Hej Sweetny,
Det var intressant att få veta att du bor i södra Skåne. Jag har ett par gräsliga fall från din region.
Du får gärna ringa till mig på 031 - 70 20 385.
Hälsningar
Ruby H-C
Tack, men jag väntar nog lite... känner att jag måste ha lite pejl på läget först. Tack ändå!
Jag bor i Trelleborgs kommun.
Vi ska upp i IFO-nämnden den 13/6. Håller på med en presentation av mig o barnen, som jag ska presentera på ett kanske lite annorlunda sätt *ler*
Fick i går ett läkarutlåtande från den kurator o läkare som jag gått hos på Psyk sedan september förra året. Där står vilken stark o handlingskraftig kvinna jag är, hur väl jag kämpar för mina barn och att jag svarat så bra på medicineringen att jag inte längre är i behov av någon som helst form av vård.
Det förra läkarutlåtandet jag fick var ju från en AT-läkare på en vårdcentral som träffat mig ca 20 min o på den tiden kom fram till att jag var i akut behov av intensiv psykologisk behandling, vilket hon tyckte jag kunde få genom behandlingshem. Hon skrev även att det vore bra om socialen kunde fortsätta utredningen när det gällde att omhänderta barnen, för jag var inte i stånd till att ta hand om dem.
Visst är det härligt att man kan känna sig trygg när man söker hjälp på vårdcentralen? *ironi*
I utredningen som soc skickat till nämnden finns inget alls skrivet om att jag ställt frågor, krävt information, påpekat felaktigheter, osv. Inget av alla de brev jag skrivit till soc finns med. När advokaten frågade soc om dom inte tänkt bifoga dom fick hon till svar: "nej, varför skulle vi det? Har ni nåt att tillägga så kan ni göra det på mötet." Det känns som om att dom inte vill att nämnden ska ta del av dem, för att det gynnar mig.
Så därför ska nu advokaten skicka hem dom breven till alla ledamöterna, så dom har en chans att läsa sig in på dem oxå.
Min advokat ser väldigt positivt på detta... ser inte nåt skäl till att IFO-nämnden skulle gå på soc linje...
Nu på onsdag ska vi upp i tingsrätten. Har skickat in ansökan om skilsmässa o maken har ansökt om umgängesrätt.