Författare Ämne: Glada Nyheter ?  (läst 8649 gćnger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Glada Nyheter ?
« skrivet: 24 december 2006, 15:29:42 PM »
xddd ddd
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Respons !?
« Svar #1 skrivet: 04 januari 2007, 20:24:24 PM »
xxx xxx
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Respons !?
« Svar #2 skrivet: 08 januari 2007, 18:11:33 PM »
xxx

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Glada Nyheter ?
« Svar #3 skrivet: 10 januari 2007, 19:45:52 PM »
Citat frćn: "Jan-Olof Larsson"
Det Ă€r som du skriver hemskt att behöva skadas pĂ„ sĂ„dant vis som vi blir utav dessa barbariska metoder som mĂ„nga inom sociala anvĂ€nder sig utav. Jag likstĂ€ller metoderna med tortyr dĂ€r skadorna blir livslĂ„nga och konsekvenserna leder till chocktillstĂ„nd och trauma dĂ€r man inte kan upprĂ€tthĂ„lla sitt normala  â€ sociala liv ” Kropp och sjĂ€l genomgĂ„r under sĂ„dana hĂ€r förhĂ„llande allvarliga skador och nĂ€r ingen hjĂ€lp finns att fĂ„ blir skadorna livslĂ„nga.

Jag tror att det finns en dold strategi bakom allt detta.En science-fiction-mardröm. Jag tror att de medvetet tÀnker upplösa familjerna som social enhet, och att familjerna ska stÄ för barnalstrandet, men att barnen ska tillhöra staten. Lydiga soldater, arbetare, koncentrationslÀgervakter, spioner eller vad som helst.

Förutom vad jag sett om sociala, PBU, lÀkare och PV, sÄ fann jag ytterligare en puzzelbit.

Detta har hĂ€nt efter myndigheternas LVU-försök mot mig och mina barn.Min son gĂ„r gymnasiet första terminen. Jag fick ingen kontakt med skolan, och först efter en mĂ„nga  försök fick jag tag pĂ„ lĂ€raren och frĂ„gade varför jag inte kallades pĂ„ kvarts-samtal, och hur det gick för honom i skolan. De sade att det gick bra för honom, lite problem med busstiderna bara: men allt funkar fint, och jag ska kallas till ett kvarts-samtal snart.

Jag fÄr ett brev. "ElevvÄrdskonferens. Skolan vill att ni deltar i en elevvÄrdskonferens ang er son. Rektor, klasslÀrare, mentor, skolsköterska, kurator deltar" Jag ringer dem och frÄgar vad detta betyder, om allt gÄr bra. "Vi vet inte" sÀger de.

Min son som faktiskt har noll förtroende för myndigheter redan initialt, hade redan kontaktat dem och sagt att han inte accepterar att kuratorn(socialas spion) och sjuksköterskan deltar.

De satt ÀndÄ med nÀr vi kom in. Min son upprepade kravet att de skulle gÄ ut, annars skulle det inte bli nÄgra samtal. Vi fick bÄda agitera ett bra tag, innan vÄr vilja bifölls.

Rektorn sÀger att betygen har sjukit pga risiga kommunikationer och busstider, som gör att han inte hinner vara med pÄ en del lektioner.
Jag sÀger Ät dem att jag gÀrna vill veta vad saken handlar om sÄ att jag kan hjÀlpa honom att lÀsa ikapp det som saknas, och att vi hittat en annan busslinje sÄ att han slipper tre bussbyten.

Rektorn som hela tiden höll en stadig svada om skolans vilja till samarbete med förÀldrar, avvisade bestÀmt min begÀran om att fÄ hjÀlpa honom med lÀxorna. "LÀxorna ska göras pÄ skolan, inte hemma, Àr vÄr princip". .. Vi ska samarbeta.. men jag ska skita i hur det Àr med min sons studier.. Vems son menar de dÄ att han Àr ?

Uppenbarligen sĂ„ anser myndigheterna att familjen som enhet ska utmanövreras, att beviskonstruktion av sociala och utredningar ska  göra dess inflytande om intet.

PÄ yngre grabbens skola skryter en del lÀrare om sina kontakter med sociala, de Àr rapportörer, och ingen vÄgar öppet visa nÄgot gehör för vad jag sagt om socialas brott mot mina barn.De frÄgar ofta min Àldre son , dÄ han besökt sin gamla skola, om han inte ska ta emot hjÀlp av sociala sÄ att han slipper pappa.Trots att min son blivit sÄ förbannad pÄ dem sÄ att han börjat grina, slutar de inte med ofredandet. TvÀrt om, de uppfattar sig som min och min sons kompisar, och dunkar mig glatt i ryggen, dÄ jag kommer dit för att hÀmta min yngre son. "hjÀlp-arbetarna". Vad har jag gemensamt med dem annat Àn deras spioneri pÄ mig ? Det Àr mycket vanligt med denna attityd.

Jag har berĂ€ttat för bekanta om sociala, som nickat instĂ€mmande. EfterrĂ„t nĂ€r de fĂ„tt höra bara NÅGOT om Ă€ldre sonens inkörningsproblem  i gymnasiet, sĂ„ fĂ„r man höra dem: "kan inte sociala kanske göra nĂ„got ?"

Det Ă€r skrĂ€mmande. Folk ignorerar TOTALT vad man sĂ€ger. INGEN lyssnar ! Jag Ă€r i deras ögon inte mer Ă€n en insekt.De argumenterar inte för att det ena eller det andra i vad jag sĂ€ger skulle kunna ifrĂ„gasĂ€ttas: det jag sĂ€ger Ă€r helt enkelt inte nĂ„got annat Ă€n sĂ„dant man kan le Ă„t, om ens bry sig om att höra.Att denna site finns, fosterbarns siterna, att NÅGOT bevis för vad jag sĂ€ger, ens existerat. Jag Ă€r en ickeperson i Kafka-vĂ€rlden.

Tove Olsson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 59
    • Visa profil
Glada Nyheter ?
« Svar #4 skrivet: 12 januari 2007, 09:10:24 AM »
Om det stÀmmer sÄ Àr det en glad nyhet angÄende SVT.

De kan och fÄr gÀrna kontakta mig.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Glada Nyheter ?
« Svar #5 skrivet: 12 januari 2007, 13:16:37 PM »
Citat frćn: "Tove Olsson"
Om det stÀmmer sÄ Àr det en glad nyhet angÄende SVT.

De kan och fÄr gÀrna kontakta mig.

Japp; De kan och bör kontakta dig, felixgeorge, hep och annette i första hand. Om det visar sig vara nÄgot seriöst i detta, kommer jag att försöka se om detta gÄr att ordna. Jag frÄgar mig ÀndÄ om allt detta verkligen kan vara pÄhittat? Jag tror att jag hört nÄgot pÄ annat hÄll om att en tv-serie som kallas socialen ska startas? Kan inte vi alla tillsammans forska vidare i saken ? Kolla svtvs site, sök upp privata producentbolag, ring prioduktionsansvariga pÄ svtv och frÄga. Hör av er sen. Jag har kollat pÄ svtv lite ytligt, men fann inget i sökmotorn, ej heller pÄ google.Det viktiga Àr inte om vi tror att detta Àr sant eller falskt, det viktiga Àr att vi tar reda pÄ fakta nu. Visa vÄra fiender att vi inte Àr handlingsförlamade och utslagna.

tzenib

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
Glada Nyheter ?
« Svar #6 skrivet: 16 januari 2007, 11:55:29 AM »
Citera
Det Àr skrÀmmande. Folk ignorerar TOTALT vad man sÀger. INGEN lyssnar

Har du aldrig funderat pÄ varför? Kan det möjligtvis vara sÄ att du talar pÄ ett "annat sprÄk"
Kommunikation Àr pÄ mottagarens villkor och det lönar sig inte att höja rösten om man pratar med en fransman som inte förstÄr svenska

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Glada Nyheter ?
« Svar #7 skrivet: 17 januari 2007, 20:32:18 PM »
Citat frćn: "tzenib"
Citera
Det Àr skrÀmmande. Folk ignorerar TOTALT vad man sÀger. INGEN lyssnar

Har du aldrig funderat pÄ varför? Kan det möjligtvis vara sÄ att du talar pÄ ett "annat sprÄk"
Kommunikation Àr pÄ mottagarens villkor och det lönar sig inte att höja rösten om man pratar med en fransman som inte förstÄr svenska

Äntligen ett tips! Man ska tala franska med socialförvaltningen !

tzenib

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Glada Nyheter ?
« Svar #8 skrivet: 18 januari 2007, 09:33:15 AM »
Just det. SprÄk och uttryck som mottagaren förstÄr.
Men Àr inte det ganska sjÀlvklart!

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Glada Nyheter ?
« Svar #9 skrivet: 25 januari 2007, 19:55:42 PM »
[Har du aldrig funderat pÄ varför? Kan det möjligtvis vara sÄ att du talar pÄ ett "annat sprÄk"

Äntligen ett tips! Man ska tala franska med socialförvaltningen !]

Citat frćn: "tzenib"
Just det. SprÄk och uttryck som mottagaren förstÄr.
Men Àr inte det ganska sjÀlvklart!

Ok.. Först nu börjar man förstÄ vem det Àr man talar med... Men du ska slippa mig hÀr i fortsÀttningen. Jag lÀmnar forat nu.

tzenib

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Glada Nyheter ?
« Svar #10 skrivet: 26 januari 2007, 12:03:45 PM »
Struntprat Àr struntprat Àven om det kommer ifrÄn en som Àr drabbad av myndighetsmissbruk.
Att pÄpeka konstigheterÀr inte att trakassera nÄgon. TÄl man inte sÄ lite mothugg Àr det tveksamt om man ska vara pÄ ett debattforum.