igenom er rosa tillrättalagda värld och inte inser att vissa barn måste omhändertas på grund av sina djävla puckon till ickeföräldrar, eller tycker ni på blodigaste allvar att dessa barn bör stanna i ett helt djävla totalkaos med fylla och dilerium?

Nej, demokratin är ett stort skämt när det finns sådan som dig. Demokrati är till för att skydda minoriteterna, för att upprätthålla det universiella människovärdet, för att hjälpa de drabbade att få upprättelse.

Fascismen är mänskligheten, humanismen och demokratins värsta fiende. Det här forat är vårt hem, vi som drabbats av avsaknaden av demokrati. Här ska inte du komma in och trampa ned oss, som ingen lyssnar på. Du har ju verkligen ingen "demokratisk dialog" du tar upp i detta "inlägg": Det är storebrors röst som talar, förföljarna, de som inte vill lyssna, och som inte tolererar att vi har NÅGONSTANS att yttra oss.

Ge dig iväg härifrån onskefulla människa !

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: ju fler vi är ju starkare vi blir
« Svar #23 skrivet: 09 december 2006, 17:47:22 PM »
Citat från: "irka"
:D
jag skulle föreslå att vi alla som på ett eller annat sätt varit med eller är det fortfarande att våra barn blivit kidnappade av socialens sk tjänstemän tog och gjorde en samlad upprop med en stordemostration ang detta fruktanvärda handlande genom att vissa övriga i samhälle vad det är det som pågår bakom dessa stängda dörrar.

Detta tycker jag också ! Vi borde demonstrera utanför soc, så alla ser att vi inte har något att skämmas för, och utpeka dem som brottslingar!

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: ändra LVU-lagen! Det hjälper inte!
« Svar #24 skrivet: 09 december 2006, 18:09:21 PM »
Citat från: "Jeanette"
Jag skrev till dv. socialminister Margot Wallström för 8 år sedan. Fick likadant svar, "Vi får inte lägga oss i enskilda ärenden"!
Min mor skrev till socialministern, hon fick likadant svar.

Vi har ingen nytta av dessa ministrar!

Ett flertal anställda på sociala myndigheten, stadsdelsnämnd, länsrätt, kammarrätt, regeringsrätt, eu-domstolen, länsstyrelsen, socialstyrelsen, JO, PBU,Psykiatriker, mfl  bryter mot lagen.
De utövar myndighetsövergrepp. De samarbetar med varandra.
De ljuger, kränker oss familjer, de beter sig totalt kriminellt.
Vi blir bestulna våra barn. De skrämmer oss och förtrycker oss!

Jeanette Österstål
Nio år utan min son. De som har kidnappat honom får ingen straff!

Det du berättar är hemskt. Det värsta är att det finns folk som gottar sig i vår olycka. Jag klarade mig, men det var ren tur. Här dyker "anna", "tsenib" och senast en som säger att han varit fosterbarn upp för att smutskasta oss som drabbats. För trots att jag klarat mig den här gången, så är jag smutskastad för resten av livet.

De här människorna är känslomässigt skadade, de saknar empati. Det här är deras dialog med oss. Dvs håna de som fråntagits alla mänskliga rättigheter. Psykologi som nazistiska koncentrationslägervakter. "demokrati" vill de ha. Demokrati för dem innebär att angripa de mänskliga rättigheterna ännu en gång hos de som drabbats.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Lvu lagen måste ändras.
« Svar #25 skrivet: 09 december 2006, 18:16:42 PM »
Citat från: "Maskrosbarn"
Det krävs en lagändring.
Myndigheterna har för mycket makt.
Alla omhändertaganden har dom Sociala myndigheterna inte belägg för.
Det finns barn som far illa men saningen är den att dom omhändertas inte.

Elof Hansjons

Det är som du säger. När det handlar om de barn som borde omhändertas: så omhändertas de inte. NKMR:s advokat sade att när det gäller svåra sprutnarkomaner som ligger medvetslösa på golvet , med barnet intill sig, så struntar sociala i detta vanligen.

Förklaringen finner jag i att fosterföräldrarna blir rika på sin verksamhet. De får mellan 18 - 30 000 kr per fosterbarn, och de vill inte ha störda eller alkoholskadade barn som bränner ned uthusen. Så de barnen får narkomanerna behålla. Fosterföräldrarn vill ha blonda, välväxta och intelligenta och friska barn. Slavhandlarna på soc som levererar barnen  är sjuka människor, som saknar empati, då slavhandlares människosyn knappast kan innehålla empati. Socialförvaltningen säger ju själv att de ägnar sig inte åt att hjälpa folk. De ägnar sig åt.. vad ?

Helsingborg42

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #26 skrivet: 09 december 2006, 19:36:52 PM »
Jag fick senaste ex av bladet "socionomen" igår.
När jag tittade igenom den som hastigast, då fanns några halvtråkiga artikler, men det som slog mig var, att i hela bladet finns en uppsjö av annonser från olika behandlingshem.
När man ser denna uppsjö av annonser, då förstår man, villken industri, det har blivit, men en mångmiljonomsättning varje månad.
Och när där finns pengar, finns missbruk.
Personligen då skulle det vara interessant att låta riksrevisorn titta på detta.
Sen kanman ju fundera lite på, hur interesserade dessa hem är i att göra en bedömning, som gör att familjen samlas igen. Varje sammanförd familj minskar ju deras marknad.

Jag skulle välkomna att regeringen tittade på detta, och undersökte om att tvångsplaceringar eventuellt kunde ske genom sjukvården, och då tänkte jag BUP. Då skulle BUP få bättre resurser, och vinstinteressen inte längre finnas.

Jag finner det anmärkningsvärt, att en regering, som kom med stopplagen, så att privatägda sjukhus inte fick finnas, när behandlingshem och fosterhem för barn, där många livnär sig på detta, fick lova att finnas.

Bara en tanka

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Vem är demokratin till för ?
« Svar #27 skrivet: 10 december 2006, 11:05:45 AM »
Citat från: "Agnes"

Här ett bra exempel på människosyn och  debattstil.Skitkorven i potatismoset hävdar berättigandet av sin existens. Behöver vi det här ?

Hon frågar verkligen inte oss vad som har hänt, om något fel har begåtts, om myndigheterna alltid har rätt.. Nej det är VI som ställer förmätna krav på rättvisa.....

tzenib

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #28 skrivet: 10 december 2006, 20:29:48 PM »
Som du ser Agnes, får du inte svar på frågan helt enkelt därför att debatt är inte av intresse. Fylla och dilerium är nog viktigare för dessa individer än barnets bästa. Man skulle faktiskt kunna debattera socialförvaltningars arbetsmetoder och problem men det är inte heller av intresse här.
Alla med avvikande åsikter är ”fascister”. Att det finns biologiska föräldrar som är klart olämpliga som vårdnadshavare existerar tydligen inte denna föreställningsvärld.
 ”Det här forat är vårt hem” skriver Avos. Ja, så tycks det vara. Avos eget personliga diskussionsforum tillsammans med likasinnade. Men varför då ha det öppet för allmänheten??  Varför inte ha det stängt så att ni slipper andra åsikter.
 Skriv: Forum endast för missbrukare och rättshaverister.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Lvu lagen måste ändras.
« Svar #29 skrivet: 11 december 2006, 20:17:29 PM »
Citat från: "tzenib"
”Det här forat är vårt hem” skriver Avos. Ja, så tycks det vara. Avos eget personliga diskussionsforum tillsammans med likasinnade. Men varför då ha det öppet för allmänheten??  Varför inte ha det stängt så att ni slipper andra åsikter.
 Skriv: Forum endast för missbrukare och rättshaverister.

Ja, eftersom du FORTFARANDE efter en månad heller inte tänker fråga någon av oss om vad saken gäller, utan endast kommit hit för att säga att vi alla är sinnesjuka narkomaner, anse jag att detta inte är och ALDRIG är allvarigt menat att bli en saklig demokratisk diskussion med dig.