Författare Ämne: Hemösa=Hemlösa,stava fel!  (läst 2517 gånger)

Jeanette

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 91
    • Visa profil
Hemösa=Hemlösa,stava fel!
« skrivet: 29 maj 2005, 01:06:59 AM »
Hur kan det komma sig att ingen har skrivit någonting? Finns det inga hemlösa?
Jag har då märkt hur lite folk fattar när det gäller oss som har mist våra hem. Folk som har hem, som har trygghet vet ingenting. De flesta i det här landet ser det som helt norrmalt att människor vräks från sin bostäder, tvingas ut på gatan. Folk tror att de som sover i ute under bar himmel gör det för att det är kul. Sedan sätter man portkoder, och skyltar,
för att skydda sig mot farliga uteliggare. Jag bara undrar vad är egentligen farligast att bo i en lägenhet och kunna låsa dörren, eller att sova i en trapp?
Vem är egentligen farlig?
Tre varningar sedan ut, det är de flesta hyresvärdar regler, ofta vräker de folk utan att störningsjouren har varit där. De lyssnar enbart till den granne som klagar, sedan struntar de i att ta reda på vad som är sant.
En hyresgäst kan ha bott i lägenheten i 20-30 år utan att ha stört. Så blir hyresgästen sjuk och kanske somnar utanför dörren, eller gör något och vad gör då inte grannen ringer eller skriver till hyresvärden och klagar. Eftersom att denna hyresgäst då är sjuk kan han/hon inte överklaga till hyresnämnden. Huresgädten blir vräkt. Vräkt på grund av en egoistisk, senil granne. I flera hyreshus i Stockholm där jag bor existerar inte god grannsämja. Grannarna är knäpptysta och livrädda för varandra.
Man kan leva hela sitt liv i ett höghus med en massa grannar utan att någon ens hälsar.
Sociala hjälper inte hyresgäster som är sjuka. Sociala bryr sig inte att de blir vräkta. Hemtjänst går inte hem till sjuka. I somliga förorter får inte folk den hjälp de behöver utav hemtjänst.
                               Tack för mig!

Jeanette Österstål

DR_TOTENKOPF

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
Hemösa=Hemlösa,stava fel!
« Svar #1 skrivet: 31 maj 2005, 01:35:25 AM »
förstår inte vad ditt inlägg har med saken att göra ????....
|| HÄMD FÖR MINA STUPADE KAMRATER ||

14/88